HCL.HR

Predstavljeni GTX 750 Ti i GTX 750, prvi GPU-ovi na Maxwell arhitekturi

ToxarE 19.02.2014.   •   31 komentara   •   Tehnologija


Nova grafička arhitektura iz Nvidije obećava dva puta veće performanse i duplo manju potrošnju energije, a predstavljena je s GeForce GTX 750 Ti i GTX 750 grafičkim karticama.

Iako je nekakav običaj predstaviti nove grafičke arhitekture kroz grafičke kartice više klase, Nvidia je predstavila prve GPU-ove temeljene na novoj grafičkoj arhitekturi Maxwell kroz dvije nove kartice srednje klase – Geforce GTX 750 Ti i Geforce GTX 750.

Kompanija tvrdi kako Maxwell arhitektura nudi duplo bolje performanse po wattu od GPU-a baziranih na Kepler arhitekturi, a u slučaju GTX 750 Ti modela obećavaju se performanse u rangu starijeg high-end proizvoda GTX 480, ali s potrošnjom energije od svega 60W. Tvrde i da na nijednom modelu GTX 750 Ti ili GTX 750 kartica neće biti potreban 6-pinski konektor za dodatno napajanje.

Svi modeli GTX 750 Ti i GTX 750 grafičkih kartica imat će dva DVI porta i HDMI, a neki od proizvođača treće strane dodati će i Displayport. Naravno, sve to uz podršku za Nvidia GameWorks program i tehnologije poput ShadowPlaya, G-SYNC-a i GameStreama.

Što se tiče hardverskih specifikacija, GTX 750 Ti posjeduje 640 CUDA jezgri, referentni takt jezgre na 1020MHz, 1 ili 2GB GDDR5 memorije na memorijskoj sabirnici širine 128 bita, 2048KB L2 cachea i 5.4 Gbps brzinu memorije. Referentni GTX 750 model ima isti osnovni radni takt, ali uz 512 CUDA jezgri te 1GB GDDR5 memorije na 128-bitnoj sabirnici i brzinu memorije od 5.0 Gbps.

Takve specifikacije trebale bi omogućiti ugodno igranje većine atraktivnijih PC igara dostupnih danas u 1080p rezoluciji uz high postavke, pogotovo u slučaju Ti modela. Prvi testovi to i potvrđuju. Primjerice, Gamespot navodi kako je testna GTX 750 Ti grafička pokretala igre poput Tomb Raidera i Bioshocka Infinite na high detaljima s framerateom preko 60fps-a. Zanimljivo je spomenuti i da je trenutno aktualna beta Titanfalla radila na istoj kartici pri Full HD rezoluciji s prosječnim framerateom od 58 fps-a pri high detaljima, dok je ista igra na Xbox One konzoli trenutno ograničena na neobičnu 792p rezoluciju i ponešto jednostavnije teksture.

“NVIDIA GeForce GTX 750 Ti i GTX 750 GPU-ovi sada su dostupni kod vodećih svjetskih dobavljača grafičkih kartica, uključujući ASUS, EVGA, Gainward, KFA2, Gigabyte, Inno3D, MSI, Palit, PNY, Point Of View i Zotac. Partnersko sudjelovanje se razlikuje ovisno o regiji. Očekivana maloprodajna cijena za GTX 750 verziju od 1GB je 899 kuna, dok je cijena za GTX 750 Ti verziju od 2GB 1.099 kuna.”, stoji u službenoj objavi za novinare.

Komentari (31)

  • ReaLitieS-101

    19.02.2014 - 09:37

    Ovo je jako zanimljivo, jako, jako, sada stvarno za male novce možeš složiti odličan PC..

  • goldfinger

    19.02.2014 - 09:52

    Solidno…

  • djolence

    19.02.2014 - 10:08

    El jaca ova ili r7 260x

    • Ementaler

      @djolence, 19.02.2014 - 10:35

      Po prvim testovima tu su negdje, ali 750Ti ipak češće ima 2-3 fpsa više.

  • Stribor88

    19.02.2014 - 10:14

    mislim da sam se upiškio malo…

  • maxim.x

    19.02.2014 - 10:19

    Ako je ovo sto pise tocno onsa se ova GTX Ti svakako isplati uzeti.

  • BerkutOPz

    19.02.2014 - 10:34

    JAOJ BRATE!! 2 gb gtx ti za milju kuna i fx 6xxx ili i3 3200 cpu za 850 kn i sta ce ti vise , sasvim solidno i primjereno i za 1080p , a za 720p usudio bih se reci vrhunsko..

  • gogo1207

    19.02.2014 - 10:41

    Nista posebno, bas naprotiv jako lose, jedini plus je pocetak razvoja nove arhitekture koja bi mogla pruziti vise za manje novaca. A ova kartica je jako losa za danasnje vrijeme ako gledamo performanse te sabirnicu i propustnost od 128 bita i mizernih i jadnih 85 Gb/sec. A ove dvije stvari su jedino sto uz sam gpu utjece na performanse u igrama. Tako da se ovu karticu ne isplati kupiti jos, bolje pricekati neko vrijeme jer ce na istoj arhitekturi doc uskoro kartice za malo vislju cijenu sa daleko boljim performansama. Ovo je kartica tek toliko da imas nesto za igrat. Oni koji planiraju tako nesto uzet, nek ne ocekuju previse od nje ili neka se strpe dok ne izadje neki bolji model sa istom arhitekturom.

    • ReaLitieS-101

      @gogo1207, 19.02.2014 - 10:58

      Nema šanse da ti kupiš novi GPU za 2000 Kn i da će tako raditi kao 750Ti X2 u SLI!!

    • djolence

      @gogo1207, 19.02.2014 - 12:13
    • ReaLitieS-101

      @gogo1207, 19.02.2014 - 12:25

      Yep sada pogledao, u pravu si, povlačim sve što sam rekao.. Ali to nema logike, WTF, da bilo bi pre jeftino za takvu kvalitetu, pa ono da ih sjeb….

    • gogo1207

      @gogo1207, 19.02.2014 - 15:07

      750 ne podrzava sli. A i kartica za 2k kuna ce raditi daleko bolje nego i 3 ovakve (kad bi podrzavale sli).

    • ReaLitieS-101

      @gogo1207, 19.02.2014 - 15:24

      Ne budemo se sada tu natezali, SLI i onako ne radi, a da radi tvoja tvrdnja bi bila totalni promašaj, te dvije kartice zajedno bi radile jedno 40% brže od jedne za isti novac od 2000 kn..

    • gogo1207

      @gogo1207, 19.02.2014 - 16:02

      Nebitno. Ova kartica je jako losa za danasnje vrijeme. Pogledaj samo usporedbu, sa karticom starom par godina. Mislim o cem pricamo uopce. Kartica je losa, ne valja. No to ne znaci da se ne isplati cekat nove modele sa istom arhitekturom.

      Sramotno je govorit da je ovo kartica koja bi u sli mogla parirat nekoj single gpu kartici od 2000 kuna, nema teoretske sanse kamoli u praksi. Kako sam vec napisao, plus je jedino sto se radi o novoj arhitekturi, koja ce danas-sutra pruziti kartice po cijeni od 2000-2500 kuna jacine slicnima karticama koje danas kostaju po 4000-5000 kuna. No trenutno ovu karticu se vjeruj mi ne isplati uzet. 128 bitna sabirnica i 85 Gb protok po sekundi, mislim sve ti mora biti jasno kada procitas detaljnje specifikacije kartice.

      Ista je prica i sa r9 serijom radeona, ne isplati se dat toliko novaca za to jer je novo, i doslovno prva kartica nove serije. Pricekaj koji mjesec pa ces vidjet sto cemo dobiti i za koliko novaca. Isplatit ce se pricekat malo.
      No u slucaju onih koji su samo 4fun igraci i odigraju neku igru sat vremena u tjedan dana ovo se svakako isplati uzet jer je za takve slucajeve i vise nego dobra. No ljudi koji bas igraju i/ili se bave gamingom ovo ne smije biti izbor, probaj odigrat recimo bf4 na tome i uc u neki smoke, u neki plamen, probaj gledat u 5 igraca odjednom ili bilo kakve slicne efekte, garantiram ti da ces sa ovih 50 i nesto sitno fps-a u bf4 past na 5, neces se moc pomaknut. Cekaj dok ne dodju novi modeli, vjeruj mi odusevit ces se omjerom cijene i kvalitete.

    • ReaLitieS-101

      @gogo1207, 19.02.2014 - 16:30

      Ovo je moj zadnji post na ovo! Ovako nisi u pravu, upravo stavio u računalo r7 260x, i kasnije HD 5770, i u obje sam dobio odlične performanse u Bf4, stabiljni 55 fps…
      A one su u istom rangu sa GTX 750 Ti… Pozzzz

    • maxim.x

      @gogo1207, 19.02.2014 - 16:33

      "u slucaju onih koji su samo 4fun igraci i odigraju neku igru sat vremena u tjedan dana ovo se svakako isplati uzet jer je za takve slucajeve i vise nego dobra." Evo s ovime si sve rekao. Ovo nije neka gejmerska high end kartica pa da govoris da je losa. Za novce koje traze je i vise nego dobra. Jednostavno nema smisla usporedivat ovo sa karticama koje su duplo, pa i vise skuplje, a ti upravo to radis.

    • gogo1207

      @gogo1207, 19.02.2014 - 17:09

      Ja sam se samo nadovezo na ReaLitieS-ov komentar sa usporedivanjem kako bi sli 750ti i neke od 2000 kn. Kazem da je kartica losa jer je na njima nemoguce bavit se gamingom ili tako necim. To su low kartice u danasnje vrijeme po jacini, ako gledamo sve ono sto imao na raspolaganju od najslabijih do najjacih kartica. Ja se ispricavam eto ako sam u krivu, al sam 99 posto siguran da ce oni koji kupe ovo potrosit novac uzalud ako traze dobru karticu. A ako traze sto jeftinije, onda je ovo cist okej i moze posluziti tu i tamo za odigrat nesto, ali price da ce vrtiti sve bez trzanja nema teoretske sanse, na prazno da, ali cim ce biti neki efekti fps ce uzasno past (ovo se ne dogada samo na low karticama, nego i na nekim od kartica koje su daleko jace, tako da znam o cem pricam).

    • piydek

      @gogo1207, 19.02.2014 - 17:26

      Kratak komentar: za nekoga poput mene, koga načelno ne zanimaju novi AAA naslovi na ultra detaljima i tko ne želi potrošiti masu para na hardware koji je ionako u svim inačicama i varijantama jeftino kinesko smeće, 1000kn za novu karticu koja solidno gura više-manje sve je vrlo prihvatljivo. Dakle, ovo nije kartica za one ozbiljne dečke koji se ozbiljno bave gamingom, ali za nekoga poput mene sjeda ko dobra kobaja u grah jer mi daje dobru karticu za pare koje nisu opscene.

    • gogo1207

      @gogo1207, 19.02.2014 - 18:04

      Tu se svi slazemo oko toga. No slazemo se vjerum takoder svi oko tog da su grah i kobasice daleko bolji od bilo koje kartice, a i bas bi lego sad jedan kad smo vec kod toga.

    • Kristjan

      @gogo1207, 08.07.2014 - 22:52

      gogo1207 de mi objasni neke stvari (mozda ce nekim ljudim izgledati glupo sto ovo pitam) ali koja je razlika između gpu bitova po cemu su oni vazni i koju foru oni odrađuju u korisćenju grafa i sto je jadno u otih 85/gb po sekundi meni to cak zvuci jako puno ako bismo uzeli "one" Gb u hard diskovima međutim posto se to sve razlikuje objasni mi ili objavi neki dobar video gdje se to moze dobro vidjeti u nekim jacim grafama (sa vise Gb/s) i nekim slabijim grafama (sa manje Gb/s) tov me komentar naveliko zacudio jer upravo i planir da kupim novi komp (u djelovima) a oko grafe sam se najvise uzvrtio i zainteresiro znam dosta toga o grafama (ali opet nista) ako neznam sve o "bitovima" i gb/s jer koliko vidim u tvojoj priči jedino sto nevalja je to dvoje a ja neuzimam tu grafu dok neraspravim i nesaznam sve o njoj. ali po mom misljenju grafa je super pogledaj npr i tehnoligija koje sadrzi podrzava physiX podrzava 4K rezoluciju (koja nije vrjedna za neke jace igre na jacoj teksturi) pogledaj i vidi da grafa ima GPU boost 2.0 ima i tu CUDA tehnologiju i jos dosta korisnih a i manje korisnih stvari dakle ono sto mozemo zakljuciti da je grafa drukcija od ostalih ima mnogo vise poboljsanja od drugih (a i skupljih) grafa međutim opet kad pogledam ono sto mi kao najvaznije izgleda u snazi grafa jest brzina procesora i brzina RAM-ova i dodjem na HCl da vidim sta oni kazu o grafi i zateknem tvoj komentar koji me naveliko zacudi samo zbog tih Gb/s i Bitova molimte objasni !

  • ReaLitieS-101

    19.02.2014 - 10:57

    Ja sam napisao odlično računalo, ali sam pri tome mislio na SLI 750Ti X2 bi dale odlične performanse, a potrošnja bi bila 120 W, što je odlično. Sada je to odlično, dok R7 260X troši 115 W i nebi baš bilo odlično rešenje u SLI, jer ti treba vrhunsko napajanje.. 😀

    • gogo1207

      @ReaLitieS-101, 19.02.2014 - 15:11

      750 ne podrzava sli, vec si procito to 😛 To koliko im "struje" treba je totalno nebitna stvar, bitno je to da uz manje w dobijemo manju graficku, sa manjim kulerom jer se ne grije toliko koliko recimo kartice sa po 200+w. Postoji puno faktora ovdje o kojima bi se dalo raspravljat, ali nijedan nije vrijedan da se potrosi na ovakvu karticu koja je jos jako losa za ono sto se danas za iste novce moze nabaviti (bilo novo ili rabljeno).

    • ReaLitieS-101

      @ReaLitieS-101, 19.02.2014 - 15:43

      Kao što sam ti već napisao, 750 Ti X2 SLI bi daleko bolje radile od GeForce GTX 760, 2GB, ili AMD RADEON R9 270X, 2GB koje možeš dobiti za iste novce… Ali na žalost ne podržavaju SLI, tako da je daljnja rasprava besmislena..

  • satriani666

    19.02.2014 - 12:07

    jel ce moje napajanje bit dovoljno za ovu graficku ? corsair ah760

    • oskullop

      @satriani666, 19.02.2014 - 14:28

      ah ? misliš na AX 760 ? i vise nego dovoljno ovo je low/mid grafa necupa puno voltaže.

    • piydek

      @satriani666, 19.02.2014 - 15:14

      Ako se radi o ax 760, ne mogu ne misliti da se radi o malo boostanja ega, budući da se radi o jednom od ponajboljih napajanja koja se mogu kupiti ;).

  • piydek

    19.02.2014 - 15:07

    Dobra grafička za donekle normalne novce. Nisam ovako nešto očekivao.

  • antrax83

    19.02.2014 - 15:52

    vec sam zbavio GTX 660 twin frozr i 8gb rama tako da sam miran, a nije ni ovo losa ponuda

  • zela123

    19.02.2014 - 19:59

    jao taman sam htio uzeti HD7770 uz FX 8320 , al nadodat cu jos nekako 300 kn za ovu Pilu:D solidan comp moci ce godinu dvije onda 🙂

  • Andrash

    20.02.2014 - 00:10

    Po nabavi dođe 1130-1300kn, malo puno, ali odlična za ekipu sa slabijim napajanjima. Ako se gleda fps po novcu, više se isplati 260x (ispod 900kn) – koja bi uskoro trebala dodatno pojeftiniti, kao i nadolazeća R7 265 (rebrandirana HD7850 – čak u prosjeku 8% jača) – koja bi otprilike trebala koštati kao 750Ti. A za malo više novaca imate R9 270/X koja je generalni best-buy, jer će se za nešto bolje trebati izdvojiti osjetno više love. Sada bi bilo pametno sačekat da dođe R7 265, pa će se vjerojatno uskoro i cijene malo korigirat…

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?