HCL.HR

RETRO DOZA #134 – Tim Schafer

Renato Pedišić 21.10.2014.   •   0 komentara   •   Retro


Ovoga puta naša Retro doza donosi vam nešto drugačije – umjesto priče o igri, igraćem sistemu ili pak nekakvoj hardverskoj periferiji, donosimo vam priču o slavnom dizajneru igara Timu Schaferu.

Tim Schafer rođen je 1967. godine u povijesno turbulentnom gradu Sonoma u Kaliforniji te je u istoj saveznoj državi nešto godina kasnije upisao računalne znanosti na sveučilištu Berkeley. Nije to bio sasvim nasumičan odabir jer je upravo laureat tog sveučilišta Doug Engelbart izumio računalni miš, a mnogi su drugi bivši studenti postali osnivači velikih računalnih kompanija poput Applea, Intela, MySpacea, HTC-a, SanDiska, KeyHolea (danas Google Earth), Sun Microsystemsa i drugih.

Još tijekom studiranja danas slavni Schafer želio je svoje znanje čim prije upotrijebiti za poboljšavanje tada ponovo rastuće industrije videoigara. Kalifornijski Lucasfilm Games činio se tada kao najbolja odluka za početak karijere pa je Schafer ušao u kontakt sa poznatim dizajnerom videoigara Davidom Foxom. No, u telefonskom intervjuu koji mu je trebao osigurati mjesto u tada već prestižnom Lucasfilm Gamesu, Schafer je napravio kardinalnu grešku koja ga je gotovo koštala karijere i prije nego što je ista započela.

Naime, mladi je Schafer prilikom intervjua spomenuo kako je veliki fan igre Ballblaster, uopće ne shvaćajući kako je to bio neslužbeni naziv igre Ballblazer na piratskom tržištu. Telefonski intervju je tako radi nepromišljene piratske naravi golobradog Tima Schafera bio upropašten, no kako je drugim stvarima pokazivao potencijal dana mu je prilika da se ispravi slanjem životopisa putem pošte. U tom je trenutku došla do izražaja njegova genijalnost, budući da je uz životopis priložio vlastoručno nacrtan strip samoga sebe kako dobiva posao u Lucasfilm Gamesu i to u obliku jedne od njihovih tekstualnih avantura. Nasmijavši odjel za zapošljavanje tog gaming studija, primljen je na svojevrsno stažiranje.

Zanimljivo je i to kako Tim Schafer u to vrijeme nije slao CV samo Lucasfilm Gamesu, već i Atariju, koji ga je odbio pod izlikom da za njega nema slobodnog mjesta, ali da će mu se javiti ako se neka pozicija otvori. Zamislite samo kako bi stvari danas drugačije izgledale da je Schafer dobio posao u Atariju – možda bi spasio tog gaming giganta od polagane propasti, a možda nikada ne bismo igrali njegove Monkey Islande, Grim Fandango, Brütal Legend ili pak Psychonautse. No, vratimo se mi na Schaferovu ovodimenzijsku biografiju.

Nakon što je primljen u Lucasfilm Games, Schaferov prvi posao bio je testirati Indiana Jones and the Last Crusade: The Action Game iz 1989., a već sljedeće godine radio je na NES portu Maniac Mansiona kao programer u SCUMM engineu. To mu je otvorilo velika vrata prema vlastitom projektu koji se ostvario iste godine pod nazivom The Secret of Monkey Island. Veoma uspješnu karijeru nastavio je s naslovima Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge, Maniac Mansion: Day of the Tentacle, Full Throttle, The Curse of Monkey Island i Grim Fandango. 2000. godine napušta LucasArts i osniva svoj vlastiti studio Double Fine koji živi i dan danas te posluje veoma dobro.

Zanimljiva stvar iz dana u LucasArtsu je Schaferova pozicija u creditsima na kraju igara Star Wars Episode I: Racer te Star Wars: Shadows of the Empire. Naime, u obje igre njegovo se ime pojavljuje sa zaslugom “nikada nije aktivno pokušao sabotirati projekt”. Tumačenje ove zanimljivosti ostavljamo vama uz par naših vlastitih ideja – jesu li drugi LucasArtovci pokušali sabotirati te naslove? Je li Schafer prikriveni mrzitelj Star Warsa? Je li Schafer veliki fan filmskih Star Warsa koji je smatrao igre te tematike nedostojnima?

Kakvo god njegovo stajalište prema Ratovima zvijezda bilo, činjenica je da je napravio mnogo za ovu industriju pa iako mu danas mnogi fanovi zamjeraju lijenost pri izradi nekih Kickstartanih igara, ne može mu se osporiti legendarni status jednog od najboljih dizajnera videoigara ikad. Sa svojih 47 godina na leđima i dalje gura industriju naprijed donoseći uvijek nešto novo u svojim igrama, istovremeno koketirajući sa slavnim minulim danima masovne proizvodnje dobrih klasičnih avantura.

Gamespot ima zanimljiv video u kojem sam Schafer priča o svojim počecima, pogledajte ga ispod.

Za više retro gamerskog sadržaja provjerite naše ostale retro dozice i pridružite nam se u raspravama u retro gaming podforumu.

Komentari (0)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!