HCL.HR

RETRO DOZA #204 – Dragon’s Lair, koban brlog

Gregor Stojev 29.01.2017.   •   3 komentara   •   Retro


U današnjoj se dozici vraćamo skoro 35 godina u prošlost da se prisjetimo prvog visokokvalitetnog interaktivnog crtića i njegovih kreativnih smicalica – Dragon’s Lair.

Dragon's Lair

Napredak računalne grafike i tehnološka postignuća mnogi danas mjere po broju piksela i poligona, no prije jedno 35 godina dizajneri video igara imali su malo drugačiju ideju kako savladati i probiti ograničenja hardvera s kojima su se tada hrvali. Od izdavača Cinematronics, davne 1983. godine vidjeli smo Dragon’s Lair za arkadne mašine, a zahvaljujući već odavno zaboravljenoj “laserdisc” tehnologiji potom ubrzo i na domaćim konzolama.

Ranije spomenuta genijalna ideja dizajna videoigara bazirala se ručnoj animaciji, i to jednoj visokokvalitetnoj koju su izradili bivši Disneyjevi crtači. Rezultat je bio interaktivni crtić u kojem kao hrabri vitez Dirk spašavate princezu Daphne od opasnog zmaja koji ju je zatočio u dvoru zamki i to jednom u kojem svaka sekunda zna biti kobna. Sad kad malo bolje razmislim, čitava stvar zapravo je bila Dark Souls podvaljen djeci. Lukavo, vrlo lukavo.

Njegov ga je neizbježni uspjeh naravno odveo i u mnoge druge vode poput NES-a, Sega CD, PSX, Gamecube i Xbox pa je tako npr. NES verzija za razliku od originala 1990. godine više nalikovala klasično-nemogućem 2D sidescrolleru. Serijal je doživio još pet nastavaka od kojih je jedan svojevrsni spinoff. Brojčanim je oznakama dogurao do trojke prije nego li je u razmaku od 2002. do 2004. godine Ubisoft poradio na tome da 3D varijantu zmajeva dvora zaigramo i na nešto modernijim konzolama – Xbox, Gamecube i PS2, a odnedavno se na Kickstarteru i Indiegogo kampanjama spominjala i izrada nekakvog filma koji dalje planira proširiti serijal.

Kompletan prelazak originalnog Dragon’s Laira dug je svega zapravo samo 10 minuta, no to je dijelom radi velike težine i mnogo različitih načina kako Dirk može rano otići u grob. Sama činjenica da se igralo na arkadnoj mašini a ne udobnom kauču također u tome vjerojatno igra neku ulogu. Zato ću u njegovu obranu reći da mi je veoma zanimljivo vidjeti koliko se puno toga zapravo uspije dogoditi u takvom kratkom roku.

Označeno sa: , ,

Komentari (3)

  • nikola2222253

    29.01.2017 - 19:46

    Spoiler alert Jel se tu bori protiv zelenog zmaja?

    • Gregor Stojev

      @nikola2222253, 31.01.2017 - 15:40

      Smiješan si s tim spoiler alertom na igru staru više od 30 godina 😛

  • zux909

    31.01.2017 - 13:30

    Moram napomenuti da sam ju igrao tamo 90tih na Amigi 500 i bila je fenomenalmo teska iako to na ovom isjecku ne zgleda tako. Naime sve se svodilo na odlicnoj memoriji jer nije bilo nikakvog pointera koji bi pokazivao u kojem se smjeru trebalo brzo kretati.Dakle slucajnim odabirom + “miljun” puta mrtav pa tek onda prolazak. Da ne govorim o tome da nije bilo save-ova pa kad napr. umrete tamo negdje pri kraju idemo opet sve ispocetka .Sjecam se svojih frustracija i mog Competiton Pro Joysticka koji je jako cesto letio po zraku,a bio je poznat kao najcvrsci “joy” tog razdoblja. Amiga 1200 jos uvijek + navedeni joy ponosno zive u mojoj sobi 😉

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!