HCL.HR

PC Gamer u anketi potvrđuje da Hrvati i Srbi najviše piratiziraju jer su im igre skupe

Zoran Žalac 29.08.2016.   •   92 komentara   •   Zanimljivosti


Velika anketa koju je među svojim korisnicima proveo portal PC Gamer najbolje je pokazala jednu stvar – da nema univerzalnog razloga zašto ljudi piratiziraju videoigre.

pirat

Otvorena anketa koju je na temu piratstva PC igara proveo portal PC Gamer pokazala je neke interesantne podatke. U prvom redu, preko 50 tisuća ljudi izjasnilo se da aktivno piratizira igre za PC, što je otprilike trećina ispitanika, odnosno 35,8% uzorka. No, detalji o tih 50 tisuća korisnika otkrivaju još neke zanimljivosti.

U pravilu najviše piratiziraju djeca do 10 godina, a postotak opada za 5% u svakoj sljedećoj dobnoj skupini, a raste samo za skupinu igrača starijih od 60 godina. Statistika također govori kako stopa piratiziranja opada što je zarada veća, barem do 150,000 tisuća dolara godišnje, iako u PC Gameru napominju kako se 40% ispitanika koji navode da zarađuju više od tog iznosa izjašnjava kako imaju ispod 10 ili iznad 60 godina tako da taj podatak možda i nije potpuno vjerodostojan.

U anketi su sudjelovali i Hrvati (ili barem oni koji su se tako izjasnili), a njih 304 izjasnili su se da piratiziraju PC igre, što nas rangira kao šestu zemlju s najvećom stopom piratstva na PC Gamerovoj top ljestvici. Prvo mjesto uvjerljivo drže Srbi i Crnogorci (ne znamo zašto su ih stavili u isti koš) sa stopom većom od 75%. Slijede ih Rumunji s nešto više od 70%, a u kategoriji od 60% i više su Litvanci, Argentinci te Indijci.

Povezanost piratstva i ekonomskog stanja u državama najbolje je opisao jedan Bugarin uz komentar kako igra po izlasku u Bugarskoj košta trećinu iznosa minimalne plaće te da je najčešća greška u promatranju piratstva ta da se misli kako je 50 eura jednako za sve stanovnike europskog kontinenta.

Također su interesantni i uvidi u ponuđene odgovore zašto ljudi piratiziraju igre. Prema podjeli na države, Hrvati najviše piratiziraju iz dva razloga – igru si ne mogu priuštiti ili misle da je previše skupa. Treći razlog piratiziranja jest isprobavanje igre – jer demo verzija ne postoji. Četvrti razlog jest nedostupnost igre, što je interesantan slučaj za PC platformu jer su PC igre doista često nedostupne u trgovinama ili se izdaju samo digitalno, a da biste kupili igru preko interneta ipak trebate imati karticu. Najmanji postotak odlazi na čisto odbijanje da se igra plati.

pc-gamer-pirate-stats

Daljnja statistika pokazuje kako 47.9% pirata većinom kupi igru nakon piratizacije (prije ili kasnije), 7.5% ih uvijek kupi, a 44,7% ih kupi vrlo rijetko ili nikada. Među komentarima sudionika ankete uočljiv je jasan animozitet prema nuspojavama današnje industrije – širokom ponudom DLC sadržaja, lažnim marketingom i downgradeom, nedovršenim igrama i sl.

Označeno sa:

Komentari (92)

  • closingtime

    29.08.2016 - 15:54

    “Ovo može načiti samo jednu stvar” incoming

    • trulex

      @closingtime, 29.08.2016 - 19:54

      A nigdje nas Bosanaca, zašto smo mi majorizirani?

    • SemirTheChosen

      @trulex, 29.08.2016 - 20:23

      Mi smo kulturni i ne piratuzujemo! XD

    • trulex

      @SemirTheChosen, 29.08.2016 - 23:52

      Pa jarane kod nas i političari piratuguju a kamoli ne narod.

    • Whiplash

      @closingtime, 01.09.2016 - 19:28

      Nisu htjeli da sjebu grafikon.

  • Hazardous Material

    29.08.2016 - 16:32

    To smo svi zapravo znali
    Da imamo novaca kupili bi igre koje želimo

    • nikola2222253

      @Hazardous Material, 29.08.2016 - 16:35

      LJudi treba kupovat stare igre za pc one su obicno jeftine.

    • Tony Ghost

      @nikola2222253, 29.08.2016 - 17:30

      Nove da igramo za par godina?

    • FilipM.

      @nikola2222253, 29.08.2016 - 17:46

      to bas nema smisla-ako si mozes kupit igru kupi je za manje od 2 mjeseca,tako ja obicno radim kad mogu

  • Negan

    29.08.2016 - 16:35

    “PC master rejs!”, “Consoles 4lyf!”
    Evo, ne morate se trudit.

    On-topic, da, osobno su novci u pitanju.

  • CoolBroCool

    29.08.2016 - 16:38

    Ja mislim da su igrice u hr pre skupe,ali ih tu i tam kupim

    • nikola2222253

      @CoolBroCool, 29.08.2016 - 16:43

      Kažeš da su igre preskupe ovisi gdje gledaš.

  • baDarmageddoN

    29.08.2016 - 16:49

    Nekome treba anketa za to?
    Pa naravno da je pitanje novca.
    Pitanje novca je isto kod izlaska u operu ili kino ili kupiti BLU-RAY film ili kaj već, trebamo li ankete i za ta pitanja? OK, ovo su samo neki primjeri, možda loši primjeri ali ajde. Ukratko, to je svako za sebe jedan oblik zabave kojeg treba platiti. Pitanje je hoće li anketa nešto promijeniti- naravno da neće. Mislim, drago mi je da se o tome priča jer je komunikacija dobra stvar ali ako nema nekih rezultata onda je to malo bez nekog smisla, zar ne?

    • Serious NERD

      @baDarmageddoN, 29.08.2016 - 18:11

      Mislim da su ovi iz PCGamer-a htjeli da imaju neki konkretan pokazatelj stope piratstva i mislim da su u članku naveli da su to uradili da pobiju neke vanzemaljske tvrdnje od nekih izdavača khmubisoftkhm da je piratstvo na PC-u veće od 95% ili nešto tako. A usput i da provjere u kolikoj mjeri su zastupljeni najpopularniji razlozi za piratstvo. Po mom mišljenju ovo je baš korisna stvar i bili bi dobro da još neko popularniji uradi isto pa da se dobije veći uzorak gamer-a.

  • Dragan[MKD]

    29.08.2016 - 16:54

    Vrlo dobar komentar ovog blgarina, ali ne moras brate da kupujes igru svakog mjeseca pa da te kosta trecinu plate evo ja na primer stedim cijelu godinu samo da bi kupio fifu i CoD jer znam da cu ih njih igrati seclu godinu dok ne izacu sledecih nastavcima

    • vectorinvicta

      @Dragan[MKD], 29.08.2016 - 17:17

      Da, ako se možeš ograničiti na tih jednu dve igre godišnje. Nije to loše uopće kako kažeš, jer meni jedna igra doslovce pojede trećinu novčane naknade koju dobijem. Moj razlog je i da su preskupe i da ih ne mogu priuštiti. Mogu 2-3 godišnje, da. No da li se isplati kupiti recimo PS4 za 2-3 igre godišnje? Ne znam što ostali kolege misle? No GOG mi je najdraži za piratiziranje. Ovo što su stavili Denuvo i komplikacije još počevši sa Starcraftom 2 je prepreka. Ali GOG i sve s steama što se nađe na “bayu” skida se bez beda. Nemam nikakvu grižnju savjesti jer znam da ionako postoje ljudi koji im donose priljev novaca. No ak ja dobim istu stvar, čak bez rizika kreka, besplatno… Ne znam jel treba išta reći još? GOG + “bay” FTW 😀

    • funky0308

      @vectorinvicta, 29.08.2016 - 23:32

      Pocni raditi umjesto sto primas naknadu i biti ce lakse kupiti igru. Strasno ljudi sta pisete. Ma na cemu ti to igras da mi je znati. Pa za nove naslove treba skup PC, odakle ti pare za PC ako ti je igra skupa?? Skidas zato sto si preskrt dati pare – budi barem iskren… prestrasno.

    • Tony Ghost

      @funky0308, 30.08.2016 - 07:27

      Pa eto ja radim. Oko 200h i namucim se da kupim ps igru. Nebi da su mi jedini troskovi igre. Neka skida, danas na ps4 svi imaju originale pa su igre i dalje famozne skupe. A prije su govorili da su skupe jer vecinom igraju kopije. Koji im je sad izgovor bas me zanima.

    • Hazardous Material

      @funky0308, 30.08.2016 - 07:52

      Ili je netko poput mene pa nema pa ni za komp ni za igre
      Moram se zadovoljit starim igrama koje se jos nekako i uspiju vrtit na mojem kompu

  • l)oolvl

    29.08.2016 - 16:55

    wow, koje otkriće. evo baš sam skroz iznenađen.

  • Seengeer

    29.08.2016 - 17:17

    U naslovu bi trebalo stajati “ne mogu si priuštiti” jer tako stoji u grafikonu xD

    Inače, gdje je oportunitetni trošak izdavača igara veći? Da smanji cijene igara ili da ulaže u antipiracy programe? To je ključno pitanje svega. Dok se god može piratizirati igre uz manji trošak mučenja piratizacije nego da izvadiš lovu na sunce, to će ljudi i raditi.

  • ashstash

    29.08.2016 - 17:28

    nema se jebiga!

  • Tony Ghost

    29.08.2016 - 17:34

    Sa prosjecnom placom od 3.000kn ne treba su cudit sto ljudi piratiziraju igre. Samo onaj ko ima ps4 kao i ja nije bas u zgodnoj poziciji.

    • Slim1992

      @Tony Ghost, 29.08.2016 - 18:17

      Tacno…50eura nije malo, a jos kad hocemo sve da ispratimo, to lagano skoci na minimum 500e za jesenju sezonu kad je navala hitova

    • Tony Ghost

      @Slim1992, 29.08.2016 - 18:29

      Bas tako. Zato kupi ono samo sto ti srce pozeli. Kao i ja.

    • Slim1992

      @Tony Ghost, 30.08.2016 - 16:05

      Ne, ne zelim nista da kupim, jer mi srce sve zeli, odem na torent i ko covjek lol…e to jeproblem konzola, sto si primoran kupovati

    • Toka123

      @Tony Ghost, 29.08.2016 - 18:29

      kako mislis nije bas u zgodnoj pozicji

    • Tony Ghost

      @Toka123, 29.08.2016 - 18:59

      Pa onaj ko radi za prosjecnu placu a igre su oko 50 do 100€ normalno da mu nije zgodno placat igre.

    • funky0308

      @Tony Ghost, 29.08.2016 - 23:40

      A daj mi onda reci i ti i ostali, odakle vam novci za PCe i konzole? Jos nekako konzola, nije skupa ali stvarno mi je vise prisjelo slusati likove koji uporno dribe kako su igre skuoe i zato ih piratiziraju. Ljudi, GPU koji vrti danasnje igre kosta izmedju 1500-6000kn, hrpetina vas ima upravo one za 6k kn i onda ovdje pricate da je 500kn skupo za igru?! Nije li to malo smjesno? A grafa je samo jedna kap u moru para koje treba iskesirati za PC koji vrti danasnje igre. Pet igara godisnje je manje od jedne prosjecne grafe, manje od 2 SSDa, monitora…pa dajte molim vas. Kakve su to nebuloze…? I taj bugarin…ma joj. Pa u Bugarskoj su najvece tvornice piratskih CDa, DVDa i sl fora. Navika je na ovim prostorima da se uzme, otme i ukrade. Ja se samo nadam da cete, barem jednom u zivotu iskusiti sto znaci kada vam netko ukrade ideju, intelektualno vlasnistvo ili nesto sl – kada se budete godinama patili i mucili da nesto stvorite, a onda vas ovakvi ‘ladno pokradu uz priglupe komentare – placaju drugi ili nemam ja para za to. Nemas para? Sjedi kod kuce – pametne rijeci moga oca. Tony, ne govorim ovo tebi, samo sam se referirao na tvoj post.

    • tito_4323

      @funky0308, 30.08.2016 - 00:19

      Netko skuplja za taj komp malo duze ili ga uzme na rate ne mos takve stvari generalizirat a i misljenje ti je u banani branis dev koji izbacuju stalno polu proizvode naplate ih masno i onda dok jos nisu niti igru sredili do kraja izbacuju dlc-ove i koje kakve gluposti poanta svega ne treba ih zaliti

    • funky0308

      @tito_4323, 30.08.2016 - 09:46

      Ti mene stvarno ne razumijes ili se pravis da me ne razumijes? Nemoj preorderati, pokazi izadvacu da te ne moze zaje… zasto mislis da je u redu oteti, ako nesto nije po tvojoj mjeri ili je izbacen poluproizvod? Slazem se, igre izlaze u sve gorem i gorem stanju ali, jel nikome nije palo ne pamet da se micro transakcije i DLCi forsiraju bas radi toga da se oteze piratiziranje? Always online i sl fore su upravu tu radi toga i ostalima, koji posteno plate, unistavaju iskustvo igranja. Ni meni se puno stvari u zivotu na svidja ali to nije razlog da to otmem. Ako ti se nesto ne svidja – preskoci, hoce li igra biti bolja ako je ukrades? Ne stoje ti komentari, uopce. Meni ako se nesto ne svidja nito kupim niti uzmem, otmem, ukradem – ne svidja mi se i obidjem to.

    • Tony Ghost

      @funky0308, 30.08.2016 - 11:24

      Ma ja tebe trebam jos pitati jeli u redu da mi u hrvatskoj placamo skuplje nego u americi dok je npr. u rusiji jos jeftinije. Jeli to ok? U swedskoj pouzdano znam da je cijena manja nego kod nas kao i pc i ps4. I kako nece krast kad mogu, to je nepravda.

    • Tony Ghost

      @funky0308, 30.08.2016 - 07:35

      Ja radim za 3.000kn i imam ps4. Za kojeg sam ukupno dao 4.000kn. Sa igricom, produzenom garancijom i pretplatom. Sad sracunaj jeli tesko dat 500kn. Sad se postavlja pitanje kako je tek onima koji rade ispod 3.000kn. Ne govorim ni ja tebi direkto. Nego eto kao neki primjer. Ne branim piratiziranje ali mogu razumjeti. Jos zamisli ako ti kasni placa, sto je ovdje sasvim normalno. Sad mozes rec da ne igraju ako nemaju. E jbg.

    • funky0308

      @Tony Ghost, 30.08.2016 - 09:53

      Kolega pa nismo djeca kojima se ne moze objasniti da ako za nesto nemas – onda to ni ne dobijes. Kuda ce otici ovaj svijet ako svi tako razmisljamo? Nemam za nesto pa je u redu ukrasti?! Zasto igre ne bi kupovao, a PS4 ukrao? Zato sto to fizicki moras ukrasti, ne postoji kutak sobe u kojemu mislis da te nitko ne vidi… opet ponavljam, tko ce sto skinuti i ukrasti – svejedno mi je ali nemojte pricati bajke kako su izdavaci zli, drzava pokvarena i vi zato nemate para za igre. Pa nemam ni ja za sve sto bi htjeo, rijetko tko ima. Onda se pomiris s time da to nemas i OK. Zotalno je nebitno tko za koliko radi, onoliko koliko imas – imas i to trebas rasporediti najbolje sto znas. Ako cemo ici logikom, ukradem ono za sto mi se pruzi prilika – neve dobro zavrsiti. Probaj petogodisnjem djetetu objasniti zasto je u redu ukrasti igru ali nije u redu, kod prijatelja na igranju, spremiti njegove autice u dzep. I da, isto je, kradja je kradja – ne bitno je sto se krade i kome se krade. Jel ubojstvo silovatelja, pred zakonom, nije ubojstvo?

    • DULE DL

      @funky0308, 30.08.2016 - 10:29

      Ti si rodeni Don Quijote. On se borio protiv vjetrenjaca…

    • Tony Ghost

      @funky0308, 30.08.2016 - 11:20

      Neke igre kao sto su the last of us, gta, witcherne treba krasti. Iako je jako skupo treba im platit. Ali igre poput no man s sky treba krasti. Zasto ne? Oni zele prevarit igrace pa igraci prevare njih. Ja sam i ovako ps gamer, pc me ne zanima. Ali ih potpuno razumijem. Igre koje zasluzuju kupnju neka se plate ali pokvarenim kapitalistima ne placat. Ali se nikad necu pomirit s cijenama. Evo gledam na psn preorder za pes je 550kn. Boze sacuvaj. Vecina izdavaca je pokvarena. Ne kuzim kako to e vidis. O drzavi ne bi.

    • tito_4323

      @Tony Ghost, 30.08.2016 - 12:46

      U potpunosti se slazem neke izdavace treba financirati al neke niti pod razno, zamisli zelis odigrat kamanju bf-a i ides kupit cjelu igru! pa daj molim te! Dok s druge strane postoje rockstar, bethesda ,blizzard njih cu jednostavno uvjek podrzat ili nekog indie devolpera pa makar me pitali 100eura ak mi se svida cu kupit

    • Tony Ghost

      @tito_4323, 30.08.2016 - 13:41

      Bas tako. Bolje kupit bocu jegera i uzivat slusajuci tbf i smak svita ? nego davat korporacijama i prevarantima novac.

    • funky0308

      @Tony Ghost, 31.08.2016 - 09:45

      Ali lose igre svakako neces igrati, o tome i pricam. Skines NMS, vidis da su prevarili ljude i da je igra smece, nisi je kupio, skinio si je ali sta ce ti kada vidis da je smece? Jedno drugo ponistava. Ako vudis da je dobra igra, kako i sam kazes, kupiti ces je ako nije dobra, svakako je brises. Ako je nastavis igra, sam sebi kontriras – znaci, ipak ti je dobra – nije tako?

  • departed1983

    29.08.2016 - 17:45

    Ja sam davno govorio da treba bar pokusati napraviti neku incjativu da se HR, SR, CG, MK, BiH.. prikljuce CIS regiji po pitanju igara jer ako se pogledaju prosjecne plate gore navedenih drzava, mislim da smo svii ispod Rusije, a oni igre placaju daleko jeftinije nego mi. necu promovisati piratstvo, ja licno kupujem igre, ali nekad sam ih skidao sa torenta, i sad tu i tamo znam oprobati igru (No Mans SkY). Razlog zasto ne osudjujem ljude koji skidaju igre sa torenta je gore navedeni. Ljudi jednostavno nemaju para, a igre cijenovno nisu prilagodjene ovom trzistu. Pa ako onda izdavaci igara gledaju tako na ovo trziste, na nesto nebitno i zanemarivo, onda je nebitan i zanemariv broj ljudi koji igraju piratske igre.
    Ja stvarno mislim da se treba pokrenuti neka prava incjativa, da je pokrenu gaming i informaticki portali iz regiona zajedno, da se napravi neka peticija i nesto slicno i da se, kao sto gore rekoh, ove drzave prebace u CIS jer realno, tamo i pripadaju.

    • KhorneFlake

      @departed1983, 29.08.2016 - 23:20

      Živa istina. Trenutno, samo nas je square Enix pogledao i to samoinicijativno, i omogućio da aktiviramo CIS ključeve, ali Hrvatska nije među tim zemljama.

    • departed1983

      @KhorneFlake, 30.08.2016 - 00:37

      Eto ne znam za to. Koji njihove igre se mogu tako aktivirati?
      Meni na steamu sve njihove igre nudi po EU cijenama..

    • KhorneFlake

      @departed1983, 30.08.2016 - 00:47

      Evo još od Rise of the Tomb Raider može tako, novi Hitman, kao i Deus Ex MD. Nisam provjeravao za njihove ostale igre, ali vjerujem da može. Meni takođe Steam i ostali prodavci prikazuju uobičajene EU cijene, ali ključ zato kupim od Ruskog prodavca. RotTR me je sa sezonskom propusnicom došao oko 25€ preorder, a DXMD sam platio 14€ kad se izvršila konverzija i PayPal uzeo svoj harač, a sezonska propusnica je dodatnih 8€. Evo i oficijelnog infa o CIS ključevima iz same steam baze podataka, vidiš da je BiH, Srbija i ostala bratija na spisku zemalja koje mogu da ih aktiviraju: https://steamdb.info/sub/76901/

    • departed1983

      @KhorneFlake, 30.08.2016 - 00:56

      Hvala 🙂
      Sad si mi zagolicao novcanik za Hitmana i Deusa… Imao sam ih u planu nekad kad padnu cijene… Ovako mozda svasta bude 😀

  • Slim1992

    29.08.2016 - 18:15

    I da nije pitanje novca, pitanje je bili ih kupovao…zasto, kad moze dzabe? LOL

  • Toka123

    29.08.2016 - 18:29

    ocekivano

  • Dexol

    29.08.2016 - 18:40

    Ma možda i nisu problem novci (novaca nikad nemaš) nego koliko igre znaju bit ne optimizirane, uzet ću postotak od 100% od tih 100% bi rekao kako je barem i to još bih se usudio reći MOŽDA 70% da su optimizirane (to je možda naj optimističnije, čak sam možda i pretrjero) dok onih 30% nije jer proizvođać te igre uvjek nađe ispriku koja glasi nešto ovako: “mi nismo optimizirali igru za pc jer postoji x pc-a koji su neki slabiji, neki jači, mi uzmemo onaj srednje jakosti za našu igru i onda napravimo po toj konfiguraciji” a to što i onaj tko ima pc čak i za preporućene zahtjeve, možda čak i jači, i opet nije optimizirana, to znači samo jedno, bili su pre ljeni da zasukaju rukave i naprave to kako spada, i onda kad bude popljuvan zbog toga odna kaže nešta u stilu, “pa konzolaši imaju svoje jačine koje eto imaju i onda mi možemo napravit igru za konzole lakše i bolje jer znamo da svi koji imaju tu konzolu će moči pokrenut našu igru”. Stvar je samo predanosti a ne joj meni se neda daj samo nešta sklepaj na brzinu i ispljuni to van za pc pa če se kasnije popravljati kroz 100 patcheva i opet to neće biti to…

    • Stefek

      @Dexol, 29.08.2016 - 18:55

      Zato uzmeš konzolu i miran si.
      R.I.P. master race gaming

    • funky0308

      @Stefek, 29.08.2016 - 23:43

      Izadji malo van, skodi ti umjetno svijetlo.

  • RapthorPechina

    29.08.2016 - 18:46

    Prišparaj kroz 2-3 mjeseca pa onda kupi , a ne piratizirati bez granice. Točno ko ovi političari kojima nije dosta nešto malo što pokradu nego im niti milijuni nisu dosta nego bi uvjek samo još više. Problem je kod naših ljudi koji ne osjete posljedice te krađe. Da se barem malo primjenjuju zakoni u RH svatko bi si tri puta pomislio da li će utipkati u računalu piratsku plažu ili ko zna što već ne.

  • KhorneFlake

    29.08.2016 - 18:47

    Odlično, još jedna zlatna medalja.

  • MrEpicTortilla

    29.08.2016 - 19:16

    Ja osobno nikad ne bih platio igru koju mogu dobiti besplatno sve i da imam para na bacanje ( npr. Skyrim jer nema razlike izmedju pirata i originala… Jedino kada kupujem igre je kad imaju dobar multiplayer koji nema na piratskim serverima npr Battlefield 4 ili ARMA 3… Skinut singleplayer igru prek torrenta je kao da sam naso cd na ulici, dzabe i boli me briga… al opet skontam da sam potrosio 50 eura na CSGO i LOL i slicna sranja od kojih neam koristi al jbga opet bolje da skin ljepo izgleda nego da placam igru koju mogu imat dzabe… eto moga misljena

    • Stefek

      @MrEpicTortilla, 29.08.2016 - 19:39

      zbog takvih kao ti PC gaming umire
      R.I.P. master race

    • Alan Wake

      @MrEpicTortilla, 29.08.2016 - 20:01

      stefek ne trolaj
      Tortilla, tak i ja radim, pirat oduvijek zauvijek, kupim samo one igre koje su vrhunske (The Last of Us npr.), i one koje imaju dobar multiplayer 🙂

    • josipk

      @Alan Wake, 29.08.2016 - 20:21

      tako je

    • Big Boss

      @josipk, 29.08.2016 - 23:17

      Nije tako, piratizirao sam igre zato sto nisam imao karticu za kupovinu preko neta, a od kad sam je dobio kupujem 95% igara koje zelim da igram

    • tito_4323

      @MrEpicTortilla, 30.08.2016 - 00:58

      Sram te bilo udostoji se izdvojit 5eura i kupi skyrim pa makar ga ne igro barem tolko dugujemo bethesdi!
      @Stefek jos nisam skuzio zas te jos nisu opmenuli ili banali posto vecinu vremena na portalu trolas

  • BodyBag_Rule

    29.08.2016 - 19:56

    pa da ne dijele 2 500 kn place ljudima da rade za to po 10-12 sati na dan mozda bi se i ustedilo,ovako ljudima nije ni na kraj pameti da od toga odbijaju za igre kad neki jedva za kruh imaju

    • josipk

      @BodyBag_Rule, 29.08.2016 - 20:20

      to si u pravu

  • Zoran Žalac

    29.08.2016 - 21:04

    Dule i ekipa – komentari izbrisani. Tema vijesti nisu nacionalističke prepirke, niti je to sadržaj koji toleriramo na portalu, pogotovo ne uz vrijeđanje. Smatrajte to upozorenjem – ako se ponovi idu banovi.

  • DULE DL

    29.08.2016 - 21:24

    A gdje si ti to molit cu lijepo vidio nacionalizam u mojim komentarima? Zasto ove sto nazivaju hrvate govnima i hrvatsku ku…. od drzave nisi odmah opomenuo? Ne priznajes nikad svoje greske… A pogrijesio si. Danas ovim naslovom. Prijetis neargumentirano banom? Hrabro doista… Usro sam se od straha

    • Zoran Žalac

      @DULE DL, 29.08.2016 - 21:44

      Opomena vrijedi za sve koji ste komentirali i prepirali se oko nevezane teme. Lijepo sam ti objasnio da si naslov krivo protumačio. Kako ću ga ja napisati to je moja autorska sloboda – hoću li napisati najviše ili najčešće, moj izbor. Ono što ti radiš jest huškanje, pogotovo nakon što sam ti objasnio da to “najviše” nije u kontekstu količine. Ne prijetim nego opominjem, i to argumentirano s obzirom da su ti vrijeđanja ostalih korisnika dokumentirana; nevezano uz to tko je prvi počeo – jer ste svi opomenuti; svatko odgovara za svoje riječi.

    • DULE DL

      @Zoran Žalac, 29.08.2016 - 21:59

      Tada pripazi na tu svoju autorsku slobodu. Jer moras priznati da si ti puno vise citaniji ovdje nego “dule i ekipa ” Ja cu dakako paziti sto cu napisati, ali vrijedati se nedam. Ako nisi primjetio nazivali su me pogrdnim imenima koje sada necu ponavljati. I uz put izvrijedali hrvate i hr drzavu. Sto sam trebao? Samo sam uzvratio istom mjerom. L. poz.

  • funky0308

    29.08.2016 - 23:59

    Mislio sam da su ovdje normalni, odrasli ljudi ili barem klinci koji dijele istu strast kao i ja – gaming…a ono… Ljudi, najiskrenije – ova razmisljanja su dno dna. Toliko needuciranih ljudi, toliko huskanja i gotovo, nagovaranja na piratiziranje dugo negdje nisam vidio ni procitao. Najvise me pati sto puno vas, sa takvim cudnim stavovima ima preko 18 god i svima nama kroji sudbinu svakodnevno, id izbora do skolstva i svega ostaloga. Zasto HCL dopusta komentare tipa – zivjelo piratstvo i uvijek bih skinio nikada platio igru – komentare , ne znam, niti je na meni da znam. Mogu samo reci da je 99% komentara gore prestrasno i da je moj sin tako sta pomislio, a ne izgovorio ili negdje napisao, trenutno bi si pucao medju oci. Nije problem piratiziranje, nego nezdravi i cudni stavovi. Postoji nesto sto se zove Zakon RH i svidjelo se vama ili ne, mora ga se pridrzavati. Kome ostavljamo ovaj svijet…majko mila. Da su tako sebicno i glupo razmisljali pioniri weba ,interneta i gaminga, nikada ne bi imali ovo sto imamo danas. Najozbiljnije – ovo je stvarno za zabriniti se. Neka se ljuti tko god hoce ali ovo je dno dna

    • RapthorPechina

      @funky0308, 30.08.2016 - 01:05

      A najgore je kada ti frend dođe u studentski dom i iskopira s računala isprogramirani labos za faks dok se tuširaš i onda još poslje skine igru plus film s piratske stranice. Balkanci jednostavno ne mogu shvatiti da su jedinice i nule(u memoriji) zapravo proizvodi !

    • funky0308

      @RapthorPechina, 30.08.2016 - 09:55

      Tako je. Radi li se o intelektualnom ili fizickom vlasnistvu, cloudu, showboxu ili DVDu – kradja je kradja i to je to. Bez obzira i da se krade najvecem lopovu svih lopova.

    • Uraptor

      @funky0308, 30.08.2016 - 10:17

      Tebe odmah biram za premjera. Kandidiraj se ak vec nisi.

  • tito_4323

    30.08.2016 - 00:44

    Kupis polu proizvod naplate ti ga 50-70eura da ne prode niti 2 mjeseca a oni izbacuju neke vrstu dlc-a koji naravno dode isto tolko a da u tom periodu nisu popravili sve bugove. I tako lijepo prode pola godine platio si igru 100-120eura cca serveri su im puni citera ne reagiraju na zahtjeve communitya doslovce prave se gluhi da bi se za kraj pohvalili sa svojom zaradom za niti polu proizvod. Zalit ih? Ne!! Da budem najiskreniji nabijam ja njih na svoj krasan k**** i svakog onog tko ih brani a na drugi kraj skida seriju sa torrenta ili neku muziku. Zelio bi jos nadodati da je piratsvo u jednu ruku dobra stvar 1. nema dema doslovce kupac nezna sta kupuje 2. donekle diktrira cjenu trzista 3.besplatno je!

    • funky0308

      @tito_4323, 30.08.2016 - 10:45

      Vidis, to sto si ti napisao, ja podrzavam 99%, sve osim zadnjeg dijela, odnosno tocke 3. Za sve ostalo si u pravu ali treba se boriti protiv toga. Piratiziranjem se radi kontraefekt, izdavaci ce samo dizati cijene i uvoditi jos vise mikrotransakcija, DLCa, patcheva i sl sranja. Da se protuv toga treba boriti – apsolutno, da li se treba boriti na nacin da sami sebi kopamo rubu, gubimo naslove na nekim platformama radi piratiziranja i sl – nikako. Skinuti igru kako bi posluzila kao svojevrsni demo i nakon toga je obrisati ako ti se ne svidja ili kupiti ako ti je igra OK je nesto sto je, po mom misljenju OK. Neki dan sam rekao da lega i ja idemo u jedan orojekt za klince, projekt ce biti potpuno besplatan za svu djecu ali to ne daje pravo nekome da nam pokrade likove ili distibuira nas trud i volju da napravimo nesto za zajednicu na nacin koji mi ne zelimo. Cak i da naplacujemo to sto radimo iako, naravno necemo – ne bi volio da nam netko otima to sto danima, mjesecima i godinama radimo. Ako se nekome ne svidja to sto radimo, zasto bi nam to otimao uopce? Jbga, vjerovatno puno puta pretjerujem komentarina ali cesto pusim bas radi tog stava – besplatno je. Besplatno je mozda tebi, drugi to plate na ovaj ili onaj nacin.

    • Tony Ghost

      @funky0308, 30.08.2016 - 11:30

      Cim sam poceo citat ne mogu se slozit. Iskreno daljni teks me ne zanima. Na ps4 igramo originale a igre su skuplje nego prije. Zasto ako nema pirata? I imaju DLCa koji se naplacuju. Vecina igara. Prvo su govorili da su igre skupe jer vecina igra kopije. Sada kad su igre skuplje vecina igra originale. Ko tu koga?

    • tito_4323

      @funky0308, 30.08.2016 - 13:06

      Gle ja sam ti protiv velikih kompanija i kapitalizma jer smatram kolko je to sve dobro i potice konkureciju i stvari se brze razvijaju tolko je puta na stotu losije za potrosoca! Jednostavno kao gejmeri mi nemamo nikakva prava. Napiso sam gore “diktira cjenu” znaci da pojasnim moje misljenje. Velike kompanije kao EA i ubisoft koje su poznate da jako cesto izbace poluproizvod i masno ga naplate mogu diktirat trziste jer ako recimo sad za pc igra dode 60e ak oni sutra dan naplate tu istu 80e na izlasku druge ce manje kompanije dignut cjenu jer zele bit konkurentne na trzistu a i usput vise zarade. Ali dokle je god pirastva giganti mogu dizat svoje cjene ali male kompanije ne mogu sve zbog straha da ak pretjeraju ljudi ce jednostavno skinut igru i oni su izgubili , da bi se na kraju cjela situacija vratila na nase drage kapitalise koji su doslovce sprijeceni dizat cjenu jer bi bila prevelika razlika! I inace funky izgledas ko ok lik ali ne mozes mi rec da nikad nisi prekrsio autorska prava i da doma ili auto nisi nikad skinuo neki album ili film

    • Sackboy

      @funky0308, 30.08.2016 - 17:19

      Nije mi jasno zašto trpaš u isti koš nekoga tko si skine film, pogleda si ga doma i obriše i nekoga tko skine i onda distribuira i ima zaradu na tome. Volio bih da mi objasniš na koji način će proizvođač filma imati gubitak ako si neki siromah koji si ne bi mogao priuštiti kino ulaznicu skine film i pogleda sam doma? Ajmo reći da na svijetu ima 100 ljudi od kojih si 10 može platiti kino ulaznicu i ti odu u kino, ako ovih ostalih 90 piratizira film ili ne ti nemaš nikakav gubitak jedina razlika je da ovako više ljudi pogleda neki film a onako ga ne pogledaju, zarada ostaje ista. Prije sam hrpu toga piratizirao kada nisam radio i imao para i zavolio sam neke franšize, sada kada radim i kupujem originale plaćam te franšize koje sam zavolio kao pirat. Nisu u microsoftu baš toliko glupi da ne znaju da se windowsi piratiziraju ali radije će da si na piratskim windowsima (btw kupio sam original) nego na bilo čemu drugome originalome.

  • Vailent

    30.08.2016 - 01:29

    Ja sam piratizirao prije igre dok sam mladji bio.razlog tome je bio najviše zbog toga što nisam mogao kupiti igricu nigdje orginalnu u trgovinama a sve trgovine koje su tada radile su bile piratske xD al to je bilo prije jako puno godina meni je sada 25 a tada sam imao 16 17.Dakle problem je postojao jednostavno većina ljudi nisu mogli kupovati jer su morali imati karticu za to a da bi karticu imali mora se bit punoljetan,ali sve i da imaš karticu moralo se imat i eura a tada se nije nikome ni dalo kupovati igre niti su bili u mogućnosti.Sjećam se da sam 2007 kupio orginal igru Carbon za ps2 u jednoj radnji koja je imala na izlogu nekome samo par orginal igrica a sve ostale su bile piratske :S baš sam pitao tu toga radnika što je prodavao a zašto imate samo malo orginalnih igrica? odgovori mi da nitko ne kupuje xD inače platio sam je 50 km al naravno poslije kada sam saznao za stranicu s koje si mogao skinuti doslovno sve igre za ps2 skidalo se bome pun k igrica.Ali da stvar bude gora dosta raje je mislilo da kupuju orginalne igrice po tim trgovinama ili shopovima o plaćale su se 7km a ja kupim prazan dvd sprzim i prodam za 4km parola snađi se xD zanimljiva vremena hh.Sada kada imam karticu i novaca lijepo kupim igru i uživam a i puno je ljepši osjećaj kupiti igru neg je skinuti,jedino još što skinem piratsko je po neki film.Ništa me i ne čudi zašto je puno piratstva na Balkanu kakva država takvo i piratstvo ljudi nemaju za pića popit u kafiću kamoli kupovati igrice od 50 60 70 eura skupo je da se razumjemo što je je za naš standard, za Balkan.A inače išli su svi po igraonicama i igrale se igre bilo je tu i orginalnih i piratskih većinom se igrao cs 1.6 i dota 1 Frozen Throne rijetko tko je kući igrao na svome pc orginalne igrice,današnja vremena su malo drugačija sve je napredovalo sve više ljudi mogu priuštiti karticu doći nekako do novaca za neku igru a i ima dosta f2p igrica.

    • KhorneFlake

      @Vailent, 30.08.2016 - 01:51

      Isto. Doduše, ovdje je bilo par radnji koje su prodavale originale, ali su ubrzo zatvorene. U jednoj su bile ludačke cijene, a u ovoj drugoj sam uspjeo kupiti par originala dok se i oni nisu zatvorili. S druge strane, ono što smo uvijek imali su bili ljudi sa konekcijom koji su pržili i prodvali piratske igre za jeftino ljudima koji tada nisu mogli priuštiti internet. Vremenom i Internet je pojeftinio, sišao u narod i onda smo sami skudali svoje igre.
      U međuvremenu se zaposliš i promjene ti se i radne navike, nema se vremena odigrati ni što kupiš a tek sve živo što izađe. I piraterija polako izađe iz navike, što kažeš još ponekad neki film skinem, čak ih i ne narezujem, konekcija je dovoljno brza da skinem opet ako mi se gleda. Nije mi problem kpiti par orgiginala godišnje po punoj cijeni, mada ne mogu reći da mi je svejedno dati 60€ za igru, pa i njih gledam kako mogu gdje jeftinije naći.

    • Vailent

      @KhorneFlake, 30.08.2016 - 16:38

      Upravo tako a 60 eura se samo daje za 1/2 igru godišnje al neku davalja,zamisli dadneš za pes 60 eura jos onaj na pc lol.

  • mokrEE

    30.08.2016 - 02:40

    I bolje da ne kupujemo igre, mi bi unistili svaku multyplayer igru trolanjem, psovanjem,laznim optuzivanjem da netko bolji vara itd. Mi smo posast za svijet, ljudi niti ne zele da igramo igre jer kada bi ih i kupili to bi bio festival niskih ocjena na metacriticu, trazenje povrata novca, uvjeravanje drugih igraca da je igra smece itd. Mi smo zaostali 20 god za svijetom, mi smo sirotinja i cobani sa svojim neandrtalskim mentalitetom, i to sve zato sto zivimo bez para, jer smo jad i bijeda, a tamobgdje je sirotinja tamo je divljastvo, primitivizam i bolesti, kakko fizicke tako i psihicke. Kao da ljudi u gaming industriji ne kuze kolike su place ovdje. Kuze oni jako dobro, samo nas ne zele blizu sebe. I imaju pravo, jer smo stoka.

    • tito_4323

      @mokrEE, 30.08.2016 - 03:18

      Ne kuzim! Sta se pokusavas opisat u tih 5 recenica? jer stavljat cijelu regiju u isti kos je glupo i jadno. Izgleda mi da nisi nikad bio na internetu ili igro neku MP igru citiram”mi bi unistili svaku multyplayer igru trolanjem, psovanjem,laznim optuzivanjem da netko bolji vara itd” jesi li ti ikad upozna francuza onlyne znaci ne postoji toksicni narod od njih rusi na doti i csu su male bebe za njih, tu su i englezi,ameri,portugalci ffs! Poanta toga je da svaki narod ima svoje budale jedina razlika sta nam je standard losiji od njih ali sve u svemu kakvo je stanje kod nas u regiji bilo prije 20godina mi smo jos dobro ispali!

  • DULE DL

    30.08.2016 - 09:05

    Dok god na PC postoji mogucnost piratiziranja ono ce postojati. Jer prilika cini lopova. Prodavanje laznog morala nekih ovdje je smijesno. Mi korisnici PS4 sa piratiziranjem problema nemamo. Kada istu ili slicnu zastitu uvedu i na PC ova tema i pišanje uz vjetar zavrsava.

    • funky0308

      @DULE DL, 30.08.2016 - 10:52

      Hail to the king (nije sarkazam). Mislim da si sve rekao i napisao nabolji komentar od svih ovih 755 komentara. Istina, prilika cini lopova, mozemo mi ovdje razglabati danima ali to sto si rekao je cinjenica.

    • DULE DL

      @funky0308, 30.08.2016 - 11:30

      Zahvaljujem

  • Hazardous Material

    30.08.2016 - 09:21

    Koliko ovdje ima toksičnih komentara ne mogu vjerovat

    • funky0308

      @Hazardous Material, 30.08.2016 - 11:04

      Haha…zna Zoki kako aktivirati komentatore 🙂 ja se ispricavam svima koje sam uvrijedio u komentarima. Jbga, kao sta sam rekao, nekoliko puta sam izgubio poprilicne pare radi sl fora i to mi je tocka vrenja. Jos jednom, sorry svima koje sam eventualno uvrijedio. Nije mi to bio cilj.

    • Tony Ghost

      @funky0308, 30.08.2016 - 13:45

      Nemas koga uvrijedit. Samo raspravljamo. Svako ima svoje misljenje i stav sto je i dobro jer nismo svi isti.

    • Hazardous Material

      @funky0308, 30.08.2016 - 14:22

      Ne bih ja bas rekao da si uvrijedio nekoga. Komentari ti imaju dobre argumente. Samo zaboravljas da vecina ljudi odluci skinut igru zbog toga sto em nemaju novaca, em je igra preskupa za ono sto dobijes. Ali da me ne bi krivo shvatio ako znam da je igra dobra i cijena je razumna obzirom na to sta dobijes (npr. Witcher 3) ja sam apsolutno spreman platit za to. Problem je sa nepouzdanim developerima koji jako puno traze za igru, onda jos dodatno naplate i DLC, a ne nude demo verziju ili betu da ljudi isprobaju

  • snooker

    30.08.2016 - 16:50

    još jedna ista tema u nizu, još jedan mamac za brdo komentara i istih prepirki koje se vrte u krug, znaju ovi iz hcl-a što je popularno i donosi im klikove haha

    • darijoman

      @snooker, 31.08.2016 - 00:35

      Da baš sam se načitao ovih komentara, ali kao što si rekao ponovili smo se 😉

    • darijoman

      @snooker, 31.08.2016 - 00:36

      A zašto to ne bih bila neka nova vijest o piratstvu ? Druga je stvar što se mi tučemo pirati vs antipirati

    • darijoman

      @darijoman, 31.08.2016 - 18:48

      Nisu to iste vijesti. Samo im je pojam isti

  • josipk

    30.08.2016 - 19:19

    tako je

  • Fskpz gaming fan

    30.08.2016 - 21:40

    Mozda zato što nemaju neki novaca kao Igor Belan i Zoran Žalac i ne žele trošiti novac na zabavu,i ja ih potuno podržavam! 🙂

  • DjokaBA

    31.08.2016 - 01:47

    Ima i nas nekih koji volimo da kupimo igru od Rockstara, CD Projekta na primer.. ali volimo da piratizujemo Call of Duty, i ne samo da piratizujemo, nego i da budemo dobri seederi na torentima. U znak zahvalnosti…

    • Hazardous Material

      @DjokaBA, 31.08.2016 - 09:21

      Kupiš dobre igre od poštenih developera da ih podržiš i skineš ove druge

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?