HCL.HR

RETRO DOZA #60 – Gran Turismo serijal

Renato Pedišić 29.04.2013.   •   15 komentara   •   Retro gaming


Šuškanje oko Gran Turisma 6 je ovih dana sve glasnije i glasnije pa kako bismo pojačali sav taj ‘hype’ odlučili smo vas podsjetiti na prva dva nastavka u tom popularnom PlayStationovu serijalu.

Izraz Gran Turismo je u jednom od svojih značenja talijanski naziv za luksuzni automobil visoke kvalitete, dizajniran za vožnje na duge staze. To su automobili koji vozačima omogućavaju postizanje visokih brzina, ali ne na robustan način već sa stilom. Istu stvar, visoke brzine sa stilom, uz svake godine sve napredniji model simulacije vožnje, vlasnicima Sonyjevih konzola pruža Gran Turismo serijal. Kako taj serijal traje do danas te se o njegovom šestom nastavku naveliko šuška po internetu, možemo reći kako se i drugo značenje termina Gran Turismo ostvaruje – sama utrka na duge staze. Prva dva kruga te utrke obrađujemo u ovotjednoj Retro dozi pa se spremite biti naš suvozač u ovoj zanimljivoj i detaljnoj vožnji.

Gran Turismo serijal je dijete Kazunorija Yamauchija, šefa Polyphony Digitala i profesionalnog vozača automobila, koji je s Gran Turosmom htio u svijet igara uvesti jedan naslov koji bi savršeno simulirao prave uvijete vožnje, ali ujedno bio zabavan te pristupačan široj publici. Tako je na kraju 1997. godine nastao Gran Turismo, prvi u nizu nastavaka ovoga dugovječnog serijala koji će se kasnije pojaviti na svim Sonyjevim kućnim konzolama, ali i na PSP-u s nastavkom imena istovjetnim onom igre iz 1997. koja se kod nas pojavila u petom mjesecu 1998. godine.

Rad na prvoj igri u serijalu počeo je 1992. godine te je na njoj rađeno punih pet godina, a na njoj je cijelo vrijeme radilo tek sedam do petnaest osoba. Yamauchi tvrdi kako je u tih pet godina bio u potpunosti posvećen izradi Gran Turisma te je na njemu radio cijele dane, po svakakvim uvjetima uz napomenu da je vlastiti dom u tih pet godina posjetio tek četiri puta. Tolika je bila posvećenost izradi igre koja će postati najsavršenija simulacija vožnje viđena do tad.

Igra je po izlasku pokupila odlične ocjene, prikupivši bodove s maksimuma ljestvice mnogih časopisa tog vremena postavši bestseller na svim kontinentima. Prvotni prodajni rezultati iznosili su 10 milijuna i 850 tisuća primjeraka što smješta igru na sam vrh ljestvice najprodavanijih naslova za prvu PlayStation konzolu.

Ipak, unatoč odličnim rezultatima, Yamauchi nije bio zadovoljan te je kritiku samom sebi uputio na nesavršenost zvuka i manjkavosti umjetne inteligencije koja je u to doba bila najbolja u žanru. No, ono što je najbitnije je činjenica kako je i sam Yamauchi, kao profesionalni vozač, bio zadovoljan iskustvom simulacije koju je igra pružala. Gran Turismo je bio igriv u dva moda – Gran Turismo i Arcade od kojih je ovaj prvi jedini pružao realnije iskustvo vožnje. Pobjeđivanjem u utrkama osvajali su se novi automobili i staze čiji je konačan broj za to vrijeme (ali i za neke današnje igre) bio uistinu zavidan – 140 vozila i 11 staza.

Detaljniji pogled na igru pružit će vam naši prijatelji iz Classic Game Rooma s njihovim pregledom koji se osvrće na najbitnije aspekte prvog Gran Turisma.

Drugi Gran Turismo stigao je 1999. godine (2000. u Europi) te je kao i svoj prethodnik postigao svjetsku slavu i naslov bestsellera. Zanimljiva je informacija kako se Gran Turismo 2 našao i na Dreamcast konzoli putem Bleemcast! emulatora pa su i vlasnici posljednje Segine konzole uživali u drugoj Yamauchijevoj simulaciji. Sama igra je bila rađena na istom konceptu viđenom u prethodniku – simulacija vožnje, brdo automobila i atraktivne staze.

Broj se vozila u ovom nastavku povećao na čak 650 komada dok je količina dostupnih staza podignuta na 27 čime se trajanje igre dodatno proširilo. Ono što je umalo uništilo uspjeh igre bili su bugovi i glitchevi koji su kod nekih igrača onemogućavali stopostotno rješavanje igre, a automobili su znali nestajati iz garaža radeći nepovratnu štetu mnogim igračima. Sony Computer Entertainment je nastalu štetu umanjio nesebičnom ponudom zamjene svih CD-ova s pokvarenom igrom čime je u konačnici Gran Turismu 2 osigurao drugo mjesto na ljestvici najprodavanijih igara za PlayStation s prodanih 9 370 000 primjeraka.

Drugi video koji vam danas ostavljamo također dolazi od ekipe iz Classic Game Rooma koja je napravila pregled Simulation (Gran Turismo) moda Gran Turisma 2:

I to je sve što o Gran Turismo serijalu imamo reći s te retro strane, ali taj je dio priče tek nekoliko stranica u enciklopediji vozačkih simulacija čiji najvažniji dio čini upravo ovaj serijal. Popularizacija simulacijskog žanra, pet punokrvnih nastavaka i preko 56 milijuna prodanih primjeraka jednadžba je uspjeha kakvu je rijetko koji serijal dostigao do danas.

A što nas čeka u budućnosti? Sva ta šuškanja oko Gran Turisma 6 sve su glasnija zadnjih dana i sve nam se više čini da bi njegovo pojavljivanje na PlayStationu 3 moglo biti itekako istinito. Ipak, nećemo više nagađati oko mogućih datuma izlaska ili ciljanih konzola, ali ono što ćemo vam reći već sad možete uzeti kao čvrstu i neoborivu istinu – Gran Turismo 6 će zasigurno biti još jedan iznimno uspješan nastavak u jednom od najuspješnijih serijala koji su se ikada pojavili u gaming svijetu ako Polyphony Digital nastavi koristiti dosadašnju, gotovo savršeno razrađenu formulu za uspjeh.

Za više retro gamerskog sadržaja provjerite naše ostale retro dozice i pridružite nam se u raspravama u retro gaming podforumu.

Komentari (15)

  • GamerIN_HD

    29.04.2013 - 10:40

    Sta niti jedan komentar na ovaj clanak?!
    A stvarno se vidi da su ovdje samo djeca od 10-12 godina stara i da veze nemaju od igrama,a pogotovo o Gran Turismu.
    Nezaboravne igre.

  • Mzehn

    29.04.2013 - 10:51

    Natjeralo me da izvadim psx iz ormara i bacim par trka s Escudom :))

    • JaBitiTarzan

      @Mzehn, 29.04.2013 - 13:39

      Najnezanimljiviji auto u cijelom serijalu, ja sam se najviše ložio na TVR Speed 12.

    • Me666

      @Mzehn, 29.04.2013 - 13:57

      Ovo je bila zvijer dečki http://www.igcd.net/images/003/820.jpg

    • JaBitiTarzan

      @Mzehn, 29.04.2013 - 14:59

      Ne znam za ostale ali za mene auto koje nema isključivo zadnju vuču nije auto. Tako da su mi prolazili Dodge Viper, Honda NSX, Nissan R390 GT1, Toyota GT1, pomenuti Speed 12 famozni Ford GT40 pa da ne nabrajam dalje.

    • JaBitiTarzan

      @Mzehn, 29.04.2013 - 15:00

      Nissan Skyline Siluete Formula.

  • JaBitiTarzan

    29.04.2013 - 15:09

    Ta formula za uspjeh nije isto što i kvaliteta igre. Nemogućnost destrukcije auta u simulacijskom sijelu toliko bode oči da igra postaje prijezira vrijedna. Mislio sam da je GT simulacija dok nisam počeo igrati GTR2. Od tada se da osjetiti kako se gume nerealno lijepe za cestu u Gran Turismu.

  • Calypso

    29.04.2013 - 16:58

    Desetine i desetine sati utroseni u prelazenju igre i popunjavanju mjesta u garazi.

  • Lovac

    29.04.2013 - 23:09

    GT4 mi je najbolji kad se sve zbroji i oduzme; proširena i dorađena dvojka. Nedostatak uništavanja nikada mi nije smetao. Sjećam se intervjua gdje je Yamauchi izjavio da di želio isključivo real life damage model, a s time se puno proizvođača ne slaže, pa je od svega odustao.

    • JaBitiTarzan

      @Lovac, 30.04.2013 - 07:23

      Dvojka je nabolji od svih. Mnogo staza i auta, oštećenja su bila nerealna za očekivati na tako slaboj konzoli. Treći dio je donio mnogo bolju grafiku i realniju vožnju tako da možemo pričati o nekim novitetima ali je mnogo nedostajalo oštećivanje auta koje smo očekivali na konzoli koja je to mogla isporučiti. Kad sam čuo da ni GT4 i 5 nemaju oštećivanje auta nisam ih htio ni igrati. Nema smisla nazvati igru "simulacijom" ako ne možeš polupati auto. Ni riječi ne bih rekao da ne postoji daleko bolja simulacija vožnje, ali ovako GT je arkadna vožnja, imajući u vidu da je nekad isplatnije otklizati niz zaštitnu ogradu na cesti nego zakočiti i pravilno izvesti krivinu. Ono što se masi sviđa u GT je mukotrpno grindanje para da kupe neki novi dio na autu koje nakon toga postaje nepobjediva zvijer i protivnika koji je na drugom mjestu prestignete za cijeli krug nakon desetak krugova. Kad se u Gran Turismu ubaci mod gdje će oštećivanje auta biti neminovna stvar onda će se moći nazvati realnom simulacijom vožnje. Ovako, GT to nije.

    • Zael

      @Lovac, 30.04.2013 - 13:21

      pričaš bezveze. ta šteta o kojoj ti pričaš je više stvar estetike, grafike. ona šteta koja je važna je ispod karoserije. to šta se ne lome haube i ne ispadaju ratkape ništa ne utječe na kvalitetu simulacije. simulator letenja te izgasi kada se zaletiš u zgradu bez da ti prikaže raskoš eksplozije koju si prouzrokovao, slomljena krila i lom aviona u 3 dijela. da se kojim slučajem radi o simulaciji formule 1 onda bi šteta imala smisla jer i lom najmanjih krilaca utječe na aerodinamiku bolida. u gran turismu to nije važno. svakako ne bi bio višak… ali nije ni gamebreaking problem kako si ti to prikazao.

    • JaBitiTarzan

      @Lovac, 01.05.2013 - 10:41

      Jesi li ti normalan? Pa čovjek nema veze s vožnjom ali izveze krivinu brže nego ja jer kliže niz ogradu kao niz tobogan. To je tebi "pričaš bezveze"? Idi ubij se.

  • apach

    29.04.2013 - 23:49

    Gran Turismo prva igra koju sam stavio i igrao na ps 1, prvog dijela se sjecam kao jucer, mislim da je to igra koju sam najduze i najvise igrao i meni licno Gran Turismo je nesto posebno, nedokucivo 🙂

  • ferrari1345

    30.04.2013 - 13:38

    Gran turismo 2 prva Racing igra… Kolko sam sati proveo kao dijete s tom igrom 🙂

  • LudiMax11

    02.05.2013 - 07:45

    E bilo bi super kad bi vratili Racing Modification u igru, pa da od krame napravim solidan auto. To je bilo nesto sto ga je izdvajalo od ostalih voznji u to vrijeme.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?