RETRO DOZA #43 – Ghosts’n Goblins
Mislite da su Demon’s Souls i Dark Souls teške igre? Onda zasigurno niste zaigrali Ghosts’n Goblins, igru koja je težinom zadivila mnoge te uništila društvene živote igrača diljem svijeta.
Godina 1985. na svijet je donijela jednu od najtežih igara na svijetu – Ghosts’n Goblins, koja je s arkadnih mašina 1986. godine prebačena na NES i ostale kućne konzole te tako proširila frustraciju iz okrilja birtija u domove čak i najmirnijih obitelji. Ghosts’n Goblins toliko je neslavan po svojoj težini da uz još neslavniji Battletoads često stoji na samom vrhu ljestvica najtežih igara ikad.
Okosnica igrine priče je otmica princeze Prin Prin od strane samog Sotone, a vaš je zadatak preuzeti ulogu viteza Arthura te se boriti s raznim demonima za njen spas – nešto poput Super Marija na steroidima. Igrač ima pravo primiti samo jedan udarac prije nego mu sljedeći bude fatalan, a mogućnosti da pogine bilo je mnogo: što zbog raznolikih i opasnih neprijatelja, što zbog nepredvidivog dizajna terena. Nakon smrti, igrač je morao ponovo početi od samoga početka razine ili od jedinog checkpointa na vrlo opasnom levelu, a dodatna prepreka mirnom prelasku igre bio je sat koji mu je davao tri minute da dovrši level – inače bi njegovom liku automatski oduzeo život.
Kako bi dodatno isfrustrirala, igra priznaje pobjedu nad Sotonom jedino ako je igrač koristio štit, a čak i ako pobjedi, biva vraćen na prvi level s objašnjenjem kako je prvi prolaz bio “Sotonina zamka” te je primoran pokušati ponovno.
Teško da će ijedna igra danas dostići razinu težine koju je predstavljao Ghosts’n Goblins, čisto iz razloga što je run and gun mentalitet danas dosta popularan, a i igre su postale naprednije, što ih je zapravo i olakšalo. No, kako se Kickstarter revolucija razmahala, možda jednoga dana sami isfinanciramo svoju vlastitu propast u obliku igre mnogo teže no što je to bio Ghosts’n Goblins.
Ako još nemate dojam koliko je Ghosts’n Goblins bio težak, to će vam najbolje opisati Angry Video Game Nerd u svojoj specifičnoj recenziji.
Metalni
23.12.2012 - 21:21Ajme, kao da sam je jučer igrao… I uzaludno pokušavao preći.
kaisersephirot
24.12.2012 - 00:38prešao prvi put, nakon toga odustao 🙁
wyzard
24.12.2012 - 12:11Kultne igre. U ono vrijeme imale su najmoštovitiji dizajn neprijatelja i levela. kad sam svojevremeno vidio efekt kiše u ovom levelu ostao sam pod dubokim dojmom u sljedećih nekoliko godina.
http://www.youtube.com/watch?v=i7XjR34_byg
l)oolvl
24.12.2012 - 16:00e koliko se vremena potrošilo na ovu igru…. u vrijeme kad je Capcom proizvodio isključivo super igre. Sjećam se da je i tad se znao čuti trač da ju treba više puta preći da bi se došlo do princeze, samo to nikome nije pošlo za rukom 🙂
pucifer
07.01.2013 - 07:10Svaka čast što ste stavili avgn obožavam tog tipa