HCL.HR

Retro Doza #172 – The Witcher prije The Witchera

Gregor Stojev 19.06.2016.   •   9 komentara   •   Retro


Fenomenalni Witcher 3: Wild Hunt krajem prošloga mjeseca dostavio nam je nezaboravnu završnicu Geraltove pustolovine s Blood and Wine ekspanzijom pa ovu dozu posvećujemo skromnom početku Witcher serijala. I ne, nije ono što očekujete.

the-witcher-1

Nakon The Witcher 3: The Wild Hunta, mislim da je sigurno za reći da je danas široki krug gamera upoznat s Geraltom i njegovim The Witcher serijalom, barem kolko’-tolko’. Iako ga mnogi možda i nisu zaigrali jer to jednostavno nije njihov đir, zasigurno su svi sada barem svjesni da on uopće postoji. I da je važan. No nešto što mnogi nisu znali, pa čak vjerojatno ni veliki obožavatelji The Witchera, je činjenica da je prije prvog Witchera, bio prvi, prvi Witcher, tj. barem trebao biti… ako uopće kužite što pokušavam reći.

Dopustite da pojasnim.

Prije legendarnog The Witchera iz CD Projekt Reda, u planu je bio Witcher naslov iz jednog drugog poljskog razvojnog studija – Metropolisa, koji je ujedno i zaslužan za prijevod poljskog naziva igre Wiedźmin. Osnivač Metropolisa 1996. bio je Adrian Chmielarz, koji je 2002. osnovao People Can Fly studio (Bulletstorm, Gears of War, Painkiller), a njegov potpis danas možete naći na odličnom The Vanishing of Ethan Carteru. Sve je to bilo punih šest godina prije nego li je CD Projekt Red uopće osnovan. Sve zasluge za svježa saznanja o ovom starom projektu idu ekipi Eurogamera koja se lani odlučila kontaktirati Chmielarza i dočepati informacija koje naizgled danas nigdje više ne postoje, osim u fiktivnim arheološkim muzejima.

the-witcher-2

Naime, Adrian Chmielarz osobno je poznavao gospodina Andrzeja Sapkowskog, poljskog autora popularnih fantazijskih novela svijeta Witchera, te je tako pao i neizbježni dogovor o adaptaciji njegovih novela u oblik igre. Riječ je bila o akcijskoj avanturi sa – pazite sad ovo – RPG elementima! Ti elementi trebali su uglavnom biti moralni izbori u dijalozima, a igra je u cijelosti planirana kao više linearno iskustvo koje bi prepričalo radnju iz samih knjiga, naspram otvorenog Witchera kakvog danas znamo koji priča sasvim novu radnju. Njihov cijeli pristup projektu bio je unikatan po činjenici da je igra namijenjena primarno odrasloj publici, što tada još nije bilo normalno kao danas.

the-witcher-3

Trodimenzionalno okruženje i sâma grafika bili su poprilično impresivni za svoje vrijeme, no interes za projekt polako je venuo u krugovima razvojnog studija kako ekipa baš i nije bila pretjerano sigurna u njegov potencijalni uspjeh. U međuvremenu su i drugi projekti dobili prednost, a Witcher je jednostavno ostao zaboravljen na polici da skuplja prašinu, te su tako svi podaci pohranjeni na CD-ima danas izgubljeni. Jedini dokazi o njegovom postojanju su nekolicina screenshotova objavljenim u nekim random Poljskim novinama, stoga iskoristite ovu priliku da malo maštate kako li se Witcher serijal danas mogao razviti bez ove sreće u nesreći.

the-witcher-4

Označeno sa: , ,

Komentari (9)

  • departed1983

    19.06.2016 - 14:00

    Na kraju je ispalo vise nego odlicno. Da je ova igra izasla mozda nikad ne bi dobili nista slicno Wild Hunt-u.

    • BrainCro

      @departed1983, 19.06.2016 - 14:21

      istina

  • ZhatCRO96

    19.06.2016 - 14:58

    Izgleda interesantno al još uvijek mi je draža ideja gameplaya trenutnog witcher serijala. Čestitan na još jednoj odličnoj retro dozi :)

  • ReflectoR

    19.06.2016 - 17:00

    meni witcher 3 nekako nema dusu.. a ne mozes joj dati ispod 9/10

  • markogal

    19.06.2016 - 23:48

    znao sam o tome :)

    nego planirate recenzirat blood and wine kao kad ste hearts of stone?

    • Gregor Stojev

      @markogal, 20.06.2016 - 09:48

      Iskreno neznam. Takve stvari obično Zoran izvuče niodkud.

  • Dom3gaming

    20.06.2016 - 06:35

    Pa vidis, nisan zna.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!