HCL.HR

RETRO DOZA #124 – Santa Paravia and Fiumaccio

Renato Pedišić 10.08.2014.   •   7 komentara   •   Retro


Tema ovotjedne dozice je Santa Paravia and Fiumaccio, ran primjer menadžerske, city-building i god game igre u kojoj su igrači trebali dovesti svoj grad-državu do prosperiteta, a sebe do titule kralja.

Ako nikada niste čuli za Santa Paravia and Fiumaccio, sigurno vas je na klik mišem privukao igrin neobičan naziv. Takvo što se dogodilo i vašem uvaženom autoru dok je do sitnih jutarnjih sati tražio naslov dostojan da se o njemu piše u sklopu HCL-ovih retro doza. I upravo iza tog neobičnog naziva skrivao se ran primjer menadžerske, city-building i god game igre, jedne od prvih koje su se pojavile na tržištu.

Santa Paravia and Fiumaccio izašao je po prvi puta 1978. godine za Radio Shack TRS-80, i to u sklopu tada sasvim novog časopisa SoftSide. Ipak, valja napomenuti kako je Santa Paravia za TRS-80 bila tek bazična verzija igre (izvucimo usput i nekakvu igru riječima, budući da je igra napisana u BASIC-u) kojom je njezin tvorac George Blank ispitivao tržište, a sve je prošlo na najbolji mogući način jer je publika doslovno poludjela za ovim naslovom.

Santa Paravia and Fiumaccio zato je ubrzo izašao za Apple II, Texas Instruments TI-99/4A te Commodore PET. Tvrtka StarSoft kasnije je napravila port igre za MS-DOS, Amigu i Commodore 64, a igra se čak našla i na ranoj verziji tableta (zamislite vi to!), odnosno na PalmPilotu koji se na tržištu prvi puta pojavio 1997. godine. Godine 2003. objavljen je kod igre preveden u C programerski jezik s dopuštenjem autora. Zanimljivo je da igru danas možete zaigrati i online putem ove internetske stranice.

No, sigurno se sada pitate kako se ova igra igrala? Prije svega treba napomenuti da je uzor tražila u ranijoj, tekstualnoj igri Hamurabi koja nije inspirirala samo nastanak Santa Paravia and Fiumaccio, već i mnoge druge igre sličnoga tipa, prije svega Sid Meierovu Civilizaciju. Santa Paravia iz Hamurabija je preuzela “guns and butter” ekonomski model u kojemu se važe između samo nekoliko glavnih ekonomskih resursa i njihove potrošnje, a glavni cilj je bio voditi svoj grad-državu do prosperiteta, odnosno sebe od baruna do kralja. Igra je imala odličan vizualni prikaz razvoja kraljevstva koji je sigurno bio jedan od glavnih razloga njene popularnosti. To, naravno, valjda shvatiti u kontekstu onog vremena.

Ipak, postojala je velika razlika između vizualnog prikaza različitih verzija igre pa u nastavku donosimo jedan video snimljen na Apple II inačici te jedan snimljen na Amigi.

I s ovime smo došli do kraja ovotjedne Retro doze. Za sada nemamo planova koje bismo realizirali u sljedećem tekstu pa su svi prijedlozi dobrodošli, samo je važno da igre koje nam predlažete budu što zanimljivije običnom čitatelju ili barem povijesno važne za razvoj videoigara. Nestrpljivo očekujemo takve prijedloge, a do sljedećeg puta – pozdrav!

Komentari (7)

  • HistorixCRO

    10.08.2014 - 22:05

    Obozavam retro doze! Pa evo prijedloga ako niste vec pisali o temi, Utjecaj filmske industrije na industriju videoigara. Pozdrav Renatu na odlicnim clancima!

    • Me666

      @HistorixCRO, 10.08.2014 - 22:42

      To bi ipak mogla biti tema za nekakav specijal… čiji bi konačan zaključak bio da je utjecaj filmske industrije loš. Jako loš. Pogotovo kada filmske kuće gaming tretiraju kao svoju malu kujicu pa izdaju loše igre po filmu. No, to je skroz druga priča.

  • jerko5

    11.08.2014 - 10:06

    Može naprimjer GTA San Andreas ili Vice city.

    • Me666

      @jerko5, 11.08.2014 - 10:18

      Ne može jer to nisu retro igre 😉

  • Legasus

    11.08.2014 - 10:24

    Prijedlog za retro: Seek and destroy

    • Disc0

      @Legasus, 11.08.2014 - 11:20

      E ta je bila odlicna, pogotovo PC verzija!

  • Lopov

    11.08.2014 - 15:15

    Sjećam se ove igre a šta se tiče prijedloga naznam dal ste pisali o Knights & Merchants: The Shattered Kingdom RTS-u iz 1998 godine.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!