HCL.HR

Sancta Domenica i PS4 otporni na krizu

sponzorirani članak 13.01.2015.


Tvrtka koju domaći gameri dobro poznaju prošle je godine unatoč krizi ostvarila zavidne poslovne rezultate. Kako su to postigli i što planiraju u budućnosti otkrio nam je Goran Janičijević.

Sancta Domenica je tvrtka koju gameri u pravilu izvrsno poznaju, a u protekloj godini je ostvarila izuzetne rezultate, dijelom zahvaljujući upravo novoj PS4 konzoli i širokoj ponudi igara. Kako voditi tvrtku da ostvari gotovo nevjerojatan dvostruki rast prometa na tržištu koje stagnira ili pada, u šestoj uzastopnoj godini krize, objasnio nam je voditelj maloprodaje Sancta Domenice Goran Janičijević.

Sancta Domenica je sigurno već poznata našim čitateljima kao gaming orijentirana tvrtka, pogotovo kroz Playstation brand, no istina je da ste i znatno više od toga. Za početak, ukratko opišite Sancta Domenicu kao tvrtku.

Ovlašteni smo zastupnik Sony Playstation asortimana za Hrvatsku, imamo veliku ponudu igara za sve platforme, izdvojio bih da smo i zastupnik Electronic Artsa – izdavača koji stoji iza serijala poput FIFA-e i Battlefielda. Imamo vrlo atraktivnu ponudu smartphonea i televizora najboljih svjetskih brandova, a kod nas možete kupiti i informatičku opremu te uređaje bijele tehnike. Tvrtka na tržištu posluje od 2000. godine, adresirajući prodajne kanale i maloprodaje i veleprodaje, a ono što je definiralo razvoj tvrtke od samih početaka jest bliska i direktna suradnja s odabranim vodećim proizvođačima na tržištu elektronike, što je vidljivo i kroz jedinstveni koncept Brand Store trgovina koje imamo u svojem maloprodajnom lancu – izdvojio bih naše “Sony Center” poslovnice u Areni i WestGateu – naše ključne Gaming dućane.

U 2014. toj godini smo prebacili 300 milijuna kuna prometa te ostvarili poprilično nevjerojatan dvostruki rast prometa u odnosu na prošlu godinu, untaoč krizi. Posebice nas veseli činjenica da smo u zadnja četiri mjeseca godine, ostvarili čak trostruki rast prometa u odnosu na 2013-tu.

Koja je tajna iza ovakvih uspješnih rezultata poslovanja? Koje kategorije su najzaslužnije za ovakvu ekspanziju?

Prije svega, predan i naporan rad svih naših djelatnika, koji su ponos naše tvrtke – posebice djelatnici u trgovinama. Pokazalo se da je strategija konstantnog ulaganja u razvoj i zadovoljstvo djelatnika = pobjednička strategija.

Cilj nam je pružiti vrhunsku uslugu kupcima, u svim koracima kupnje i odabira uređaja: od online informacija, preko procesa prodaje do postprodajne usluge.

Tu su i atraktivne trgovine, te naravno – vrlo dobre cijene, akcijske ponude i uvjeti kupnje, poput plaćanja beskamatno na 24 rate i besplatne dostave za sav asortiman. Stalno unaprijeđujemo svoje web stranice i snažno ulažemo u oglašavanje s naglaskom na online medije.

Goran Janičijević, Sancta Domenica

Na razini kategorija, najviše raste prodaja smartphone uređaja, posebice Samsungovih, s kojim smo nedavno potpisali ugovor o direktnoj suradnji i uvozu, kao zalog za zajednički budući rast. S obzirom na izlazak Samsunga i Sony iz segmenta prijenosnih računala, ljetos smo u ponudu uvrstili HP laptope te ubrzo postali njihov ovlašteni maloprodajni partner.

Prate li kupci aktualne trendove? Hoće li nosiva elektronika zaživjeti ili nestati s naslovnica poput 3D tehnologije? Interesiraju li se kupci za 4K televizore?

Donekle prate, no ponekad je bolje čekati sazrijevanje tržišta. Segment nosive elektronike je još uvijek u povojima, pametni satovi su trenutni predvodnik te kategorije. Novi modeli koji su nedavno stigli treća su generacija i sve su pametniji, a raste i potražnja. To smo jasno prepoznali, pogledajte našu top listu najpoželjnije elektronike – postavili smo pametne satove na visoko drugo mjesto.

4K televizori su bili skupi kad su se pojavili pa ih mnogi zbog toga apriori izbjegavaju.Također, evidentan je manjak 4K sadržaja. Cijene su danas znatno povoljnije: UHD tj. 4K televizor vodećih proizvođača možete kupiti za manje od 5.000 kn, što je tek nešto više od boljih FullHD Smart modela iste dijagonale. Sadržaj možete sami snimati boljim pametnim telefonom ili s 4K kamerom, skinuti s interneta, a tu je i YouTube s reprodukcijom UHD / 4K sadržaja. Definitivno, 4K je budućnost.

Osobno, preporučio bih 4K TV onima koji sebe mogu okarakterizirati kao tehnološki entuzijasti, oni koji vole prvi imati najnovije i najnaprednije tehnologije i koji si to mogu priuštiti. Neupitno je da bolja rezolucija nosi i bolje korisničko vizualno iskustvo.

Lokalno, ali i globalno tržište konzola i igara je dobilo vjetar u leđa pojavom Playstationa 4. Kako vi vidite današnje gamersko tržište?

Sony Playstation 4 konzola se pokazala kao apsolutni pobjednik na lokalnom i globalnom nivou. Izdavanjem većeg broja atraktivnih igara, posebice od rujna 2014. nadalje; Destiny, FIFA 15, NBA 2K15, Driveclub, Call of Duty, Grand Theft Auto V – gaming tržište je eksplodiralo, a igranje putem konzola u visokoj rezoluciji na velikim ekranima postalo je svojevrsni mainstream.

Goran Janičijević, Sancta Domenica

Dodatne nove funkcionalnosti poput Remote Playa i Share playa, koje omogućuju ekspanziju gaming sadržaja na mobilne uređaje, televizore bez konzole te igranje igara bez nužnog posjedovanja iste, dodatno su utjecale na zadovoljstvo korisnika Playstation 4 platforme u stvaranju vrhunskog gaming iskustva.

U svijetu konzola ste broj jedan u Hrvatskoj, no zanima nas hoćete li proširiti ponudu i na PC gaming?

Već sada u ponudi imamo naslove igara i za ostale gaming platforme uključujući i PC, iako smo prirodno orijentirani na Playstation svijet. U narednom periodu, ne isključujemo dodatne ponude i PC gaming hardvera.

Znamo da ih je bilo tijekom prošle godine, no planirate li nastaviti s povremenim eventima za PS4 gamere i u budućnosti?

Da, naravno. U kontinuitetu će ih biti, što smo i pokazali tijekom 2014-te, prvenstveno nastupom na InfoGamer sajmu u studenome. Na najvećem regionalnom gaming sajmu koji je održan za Zagrebačkom velesajmu, predstavili smo svoju viziju Playstation svijeta kroz 300-tinjak izložbenih kvadrata gdje su prezentirani najnoviji naslovi kroz specijalnu scenografiju te najnovije funkcionalnosti Playstation 4 platforme, poput Share Playa i Remote playa, pa su posjetitelji mogli iskušati nove igre i na Sony Xperia mobilnim uređajima.

Prezentirani su bili naravno i Playstation Vita, Playstation TV itd. Dodatno, često vrtimo i prigodne turnire, poput onih za vrijeme trajanja nogometnog Svjetskog prvenstva u Brazilu, kada su se naši fanovi mogli okušati u virtualnim i stvarnim nogometnim simulacijama u shopping centrima te na glavnom Zagrebačkom trgu, u sklopu službene fan zove udruge “Uvijek vjerni”.

Goran Janičijević, Sancta Domenica

I u virtualnom svijetu često pokrećemo razne nagradne natječaje, istaknuo bih nedavne natječaje za specijalnu Limited Edition PS4 konzolu za obilježavanje 20. obljetnice početka prodaje Playstation konzole. Odaziv na natječajima i interes sa samom konzolom kojih je prozvedeno samo 12300 komada za cijeli svijet, je bio zaista nevjerojatan, a kreativnost uradaka naših fanova – zapanjujuća.

Galeriju izabranih uradaka možete pogledati na našoj web stranici ili Facebooku – oduševit ćete se. U 2015-toj namjeravamo nastaviti na sličan način, uz visoki nivo interaktivnosti sa Playstation Gaming zajednicom.

Kažete za sebe da ste gamer. Što najviše volite zaigrati?

Ajmo reći da sam više povremeni gamer s obzirom na ostale životne obaveze, a osobno najviše volim zaigrati sportske simulacije poput nogometa i košarke. FIFA i PES (ISS) serijali na PlayStationu su stanovnici mog dnevnog boravka još tamo od 1995-te, a vječito pitanje je li bolja FIFA ili PES se i kod mene obnavlja svake godine početkom jeseni :).

Vidio sam razne recenzije ove godine koje daju prednost PES-u, no svoj bih glas ipak dao EA-u koji po mom mišljenju dominira od 2008. godine nadalje u nogometnim simulacijama kada je preuzeo primat Konamiju koji je jedno vrijeme prije toga bio i moj izbor.

Ove godine su ispravili neke propuste od prošlog izdanja i pokazali da slušaju svoje fanove, što mi je vrlo drago. S druge strane, novi NBA2K serijal je zaista fenomenalan i donosi možda najbolje iskustvo sportske simulacije u ovom trenutku. Zapanjujuća grafika, igrivost, detalji… stvarno, svaka čast za Take Two Interactive koji stoji iza igre, a nadam se i željno iščekujem i njihovu novu verziju Top spina – teniske simulacije za PS4 platformu. Od ostalih igara, koje ne igram tako često (niti sam baš dobar u njima, ako ćemo iskreno :)), najviše cjenim Battlefield i GTA naslove.

U zadnje vrijeme, često radije odigram tekmu na plejki s prijateljima nego pogledam neku utakmicu na televiziji – iako sam zaljubljenik u sport i navijač par omiljenih klubova. Jednostavno, sportski gaming preko PS4 konzole je postao toliko realističan da pruža interaktivnije, kompetitivnije i uzbudljivije sportsko iskustvo u vremenski kompaktnijem formatu bez nepotrebnih nametnutih pauzi ili dugometražnih uspavanki. Za osobe koje strastveno vole sport, mislim da je to zaista cool

Što možemo očekivati od Sancta Domenice u 2015.?

Sancta Domenica je već danas u top 5 najuspješnijih maloprodajnih lanaca elektronike u Hrvatskoj. Planiramo i dalje snažno rasti na zdravim osnovama. Dodatno ćemo unaprijediti kvalitetu usluge i komunikaciju s kupcima, a naše internet stranice će postati i mjesto za dobivanje relevantnih informacija, ne samo mjesto za kupnju uređaja. Otvarat ćemo nove prodajne kanale uključujući i adresiranje malih i srednjih poslovnih korisnika, a u planu je i proširiti poslovanje van granica Lijepe naše.

Mladi smo, optimistični i ambiciozni tim ljudi koji krizu gleda kao priliku, a prepreke i probleme kao izazove te se u poslovanju pokušavamo maximalno rukodoviti razumjevanjem potreba potrošača. Naš interni cilj je biti kolektiv zadovoljnih pojedinaca koji s osmjehom dolaze svako jutro na posao. S takvim stavom, vjerujem u svjetlu budućnost naše kompanije.