HCL.HR

RETRO DOZA #101 – Killer Instinct serijal

Renato Pedišić 02.03.2014.   •   6 komentara   •   Retro


Nakon kraće pauze Retro dozice se vraćaju na vaše ekrane s novom pričom o legendarnom serijalu virtualnih tučnjava koji je nastao inspiriran gameplayom Street Fightera i završnim potezima Mortal Kombata.

Društvo legendarnih virtualnih tučnjava elitna je skupina serijala koji su uspjeli zadovoljiti ukuse svih ljubitelja mlaćenja prijatelja na ekranu TV-a, arkadnog stroja ili osobnog računala. Uz Street Fighter i Mortal Kombat legendama se smatraju i Tekken, Dead or Alive, Soul Calibur, ali i često zaboravljeni Killer Instinct.

Upravo taj potonji serijal Microsoft je, u suradnji s Double Helixom i originalnim tvorcem serijala Rareom, odlučio vratiti u život s Free-2-Play naslovom Killer Instinct koji je postao launch ekskluziva za njihovu novu konzolu Xbox One. No, Killer Instinct je više od puke Xbox One ekskluzive budući da taj serijal, koji je do danas nažalost uspio dati samo tri naslova, ima dugu povijest vrijednu spominjanja u našoj novoj Retro dozi.

No, prije nego što se bacimo na detaljno opisivanje pojedinih igara u serijalu, valja spomenuti kako je uopće nastala ideja o Killer Instinctu. U vrijeme kada su Street Fighter i Mortal Kombat već žarili i palili scenom arkadnih mašina, pojavila se potreba za igrom koja će ujediniti različitost ta dva serijala. Oba su serijala bili rađalište odličnim igrama, ali različit pristup gameplayu razjedinio je ljubitelje tučnjava u dva tabora, a s dolaskom novih serijala tučnjava podjele su se samo intenzivirale. Rareware, proizvođač popularnih igara kao što su Wizards & Warriors i Battletoads, tada je odlučio napraviti igru koja će ujediniti gameplay viđen u Street Fighteru i završne poteze viđene u Mortal Kombatu, uvidjevši kako je taj segment glavni adut serijala.

Tako je 1994. godine nastao Killer Instinct, prva igra u serijalu koja se godinu dana kasnije pojavila i na Nintendovim konzolama Game Boy te SNES. Priča ove tabačine se bazirala na premisi kako je megakorporacija Ultratech organizirala turnir za testiranje najboljih boraca svijeta, ali i vlastite tehnologije. Više se moglo saznati kroz strip koji je izdavao Acclaim Comics, danas dio grupacije Valiant Entertainment.

Spomenuti gameplay koji se sastojao od kombinacije SF-a i MK-a bio je samo dio cijele priče o Killer Instinctu. Naime, upravo je ta prva igra zaslužna za novitete koji su promijenili način na koji igramo tučnjave danas. KI nas je upoznao s duplom linijom života koja je zamijenila runde, a u igru je bio uključen i revolucionarni combo sistem koji je combo poteze omogućavao pritiskom jedne tipke, umjesto sekvence nekoliko različitih tipki kao što je to bio slučaj u drugim igrama u žanru. Osim toga, uvedeni su i takozvani “combo breakers”, odnosno posebni potezi koji su mogli prekinuti neprijateljski combo.

Inovativan gameplay, šaroliki combo potezi, široka postava likova i svježina novog imena na sceni odlučila je da 1994. i 1995. godine Killer Instinct u očima kritike bude bolji od ondašnjeg Mortal Kombata 3. Možda bi ondašnja pobjeda Killer Instincta nad konkurencijom bila i veća da je izašao za Nintendo 64 kako je planirano, ali radi odgode konzole Rareware je odlučio port igre s hardverski moćnijih arkadnih mašina napraviti za hardverski slabije Game Boy i SNES konzole. To je bila pomalo nesretna odluka jer je Killer Instinct u svojoj arkadnoj verziji bila prva igra s internim hard diskom, upravo radi količine podataka koji je sadržavala. Samim time, SNES verzija je bila donekle osakaćena.

Upravo tu bolju, arkadnu verziju možete vidjeti u sljedećem videu.

Nastavak kršten imenom Killer Instinct 2 uslijedio je 1996. godine kao igra za arkadne mašine te napokon za Nintendo 64 na kojemu je igra znana pod imenom Killer Instinct Gold. Port za SNES je bio u planu, ali je ideja o izdavanju napuštena, iako je ta inačica igre bila spremna za izlazak.

Priča igre se nadovezuje na priču prethodnika čiji završetak rezultira vraćanjem nekoliko likova nazad u vrijeme te oslobađanjem demona Lorda Gargosa iz Limba. Svaki lik u igri ima dva do četiri moguća završetka koji ovise o tome koristi li igrač završne poteze nad neprijateljima ili ne. Cijela premisa je dosta komplicirana pa se za ostvarivanje različitih završetaka igrač često morao dobro namučiti eksperimentirajući ili pak pročitati upute u nekom od ondašnjih gaming časopisa.

Gameplay je ostao više-manje vjeran prethodniku što je rezultiralo uglavnom pozitivnim ocjenama kritike, uz zamjerku kako druga igra nije napravila preveliki korak naprijed, ostavši u sjeni svojega prethodnika. Novina je bila takozvani “Super bar” preuzet iz King of Fighters serijala te igre Street Fighter Alpha, a on je omogućavao “Super poteze” nakon što igrač primi previše štete ili uspješno blokira neprijateljski napad. To je zapravo bila najveća novina za casual igrače kojima promjene u broju i načinu napada nisu toliko bitne, ali zato je za profesionalne igrače uvedeno mnogo njima vidljivih promjena, pogotovo u načinu blokiranja napada i uzvraćanju istih.

Rare se nakon toga odlučio posvetiti drugim projektima od kojih treba istaknuti GoldenEye 007, Banjo-Kazooie te Perfect Dark. Novi Killer Instinct, ovaj iz 2013. godine, nasreću ostaje vjeran korijenima serijala unatoč svojoj dosta ograničenoj F2P naravi. No, ako ova igra u kojoj trenutno uživa velik broj vlasnika Xbox One konzole stekne uspjeh i donese profit njezinim tvorcima, ne sumnjamo kako ćemo kvalitetni, visokobudžetni punokrvni nastavak dobiti u ne tako dalekoj budućnosti. Za kraj bacite oko na gameplay Killer Instincta 2, a u komentarima nam napišite jeste li zaigrali neki naslov iz KI serijala te kako su vam se igre s tim imenom svidjele.

Za više retro gamerskog sadržaja provjerite naše ostale retro dozice i pridružite nam se u raspravama u retro gaming podforumu.

Komentari (6)

  • l)oolvl

    02.03.2014 - 19:54

    toliko brutalna igra da je nabijala žuljeve !

  • mokrEE

    02.03.2014 - 22:26

    prebolesna i predobra igra. sjecam se srednje skole, jos smo popodne morali piciti na nastavu. kod frenda bi se uvijek sakupljali ujutro, pusili prve cigare uz kafu i rokali KI (Gold) na N64. sjecam se da je Kim bila hebena sa specialom kojeg smo svi izgeekali: nazad-dolje-naprijed-naprijed-dolje-nazad + zuta_tipka (ona koja je na ps-u ''kocka''). gledam ovaj video nazvan KI2 i dobro se sjecam da su identicne staze, soundtrack i karakteri bili u verziji koju smo mi igrali tj. uvjeren sam da se radi o istim igrama a zakleo bih se da je ono bio KI Gold a ne dvojka. no bilo kakko bilo, pola djetinjstva, pa i kasnije, proveli smo rokajuci killer instinct. sjecam se da je u ono vrijeme internet bio totalno rijetka stvar i frend je od nekud nabavio speciale za karaktere koje je drzao u polici ispod kauci i znali smo kao trenirati ''fatality-e" simo-tamo; ) eh, to djetinjstvo. svaka cast da ste se sjetili ove igre. da danas izadje sa mrvicu boljom grafikom uopce ne sumnjam da nebi pokupila brutalne ocjene. hail to the king!

    • Me666

      @mokrEE, 03.03.2014 - 05:36

      KI2 na Arkadama, a KI Gold na N64 – ista igra, samo je N64 verzija malo popunjenija sadržajem

    • Disc0

      @mokrEE, 03.03.2014 - 16:36

      Nije bas ista, akradna verzija KI2 ima prerenderirane animirane pozadine, dok su na N64 one u 3D-u (ove na automatu izgledaju puno ljepse), i mislim, nisam siguran da N64 nema filmice kao arkadna verzija.
      A snes verzija je totalno okljastrena.

      Btw, ko zeli probat arkadne verzije neka malo pronjuska po netu, ima emulator koji sluzi bas samo za 2 arkadna nastavka 😉

    • Me666

      @mokrEE, 03.03.2014 - 17:02

      To je kao da si rekao da npr. Tomb Raider i Tomb Raider: Definitive Edition u suštini nisu ista igra :)) S vizualne strane i prezentacije razlika dakako postoji, ali po pitanju svega ostalog to je jedna te ista igra

  • SonOfOsiris

    03.03.2014 - 12:49

    Vjerojatno najbolja igra na Super Nintendu, jedina koja je dolazila u crnoj boji za razliku od svih ostalih koje su bile u sivim catridgima, tabačina na kvadrat, odlična priča, likovi, a muzika sa drugog svijeta, sa igrom je dolazio oriđiđi CD Killer Cuts sa svom muzikom iz igre i to sve davne 94', KI Gold nije bio ni blizu originala po meni razočarenje!

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!