HCL.HR

RETRO DOZA #22 – Počeci 3D gaminga

Renato Pedišić 22.07.2012.   •   3 komentara   •   Retro


Mislite da je gledanje slike u tri dimenzije tek odnedavno popularizirano? Ne možete biti više u krivu, a to će vam pokazati Vectrex 3-D Imager, SegaScope 3-D i Famicom 3D.

Prvi pokušaj igranja u tri dimenzije ponudila nam je konzola pod imenom Vectrex i njen 3D Imager iz 1984. godine. Iako je Vectrex prikazivao crno-bijelu sliku s dodatkom Vectrex 3-D Imagera ista je osim dubine dobila i boju. Kao što ćete moći vidjeti u videu koji prilažemo, 3D efekt kod ove konzole je stvarno bio na primitivnoj razini, a naočale su izgledale kao nezgrapna ronilačka maska. No, unatoč tome Vectrex se prvim prikazom slike u tri dimenzije pokazao konzolom koja je bila daleko ispred svog vremena. Sve o tome kako je korištenje Vectrex 3-D Imagera funkcioniralo pokazat će vam Techmoan.

Još jedan pionir 3D gaminga bila je Sega sa svojim trodimenzionalnim naočalama i posebno napravljenim igrama za Sega Master System. Izašle u 1985. godini, SegaScope 3-D naočale su pomoću bljeskanja objekata sa dvije različite točke na CRT ekranu igraču davale privid treće dimenzije i to prvi puta u izvornoj boji. Problem se stvorio u tome što je SegaScope bio kompatibilan jedino sa originalnim Master Systemom jer već Sega Master System II nije imao utor za priključivanje ovih 3D naočala. Što su te 3D gaming naočale osim cool izgleda pružale te kako je igranje u trećoj dimenziji izgledalo saznajte u priloženom videu HappyConsoleGamera.

Nintendo nije volio zaostajati za Segom u inovacijama na polju igara i perifernih dodataka konzolama te je 1986. godine po uzoru na SegaScope 3-D izbacio svoj Famicom 3D System. Iako je izašao samo u Japanu, Famicom 3D zbog toga nije ostao nezapažen u svjetskoj igraćoj baštini pa na bespućima interneta možete pronaći hrpu informacija o ovom dodatku. Nintendove su naočale funkcionirale na sličnom principu kao i Segine, a i popularnost im je bila podjednaka. Naime, tek je mali broj igara izdan kako za SegaScope 3D tako i za Famicom 3D System. Zašto je to bilo tako, kako je sve funkcioniralo i još nekoliko odgovora daje nam SeanOrange.

Eto, sada kada znate kako je počela zaraza igranja u tri dimenzije možete nam se javiti u komentarima s vašim prvim 3D gaming iskustvima.

Komentari (3)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!