HCL.HR

Videoigre možda postaju olimpijska disciplina od 2024. godine

Zoran Žalac 09.08.2017.   •   97 komentara


Dopredsjednik odbora pariške kandidature za Olimpijske igre 2024. godine kaže da videoigre moraju biti uzete u obzir kao olimpijska disciplina.

esports olimpijada

Prošlog mjeseca određeno je u kojim će se gradovima održati ljetne Olimpijske igre 2024. i 2028. godine. S obzirom da su u konkurenciji bili jedino Pariz i Los Angeles, dogovoreno je da će Pariz ugostiti OI nakon Tokija, a četiri godine kasnije red će doći na Los Angeles. U kontekstu videoigara ova vijest nema relevantnu vrijednost. No, zanimljiva izjava čula se jučer kada je dopredsjednik odbora za kandidaturu Pariza za OI 2024 dao naznaku da bi igranje videoigara moglo biti jedna od olimpijskih disciplina 2024. godine.

Naime, Tony Estanguet je za Associated Press izjavio kako namjerava održati razgovore s predstavnicima esports natjecanja i Međunarodnim olimpijskim odborom upravo s ciljem ispitivanja terena za uvrštavanje elektroničkih natjecanja u program Olimpijskih igara. Estanguet vjeruje da Olimpijske igre moraju zadržati značaj među mlađim generacijama te da organizatori u svrhu toga trebaju imati otvoren um za njihovo proširivanje.

“Moramo to razmotriti jer ne možemo reći to nije dio Olimpijskih igara. Mladež je zainteresirana za esports i slična natjecanja. Idemo to promotriti. Idemo se naći s njima, vidjeti možemo li izgraditi međusobne poveznice. Ne želim u startu reći ‘ne’. Mislim da će biti interesantno razgovarati s MOO, sa esports obitelji, kako bismo bolje razumjeli kakav je to proces.” – izjavio je Estanguet.

Premda će se razgovori održati, to ne znači da će Međunarodni olimpijski odbor pristati na uvrštavanje elektroničkih sportova u program Olimpijskih igara. Estanguet ističe kako je odluka o tome na kraju u potpunosti na MOO-u, a nećemo ju doznati sve do ljeta 2020. godine.

Kakav god ishod dočekali, činjenica je da će eSports natjecanja doista postati dio olimpijade – barem one azijske. Naime, eSports će službeno postati jedna od olimpijskih disciplina na Azijskim olimpijskim igrama 2022. godine.

Označeno sa: , ,

Komentari (97)

  • Tijana777

    09.08.2017 - 13:37

    Ne znam, možda sam staromodna ali i ne sviđa mi se ova ideja baš. Volim igre da, ali čini mi se da je ovo pretjerivanje.

    • UrbanFsk

      @Tijana777, 09.08.2017 - 17:22

      Zbog cega mislis da je pretjerivanje?

    • Tijana777

      @UrbanFsk, 09.08.2017 - 17:26

      Zbog toga što mislim da djeca i omladina generalno trebaju da se druže i treniraju sportove, razvijaju se, a ne sjede samo za računarima i igraju igre. Jer da bi neko došao do olimpijade znači da bi danonoćno igrao igre, a zamisli kako bi to uticalo na njegovo zdravlje ☺

    • UrbanFsk

      @Tijana777, 09.08.2017 - 17:29

      Da li znas da svi ti profesionalni e-sports igraci imaju raspored koji ukljucuje i “prave” sportske aktivnosti na dnevnoj bazi?

      Nemres bit mentalno sposoban ak si zakrzljo. Znas kak se veli, u zdravom tijelu zdrav duh..

    • Tijana777

      @UrbanFsk, 09.08.2017 - 17:34

      Imamo različita viđenja o tome, meni se ne sviđa pomisao da se u sportske aktivnosti uvodi nešto virtualno, tebi se sviđa i to je sve ?

    • UrbanFsk

      @Tijana777, 09.08.2017 - 17:50

      Da imamo razlicita videnja o tome ali ne mozes biti protiv necega jer se tebi to ne svida. Mislim to nema smisla. U krajnjem slucaju mozes biti indiferentna jer isto tako mozemo reci i za ljude koji rade za racunalom preko osam sati dnevno, a ne igraju ige. Na isto nacin sjede i jedni i drugi pa kako onda odobravati jedno, a ne drugo?!
      Po meni, iako volim igre striktno kao hobi vise smisla ima e-sports od kojega na kraju krajeva i imas nesto.
      Po meni je gore hobisticko igranje ako gledamo s te strane, a to se odobrava dok se s druge strane na kompetitivno igranje gleda kroz neku prizmu.

    • Tijana777

      @UrbanFsk, 09.08.2017 - 17:54

      Neću ja svojim komentarom zabraniti uvođenje toga na OI, vec reć samo reći svoje mišljenje što je i poenta. Niko me ništa i ne pita, kao ni tebe samo govorimo lična mišljenja.

    • UrbanFsk

      @Tijana777, 09.08.2017 - 18:06

      Pa vodimo raspravu, nista drugo. Tome komentari i sluze jel :D.

      Ako si se vec nasla ostaviti komentar ne mozes ocekivati da te nitko nece probati uvjeriti da si u krivu :). Jer jednim dijelom i jesi.

      Decki koji se bave e-sportom na toj razini pretezno imaju timove oko sebe koji se brinu da stvarno zdravo i nutricionisticki jedu, vjezbaju i treniraju te da vode zdrav zivot. To je posao kao i svaki drugi, radis nekad prekovremeno, radis ono sto volis i na kraju krajeva zivis zdravije od vecine koji rade po uredima ili uzivaju u igrama kao hobi, recimo..

      Pratim zapadni e-sports od malte ne njegovih pocetaka i to je trenutno doseglo stvarno profesionalnu razinu. Decki su sportasi i zive sportski zivot u svim segmentima, a ako netko od doma na kaucu s rukom u gacama krene pricati nesto o cemu nema pojma onda treba reagirati jer se sire krive informacije.
      I ova analogija nije upucena tebi, samo nisam smislio nista bolje. Al shvacas sto zelim reci :D.

      Zelim reci, krenes od sebe pa sudis druge jel…

    • Tijana777

      @UrbanFsk, 09.08.2017 - 18:12

      Shvatam šta želiš reći. Ja samo kažem da se meni jednostavno to ne sviđa, i to je sve. Ko voli neka izvoli! ?

    • pleto

      @UrbanFsk, 10.08.2017 - 08:07

      vidio sam ja te e-sportase i ne izgledaju mi bas kao da imaju zdravo tijelo niti kao da se bave sportom, čast iznimkama

    • UrbanFsk

      @pleto, 10.08.2017 - 09:28

      Izgledaju zdravije nego frajer koji “hobisticki” igra hc wow godinama il netko tko na dnevoj bazi mlati po pivama..

    • pleto

      @UrbanFsk, 10.08.2017 - 09:30

      …da al ovaj koji mlati po pivama može biti vrhunski e-sportaš ali ne može biti i vrhunski sportaš

    • UrbanFsk

      @pleto, 10.08.2017 - 10:26

      Ne moze. To je cinjenica.

    • Tony Ghost 1811

      @UrbanFsk, 10.08.2017 - 10:28

      Zasto ne bi mogao?

    • UrbanFsk

      @Tony Ghost 1811, 10.08.2017 - 11:10

      Ti se salis?

    • Tony Ghost 1811

      @UrbanFsk, 10.08.2017 - 11:51

      Nisam dobro procitao odgovor. Moja greska.

    • tryon

      @UrbanFsk, 10.08.2017 - 14:07

      ali glupo je uspoređivati nekog ko hobisticki igra igre s nekim koji ih igra profesionalno. uvdje se treba uspoređivat pro sportas i profi “esportas”. Znam da je to preslo u veliki profesionalizam ali i dalje ne stvara zdravu sliku. Profesionalni sportas postanes predanim radom (fizickim = zdravim)i talentom. Dok da bi bio profi gamer moras potrositi godine pred kompom (tad te nitko nece tjerat da zdravo jedes i treniras).

    • UrbanFsk

      @tryon, 10.08.2017 - 18:21

      U principu ne moras. Bavio sam se e-sportom u njegovim pocecima i imao sam u jednu ruku svoj ESL tim. U vecini slucajeva su ti to talentirani decki kojima igra odmah klikne.

    • Artyom

      @Tijana777, 13.08.2017 - 13:50

      Apsolutno. Olimpijske igre su festival sporta, zdravog tijela i zdravog uma. Videoigre su obična fantazija za um i totalno nezdrave za tijelo. Gameri nisu sportaši i nikad neće ni biti. Da, u igrama se možemo natjecati, ali možemo se natjecati i u podrigivanju i pišanju u dalj. Turniri u videoigrama su zanimljiva stvar, i trebaju imati svoja natjecanja, ali da to bude na olimpiskim igrama bila bi sramota. Osobno obožavam igre, ali u ovom slučaju branim sport kao sport u svakom pogledu…

  • vet

    09.08.2017 - 13:48

    Bezveze

    • Matej Medvidovic

      @vet, 11.08.2017 - 00:18

      Da , sa tim da moras bit sportas moras i sjedit za kompjutero svaki dan pasce u deformu

  • Black op

    09.08.2017 - 13:54

    Šta je tačno esport?Hoće li svaka popularna igra, koja se smatra “esports” igrom, imati zasebno natjecanje?

    • Wolfboy

      @Black op, 09.08.2017 - 14:41

      esport organizira natjecanja u LoL-u,CS:GO-u,WoW-u itd. itd. itd

    • baDarmageddoN

      @Black op, 09.08.2017 - 16:31

      Nemoj pitati za definiciju jer ukratko sve što donosi lovu- arkadno ili ne, spada u eSports ako je malo kompetativno. Ja jesam za olimpijadu igara ali nisam za to da svaka igra može na olimpijadu. Sve neozbiljne igre ne bi trebale biti dio toga.

  • Smoolex

    09.08.2017 - 14:06

    Nisam za to. Svi nosaci medalja na olimpijadi dobiju istu medalju bez da na njoj pise koji je sport, ako vec zele nesto neka se napravi esport olimpijada sa par popularnih igara i tjt. Uostalom, dok šah jos ceka svoju premijeru na OI razgovarati o ovome mislim da nema smisla.

    • phoda

      @Smoolex, 09.08.2017 - 14:50

      Istina. Ali igre definitivno zahtjevaju veliku psihicku spremu a nakon toga i fizicku prvenstveno u smislu refleksa jos pogotovo uz toliku konkurenciju sto definitivno nije malen pothvat ako uspijes.
      Ali ideja esports olimpijade mozda ima vise smisla pa svaka igra bude svoja disciplina. Tako oi oznacavaju ljude velike fizicke spreme dok eoi odlicne gamere.

    • pleto

      @phoda, 10.08.2017 - 08:25

      Refleksi nemaju veze sa fizičkom spremom, nego sa motorikom čovjeka tj. vise ovise o živčanim impulsima nego o mišićima, a osim toga o kakvim mi refleksima pricamo u gamingu?? O refleksima šake?

    • UrbanFsk

      @pleto, 10.08.2017 - 12:57

      Imaju. Ako si fizicki u banani nemres ocekivat savrsenu motoriku. Kognitivne funkcije puse ako je i tijelo u banani. Kod nas koji zivimo nekim klasicnim tempom se to ne osjeti bas ali u sferama profesionalizma gdje je sve vazno se moze itekako osjetiti..

    • pleto

      @UrbanFsk, 10.08.2017 - 14:22

      Nemaju, motorika se najvise razvija kod male djece a kasnije ništa ili jako slabo, postoje vježbe za motoriku ali nemaju veze sa fizičkom spremom

    • phoda

      @pleto, 10.08.2017 - 14:17

      Refleksima sake da ali isto tako rekao sam da psihicka sprema je dosta vaznija. Najveca prepreka je brzo sagledavanje situacije i prema tome donijet odluku i sve to u dijelicu sekunde i u isto to vrijeme koordinirati te misli i ruke.
      To je isto kao da govoris da Rally ili F1 nije sport. isto nije vazna fizicka sprema isto tako ne kazem da nije nepotrebna vec na osnovnoj razini.

    • pleto

      @phoda, 11.08.2017 - 09:15

      koordinacija oko-ruka je vazna za igre, ali to neka osoba prirodno moze imat bolje razvijeno od nekog e-sportasa(i ne treba mu trening za to, ni fizička sprema) ali ne znaci da ce biti bolji u overwatchu ako ima bolju koordinaciju.
      A ovo za f1 i rally sto si napisao su totalne nebuloze, hočeš reći da ti možeš u bolidu na 50 stupnjeva sjedit 2 sata bez odmora i drzat ruke u neprirodnoj poziciji i da ti za to nije potreban trening??? Imas tako snazne ruke? Imas takvu izdržljivost?? Možeš izdržat takve G sile?? Nemaš straha od takvih brzina?? Imaš osječaj gdje je granica proklizavanjima bez treninga, bez milijun odovženih krugova?? I sve to bez fizičke i mentalne spreme??? Uber mensch?

    • phoda

      @pleto, 11.08.2017 - 11:19

      Evo ocito sad ne pratis moje odgovore i argumente vec bezveze pricas. Rally i f1 trening se sastoji od obicne tjelovjezbe, znaci osnova sto bi svaki covjek trebo ujutro i zatim voznja (da ne ukljucujemo detalje i ostale pripreme kao strategije) i to nema veze oces imat jake ruke i noge vec kao i gamer odlicni refleksi, mentalna pripremljenost, samo sto na vozace utjece i temperatura. A da se neko rodi odlicnih reflekasa? Istina ali niti blizu da moze s tim igrat profesionalno, na svjetskom prvenstvu kao LoL. Svaka milisekunda je bitna i to se postize samo vjezbanjem, to jest igranjem igara.

    • pleto

      @phoda, 11.08.2017 - 13:33

      jbg, mozda i nisam pratio/skuzio sto si htio reci al u ovom zadnjem se slažemo jer si rekao isto sto i ja, vjezbanjem/igranjem se dolazi do uspjeha, evo vamo sam ti to rekao “neka osoba prirodno moze imat bolje razvijeno od nekog e-sportasa(i ne treba mu trening za to, ni fizička sprema) ali ne znaci da ce biti bolji u overwatchu ako ima bolju koordinaciju”, postoji puno testova koordinacije (znam iz osobnog iskustva), vjerojatno si sam radio neke u osnovnoj/srednoj skoli(tapkanje rukom preko ruke po stolu u 30 sekundi), pomoću kojih se točno može odredit tko ima koliki stupanj koordinacije, ja sam imao natprosječanu na testiranju pa sam ispodprosječan igrač overwatcha zato sto ga ni ne igram.
      A ovo za F1 ne pišeš točno, evo ti link pa se educiraj
      https://www.formula1.com/en/championship/inside-f1/understanding-f1-racing/Driverfitness.html

      Evo izdvojit cu ti samo jednu rečenicu:
      “Formula One drivers are some of the most highly conditioned athletes on earth”

    • phoda

      @pleto, 11.08.2017 - 19:32

      Da pise za F1 da su conditioned znaci izdrzljivi i treba fizicka sprema. Nisam znao da su tolike G sile. Ali vjerujem da se to dosta ispraksa voznjom, ta izdrzljivost kao sto i clanak kaze da gym nije za njih. Vise su kao maratonci ili trijatlonci, ali normalno potrebna veca fizicka sprema od gamera. Svejedno po meni ne umanjuje znacajnost igara kao sporta jer svejedno na velikim levelima natjecanja male sitnice odredjuju pobjednika kao i u drugim sportovima. Sto se tice da je neko bolji istina je kao i u drugim sportovima, neymar ili messi su jednostavno nadareni za taj sport ali bez treninga bi igrali u nekom seoskom klubu dok ronaldo (kako bar cujem, ne pratim nogomet) je uspio zbog stalnog treniranja. Isto tako i ljudima koji su nadareni za igre, nekima bolje pase npr overwatch od lola ili starcrafta kao i u “pravom sportu”

  • pleto

    09.08.2017 - 14:15

    Volim igre, ali igranje nije sport

    • trulex

      @pleto, 09.08.2017 - 15:23

      zašto je onda šah sport? i tu se igra figurama.

    • FilipCalic

      @trulex, 09.08.2017 - 15:40

      Šah nije sport. Definicija šaha je strateška igra za dva igrača na šahovskoj ploči.

    • trulex

      @FilipCalic, 09.08.2017 - 16:16

      “The International Olympic Committee believed chess was a sport, so they added the game to their list.”

      Prvo ukucaš na google prije nego se provališ.

    • pleto

      @trulex, 10.08.2017 - 08:05

      I to mi je bezveze, nije da omalovažavam šahiste ali nekako mi ni to kao ni igranje igara ne spada u sportove, u stvari je sličnije gamingu nego sportu

    • pleto

      @trulex, 10.08.2017 - 08:01

      Meni nije ni šah sport

    • UrbanFsk

      @pleto, 10.08.2017 - 09:12

      Ni nije sport, mislim na kompetitivno igranje. To kaj mediji nemaju pojma i kaj vecina to pokusava ugurat pod sport je drugi par postola. Ne zove se sport nego e-sport, definicije su razlicite no nekih poveznica s klasicnim sportom nedvojbeno ima.

    • pleto

      @UrbanFsk, 10.08.2017 - 09:28

      Jedina poveznica je natjecanje s drugim igračima (ispravi me ako ima još koja), zato i kazem da ne treba uvrštavat u OI nešto što nije sport, e-sportovi bi trebali imati vlastitu olimpijadu, ovo mješanje mi je bezveze. Jak marketing i novac čine čuda, to su jedina dva razloga zašto se i odlučilo razmatrat e-sportove za ulazak pod olimpijski krov.

    • UrbanFsk

      @pleto, 10.08.2017 - 10:32

      Slazem se da bi trebale biti igre same za sebe al sta je tu je. Pare cine svoje. Mene jedino ne ide u glavu sta se te decke trpa u nekakve streotipe, a to nema veze s vezom jer je to totalno neki drugi svijet od prosjecnog vulgaris gamera..

  • PrydaCro

    09.08.2017 - 14:46

    Takodjer smatram da bi trebalo napravit esport olimpijadu mimo normalne olimpijade. Al dobro svijet je u kurcu danas se muskarci natjecu kao zene nista me vise ne cudi…

  • fpapac

    09.08.2017 - 14:55

    Vecu glupost nisam cuo, mislim da se ljude koji sjede na stolicama ispred ekrana i igraju igre ne moze okarakterizirati kao sportase olimpijskih igara. Sigurno je potrebno dosta muke, volje i želje da se postigne uspjeh u esportu, ali umjesto da se djecu potice da se igraju vanka i odabiru sport koji ce ih udaljiti od kompa, oni razmisljaju o glupostima kako djecu zatvorit u kucu ispred kompa. To mora da je zdravo za djecu u razvoju. Kreteni nas i nasu djecu samo uvlace u veca govna.

    • UrbanFsk

      @fpapac, 09.08.2017 - 17:23

      Godine su zajbana stvar.. 😀

    • Sackboy

      @UrbanFsk, 09.08.2017 - 18:13

      Kako čije, ja imam 37 godina i imam potpuno suprotno mišljenje od fpapac-a…

    • UrbanFsk

      @Sackboy, 09.08.2017 - 18:15

      Ok, da se ispravim.. 🙂

      Godine su zajbana stvar, za neke :D.

    • fpapac

      @Sackboy, 10.08.2017 - 08:45

      A ja 24 hahaha (i nemam djece), to bi znacilo da trebamo imat obrnuta misljenja, po godinama hjahahha, samo valjda razumijes da pariz zeli da esport bude na olimpijskim igrama samo radi para, da mogu sto vise zaradit

    • UrbanFsk

      @fpapac, 10.08.2017 - 09:15

      Sta ce tek bit kad predes tridesete…pitaj se pitaj :p

    • fpapac

      @UrbanFsk, 10.08.2017 - 10:57

      penzija

  • trulex

    09.08.2017 - 15:25

    Podržavam ovo, mi smo malo zatucani i zaostali za svijetom ovde na Balkanu pa nemamo još pojam šta je esports.

    • Susjed

      @trulex, 09.08.2017 - 17:14

      Kakve su to isprane fraze… Po čemu smo mi to zatucani i zaostali?

    • UrbanFsk

      @Susjed, 09.08.2017 - 18:08

      Pa mozemo krenuti od toga sto je vecina ljudi protiv toga, a nemaju valjani argument zasto. 🙂

    • Susjed

      @UrbanFsk, 09.08.2017 - 20:03

      Ja ti mogu reći da po meni eSports ne treba biti sastavnica olimpijskih sportova zato jer trčat može i čovjek u Africi i onaj iz centra Pariza, dok igrat se ne mogu ni svi Europljani i Sjevernoamerikanci, a kamoli Afrikanac ili netko s Bliskog Istoka. Znači kosi se s pravilom olimpijskog sporta da je svima dostupan i prisutan.

      Također, jedan sport kao karate nije olimpijski

    • UrbanFsk

      @Susjed, 10.08.2017 - 07:10

      I vaterpolo je olimpijski sport pa nema svatko pristup bazenu i novaca da se bavi time. Jel treba spomenuti i zimske sportove?! Prema tome puno toga se kosi s tim “pravilom”.

    • Susjed

      @UrbanFsk, 10.08.2017 - 10:09

      Pogledaj si Afričke natjecatelje ZOI-ja, iznos članarine plivačkih klubova u Zagrebu (vjerojatno i drugdje su slične cijene). Plivanje i vaterpolo tj. osnove istih se mogu naučiti u bilo kakvoj vodi jer je voda prirodno dobro dok procesori i ddr3 ram nažalost nisu

    • UrbanFsk

      @Susjed, 10.08.2017 - 10:29

      Prirodno dobro kojeg nazalost nema svugdje u izobilju. To je poanta.

    • Susjed

      @UrbanFsk, 10.08.2017 - 12:44

      Postotkom je to najprisutnije prirodno dobro na planeti, a i naselja se grade oko voda otkad je čovjeka.

    • UrbanFsk

      @Susjed, 10.08.2017 - 12:54

      Pa da, al i dalje su ljudi u neki dijelovima svijeta zedni, a kamoli da se kupaju u bazenu.

    • Susjed

      @UrbanFsk, 10.08.2017 - 13:29

      Nažalost je to istina, ali koliko je tek onda postotak ljudi bez računala. Nemaju ni kalkulatore da će imat alienware. A ovo za bazene, pa molim te pogledaj kako su započeli karijeru naši vaterpolisti i plivači. Nekolicina njih je dovedena u bazen iz mora, jezera i rijeke. Plivanje mogu vježbat u takvoj vodi, trčanje mogu vježbati na neravnom tlu, ali gaming ne mogu vježbat na digitronu ili nokijinoj ciglici

      Nogomet npr. se može igrat i od krpene lopte dok “profesionalni” gaming je sramota pojavit se s manje od 125 fpsa. Gaming je isto što i metal glazba, zajednica koju uništava osjećaj samodopadnosti i elitizma.

    • Sackboy

      @Susjed, 09.08.2017 - 18:14

      Po tome da ako sjediš u kafiću sa pivom i cigaretom si super društveno biće a ako te interesiraju kompetitivne igre u društvu onda si čudak…

    • Tijana777

      @Sackboy, 09.08.2017 - 18:19

      Isto kao što ti miješaš babe i žabe. Riječ je o sportu, a ne o kafićima pivama i cigaretama ?

    • Susjed

      @Sackboy, 09.08.2017 - 19:46

      Pročitaj intervjue s gejmerima iz drugih razvijenih zemalja i shvatit ćeš da potpunu integraciju u društvo gejmeri imaju pretežito u J. Koreji, Japanu (zato su im i uvrštene videoigre u program kontinentalne olimpijade) te Kaliforniji (čak ni cijeli SAD, a oni su svojevrsna meka zabavnog sadržaja – showbizza). U ostatku Europe se lakše dođe do scene nego kod nas ali tu je riječ o veličini tržišta, a ne zatucanosti istoga. Odnos društva prema profesionalnom igranju videoigara u glavnini svijeta jednak je onome prisutnom kod nas; malog Hansa ili Roberta će mama jednako tjerat od kompjutera koliko i malog Luku ili Muju

    • pleto

      @Sackboy, 10.08.2017 - 08:31

      Taj s pivom i cigaretom je e-sportaš?

    • trulex

      @Susjed, 09.08.2017 - 23:06

      Po tome što nam svaki kyrac smeta. Kad su bili pokemon go popovi viču odma šejtani, kad je bio fiđet spiner odma i to šejtansko…

    • Susjed

      @trulex, 09.08.2017 - 23:22

      Kakvi popovi?
      Posjeti reddit, 4chan i ostale platforme slicnog tipa pa ćeš vidjet kako su ljudi gunđali o tome pa makar bili iz Amerika, Europe….
      Popularne stvari izazivaju kontroverze iliti ga dižu prašinu i u ljudskoj je prirodi da se opredjeljuju i stvaraju svoje stavove te i iznose iste. Nebitno bili oni Nijemci, Englezi, Amerikanci, Eskimi ili Balkanci

  • VEK1NG

    09.08.2017 - 15:25

    Problem je što ima jako puno igrica, pa mi nije jasno kada bi se sve to održalo.Esports nije jedna igrica, tako da sigurno neki gejmeri neće naći svoje mesto na olimpijskim igrama, jer će sigurno neka igra faliti.

    • Reponja123

      @VEK1NG, 09.08.2017 - 17:06

      vjerojatno će ti bit: cs go, dota 2 i lol

  • FilipCalic

    09.08.2017 - 15:38

    Ovdje definitivno povlačim crtu.

  • CrashLP

    09.08.2017 - 15:44

    SLUZBENA DEFINICIJA:
    Sport je fizička ili mentalna aktivnost koju čovjek izvodi po utvrđenom skupu pravila, u cilju takmičenja sa protivnikom ili protivničkim timom, uz primjenu propisanog sistema bodovanja na osnovu kojeg se utvrđuje pobjednik.
    Ako mogu sah, curling i slicne “gluposti” zasto nebi i videoigre koje apsolutno spadaju u gore navedeni opis 🙂

    • trulex

      @CrashLP, 09.08.2017 - 16:16

      To je to, čovjek objasnio.

    • pleto

      @trulex, 10.08.2017 - 08:51

      Nije tu ništa objašnjeno, onda ajmo uvrstit u olimpijski sport i natjecanje u prežderavanju hamburgerima jer ima pravila, takmičiš se sa protivnicima, ima sistem bodovanja na osnovu kojeg se utvrđuje pobjednik,
      I otkad je to šah olimpijski sport?? Vi raspolažete sa nekim imformacijama za koje ne znaju ni ljudi iz olimpijskog odbora.
      Što se tiče curlinga, curling je sport pa onda može biti i olimpijski sport, a e-sports nije definiran kao sport samo su mu njegovi osnivači dali ime koje u sebi sadrži riječ “sport”, u njemu nema elemenata atletike ni plivanja niti ikakve fizičke aktivnosti pa prema tome ni ne može biti sport. Nije dovoljno da se radi o nekom natjecanju i da se to odma naziva sportom, a upravo je natjecanje jedina poveznica e-sporta i sporta.

    • Smoolex

      @CrashLP, 09.08.2017 - 17:09

      Onda monopoly također može biti sport. Ovo je definicija i to vrlo vjerovatno sa wiki. i da trošiš se mentalno u igri, ali negdje se granica mora podvući, a ja osobno mislim da nešto virtualno ne može biti sport, ok danas ti još upravljaš u živo i sve to, no što bi nas onda čekalo u budućnosti, ljudi koji puknu uređaj na glavu i upravljaju mentalno.
      Također postoji problem kada oslabi interes za igre protiv lol-a i tih velikih e-sport naslova.

  • mRnjauu

    09.08.2017 - 16:25

    Zas ne. Ako ništa, nadam se da će globalna popularizacija potaknut da se napokon u Hrvatskoj počne izdvajat koja lipa iz proračuna u ovoj grani.

    Osobno bih prije pogledao meč cs-a neko nogomet ali eto marketing je sve.

    • Susjed

      @mRnjauu, 09.08.2017 - 17:18

      Upravo taj marketing koji kriviš je razlog zašto se uopće i razmišlja o uvođenju esports igara na olimpijadu

  • Oblakoder

    09.08.2017 - 16:25

    Ljudi sto se bunite? Ovo je sansa za sve nas da postanemo olimpijski sampioni 🙂

    • Reponja123

      @Oblakoder, 09.08.2017 - 17:05

      JEJ

    • VEK1NG

      @Oblakoder, 09.08.2017 - 23:50

      Prvo moramo da postanemo svetski šampioni u esportsu.

  • Susjed

    09.08.2017 - 17:47

    Zatucani, zaostali, “fosili”, “balkanci” i slično je jedino valjda što postoji u repertoaru “naprednih” (a iskreno očekivao bi argumentiranje i kvalitetne postove od naprednih).

    ESports je sasvim prihvatljiva forma natjecanja kojom se može i želi baviti tkogod želi (pa čak i s ovih prostora, guglajte) i pohvalno je da se oko svega stvaraju zajednice koje okupljaju ljude jednakih strasti prema nečemu pa bilo to štrikanje ili Dota.

    Ali kada jednu zajednicu želiš homogenizirati s drugom kulturno, napredno odnosno civilizirano je pitati pripadnike te zajednice kojima se priključuje druga podržavaju li oni to ili ne, a ne unazađeno, “tradicionalistički” i sve druge etikete nasilno provoditi homogeniziranje 🙂

    • trulex

      @Susjed, 09.08.2017 - 23:08

      šuplje su ti teorije sine.

  • jediknight

    09.08.2017 - 17:53

    Zanimljiva ideja, ali to bi im onda pretrpalo raspored, morali bi odlucit koje sve igre staviti. Trebali bi napraviti posebnu e-olimpijadu.

  • Sackboy

    09.08.2017 - 18:27

    Kada bi overwatch bio olimpijski sport konačno bih imao razloga da gledam olimpijadu. Putpuno se slažem da bi esports trebao zaživjeti i kao dio olimpijade. Najveći problem kod esportsa je to da je zanimljiv tek onda kada znaš točno o čemu se radi a za to treba vremena da se nauči dok svaka budala kuži trčanje, bacanje koplja itd.

    • pleto

      @Sackboy, 10.08.2017 - 09:02

      haha a owerwatch ne kuži svaka budala?? Moraš biti posebno pametan da ga skužiš? Šta još necu procitat vamo…

    • Tony Ghost 1811

      @pleto, 10.08.2017 - 10:27

      ?

    • Sackboy

      @pleto, 10.08.2017 - 15:36

      A ti si GM ili top 500?

    • pleto

      @Sackboy, 11.08.2017 - 08:56

      ti si rekao da trebam naučit, a ne da moram biti top 10, naučim za nekoliko partija sve ali da bi bio neki top igrač vjerojatno treba igrat samo tu određenu igru i ne imat vremena ni za jednu drugu (znam bio sam top igrač u jednoj), a to ne zelim vjeruj mi, trenutno igram nekoliko igara u isto vrijeme i dobro se zabavljam, ne zelim biti e-sportas.
      Rekao si da svaka budala kuži trčanje, pa de ti meni onda reci jesi ti u trčanju u top 10?

  • Loghain

    09.08.2017 - 18:46

    U svojem poimanju sporta danas ja dijelim sportove na one koji su više umni i one koji su više fizički, u te umne danas spada šah koji dosta doprinosi razvoju mozga i razmišljanja posebno na toj težoj natjecateljskoj profesionalnoj razini a ako je on danas priznat kao sport i uvršten u program olimpijade ja ne vidim razloga zašto to ne bi moglo biti i isto takvo profesionalno igranje npr. Starcrafta koje nije ništa manje zahtjevno od igranja šaha.

  • $inke

    09.08.2017 - 22:57

    Pitanje je na kojoj platformi se misli igrat na OI jer ako je to konzola onda je to smijurija jer je faktor sreće koji je uvjetovan softwerom(čitaj aim assistom) prevelik i nema baš puno veze sa skilom.
    A sad malo zjbncije,jel će biti kategorije po kilaži ili …..jer ne može neki stokilaš protiv kilavca CSGO drmat.
    Treba razmotrit isto da se uvedu utrke sa autićima na daljansko ili utrke dronova koje su također kompetitivne.
    I zadnje,vidio sam da u americi imaju natjecanje u ušmrkavanju bibera pa bi i to trebalo razmotrit kao olimpijsku disciplinu.
    Zaključak, esports neka ostane tu gdi je a to je lan eventi i novčane nagrade.

  • admin

    10.08.2017 - 00:54

    Ima neko da mi preporuci neku brutalnu igru za comp

    • pleto

      @admin, 10.08.2017 - 09:06

      overwatch, možda postaneš i olimpijac

  • karlod1997

    10.08.2017 - 12:04

    Igranje igrica nije sport, već ubijanje vrimena

    • tryon

      @karlod1997, 10.08.2017 - 14:19

      jel mračno ispod kamena?

    • karlod1997

      @tryon, 11.08.2017 - 02:39

      Nije, naprotiv zapanjujuće je sunčano, pogotovo u trenucima provedenim na svježem zraku, trčeći, vozeći biciklu ili baveći se nekim sportom, ili npr. družeći se sa ekipom, a jasno i uz povremeno opuštanje uz neku igru, i to bez potrebe dizanja rolete radi utvrđivanja doba dana.

  • tryon

    10.08.2017 - 14:18

    Ne podržavam. Već sam napisao u nekom komentaru iznad neke razloge. Sport nije samo neko fizičko natjecanje. Oni koji sudjeluju na olimpijskim igrama žive “sportski” cijeli život. Socijalizacija, kompetetivnost +xy drugih stvari koje e-sports ne može pružiti. Sama činjenica da i kad bi došao do profi gamera, moraš provesti par tisuća sati igrajući jednu igru, je strašna. Stoga mislim da se to ne bi trebalo svrstavati u isti koš. Dok recimo tipa esports olimpijske igre, to bi bilo fora.

    • moordrak

      @tryon, 13.08.2017 - 12:49

      Da. Desetci tisuća sati koje sportaši provedu usavršavajući neku disciplinu nije strašno?! Biti će da im je kondicija pala s neba. To je kao trening jel. Eto ti još jedan primjer: obitelj Kostelić. Direktna posljedica sportskih uspjeha su deseci Ivičinih i Janičinih operacija. Ne želim ni zamisliti sa čime su ih godinama napucavali. Pogledaj Janicu na što sada liči. Kao da ima 70 a ne 35. Bit će da je to od zdravog , sportskog života. Nema nikakve razlike između sporta i e-sporta osim u nazivu. Ovi naši novinarski papani ovdje niti ne znaju što je e-sport kamoli da ga gledamo u mainstream medijima jer u glavama još žive u 1920. a ne u 21 stoljeću.

  • MuKKsoN

    10.08.2017 - 17:46

    Treba sabrati utiske i cinjenice pa donijeti odluku nezz sta da kazem gaming na OI po mn da ali na vecu populaciju moze izazvati myb i neceg loseg 😀 POZZZZ

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?