HCL.HR

RETRO DOZA #132 – Stronghold

Renato Pedišić 06.10.2014.   •   4 komentara   •   Retro


Prekjučer smo vam donijeli recenziju najnovijeg Strongholda, a danas se vraćamo u prošlost i donosimo vam Retro dozu na temu onoga prvoga, igre iz 2001. godine.

Kada se u društvu priča o Stronghold serijalu, malo tko će vam reći: “E, meni je najbolji nastavak Legends.” ili “Trojka je bila zvijer, a tek dvojka, uff!”, već će svi odreda veličati prvi Crusader, ili, ako su pravi hardcore fanovi – prvi Stronghold iz 2001. godine.

Taj je naslov bio debitantska igra studija FireFly, sačinjenog od veterana industrije s poznatim Caesar i Lords of the Realm serijalima iza sebe. Stronghold je trebao predstaviti nešto novo u gaming svijetu – potpuno funkcionalan spoj RTS i takozvanog ‘Castle-sim’ žanra u kojemu bi uživali svi vlasnici osobnih računala. Ta se zamisao i ostvarila, a Stronghold je pobrao sve lovorike, odnosno sve najviše ocjene i hvalu ondašnje kritike, uz tek sitnije zamjerke na ne baš sjajnu grafičku stranu konačnog proizvoda.

Publika je također primijetila kvalitetu prvog Strongholda te je svojom kupovinom igre osigurala budućnost serijala koja je započela sjajno izlaskom prvog Crusadera, ali se nažalost nastavila na najgori mogući način serijom prosječnih, odnosno ispodprosječnih naslova.

Dobre strane Strongholda bile su prije svega profinjena ekonomska strana igre koja je počivala na održavanju krhkog balansa između teško dostupnih resursa te izgradnja nadmoćne vojske s hrpom različitih jedinica, svake drastično drugačije od drugih. Balans je u ovoj drugoj strani bio također od presudne važnosti, budući da je stvaranje jeftinih jedinica moglo rezultirati fijaskom u većem okršaju, a regrutacija onih skupljih uvijek je izazivala strah od moguće brojčane nadmoćnosti neprijatelja.

Neprijateljskih lordova u igri je bilo četiri – The Wolf, The Pig, The Snake i The Rat, a karakter svakoga odgovarao je njihovom imenu, stilu igranja i prikazom unutar igre. Igrač je uzimao ulogu mladoga lorda koji se bori protiv njihove okupacije i podjele srednjovjekovne Engleske, ostvarene nakon što je zakoniti kralj otet i tako udaljen od prijestolja. U borbi za zakonitost i pravdu igrač će se boriti protiv svih neprijateljskih lordova (doduše po redu) kroz vrlo dugačku kampanju koja na kraju rezultira dodatnom, ekonomski orijentiranom kampanjom s ciljem obnove ranjene Engleske. Za sve one koji su po završetku duple kampanje htjeli još sadržaja, FireFly je omogućio nekoliko dodatnih modova koji su zahtijevali različite stilove igre.

Zanimljiva priča i dužina igre bili su samo neki od pluseva koje je pohvalila kritika, a veoma bitna stavka bio je i revolucionaran utjecaj vatre na gameplay. Naime, dok je u drugim igrama sličnoga tipa vatra bila tek kozmetički dodatak ili pak produkt teškog oštećenja nekih građevina, u Strongholdu se vatra pojavljivala isključivo ako je zgrada zapaljena izravnim kontaktom s plamenom, dok je njeno rušenje bilo sasvim prirodno i bez nepotrebnog efekta zapaljivanja. Koliko god vam ovo što sada čitate zvučalo apsurdno, Stronghold je u to doba stvarno napravio veliki i do tad neviđeni korak u realističnom prikazu destrukcije u videoigrama.

Kako bismo vas i vizualno podsjetili na originalni Stronghold ostavljamo vam u nastavku prolazak pete misije u igri, a vas pozivamo da u komentarima podno dozice kažete čega se vi najradije sjetite kada razmišljate o ovom uistinu izvrsnom komadu povijesti gaminga.

Za više retro gamerskog sadržaja provjerite naše ostale retro dozice i pridružite nam se u raspravama u retro gaming podforumu.

Komentari (4)

  • STOICK

    06.10.2014 - 18:17

    kasniji stronghold-i nisu ni sjena prvom izdanju i crusaderu, probao sam igrati novije ali nije to to, nekako je sve izgubilo na kvalitetni gameplaya (kao i dosta dobar broj igara današnjice, mali broj igara uspije me privući kao nekad stronghold na kojem sam potrošio dobar dio mladosti…)

  • armin221186

    06.10.2014 - 18:44

    moja prva strategija koju sam igrao,ali najjace je bilo ono kad se protivnik izgradi napravi najjacu tvrdzavu i ti mu stavis kravu na ulaz da ne moze nikad izaci iz te tvrdzave a ti onda imas vremena rahat sagraditi svoju imperiju bez stresa 😀 mala tajna ako niste mogli pobijediti Wolfa 😛

  • Kasti

    07.10.2014 - 01:06

    proveo puno vremena uz ovu igru

  • RockoStormrage

    07.10.2014 - 08:31

    stronghold iz 2001, i stronghold crusader su najbolji.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!