HCL.HR

RETRO DOZA #147 – Nintendov palac i FamiCoin

Renato Pedišić 25.01.2015.   •   6 komentara   •   Retro


Ovoga puta u Retro dozici pričamo o jednom tipu poznate gamerske ozljede i jednom gotovo medicinskom pomagalu koje su Japanci osmislili za pomoć u prevenciji ozljeda.

Žuljevi na palčevima! Tko ih je imao? Odgovor – tko nije! Otkad je kontrolera za kućne konzole i motorički zahtjevnih igara, otad znamo i za takve ozlijede povezane s gamingom. Danas su takve stvari boljom ergonomijom kontrolera donekle sanirane, ali kad zapuše jugo, stare rane i dalje zabole te nas sjete na neke minule dane fizički mnogo zahtjevnijeg gaminga (op. ur. ako ne računamo Wii).

Ozljedu obilježenu simptomima žuljeva, naticanja i gorućeg osjećaja u palčevima medicina je nazvala Nintendov palac ili Nintendinitis, a za nju se zna od vremena druge generacije konzola, odnosno Intellivisiona i Atarija 2600. Ipak, bolest je proslavila tek treća generacija konzola koja je donijela NES, a s time i masivno širenje konzolaškog gaminga što je naravno utjecalo na širenje ovoga tipa ozljede kod djece i mladih.

Ozljede ovakvoga tipa prouzrokovane su prekomjernim korištenjem D-pada na kontroleru, pogotovo tijekom igranja zahtjevnih igara kakve su često izlazile upravo za Nintendo Entertainment System. Možda bi problem bio manji da se fizički najzahtjevnije igre za NES nisu smatrale i najboljima, što je sigurno pridonijelo tome da sve više i više ljudi bude pogođeno ovim modernim tipom RSI ozljeda (Repetitive strain injury).

Nintendo palac

U ekstremnim slučajevima Nintendinitis je mogao prouzrokovati ozbiljnije ozljede kao što su teniski lakat ili upala karpalnog tunela, što je sa sobom povuklo i zanimanje medicine za štetne utjecaje konzolaškog gaminga na fizički razvoj i sposobnosti ljudi. Srećom po gamere, ovakvi su se slučajevi uskoro počeli javljati i kod pretjerane upotrebe mobilnih telefona pa je oko javnosti brzo prešlo s konzola na taj novi fenomen, što je u međuvremenu dalo prostora dizajnerima konzola da u miru prouče u čemu su pogriješili te da proizvedu bolje kontrolere za sve nas.

Prije toga ozljede su se pokušale sanirati dodacima za kontrolere od kojih je najpoznatiji FamiCoin, navlaka za D-pad Famicoma koja je ublažavala ozljede uzrokovane prekomjerenim korištenjem kontrolera, ali i omogućavala bolju kontrolu nad kretnjama likova u igri. FamiCoin je proizveo Taito, tvrtka koja je do tada imala velikog utjecaja na gaming, prije svega s globalno poznatim naslovom Space Invaders. Činjenica da se Taito pozabavio problemom Nintendinitisa upravo govori o razmjeru tog problema koji je 80-ih mučio gamerski puk.

Danas su, kako smo već napomenuli, stvari po pitanju ovog tipa ozljeda mnogo bolje, a nadamo se da će se i dalje raditi na maksimiziranju ugodnosti korištenja kontrolera da se stara bol u palčevima više nikada ne vrati.

Za više retro gamerskog sadržaja provjerite naše ostale retro dozice i pridružite nam se u raspravama u retro gaming podforumu.

Komentari (6)

  • l)oolvl

    26.01.2015 - 15:16

    ovakve sam "ozljede" imao igrajući Killer Instinct na SNES-u :) ali vrijedilo je

    • mariocro

      @l)oolvl, 26.01.2015 - 18:03

      big + :') dobro je da jos danas dani nemam vidljive rane :')

  • Apocalypse4987

    26.01.2015 - 16:09

    baš slatko, ja sam ima ovakve ozljede od lopate i motike

    • Me666

      @Apocalypse4987, 26.01.2015 - 19:28

      Sigurno ne ovakve

    • Apocalypse4987

      @Apocalypse4987, 27.01.2015 - 06:04

      normalno, ne ovako sitne

    • Me666

      @Apocalypse4987, 27.01.2015 - 08:56

      To je skroz drugačiji tip ozljede, jer da se radi samo o žuljevima ne bi izazvalo zanimanje medicine.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!