HCL.HR

PC igrači na mikrotransakcije danas troše duplo više nego prije pet godina

Zoran Žalac 24.11.2017.   •   12 komentara


Prema izvješću američke tvrtke SuperData, igrači na PC-u su među glavnim krivcima zašto su mikrotransakcije sve prisutnije u videoigrama.

pc master race

Aktualnoj raspravi o problematici mikrotransakcija u današnjim videoigrama svojim je novim izvješćem doprinijela i američka istraživačka tvrtka SuperData. Prema podacima koje su prikupili, iz SuperDate tvrde kako mikrotransakcije i prodaja dodatnog sadržaja izdavačima igara dabas donose veće prihode nego sama prodaja istih igara. Zaključak je da se taj trend neće zaustaviti, ali da će u njegovom rastu biti situacija kada izdavači testiraju koliko daleko mogu ići s mikrotransakcijama, odnosno do koje su razine igrači spremni tolerirati njihovu pohlepu za zaradom. Kao primjeri toga navode se nezaobilazni Star Wars: Battlefront II i Assassin’s Creed Unity.

SuperData u svom izvješću navodi konkretne podatke kojima potkrepljuje svoj argument. U istraživanju tržišta PC igara, na kojemu su mikrotransakcije prisutne malo duže nego na tržištu konzola, pokazalo se da su PC igrači unazad pet godina postali duplo skloniji trošenju novca na kupovanje dodatnog sadržaja ili ostalih oblika plaćenih bonusa. Naime, u 2012. je ukupna zarada od mikrotransakcija u PC igrama bila procijenjena na 11 milijuna milijardi američkih dolara. U 11 mjeseci ove godine, ta se zarada procjenjuje na 22 milijarde američkih dolara.

Da ti se mozak smrzne.

Na temelju čega istraživači predviđaju da će zarada do 2022. narasti na 25 milijardi, možete detaljnije provjeriti u samom izvješću.

Označeno sa:

Komentari (12)

  • Dragan[MKD]

    24.11.2017 - 14:46

    Ako ne bude microtransakcije u TLOU 2 ja tu igru ne kupujem 🙂 Eto rekao sam.

  • [CRO]Revan

    24.11.2017 - 16:11

    Ah, od bezveznog božićnog kostima do zlatnog tenka koji puca s jednog kraja mape na drugi.Jedno su mikrotransakcije u besplatnoj igri, tipa League of Legends, gdje kupuješ kostime za igrive likove koji nemaju i ne donose nikakvu prednost igrača naspram onih koji imaju “default” istog lika. Drugo je World of Tanks, besplatna igra gdje kupuješ tzv. zlatnu municiju koja daje prednost igraču nad onim koji ima običnu municiju, a treće je AAA naslov za 60 ili više eura koji ima p2w mikrotransakcije. Prvi slučaj poštujem i pozdavljam, kozmetičke mikrotransakcije su jedine koje bi se trebali uvažavati, drugo je nažalost loše, ali igra je besplatna i nitko te ne tjera da plaćaš napredak, igraj i osvoji. Treće je katastrofa i treba se boriti protiv toga i to bojkotirati na svakom uglu. AAA igra treba imati dijelove zaključane koji se otključavaju prelaskom igre ili nekom mehanikom otključavanja achivementa. Trebalo bi istražiti koje vrste mikrotransakcija se najviše kupuju i koje dobne skupine to rade. Gamer od 25+ godina kupi kostim u LOL-u, a klinac od 13+ kupi zlatni Tiger II i WOT-u.

    • baDarmageddoN

      @[CRO]Revan, 24.11.2017 - 19:00

      Potpuno se slažem.

    • Sackboy

      @[CRO]Revan, 24.11.2017 - 23:44

      Treba uvesti ENDING CREDITS mikrotranskciju gdje platiš, odmah dobiješ sam kraj igre i u 5 min se možeš pohvaliti sa završenom igrom 😀

    • moordrak

      @[CRO]Revan, 25.11.2017 - 02:26

      Krasno si to sumirao. Problem je što su mikrotransakcije profitabilne bez obzira u kojem se tipu igara nalazile. Ni meni se nikako ne sviđa ideja da u igrama od 60-70€ imam p2w model,ili još gore, da bez kupovine dodatnih sadržaja ne mogu završiti igru. Pokazalo se kako mmo i f2p igre najviše pate od ovog problema. Nažalost, ovaj najgori oblik mikrotransakcija se počeo pojavljivati i u sp igrama i to me izuzetno smeta je ispada kako igra u konačnici dođe 30-40€ više ako želiš vidjeti sve što su tvorci iste zamislili.

    • pleto

      @[CRO]Revan, 27.11.2017 - 07:36

      Ne postoji zlatna municija u WOT-u, ukinuli su je tamo negdje 2013. I svaki tenk puca s jednog kraja mape na drugi, Ne kuzim stvarno o čem ti pričaš. LOL

  • funky0308

    24.11.2017 - 18:03

    I tu i lezi problem..kada jedan EA ili Ubisoft idu raditi istrazivanje trzista za svoju novu ugru i dobiju ivakve rezultate jednostavno ne postoji alternativa nego uvesti sve kroz sto se daju uzeti dodatni novci. Nekako sam sada manje ljut na njih, suludo bi bilo ocekivati da ne iskoriste nesto sto im mi zelimo dati (pod mi nikako ne mislim na sebe jer bi se prije nekom crnji podao nego kupio bilo sto u igri koju sam platio 500kn). Dionicari i ostali investitori bi se pobunili da se ne zaradjuje i na te nacine jer ocito mi ovo zelimo. (Opet mi nismo mi nego kni mulci koji to podrzavaju). Prestanite kupovati i nece toga ni biti. Izdavaci nam daju ono sto smo spremni platiti. I to je poruka onog lika od neki dan koji tvrdi da igre kostaju tocno koliko trebaju. I to je istina. Rade se istrazivanja i tocno se zna sto cemo podrzati, a sto ne. BF2 je neka vrsta probnog balona, nece im radi toga dlaka pasti sa glave – sigurno…a tresu se brda vec danima

  • l)oolvl

    24.11.2017 - 18:38

    PC igrači su krivi i za Early Access. Nekada je PC gaming bio pojam za napredak, a sada izgleda potkopava industriju…. dok s druge strane konzole sve više sliče PC-u. eh

  • Artyom

    24.11.2017 - 19:15

    Kao hardcore PC igrač, prije 5 godina trošio sam točno 0,00 kn na mikrotranskakcije. Danas, 5 godina poslje i dalje trošim istih 0,00 kn.

    • Sackboy

      @Artyom, 24.11.2017 - 23:47

      Potpisujem 😀 I sada kada si zamislim koliko ljudi ne troši ništa još je luđa cifra ljudi koji troše na to… A dobro ako sam sam svjedočio da jedna osoba streameru
      na twitchu uplati 2000$+ (I onda je za par dana drugi napravio isto da prestige prvoga…) u istoj večeri onda me ništa ne čudi.

  • The ride never ends

    24.11.2017 - 19:39

    Cesto dođem u iskusenje, ali iz principa ne zelim

  • moordrak

    25.11.2017 - 01:58

    DLC sadržaji, season pass I slična sranja također spadaju u skupinu plaćenih dodataka, a interesantno, nitko se ne buni na njih. Sjećam se slične rasprave prije desetak godina na tu temu i što se dogodilo? Baš ništa. DLC ovi i season passevi su postali standard. Industrija igara je u mikrotransakcijama pronašla novi izvor zarade. Nećeš zaklati gusku koja nese zlatna jaja. BF2 je primjer igre sa kojom su izdavači otišli korak dalje jer je cijeli gameplay baziran upravo na mikrotransakcijama,loot kutijama i p2w modelu. Ovaj put, EA je naletio na minu jer su pretjerali . Svejedno, igra se i dalje dobro prodaje, mikrotransakcije su i dalje žive i zdrave, a pare na njih troše oni koji ih imaju.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?