HCL.HR

Retro Doza #185 – Croc: Legend of the Gobbos

Gregor Stojev 18.09.2016.   •   4 komentara   •   Retro


Ove nedjelje sjedamo u naš mali vremeplov kako bismo se još jednom vratili dvadesetak godina unatrag i prisjetili malog zelenog krokodila u igri Croc: Legend of the Gobbos.

croc-psx-pc

Studio Argonaut Software većinom nam nije poznat po nekim velikim naslovima, no kako priča glasi navodno su oni asistirali Nintendu u razvoju kultnog Star Foxa za SNES. Kako je Star Fox pokazao veliki uspjeh i uz dobre odnose s velikim Nintendom, Argonaut je imao domišljatu ideju za sljedeći projekt – spinoff Super Maria s Yoshijem u glavnoj ulozi, ekskluzivno za N64.

Međutim, danas već dobro znamo da Nintendo ne voli da im se stranci igraju s njihovim velikim franšizama i kultnim likovima te je Argonautov projekt kao takav odbijen. Argonaut doduše nije lako odustajao od svoje velike ideje koju je smatrao da će biti veliki hit te je tako bio prisiljen tražiti drugoga izdavača, mijenjati dijelove igre, raskinuti dobre odnose s Nintendom i naravno prebaciti se na tada vladajući PlayStation.

1997. godine za PSX, PC, SEGU i GBA, izdan pod krovom Fox Interactiva, Argonautov projekt vidio je svjetlo dana s nazivom Croc: Legend of the Gobbos. Iako sada posve drugačiji, cijela stvar itekako je još uvijek naginjala preuzimanju uloge igranja malog, slatkog zelenog reptila.

Priča ide otprilike ovako. Mali čupavci zvani Gobbo u miru su živjeli na svom tropskom otoku kada je njihov kralj jednoga dana slučajno naišao na napuštenu plutajuću košaricu koja krije maloga plačljivog krokodila. Odlučivši ga posvojiti i odgojiti, krokodil zvan Croc postaje član male dlakave obitelji. Svi su živjeli lijepo, divno i krasno dok se naravno nije pojavio zli Baron Dante koji je sa svojim demonima oteo sve Gobboe. Izbjegavši jednaku sudbinu, Croc se upušta u pustolovinu da spasi društvo koje smatra obitelji.

Iako je Croc kao igra zaprimio prosječno pozitivne kritike, mnogima ipak nije dobro sjeo – kao 3D platformer s neuobičajenim “tenk” kontrolama, pasivnom kamerom, teškim odmjeravanjem daljih skokova i levelima prepunih provalija, dio igrača smatrao ga je iznimno frustrirajućim dok su ga oni kritičniji prozivali i neigrivim. Unatoč tome, veoma ugodnom glazbom i činjenicom da se Croc svojedobno nekako isticao među konkurencijom bilo je dovoljno da se u Americi ipak proda u nešto više od milijun primjeraka i postane dobro poznat naslov na sceni 3D platformera. Samim time već dvije godine kasnije dobio je i nastavak Croc 2, a ovaj mali zeleni krokodil vidio je i još tri manja izdanja za mobitele, od kojih je jedan Pinball varijante.

Mi smo ga svojevremeno igrali na PC-ju i PlayStationu, a sigurni smo da nismo jedini s ovih prostora koji su se prije 20-ak godina družili s Crocom. No baš poput nas, vjerojatno ga se ne sjećate baš najbolje pa evo prilike da ga se malo prisjetite – kliknite na play i pogledajte kako Croc skače kroz pet minuta prvoga levela.

Označeno sa: ,

Komentari (4)

  • Loneguy

    18.09.2016 - 22:30

    vrlo frustrirajuća igra koju nisam ni prešo cijelu zbog razloga što sam previše umiro.

    P.s- može za retro dozu da napravite temu o igri za ps1 Legend of Dragoon ?

    • Gregor Stojev

      @Loneguy, 19.09.2016 - 09:50

      Na popisu mi je, ali taj je popis prilično velik, pa neznam kada će doć na red…

  • PsyBorG6of9

    19.09.2016 - 12:37

    hehehe… na ovo sam totalno zaboravio iz doba ps1…. još doma negdje imam crocov disk 😀

  • l)oolvl

    19.09.2016 - 15:09

    igrao sam demo drugog dijela prije 15ak godina… jako simpatična igra, dobro pa ste me podsjetili :) još jedna dobra, donekle slična igra je GEX, ne znam jeste li to već imali za REtro dozu

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!