HCL.HR

Serious Sam napunio 15 godina

Zoran Žalac 22.03.2016.   •   12 komentara


Domaća uspješnica Serious Sam od jučer broji velikih 15 godina, a Croteam se prisjetio situacije dok je Sam još bio u pelenama.

serious-sam

Originalni Serious Sam iz 2001. godine i dan danas je najhvaljenija igra hrvatske produkcije, ali nije naširoko poznato kada slavi svoje obljetnice. Jučer je, srećom, održana petnaesta po redu, a domaći studio Croteam prisjetio se što sve 21. 03. znači za njih.

Razvoj Serious Sama počeo je na temelju popularnosti tadašnjeg Dooma, ali daleko skromnije jer si Croteamovci tada nisu mogli priuštiti kupnju 3D pokretača pa su krenuli razviti vlastiti. Nakon nekoliko godina Serious Sam je u ljeto 2000. bio spreman u alpha izdanju te je klasičnom poštom poslan na adresu 30 najvećih izdavača širom svijeta.

Reakcija nije bila onakva kakvu je Croteam priželjkivao. Odgovorile su im tek dvije izdavačke kuće, a odgovori su bili: „Ne hvala“ i „Hvala, ali ne“. Croteam je tada bio pred razilaženjem, ali stavili su demo Serious Sama na internet i to im je bio najbolji mogući potez koji su napravili.

Serious Sam imao je najpopularniji demo na PC platformi tog ljeta, a developerima je to dalo dodatnu motivaciju da dovrše igru. Kada je 21. 03. 2001. krenuo u prodaju, Serious Sam: The First Encounter pridobio je srca publike i kritike. Iste godine osvojio je prestižnu Gamespotovu nagradu za igru godine, što je i danas najveće priznanje hrvatskih proizvođača videoigara.

Serious Sam je od tada doživio još dva nastavka i nekoliko spin-off igara, a njegov četvrti dio još uvijek je u pripremi.

Označeno sa: ,

Komentari (12)

  • Apocalypse4987

    22.03.2016 - 18:31

    Prvi dio je bija isprid svog vremena, ne znam zašto su ga odbacili

  • KrunoslavG

    22.03.2016 - 19:57

    Nisam skopčao ovaj prvi komentar? Po čem su odbacili prvi dio?

  • trulex

    22.03.2016 - 20:05

    Ponosni da budemo, svjetske igre izbacuju, najprodavanije se nađu na ljestvicama kao sto su Serious Sam, eto prosli tjedan Talos principle opet bio najprodavaniji.

  • Kris10

    22.03.2016 - 20:31

    moze li mi itko malo vise informacija ili gdje mogu nac vise info o SS4 jer nemogu vise cekat :<

    • GTA222

      @Kris10, 22.03.2016 - 20:52

      Ja sam na infogameru pitao jednog iz Croteama hoće li biti SS4, a odgovor koji sam dobio je bio, A šta ti misliš. Tako da oprosti ali nebih znao gdje možež
      đ pronaći viđe informacija :/

    • T-ReXx

      @Kris10, 23.03.2016 - 11:07

      CT ce izbaciti info o SS4 par mjeseci prije izlaska igre. Tako rade svi developeri a Croteam nije iznimka. Tako da je najbolje cekat.

  • GTA222

    22.03.2016 - 20:53

    Možeš ispravak i bez onog đ.

  • Negan

    22.03.2016 - 21:39

    Dvojka mi je nekako najbolje sjela. Znam ju povremeno upaliti ili baciti koji coop 🙂

  • Chux

    22.03.2016 - 21:53

    pomogla je i jako činjenica da je to bilo na svim PCPLAY, Hacker i sličnim cedejima tog doba za domaću ekipu. Nisu tih godina baš svi imali broadband kod nas, al je taj potez nadrobio popriličan hype. Taj test demo su svi odigrali 500 puta prije nego je igra konačno ugledala svjetlo dana. A da ne pričam da je retail izdanje TFE imalo i kompletnu sinkronizaciju na Hrvatskom, e to je bio show igrat i posebna komedija xD Šteta da to nisu nikad ponovili kasnije

  • Alum

    23.03.2016 - 01:19

    Igrao 🙂 odlična igra za MP i još naša 🙂

  • ahusic

    23.03.2016 - 02:26

    ovo mi je bila najdraža igra u to vrijeme, sjećam se sati i sati umiranja na serious težini.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?