HCL.HR

S fotogrametrijom do nevjerojatno fotorealistične grafike

Stjepan Fikter 30.03.2016.   •   16 komentara


Napretkom tehnologije sve više se bližimo fotorealističnoj grafici, a rad bivšeg DICE-ovog umjetnika praktički je zakoračio u te vode uz pomoć Unreal Enginea 4 i fotogrametrije.

fotogrametrija

The Vanishing of Ethan Carter pokazao nam je koliko realistično mogu izgledati virtualna prostranstva uz pomoć fotogrametrije, a nedavno je Star Wars: Battlefront još jednom potvrdio da se ovom tehnikom mogu postići nevjerojatni vizuali.

Sama tehnika nije ništa neviđeno ili komplicirano da ju se smješta u sfere znanstvene fantastike. Naime, fotogrametrija radi na principu fotografiranja stvarnih lokacija ili objekata koji se zatim skeniraju, spajaju i pretvaraju u 3D okolinu uz naravno, doticaj samog umjetnika čiji je cilj oživjeti stvarnost u virtualnome okruženju.

S time na umu nam je umjetnik i bivši zaposlenik DICE-a Rense de Boer pokazao da smo dosadašnjim igrama koje su koristile tehniku fotogrametrije praktički tek zakoračili u svijet uistinu fotorealistične grafike. Njegov uradak prikazan u priloženom videu demonstrira nam virtualno rekreirani okoliš u 4K rezoluciji za čiji je prikaz zadužen Unreal Engine 4, a cijela stvar se odvija u stvarnome vremenu.

Vjerujemo da ćemo na ovakvu razinu detalja unutar igara morati još malo pričekati budući da nemaju svi strojeve koji bi mogli vrtjeti ovakve scene na prihvatljivom broju sličica u sekundi. No do tada, možemo barem počastiti okice ovakvim demonstracijama.

Komentari (16)

  • niksa_91

    30.03.2016 - 12:56

    aham…puno toga je objašnjeno…

  • josipk

    30.03.2016 - 13:28

    treba imati para za takvo sto

  • esse

    30.03.2016 - 13:33

    daleko je to jos od icega igrivog…

  • departed1983

    30.03.2016 - 13:58

    I prije 10 i vise godina u raznim programima su se mogli modelirati fotorealisticni objekti, a ja na ovom videu ne vidim nista vise od tog. Obicna tekstura na kojoj se nista ne pomjera. Ni izgleda nimalo uvjerljivo, tj izgleda kao slika u visokoj rezoluciji koja je snimana kamerom.
    Ne kazem da nije napravljeno u UE, ali mnogo vremena ce proci prije negodobijemo ovakvu grafiku.

    • Cro007

      @departed1983, 30.03.2016 - 15:11

      Baš to, nema dinamičnog osvjetljenja da dokaže fotorealističnost. Ja samo vidim samo Diffuse mapu na nekim high poly modelima, a to je lako za postić. Ono što se traži je da te teksture i modeli rade dobro i na low end računalima i da imaju respektativno specular, occlusion, normal, height map.. itd itd.. Ovo je još jedan “UE is the best” hype.

      Ovo i Unity engine moze

  • Slim1992

    30.03.2016 - 14:21

    Cim sam procitao naslov pao mi je na pamet The Vanishing of Ethan Carter…ovom tehnikom treba da se sluze sve vise i vise

    • IvanDado

      @Slim1992, 30.03.2016 - 16:50

      Meni isto.

    • Slim1992

      @IvanDado, 31.03.2016 - 00:38

      Rado bih ga opet obrnuo, al nemam nesto volje da igram igre…valjda prolece i lepo vreme uzimaju svoje…

    • IvanDado

      @Slim1992, 31.03.2016 - 11:57

      I bolje je sad biti vani nego cubit unutra.

    • Slim1992

      @IvanDado, 31.03.2016 - 16:00

      Sta da ti pricam sve znas…. 😉

    • IvanDado

      @Slim1992, 31.03.2016 - 19:05

      xD

  • goldfinger

    30.03.2016 - 16:56

    Fino to izgleda,ali za vrtit tako nešto,treba imati stroj koji ruši satelite…..

  • Vejn

    30.03.2016 - 17:08

    Za 2 max igre ce doci na ovaj nivo.. Inace, odgledao ovaj video ima vise od 10 dana :)

  • glava11

    30.03.2016 - 17:47

    Impresivno izgleda samo opis nije baš najsretniji pa se nekome može činiti kao ništa posebno.

    Fotogrametrija nije neviđena ali je itekako komplicirana i u biti i je znanost sa šarolikom primjenom.

    Ono što su oni koristili je vrsta 3D skeniranja modela/okoline tako da se okida ogromna količina fotografija visoke razlučivosti iz različitih kutova kako bi se naknadnim procesiranjem i spajanjem, što specijaliziranim programima-što ručno, generirao hi-res 3D model sa teksturom na sebi. Spominje se i kao stereofotogrametrija i stereografija.

    Problem je (osim preskupe opreme) bio i taj proces generiranja koji je “bol u dupetu” jer zahtjeva ljudsku ruku i dosta vremena.

    Impresivan dio je ako je to unaprijeđeno da bude fotorealistično a ne zahtjeva previše vremena, bar ne više nego što je potrebno za klasično 3D modeliranje okoline, izradu tekstura i spajanje.

    Evo blog o korištenju tehnike za SW:B sa finim opisom.

  • Alum

    30.03.2016 - 19:40

    WTF?!?!? Da su ovakve igre… hmmmm!!! Bolesno! Ali da, VOEC je bila brutalna igra :)

  • krosis

    30.03.2016 - 20:50

    Po mom nekom mišljenu dok se usavrši VR i fotogrametrija….igre koje budu spajale ova dva pojma što sam naveo, biti će ( barem za mene) vrh vrhova….ne moram ni govoriti kako brzo tehnologija napreduje….

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!