HCL.HR

Osnovan BioWare Social

Zoran Žalac 02.12.2011.   •   21 komentara   •   Gaming Related


Electronic Arts je svojom novom akvizacijom krenuo u agresivno osvajanje RPG kolača na društvenim mrežama.

Electronic Arts ponovno je posegnuo u svoj „novčanik bez dna“ i pod svoje okrilje za nepoznat iznos preuzeo razvojni tim KlickNation. Ukoliko za njih nikada niste čuli, vjerojatno se niste sreli ni s popularnim Facebook igrama SuperHero City ili Age of Champions za koje je tim zaslužan. Odmah nakon prelaska pod Electronic Arts, KlikNation je preimenovan u BioWare Sacramento, te smješten pod novoosnovanu poslovnu jedinicu zvanu BioWare Social. Kao što se iz samog naslova može iščitati, ovaj ogranak BioWarea fokusirat će se na RPG igre za društvene mreže. U BioWareu vjeruju kako je KlickNation bio razuman izbor obzirom na njihove dosadašnje radove, a bivši KlickNation optimističan je što će učiti od RPG majstora kako bi svoje buduće projekte doveo na novu razinu kvalitete.

Komentari (21)

  • exarkun

    02.12.2011 - 17:34

    gamad iz ea sve vise i vise blate i unistavaju legendarno ime bioware

    • buby8992

      @exarkun, 04.12.2011 - 00:34

      Žalosna, ali i istinita činjenica.

  • Loghain

    02.12.2011 - 18:54

    Vidjet ćemo kakva će budućnost biti od Biowara a pogotovo sada kada su izdali TOR koji će ja vjerujem jako dugo rulati MMO scenom.

    Da nije bilo EA ne bi nikad bilo niti toliko para da Bioware napravi mnoge stvari a onda je normalno da oni koji daju pare imaju pravo donositi i neke odluke.

    A direktori u EA su sada postali i osnivači Biowara kao što je Ray Muzyka koji sada tamo ima funkciju glavnog direktora za RPG igre u cijelom EA tako da imaju oni itekakvog utjecaja sada i na EA kao kompaniju.

    • buby8992

      @Loghain, 04.12.2011 - 00:41

      SW:TOR nije do sada pokazao ništa bolje od Guild Warsa 2, koji uz to nema mjesečne pretplate. Bioware nema nikakav utjecaj na EA, zato jer je EA kupio Bioware, i oni donose odluke.

    • Loghain

      @Loghain, 04.12.2011 - 13:59

      GW2 još nije ništa pokazao osim pompoznih najava jer nije još niti u pravoj beti a mjesečne pretplate nije imao niti GW pa je svejedno WoW imao skoro 7 godina 11 milijuna pretplatnika u svijetu.

      Zavisi pod kojim uvjetima je firma kupljena a oni su Bioware nije izgubio svoje ime u EA kao što nije niti Blizzard kada je postao partner sa Activisionom a glavni ljudi Bioware i osnivači Ray Muzyka i Greg Zescuk nalaze se vrlo visoko u korporacijskoj hijerarhiji EA sa time da su glavni ljudi za RPG sektor tamo po funkcijama.

    • buby8992

      @Loghain, 04.12.2011 - 20:35

      GW 2: dinamički događaji koji se mogu desiti bilo gdje i može im se priključiti, dinamička borba umjesto auto combata, epski bosovi i to odmah na početku igre dok u TOR-u među prvim misijama moraš otići pobiti deset štakora, predivan artistički stil, fenomenalna grafika koja je daleko bolja od TOR-a, za soundtrack je zadužen meni jedan od najboljih kompozitora Jeremy Soule koji je odradio fantastičan posao na Skyrimu i nema sumnje kako će i ovdje, i najvažnije od svega nema mjesečne pretplate. Dok kod TOR-a jedino što sam vidio je bila neka dosadna misija na pustinjskom planetu, i on-rail svemirska borba, od koje izgleda i bolje ona u Halo Reachu.

  • buby8992

    04.12.2011 - 20:39

    Bioware nije izgubio ime kad ja postao dio EA, zato jer je nekada njihovo ime bilo sinonim za najbolje RPG-ove, što nažalost danas zbog EA više nije tako.

  • Loghain

    04.12.2011 - 22:13

    SWTOR nema auto combat to zna svatko tko je zaigrao ovu igru.

    Dinamični eventi – been there than that , Rift ih već sada ima.

    Grafika koja je daleko bolja od TOR-a a igra još nije niti u otvorenoj beti , kako netko može ovo znat jer same prezentacije na gaming eventima baš ništa ne znače budući da devovi tamo izabiru sami koje dijelove žele prikazati.

    TOR uopće nema ovakvih glavnih questova gdje šalje igrače da ubiju 10 štakora a ako i ima oni nisu dio priče nego sporedni i totalno opcionalni questovi a ovakve tipove questova ima skoro svaki MMO.
    Cijela priča je napravljena u TOR-u tako da igrajući igrači imaju osjećaj kao da igraju neki od Biowarevih RPG-a i imersija u igri je vrlo velika.
    Sama činjenica da na TOR-u rade najbolji Biowarevi ljudi od jednog Jamesa Ohlena koji je radio na Baldurs Gatu i bio glavni direktor za DAO do jednog Drewa Karpyshyna glavnog pisca na TOR-u tj. čovjeka koji je bio idejni tvorac Kotora a poslije i ME serijala govori dovoljno sama za sebe.
    Glazba za TOR je fenomenalna u TOR-u je kultna glazba iz originalnih SW filmova, potom glazba iz Kotora a napravljena je i nova samo za ovu igru.
    Cijela igra je voicana kompletna i priča se prezentira dojmljivim 3D sekvencama a ne kao u GW2 zastarjelim 2D prikazom što poboljšava imersiju u igri i ostavlja puno bolji dojam na igrače.
    Svemirske borbe je napravljena u TOR-u kao jedna zabavna mini arkadna igra u TOR-u sa time da je sve napravljeno da jedna svemirska expanzija za igru može doći u budućnosti.

    • buby8992

      @Loghain, 05.12.2011 - 09:16
    • Loghain

      @Loghain, 05.12.2011 - 15:31

      Ovaj video je napravljen u 4 mjesecu ove godine i ovaj koji ga je napravio nema pojma o čemu govori jer TOR nema auto combat a to znaju svi koji su zaigrali ovu igru , zatim ima cover klase a koliko sam uspio primjetiti niti jedan MMO dosad nije imao klase koje djeluju iz covera, zatim ima najbolju do sada napravljenu imersiju i priču od bilo kojeg izdanog MMO-a , zatim ima inovativni crafting system, 3D sekvence u kojima se priča odvija napravljene su fenomenalno a cijela igra je full voicana, combat kao takav je brz i fluidan i standardan combat na koji su mnogi MMO i RPG fanovi naviknuti.
      Uglavnom igra je toliko kvalitetno odrađena da je pravi nasljednik Kotor serijala.

    • buby8992

      @Loghain, 05.12.2011 - 17:17

      Više mi se neda pisati dugačke komentare pa ču skratiti:
      TOR- kopija WOW-a sa istom grafikom, malo unaprijeđenim gameplayom, retardiranim conversation wheel-om, u kojem lik uvijek kaže suprotno od onoga što piše, i još nekim novim tweakovima koje mi se sada neda nabrajati.
      GW2- MMO koji će napokon uvesti neke nove promjene u cijeli žanr i postaviti granice za sve druge MMO-e.

  • Loghain

    04.12.2011 - 22:23

    Naprotiv Bioware još uvijek radi odlične RPG igre i sada dok je postao dio EA a DAO i ME2 su najbolji dokaz za to , isti ljudi koji su radili u Biowareu od početka od Baldurs Gatu rade u toj kompaniji i danas sa time da su Biowarevi ljudi sada u EA postali jedni najbitnijih ljudi za RPG sektor u toj kompaniji što govori da itekako još uvijek imaju bitan glas kada je u pitanju razvoj svih budućih RPG-a iza kojih stoji EA.

    Tako da Bioware još uvijek je kompanija koja radi RPG igre bolje od mnogih drugih a Arena.Net kao takav se ne može sa puno toga pohvaliti u svojoj povijesti jer iza sebe imaju tek jednu igru ikada napravljenu a to je GW sa expanzija sa time da ta igra nikada nije bila na glasu kao pretjerano kvalitetan RPG a vlasnik Arena.Neta je čuveni i zloglasni NCSOFT koji ima iza sebe mnoge failove kao što su npr . jedna Tabula Rasa gdje je i sam Richard Garriot, tj. idejni tvorac Ultime potvrdio da je jako teško radit sa NCSOFT ljudima.

  • buby8992

    05.12.2011 - 09:26

    Bioware radi odlične RPG-ove? Koje RPG-ove? Zadnji RPG koji je Bioware napravio je bio DAO koji je stvarno izvrstan, i po meni jedan od najboljih WRPG-ova ikada. Nakon toga Bioware je napravio retardirani TPS sa nekima RPG elementima (mass effect 2), i hack n slash (dragon age 2). Izgleda da se danas svaka igra gdje se može birati izgled lika, customizirati armor, oružja itd. naziva RPG-om. Prema takvom kriteriju bi i Call Of Duty mogli nazvati RPG-om jer na multyplayeru možeš customizirati lika i klasu.

  • Loghain

    05.12.2011 - 15:19

    A koje to igre je u povijesti gaminga napravio Arena.Net ili još bolje RPG igre, dok Bioware iza sebe ima Baldurs Gate, NWN, Kotor , DAO.

    DA2 nije bio remek djelo ali je bio puno bolji RPG od mnogih drugih ( Fable 3, Fallout Vegas, Divinity Ego Draconis , Venetica, Two Worlds 2 itd… ) tako se može reći da i jedan prosječan RPG napravljen od Biowara bolji od RPG mnogih drugih kompanija.

    Sve u svemu rijetko koja kompanija se može pohvaliti takvom količinom kvalitetnih RPG naslova u globalu kao Bioware i ja nemam nikakve sumnje u njihovu budućnost budući da isti ljudi koji su radili na njihovim igrama od početaka Baldurs Gate serijala rade i danas.

    A ME2 je izuzetno zabavna igra, igrao sam je nekoliko puta i nikada mi ne dosadi, a kao igra nikada nije niti bila zamišljena kao punokrvni RPG nego kao TPS sa kombinacijom RPG a igra je dobila visoke ocjene prema od kritičara mnogih gaming portala što se može provjeriti na metacritu.

    • buby8992

      @Loghain, 05.12.2011 - 17:08

      Istina je da Bioware iza sebe ima puno kvalitetnih RPG-ova, i da je nekada zajedno sa Black Isleom i Bethesdom bio najbollji proizvođač WRPGA, osobno sam veliki fan Baldurs Gate, Kotora i Jade Empire. No Bioware danas više ne proizvodi RPG igre, ono po čemu su postali poznati i žanr koji ih je proslavio su potpuno zapustili, zadnji dobri RPG im je bio DAO. Mass Effect 2 je jedna od najoverated video igara ikad. Zašto? Zbog toga jer nema nikakvu glavnu fabulu koja bi me tjerala da igru igram dalje, zbog svojih retardiranih i stereotipnih likova, zbog zaglupljene i prelagane borbe koja se pretvara da je taktička borba u kojoj moraš razmještati suborce i raditi taktike , ali to zapravo nije istina, zbog toga jer je cijeli univerzum u kojem se igra odvija kopija svih drugih znanstveno fantastičnih filmova, serija i knjiga. Okosnica cijelog serijala je da rasa mehaničkih biča ili što već jesu želi uništiti svijet. Vau…… kako je to orginalno, opče pa nismo u Star Treku imali Borg, u batllestar galactica Cylone (ili kako se već zovu). Dragon Age 2 je bio više hack n slash nego RPG, sa istim manama koje ima i mass effect 2. Tako da me ne zanimaju ocjene koje su dobile obje igre, jer one nisu objektivne, mislim kako bi i bile objektivne nakon što EA uplati određenu količinu novca na račun recenzenata.

  • Loghain

    05.12.2011 - 17:50

    Gle tebe ne zanimaju ocjene drugih ljudi jer po tebi nisu objektivne a zašto misliš da si ti objektivan u ovom slučaju.
    Po meni tvoja kao i njihove ocjene su subjektivne i ono što ti misliš da valja se ne mora nekom drugom svidjeti i obratno ono što se tebi može svidjeti se ne mora nekom drugom.

    A DA2 je bio više RPG nego hack and slash , pravi primjeri hack and slasha su igre kao Diablo i Torchlight jer to su igre u kojima ne postoji neka osobita priča a igrači cijelo vrijeme provode u tamnicama grindajuči monstere .

    A kao drugo Bioware sa ovom ekipom koju ima sada a to je ona ista sa njegovih početaka jer se glavna ekipa designera i pisaca nije mijenjala ima daleko veći potencijal i full više iskustva kada je u pitanju izrada RPG naslova nego nekakav Arena.Net koji jedino što je napravio je bio taj GW sa par expanzija a on nikada nije bio istican kao nekakav naročit RPG sa nekakvom posebnom pričom.

    • buby8992

      @Loghain, 05.12.2011 - 21:09

      Ocjene drugih ljudi i profesionalnih recenzenata su sve, samo ne objektivne. Pogledaj što se je dogodilo kada je izašao DA 2, igrači su apsolutno zamrzili igru i ocjenjivali ju sa ocjenama 1 i 2, iako i ja smatram da je igra naspram prvog dijela puno lošija i da više nije hardcore RPG, igra nije zaslužila baš takve ocjene. Nakon toga su u obranu DA 2 stali ljudi iz Biowarea koji su igru na metacriticu ocjenjivali sa maksimalnim ocjenama, mislim stvarno je sramota da ljudi koji su napravili igru i sami ju ocjenjuju. Drugi primjer je kada je izašao Witcher 2 DA fanbojevi su toliko popljuvali igru i ocjenjivali je također sa veoma malim ocijenama. Ovakvih primjera imaš koliko hočeš, samo pogledaj na metacriticu i vidjet češ, najnoviji slučajevi su modern warfare 3 i battlefield 3 gdje dolaze fanbojevi jednih i drugih pa pljuju po igrama. A što se tiče takozvanih profesionalnih recenzenata i tu se ima jako puno pričati, npr. kako je moguće da je COD black ops, koji je receklirano smeće prethodnih codova na machinimi (jednoj od najpopularnijih stranica za recenzije igara), dobio 10/10, a jedan Skyrim koji nije da je neki značajni skok unaprijed u odnosu na Oblivon ali je uveo dosta promjena i neke inovacije, dobio 9.5. Ok, znam kako se igre iz različitih žanrova ne uspoređuju, ali ovo je fakat smiješno, i nažalost takvih primjera ima na svim največim recenzentnim stranicama od IGN-a do Gamespota. Ja od recenzija pratim samo recenzije neovisnih recenzenata koji recenziraju igre uglavnom preko youtubea, no i njihova mišljenja znadu u dosta slučajeva biti subjektivna. Najbolju i ispravnu recenziju za sebe možeš dati samo ti sam nakon što odigraš igru, a ne metacritic, drugi ljudi ili neki takozvani profesionalni recenzent. Kao drugo ti uspoređuješ naslove koje je Bioware radio u prošlosti sa naslovima od Arena.net, što apsolutno nema smisla. Bioware je radio samo singleplayer RPG-ove, dok je Arena MMO-ove. To su dva različita studija i njih nemožeš uspoređivati, također Bioware je puno duže na sceni od Arene, pa je normalno da ima i više naslova iza sebe. Bioware je novi na polju MMO-a pa ne želi riskirati i uvesti neke drastične promjene u TOR, nego se drži dobrog, starog, puta koji je zacrtao WOW. I još jedna stvar, Bioware može imati ekipu kakvu hoče kad njihov potencijal u EA-u nikada neće doči do izražaja.

    • Loghain

      @Loghain, 06.12.2011 - 00:18

      Pa skaka je ocjena i ona koju ti daješ ovdje subjektivna, a ti ovdje uspoređuješ kvalitetu jedne Bioware igre DAO koji je Bioware napravio kada je već bio dio EA i druge DA2 koje jest slabija ali po meni nije loše jer ako je usporedim sa masom drugih RPG-a od drugih kompanija dolazim do zaključka da je i prosječan Biowarev RPG bolji nego mnoge druge RPG igre od drugih kompanija.

      Neovisnih recenzenata nema niti na youtubu jer dosta takvih je na kraju i sponzorirano od nekoga tako da niti nisu neovisni.

      Ne vidim zašto ne bi mogao raditi usporedbe između kompanija koje rade igre pogotovo igre koje su istog ili sličnog žanra a MMORPG je derivat RPG-a su priče i imersija u igrama vrlo bitni faktori u ovakvim igrama , druga stvar bi bila da netko uspoređuje žanrove koji nemaju veze jedan sa drugim kao strategije i RPG igre to ne bi onda imalo logike.

      A usporedio sam ih ponajviše zato jer sam siguran da su autori i devovi brojnih Biowarevih uspješnica iskusniji kad je u pitanju izrada RPG elemenata za igru, izrada priče i imersije u igrama nego neki drugi koji iza sebe imaju tek jednu igru ikada izdanu a svi od njih očekuju da će napraviti igru nad igrama ili nekakvo novo ukazanje sa GW2.

      Bioware se prilikom izrade TOR-a okružio sa brojnim ljudima koji imaju full iskustva u izradi MMO-a , sa ljudima iz Mythica koji su jedni od glavnih designera za combat i world PVP i koji imaju iza sebe igre kao DAOC i nekim bivšim devovima koji su radili na SWG-u a kada se povežu ljudi koji imaju iskustva sa RPG igrama jer imaju iza sebe nekoliko impresivnih uradaka na tom polju znači oni iz Biowara sa devevima koji imaju iskustva na MMO polju onda se bez sumnje stvorio i jedan pravi tim za koji radi na SWTORU i koji po iskustvu sa različitim igrama u svakom slučaju može napraviti puno više nego Arena.Net koji nikada nije napravio nešto drugo osim GW.

      Bioware je napravio DAO i ME2 koje su obje po meni vrlo dobre igre već kad je bio dijelom EA tako da ti ova tu logika opada u vodu a osim toga EA je kompanija koja ima ogroman novac iza sebe i koja je jedina bila spremna poduprijeti ovakav jedan projekt kao što je TOR sa time da je ostavila Biowaru full slobodu kada je bila izrada igre u pitanju jer ih nije požurivala nego im je dala pristojan rok od 6 godina da naprave igru što znači da i cijeni Bioware i postavila njihove ljude u vrh korporacije i na takav način im dala slobodu samostalnog donošenja nekih odluka i full controlu nad RPG sektorom u toj kompaniji jer su oni direktori za RPG u cijelom EA.

      A kao što Bioware ima svojih odgovornosti prema EA tako i Arena.Net ima svojih prema NCSOFT a NCSOFT baš i nije na glasu kao kompanija koja svojim devovima i kompanijama u svom sastavu daje baš punu slobodu kada je izrada igara u pitanju ( progooglaj malo što je Richard Garriot rekao za njih radeći njihovu Tabulu Rasu da ti bude jasnije )

    • buby8992

      @Loghain, 06.12.2011 - 16:24

      Kažeš kako je jedan prosječni Biowareow RPG (DA2), bolji od Fallout NV, i TW 2. A po čemu je molim te bolji od tih igra? Dali zato jer je dobio bolje ocjene na ign-u, gamespotu i dr.? Puno više sam uživao u obje te igrice nego u DA 2, kao i mnogi drugi ljudi (pogledaj na internetu komentare ljudi, ali ne fanboyeva). Ne možeš uspoređivati MMO RPG sa singeplayer RPG-om, zato jer su to dva različita RPG-a. Singleplayer RPG-ovi imaju puno bolju priču, puno bolje napisan dijalog, likove i sl. dok večina MMO-a nemaju nikakvu priču, nego se svode na rješavanje questova, pvp i sl., TOR i GW 2 bi mogli biti MMO-i koji će to promijeniti. Kad već pričaš u imerzivnosti, onda ti moram priopčiti vijest da je u današnjim igrama gotovo i nema. To je zato jer su danas sve igre zaglupljene, pa npr. nemaš strah da možeš umrijeti u igri čime se gobi imerzija. Prava imerzija je kad igraš npr. Fallout NV na hardcore modu, pa moraš paziti da se hraniš, da ne dehidriraš, svaki predmet nosi težinu, nemožeš se liječiti sam nego moraš kod doktora, itd. To je prava imerzivnost u igri kad moraš paziti na apsolutno sve, i takva igra te zaista uvuče u svoj svijet i nikada ne postaje dosadna. Biowareovi ljudi možda jesu na čelnim pozicijama u RPG-MMO sektoru u EA, ali EA i dalje donosi odluke. Zar ti zaista misliš da Bioware hoče raditi retardirane pucačine, i da hoče multiplayer u svojim igrama? To su sve odluke EA, i dam se kladiti da će od sad svaka Biowareova igra imati multiplayer? Ako mi ne vjeruješ pročitaj izjave nekog od člana development tima DA 2 (neznam sad točno koji je to i kako se zove), u kojem govori kako je DA 2 rushed project i kako su prisiljeni igru okrenuti u novom smjeru u kojem ne žele. Uglavnom ostaje činjenica kako je EA jednog od najboljih proizvođača WRPGA, pretvorio u proizvođača koji proizvodi igre: whenever you press a button, something awesome happens.

  • Loghain

    12.12.2011 - 05:17

    Vidiš meni se Fallout igre ne sviđaju probao sam ih igrat i nisu bile za mene i nikako mi se nisu sviđale ja preferiram više igre themepark tipa tako da svatko od nas dvojice ima svoje mišljenje o ovome.

    Ali DAO2 je sigurno bio bolji nego Fable 3, Venetica, Ego Draconis ili Two Worlds 2, ja btw Witcher serijal nisam nigdje niti spomenuo jer je CD Project jedan od meni najdražih developera uz Bioware i mislim da je Witcher serijal fantastičan.

    Što se tiče miješanja online igara i multiplayer modova smatram kako je to budućnost i da će sve više igara prelaziti na te oblike bez obzira tko ih radi a primjer za to je Assassin Creed serijal jer to je postao trend koji ne čudi jer pored tolikog broja piratiziranih igara devovi se odlučuju da ponude nešto više igračima koji plaćaju za igre a to je mogućnost igranja online sa drugim igračima koje je danas sve više traženo pošto danas skoro svako kućanstvo ima internet a mnogi traže to već godinama.

    Pa i NWN serijal je imao online mode što ga nije učinilo ništa lošijom igrom tako da treba pričekati i vidjeti kako će sve ovo ispasti na kraju prije donošenja nekakvih sudova unaprijed.

    • buby8992

      @Loghain, 12.12.2011 - 10:53

      Nisam ni ja spomenuo Witcher 2, ako misliš na TW 2 mislio sam na Two Worlds 2. Meni je DA 2 bolji od Venetice i Fable 3, ali mi nije bolji od Ego Draconisa i TW2, no to je stvar osobnog mišljenja. To što kažeš za miješanje singplayer i multiplayera je nažalost istina, i sve, više igra ima multiplayer. No ja osobno nikad nebih mijenjao oko 30, 40 sati jako dobrog singplayera za multiplayer.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!