HCL.HR

Šef Ubisofta tvrdi da su Horizon Zero Dawn i Zelda kopirale njihovu formulu otvorenog svijeta

Petra Rukav 18.09.2017.   •   31 komentara


Yves Guillemont, šef Ubisofta, u intervjuu za EDGE časopis izjavio je da Horizon Zero Dawn i Zelda sadrže nekoliko istih obilježja koje se obično nalaze u Ubisoftovim naslovima otvorenog svijeta.

horizon-zero-dawn_20170219230632

Nije pretjerano reći da je otvoreni svijet postao veoma bitno obilježje današnjih videoigra. Zapravo je toliko bitno da već polako postaje normom, a francuska izdavačka kuća Ubisoft jedna je od glavnih zagovaratelja te ideje. Međutim, možemo reći da u tome i nisu baš najspretniji.

Ukratko, velik broj Ubisoftovih videoigara otvorenog svijeta više-manje liče jedna na drugu unatoč tomu što se mnoge bave različitom tematikom. Kao posljedica toga, njihova formula otvorenog svijeta izvrnuta je ruglu, a nekoliko ljudi čak je napisalo i eseje u kojima naglašavaju kako se iste mehanike ponavljaju na gotovo identičan način u više njihovih naslova.

U intervjuu kojeg je objavio gaming časopis EDGE prije nekoliko dana, šef Ubisofta, Yves Guillemont, dotaknuo se ove teme te usput spomenuo da neki veoma cijenjeni naslovi koji su izašli ove godine koriste iste mehanike koje se obično nalaze u Ubisoftovim naslovima otvorenog svijeta.

„Zanimljivo je to, jer je The Legend of Zelda: Breath of the Wild uzeo puno stvari koje su već postojale u Far Cryju i drugim Ubisoftovim igrama, ali napravio ih je savršenima. Smatram da najvažnija stvar nije u tome kakve one jesu, već kako ih se može usavršiti; kako mogu igraču dati najbolje moguće iskustvo“, rekao je Guillemont.

„Identičan sustav može biti u dvije igre, a da ga se ne gleda kao na istu stvar“, nastavio je. „Zapravo, trebate se pobrinuti da imate određen broj mogućnosti te da iste možete kombinirati na onaj način koji pruža ogromno iskustvo. Kada su sustavi slični, to je zato što developeri nisu mogli iskoristiti pun potencijal onoga što ti sustavi nude“.

Za kraj je poručio da „kada je sustav zaista dobar u pružanju zabave, cijeli tim zna da će to funkcionirati – a na kraju dana ono što je važno jest iskustvo odnosno doživljaj. Međutim, mi provodimo sve više i više vremena radeći na našim igrama da budu čim različitije jedna od druge. To je uvijek bio cilj. No ako pogledate u mnoge igre koje izlaze – čak i posljednja Sonyjeva igra, Horizon: Zero Dawn – opet, uzeli su neke iste mehanike koje imamo mi. Zato što u gaming industriji uvijek gledamo druge igre i druge izdavače. Igra je vrlo složena, pa nam pomaže pružiti dobro iskustvo“.

Što vi mislite o svemu ovome? Smatrate li da u riječima Guillemonta ima neke istine ili je to samo nekorektan način da opravda kopiranje vlastitih mehanika u više različitih igara?

Komentari (31)

  • Goran1234

    18.09.2017 - 11:17

    Breath of the Wild je uzeo Ubisoft tornjeve,to je činjenica,ali je Nintendo to pametnije isplanirao.U Ubisoft igrama kad nađes toranj otvori se čitava mapa regije(kao i u Breath of the Wild)s svim njenim sadržajem, samo što u Zeldi nisu sve stvari iscrtane(samo se otvori mapa regije),nego to ostaje na igraču da istraži što se nalazi na toj mapi i da sam to ucrta na nju.

  • darijoman

    18.09.2017 - 12:21

    Pa ja mislim da su manje više dosta današnjih igara posudile neke mehanike iz drugih igara, tako da je to postalo standard

  • Filip Jakus

    18.09.2017 - 12:36

    Ja više ni ne znam koja je od novijih igara skroz orginalna. Svaka vuče korijenje iz neke druge igre tako da se slažem sa izjavom, ali što se tiče Horizona mogu reči da je ta igra skroz pokupila mehaniku iz novijih Tomb raidera, pogotovo ovog zadnjeg. Tj. ja mislim da je jedina orginalna stvar u igri ideja o životinjskim robotima, a sve ostalo je čista kopija.

    • delko

      @Filip Jakus, 18.09.2017 - 17:31

      Tako nekako, ali to je sve zato sto su sve ideje prilicno iscrpljene. Ajde de sada ce biti novih stvari sa dolaskom VR ali mimo toga ideja je ostalo vrlo malo 🙂

  • Black op

    18.09.2017 - 12:39

    Pošto je ovo o ubisoftu, kako je AC Syndicate pokupio ikakve pozitivne ocjene?Ništa gore nisam odigrao u posljednjih nekoliko godina, priča, likovi i soundtrack ni ne postoje, a gameplay je bezveze.

  • baDarmageddoN

    18.09.2017 - 13:06

    Ozbiljno? Ubisoft o kopiranju? hahaha Genijalan mi je ovaj lik, mora da je neki francuz ili nešto. Ako je dobra ideja ili izvedba nečega naravno da će se koristiti u drugim igrama. Bila to mehanika, animacija, taktika… Nebitno. Trebao bi biti ponosan da su Ubisoftove ideje pomogle da Botw i HZD budu među najboljim igrama ove generacija konzola 😀

    • tryon

      @baDarmageddoN, 18.09.2017 - 13:17

      govoris to kao da ubisoft izbacuje lose igre. a svi znamo da to nije istina, samo svi volimo nesto prisrati (sto je prihvatiljivo).

    • Oblakoder

      @tryon, 18.09.2017 - 13:29

      Nisu to lose igre, pravi izraz bi bio osrednje igre, a najveci problem njihovih igara je sto ih stancuju svake godine i sto previse lice jedna na drugu. Ima tu izuzetaka kao sto su Far Cry 3 koji je sjajna igra, medjutim sve posle toga je teska komercijala ali Ubisoft je Ubisoft, njihov marketing cini cuda.

    • PppPP

      @Oblakoder, 18.09.2017 - 14:49

      ubisoft izbacuje najbolje igre današnjice, uz još par kompanija.. kakve prosječne igre, samo ljudi seru puno zbog optimizacije

    • Oblakoder

      @PppPP, 18.09.2017 - 20:52

      Kako ne bi srali kad izbacuju bagovite polu proizvode koji jedva rade. Da oni znaju da naprave dobru igru dokaz su Mario + Rabbids Kingdom Battle, Rayman Legends, Far Cry 3 ali jednostavno moraju vise vremena da uloze u igru, pa kad je izbace da to bude maksimalno ispolirano i opet ce biti jedna od boljih kompanija 🙂

    • Black op

      @tryon, 18.09.2017 - 15:50

      A sta su AC unity i Syndicate Ako ne loše igre?

    • YeYa

      @Black op, 18.09.2017 - 18:30

      Ja sam veliki fan Assassins Creeda (te još nekoliko Ubisoftovih serijala), ali ne mogu se natjerati da završim ni Unity ni Syndicate koliko su loši. Sve je jako ponavljajuće i dosadno. Ubisoft je očito prošao svoje najbolje dane (kad je dominirao s odličnim igrama i inovacijama)…

    • Black op

      @YeYa, 18.09.2017 - 21:14

      Da, plaši me to što su se standardi toliko srozali da je Syndicate zapravo dobio nevjerovatno dobre kritike, često vidim kako se govori da je Syndicate najbolji AC do sada @_@ To je smece u poređenju sa AC 2 (a i bez poređenja).

    • YeYa

      @tryon, 18.09.2017 - 18:33

      Loše su u usporedbi s onim što su oni sposobni napraviti. Kako se uopće može nazvati jedan AC Unity odličnim pored AC2 ili FC3?

    • Goran1234

      @YeYa, 18.09.2017 - 20:17

      Da se neponavljaju i da si uzmu vremena,možda bi i napravili nešto…

    • baDarmageddoN

      @tryon, 18.09.2017 - 22:52

      Gdje sam ja to rekao? Uglavnom su im igre dobre. Ne odlične ili vrhunske ali dobre. A ideje su im super. Negdje šteka, možda je najveći krivac engine ili njihova žurba… ne znam ali stvano imaju potencijala za napraviti odličnu igru, ideja im ne nedostaje. Tu su među najboljim kompanijama, od ovih najvećih 😀

    • YeYa

      @baDarmageddoN, 18.09.2017 - 18:31

      Slažem se. 😉 Nije dovoljno samo živjeti na staroj slavi.

    • MaxterX

      @baDarmageddoN, 21.09.2017 - 08:59

      Znas kako kazu: “Dobri umetnici su originalni, a najbolji umetnici kradu”

  • Drunkenstein

    18.09.2017 - 13:44

    Nije reka nista novo, niti ista lose. Ista ova pojava o kojoj govori, vridi zapravo za sve i svasta poput tehnologije i tehnike, filmova/serija, muzike, ljudske kulture i obicaja. A zasto je to tako ? Pa zato jer je takav nacin temelj razvoja. Da nema posudivanja, suradnje i kopiranja, mi bi sad u 21. stoljecu crtali obiteljske portrete po spiljama. Naprosto se pojavi zamisao na koju se fokusira vise grupa ljudi te od te jedne ideje nastane vise derivacija, i to se naziva razvojem. Nama se ponekad ucini da je nesto jedinstveno, potpuno novo, sta zapravo i je, no to ne znaci da to nesto nema korijene u proslosti, da se direktno ili indirektno ne nadovezuje na neku davno zaboravljenu ideju.

  • DogGaming

    18.09.2017 - 14:43

    Ubisoftove igre imaju puno mana, ali ja se nekako sa njima najvise zabavim vidim sve probleme u njima ali opet ih nekako znemarujem i na kraju uzivam u igri što mi je jako čudno! :\ Što se tiče kopiranja pa igre postoje već 50 godina teško je više smisliti potpuno originalnu igru di se bas nista ne kopira iz drugih igra, to sada pa gotovo nemoguće!

  • racetherace

    18.09.2017 - 14:57

    Ubisoft ima ok marketing I igre ni su losi mozda nisu najboli Ali nema savrseno nista ubisoft izdaje igrice najvise kako sto je radio EA games nekada…

  • Toma_HR

    18.09.2017 - 17:26

    Meni osobno najbolja igra otvorenog svijeta je Ubisoftov Watch dogs 2, bez obzira šta itko mislio. Ove dvije navedene nisam probao

  • mr.labud

    18.09.2017 - 18:08

    Ako su oni to napravil, trebao bi i ubisoft. Mozda bi napokon imali top igru, a ne genericku i repetitivnu

    • Goran1234

      @mr.labud, 18.09.2017 - 19:55

      Kad bi uzeli vremena za igru…možda bi i napravili.

  • stex13

    18.09.2017 - 18:10

    ubisoft pls…

  • closingtime

    18.09.2017 - 18:45

    Koliko čujem te dvije igre su zapravo dobre… tako da je nemoguće da su kopirale Ubisoft

  • moordrak

    18.09.2017 - 22:39

    Nisam siguran što je gospodin Yves htio reći ovakvim komentarom. Bacio je udicu, to sigurno. Hoće li se tkogod upecati, ne vjerujem. Nintendo i Sony sigurno neće gurnuti kakvu pinku ako je na to mislio. Priznanje velikih je po meni prilično suptilno jer ako su stvarno korištene “ubisoftove mehanike” u vrhunskim igrama ove generacije konzola to bi bilo dovoljno priznanje i dokaz da su ubisoftove ideje visoko cijenjene u developerskim krugovima. Ne treba se zavaravati i pljuvati po Ubisoftu. Ubisoft ima dobrih igara ali i hrpu promašaja za koje su si sami krivi. Pokazali su što znaju na AC serijalu kojeg su kroz deset godina toliko promijenili da ni sami ne znaju što bi više htjeli od iscrpljene i izcjeđene originalno zanimljive tematike AC igara. Jedino što je ostalo isto u tim igrama je ime. Ova zadnja iteracija AC-a miks je svega i svačega, ali dali su si vremena za razvoj pa se toplo nadam da će Origin biti ok premda me sve više i više podsjeća na princa od Perzije kojeg su kremirali i pepeo rasuli po pješčanim dinama davnih dana. AC je odavno prestao biti AC, ali kao ljubitelj serijala, mogu oprostiti brojne “izlete” od originalne priče sve dok se dobro zabavljam. Krava zvana AC pomalo krepava i bilo bi im vrijeme da se posvete nečem novom. Kreativni jesu, ideja im sigurno ne fali samo je pitanje imaju li muda početi iz početka.

  • funky0308

    19.09.2017 - 19:13

    Haha…zanimljiv nacin za prozvati nekoga… kao.. evo vidite i Zelda koristi nase ideje, samo su ih oni odradili kako treba 🙂 haha.. proziran je francuz ali OK pa normalo da koriste i neka koriste. Tu nema priglupih patentnih prava – samo bi nam jos to trebalo. Sto se mene tice, neka svi RPGi koriste iste ili sl mehanike ali svaka na svoj nacin, u svojoj prici i u svom svijetu i ja ne vidim bas nikakav problem u tome, a nece vidjeti ni on ako su uzeli nesto od drugih, obacili u novi AC i AC ispadne dobar – bitno da je igra dobra. Nece gameri zamjeriti ako se neke mehanike ponavljaju, zamjeriti cemo suplju pricu, ocajne likove ili napornu glazbu..

  • Mojoo

    19.09.2017 - 19:30

    a i neka su vam ukrali…ionako ubisoft nijednu igru nije napravio da bas bude odlicna i pravi hit…svaku ubisoftovu igru dok igram pokusavam sto prije proci i prodat dok jos ima cijenu,uzas

  • Dukindra

    22.09.2017 - 23:41

    Uh,u Zeldi ima trave,a I u Far cry isto ima trave,tako da je Zelda verovatno kopirala Ubisoft ?

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?