HCL.HR

RETRO DOZA #222 – Pitfall, beskrajno trčanje

Gregor Stojev 04.06.2017.   •   5 komentara   •   Retro


Vraćamo se u jednostavnije dane kada su kontroleri konzola imali samo jednu tipku, a legendarni Atari 2600 dobio i jedan od svojih najkvalitetnijih naslova.

Pitfall

Evo nam jedne doze za malo starije ljubitelje tog našeg skupog hobija, no također jedne za koju se nadam da bi mogla itekako biti zanimljiva i nešto mlađoj generaciji koja se danas teže odvaja od vlastitog mobilnog telefona. Samo godinu dana prije poznatog sloma gaming tržišta 1983. godine, jedan je od najpopularnijih pa tako i najboljih naslova za dobar stari Atari 2600 bio Pitfall – platformer u kojemu navigirate kroz džunglu punu balvana.

Preskakanjem rupa, krokodila i ostalih skupina piksela skupljali bi blago u pokušaju postavljanja rekorda kroz dvadesetminutne partije. Svi već imate nekakvu ideju koliko su te retro konzole bile primitivne naspram modernih, no sa samo jednom tipkom na kontroleru i svega 128 bajtova memorije nije kao da se moglo puno toga izvesti.

Ipak, dok su neki developeri tada pokušavali ugrabiti jednostavnu zaradu, drugi su se svim mukama trudili dočarati razne scenarije unutar svih postojećih ograničenja. Za poznati Pitfall tako je došlo do inovativne tehnike u programiranju koja je omogućila da se stvori čak 256 prostorija, inače zvanih “slikama”.

Pitfall 2

Također, za razliku od većine drugih igara, pad u rupu nije nužno značio kraj igre, već alternativnu putanju koja bi se ponekad i pokazala kao bolja opcija. Pitfall je tako bio ogroman uspjeh, ne samo zbog svojeg dizajna kojega je jednostavno shvatiti i intuitivno igrati, već vjerojatno i zbog Spielbergova Indiana Jones blockbuster filma koji se tada ugnijezdio u misli mnogih pustolova.

Uz brojne pohvale i tadašnje rekordne rezultate prodaje Pitfall je postao franšiza. Već 1983. godine igrači su vidjeli prvi od sveukupno još četiri buduća nastavka u Pitfall 2: Lost Caverns također za Atari 2600 prije nego li se isti 1987. preradio u Super Pitfall za NES, konzolu koja je ne samo Pitfall, već i čitavu industriju vratila iz rupe.

Sljedeći u nizu, Pitfall: The Mayan Adventure je 1994. godine napredovao u 16-bitne vode SNES-a i Sege Genesis ne bi li konačno sletio i na Windows 95. Zatim se naravno doguralo i do 3D okruženja te je 1998. godine prikladno nazvani Pitfall 3D: Beyond the Jungle na PSX-u proširio svoje horizonte.

Iako je Pitfall: The Lost Expedition 2004. godine na PS2 možda i bio posljednji službeni nastavak, to ni približno nije značilo da će Pitfall izumrijeti i ostati zaboravljen u rupama svojih džungla. Štoviše, njegove tragove možemo uočiti u brojnim klonova za iOS i Android uređaje, pa je između ostaloga i popularni Temple Run također je inspiriran tom jednostavnom ali efikasnom recepturom iz starih dana. Pogledajte zato u videu ispod kako je čitavi žanr današnjih “endless runnera” započeo.

Označeno sa: , ,

Komentari (5)

  • Darcoolio

    04.06.2017 - 14:48

    Au kakav fleš :)
    Mali broj klinaca danas može da kaže da je imalo priliku da igra Pitfall i slične igre na Atari sistemu.
    Mislim da sam imao na tome i onu kokošku kao klon Frogera :)

    • m4r1ju4n

      @Darcoolio, 04.06.2017 - 17:10

      Mislis na Joust?

  • l)oolvl

    04.06.2017 - 18:04

    jedna od rijetkih igara na Atariju koja je imala nekog smisla i zabave :)

  • funky0308

    04.06.2017 - 18:42

    Hehe…kako je lijepo ponovno cuti ove odvratne zvukove koji valjda dopiru iz onih krasnih zvucnika koje smo svi imali u PCima (nekada davno :) bio je jedini izvor zvuka iz racunala (mali zvucnik na ploci). Sa Atarijem sam imao jako malo kontakta i kratko sam igrao na njemu, sjecam se nekakvog skijanja ali ne mogu se sjetiti kako se zvala igra, ugl… neka tog vremena u poviirs6i

    • funky0308

      @funky0308, 04.06.2017 - 18:43

      * ….neka tog vremena u povijesti.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!