HCL.HR

Retro Doza #180 – Freelancer

Gregor Stojev 14.08.2016.   •   5 komentara   •   Retro


Ovoga tjedna nam je napokon stigao dugoočekivani naslov neograničenog istraživanja svemira – No Man’s Sky, stoga i u ovoj rubrici sjedamo u kokpit i prisjećamo se leta svemirom u slično ambicioznom titanu – Freelancer.

freelancer-retro

Obično nisam tip igrača za svemirske simulacije ili čak općenito sci-fi scenarije, no sigurno nisam jedini koga je i najmanja demonstracija No Man’s Skya intrigirala. Jednom svakog plavog mjeseca dođe mi i da takvo što malo zavrtim, a ta svrbež izazvana zbog njegovog konačnog izlaska podsjetila me na jedini put kad mi se to dogodilo prije jedno 15 godina. Pričam o Freelanceru, svemirskoj simulaciji sličnih ambicija na kojeg se danas često zaboravlja dok je tada dizao prašinu, a ako je i likove poput mene oduševio svojom izvedbom onda znate da je riječ o nečemu legendarnom.

Iako je najavljen već 1999. godine, dizajner Chris Roberts (poznat po kultnom Wing Commanderu i u novije vrijeme po Star Citizenu) započeo je rad na još jednom svemirskom projektu dvije godine ranije. Cilj je bio stvoriti virtualnu galaksiju u kojoj bi se radnja odvijala bez obzira na igrača, ili možda bolje rečeno – igrače. U planu je bila podrška za četveroznamenkasti broj pilota koji bi putovali svemirom, obavljali misije i dostavljali resurse po planetima. Nažalost problemi odgoda krenuli su već nakon prezentacije na E3 sajmu 2000. godine. Studiju Digital Anvil postalo je jasno da raspoloživi budžet jednostavno ne može pokriti njihove želje i snove, stoga je Chris Roberts pristao na Microsoftovu ponudu da ih otkupi.

Kad je napokon izašao 2003. godine, igra koju smo dobili bila je samo površina izvornih najava…

U nadi da će sve biti u redu, tu je negdje gospodin Roberts napustio studio, a Microsoft pak zahtijevao da se osnovni elementi što prije završe i prenapuhane ambicije napuste kako bi Freelancer mogao nekako vidjeti tržište. Nakon nekoliko godina strpljivog čekanja ipak smo dobili naslov koji nam je obećao nešto revolucionarno. Međutim kad je napokon izašao 2003. godine, igra koju smo dobili bila je samo površina izvornih najava kompleksne ekonomije, automatiziranih manevara i sličnog, a multiplayer je bio ograničen na svega 128 igrača po serveru.

To doduše ne znači da je Freelancer bio loš, daleko od toga. Za svoje je vrijeme još uvijek bio najdetaljnija i najugodnija svemirska simulacija iznimne slobode i varijacije. Imali smo mogućnost istraživanja galaksije koja se sastoji od 48 različitih zviježđa, svaka sa svojim planetima i postajama koje smo mogli posjetiti. Prilikom sletanja, u PNC stilu imali ste mogućnost hodanja po ulicama i dućanima, kupovine novih brodova i njihovih dijelova poput različitih topova ili štitova, razgovora sa stanovnicima i naravno izbor nekoliko misija.

Iako se priča većinom odigravala kroz borbu, zaradu novca za veće brodove i jači arsenal mogli ste obaviti kako god ste poželjeli, bilo to lovom na svemirske razbojnike, kopanjem asteroida ili trgovanjem materijalima po postajama i galaksijama. To je bilo doba prije WoW-a i općenitih valova MMO-a stoga smo bili zadovoljni singleplayer izvedbom kakva nam je oduvijek poznata dok nam je multiplayer dozvoljavao zezanciju s frendovima.

Neko su vrijeme kružile glasine da bi Freelancer mogao dobiti nastavak imena Freelancer 2: Project Lonestar za Xbox 360. Koncept kojime se Digital Anvil poigravao brzo je eliminiran kada se studio zatvorio 2006 godine, a ubrzo nakon toga 2008. godine ugašeni su i Freelancerovi globalni serveri.

U međuvremenu, Chris Roberts na čelu je nadolazećeg Star Citizen projekta, jednako, ako ne i više ambiciozne svemirske simulacije od No Mans Sky-a s MMO elementima, napucavanjem i istraživanjem iz prvog lica koji je crowdfundingom do danas skupio više od 100 milijuna dolara, te je tako trenutno i najuspješniji takav projekt ikada. Kako god da je trenutni No Man’s Sky ispao uz Star Citizen koji je najavljen za kraj godine jedna je stvar sigurna – ovo je dobra godina za ljubitelje svemirskih simulacija, stoga ako već niste, gameplay video Freelancera ispod iskoristite da još malo zagrijete stolac u kokpitu hypea.

Komentari (5)

  • nikola2222253

    14.08.2016 - 10:35

    Ovo sam igro nedavno na pcu.

  • Virty

    14.08.2016 - 13:58

    Najbolja igra svog zanra!
    Svake godine ocekujem neku igru koja ce mi biti bolja od Freelancera, ali nikako da je docekam :)

  • KhorneFlake

    14.08.2016 - 15:42

    Ubio se igrajući ovo. Došao skoro do samog kraja igre, i tu stao jer sam se malo izgubio Bog te pita na kom kraju galaksije, i nisam mogao da pronađem kako dalje. Nakon par godina odlučim da dovršim posao, srećom imao sam sačuvane save fajlove i prešao igru do kraja, opet se ubio igrajući. Kakva je to zarazna igra bila.

  • barab4

    15.08.2016 - 14:14

    Potpisujem sto je @Virty rekao. Da bar izadje HD reizdanje. Djelomicno sam utazio zedj za Freelancerom dok sam igrao Starpoint Gemini 2.

    • Virty

      @barab4, 15.08.2016 - 21:29

      Mislio sam se ocu li kupiti Starpoint Gemini 2. Kakva ti je inace?

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!