HCL.HR

RETRO DOZA #96 – Cool Spot

Renato Pedišić 06.01.2014.   •   3 komentara   •   Retro


Sjećate se naše dozice o Pepsimanu? E pa ovoga puta vam donosimo tekst o igri čiji je glavni lik maskota drugog pića u vlasništvu PepsiCo kompanije – 7 Up-a. Upoznajte Cool Spota.

Jeste li ikada probali 7 Up? Lako je moguće da jeste, iako se i ne nalazi toliko često po lokalnim trgovinama diljem Hrvatske. Vlasnik licence za proizvodnju tog osvježavajućeg pića u americi je Dr Pepper Snapple Group, u ostatku svijeta licencu drži PepsiCo, a u Hrvatskoj distributer je tvrtka Badel 1862. To je piće s čak dvije službene maskote – Cool Spotom te Fidom Didom. Iako je i Fido Dido zanimljiva maskota, koja također posjeduje svoju vlastitu videoigru, u ovoj Retro dozi fokusirat ćemo se samo na Cool Spota i igru Cool Spot iz 1993. godine.

Cool Spot je singleplayer platformer koji je u razdoblju od 1993. do 1994. godine izašao na japanskom, europskom i sjevernoameričkom tržištu za Mega Drive/Genesis i SNES pod palicom Virgin Gamesa dok su druge kompanije portove napravile za Sega Master System, Sega Game Gear, Game Boy, Amigu i DOS. Igra, kako joj i ime nalaže, prati Cool Spota u misiji spašavanja ostalih Cool Spotova. To spašavanje omogućuje mu mogućnost skakanja i ispaljivanja mjehurića u svim smjerovima. Svaka je razina bila ograničena vremenom, a životi su se gubili doticajem s neprijateljima ili njihovim projektilima. Ako je igrač izgubio sve živote bio je vraćen na igrinu naslovnicu, osim ako je pokupio mogućnost ponavljanja razine.

Zanimljivo je kako ovo ipak nije prva igra s Cool Spotom, već je to Spot: The Video Game iz 1990. godine, no to je bila puzzle igra, nešto manje zanimljiva od platformera kojemu posveđujemo današnju dozicu. Cool Spot nije bila ni zadnja igra s Cool Spotom, već je svoje pojavljivanje doživio još u dva naslova – Spot Goes To Hollywood iz 1995. godine te Spot: The Cool Adventure iz 1993., koja je u Europi izašla 1992. godine ali pod licencom McDonald’sa i nazivom McDonaldland.

Razlog zašto je ova igra doživjela nastavke leži u činjenici da je bila kvalitetno napravljena bez obzira na svoju reklamnu narav pa je čak nagrađena nagradom Sege “Best Cartridge Music of the Year” te “Best Sound” časopisa Electronic Games Magazine. Britanski časopis Mega čak joj je dao titulu 28. najbolje igre ikad.

Upravo iz tog razloga Cool Spot, kao i Pepsiman, dokazuje kako ne moraju sve igre rađene u svrhu reklame biti loše te kako mogu čak biti itekako zanimljive, kvalitetno izrađene pa i komercijalno uspješne. Sjećate se još neke dobre reklamne igre?

Za više retro gamerskog sadržaja provjerite naše ostale retro dozice i pridružite nam se u raspravama u retro gaming podforumu.

Komentari (3)

  • Legasus

    07.01.2014 - 10:20

    Ovo sam igrao prije 16 godina negdje :)

  • Legasus

    07.01.2014 - 10:22

    LOL 16,
    18 – 19 :)

  • Disc0

    07.01.2014 - 10:25

    I ja se sjecam Cool Spota, igrao sam DOS verziju i igra je bila odlicna, premda prilicno teska.
    A naravno u najboljem sjecanju mi je ostala melodija iz glavnog menija di Spot surfa na boc 7UP-a 😀

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!