HCL.HR

Simpatični developer se žali da je PS4 ustvari zastarjeli PC

Juraj Bevandić 22.06.2017.   •   47 komentara


Developer A Way Outa kojeg smo zapamtili po upečatljivom nastupu na E3 sajmu žali se da je PS4 kao pet godina stari PC i da to koči napredak u gamingu.

PS4 ili PC

A Way Out je bio pravo iznenađenje E3 sajma, a šef studija odgovornog za igru Josef Fares bio je pravo osvježenje svojim iskrenim i uzbuđenim nastupom na pozornici. No, Fares nas je uspio ponovno iznenaditi u nedavnom razgovoru s portalom Engadget čijim je novinarima otkrio svoje negativne dojmove PS4 konzole.

Pri izradi igre korištena je suvremena motion-capture tehnologija što je prilično neuobičajeno za male nezavisne studije, ali iako će time animacije izgledati prirodnije, igra neće izgledati savršeno. Fares želi biti iskren pa konkretno za PS4 kaže da je kao pet godina star PC, a smatra da bi danas imali bolje igre da su konzole snažne kao PC-evi, jer većina posla developerima ode u tjeranje igre da se vrti na konzolama.

Nije niti u krivu kada to kaže, jer je PS4 predstavljen prije četiri godine i komponente odgovaraju tom razdoblju. U ovoj smo generaciji konzola doživjeli značajno osvježenje hardvera kroz PS4 Pro i Xbox One X, ali i dalje su osnovni modeli standardna mjera, pa izgleda da nam već pomalo zastarjeli Xbox One i PS4 diktiraju kvalitetu igara, ako je vjerovati Faresu na riječ.

Komentari (47)

  • GTA222

    22.06.2017 - 16:45

    Pa nije ni malo pogriješio, bile su stare čim su izašle.

    • pleto

      @GTA222, 23.06.2017 - 10:05

      Pogrijesio je, ne samo pogrijeaio nego se i prosro jer njegova igra ne izgleda ni priblizno kao neke igre s ps4 koje su odavno izasle

    • pleto

      @pleto, 23.06.2017 - 10:14

      I sad bi ja zbog nekog developera i njegovog glupog “iskrenog mišljenja” trebao svake 2 godine kupovat konzolu, bit cu i ja iskren kad budem isprobao tu njegovu igru zbog koje je tolko uzbuđen da lupa gluposti

  • Igor Belan

    22.06.2017 - 16:57

    Čudi me malo da čovjek tako duboko u industriji ne razumije da mu takav koncept takvih uređaja (konzola) pomaže staviti kruh na stol svaki dan. Gaming bi bio mala niša za bogate i tehnološki zainteresirane da ih nema, pa vjerojatno ne bi bilo ni njegovog studija. Nevezano za to, A Way Out djeluje kao sjajan koncept, ali četiri godine starije PS4 ekskluzive izgledale su grafički bolje od ove igre što izlazi tek sljedeće godine, što bi značilo da je uz više truda moguće izvući jako lijepe vizuale iz jednog PS4.

    • Someone

      @Igor Belan, 22.06.2017 - 17:03

      Svaka ti na mjestu

    • Juraj Bevandić

      @Igor Belan, 22.06.2017 - 17:13

      A pa da, slažem se. I čisto me zanima hoće li ova generacija pred svoj kraj uspjeti natjerati developere da izmuzu zadnju kapljicu ulja iz osnovnog hardvera kao što je recimo PS3 učinio sa The Last of Us.

    • baDarmageddoN

      @Juraj Bevandić, 22.06.2017 - 18:05

      Osim što trebaš imati majstore za iskoristiti hardver u potpunosti što Naughty ima treba i love da uložiš dodatno vrijeme sto znači novac u to a opet, Naughty ga ima.

    • funky0308

      @Igor Belan, 22.06.2017 - 17:52

      Ako na vrijeme krenu s takvim izjavama prave si dobar odgovor kada ih uskoro krenemo prozivati za Mafia III look Way Outa. S jedne strane slazem se da bi bilo bolje da su konzole jace ali malo malo nam netko od izdavaca pokaze sta se zapravo moze izvuci iz PS4 – ne PRO vec bas PS4. Juraj mi je uzeo rijec iz usta…tek na zalasku aktualne generacije vidimo sto smo zaista imali. Za PS3 je to bio TLOU, ovdje bi to mogao biti RDR2 😀 (barem se nadam da ce tako brzo petica)

    • funky0308

      @funky0308, 22.06.2017 - 18:02

      Zaboravih reci – jedva cekam Way Out…super mi se zanimljiva ideja cini.

    • leon991

      @funky0308, 22.06.2017 - 19:11

      Neće bit RDR2, već TLOU 2 🙂

    • funky0308

      @leon991, 23.06.2017 - 09:48

      Moze i tako ali i0ak mislim da ce RDR2 pokazati puno vise sto se grafike tice. TLOU ima specifican art style, prekrssno izgleda i jedinica ali mislim da ce se tesko natjecati s RDRom, barem sto se grafe tice..

    • leon991

      @funky0308, 23.06.2017 - 15:37

      Jesi ozbiljan? 🙂 Unchared 4 ubija GTA V u grafici, onako, kompletno. A budi siguran da će TLOU2 imati samo bolju grafiku, ne lošiju. GTA V grafički, bez modova, nije ništa spektakularno, naprotiv.

    • funky0308

      @leon991, 24.06.2017 - 11:11

      Kakav crni GTA?

    • leon991

      @funky0308, 24.06.2017 - 11:35

      Što ti misliš da RDR i GTA rade dva različita studija???

    • funky0308

      @leon991, 24.06.2017 - 12:41

      O cemu pricas ti kolega? Tko je rekao da je GTA V lijepsi? Uopce ne kuzim poantu tvog posta. De procitaj ti komentar na kojega si odgovarao. Pobrkao si loncice

    • leon991

      @funky0308, 24.06.2017 - 14:00

      ” RDR2 pokazati puno vise sto se grafike tice”:

      Kažeš da će RDR2 pokazati više što se graviče tiče nego TLOU2.

      A Uncharted 4 uništava grafički GTA V, koji je također od rockstara, čak sa svim modovima zajedno.

      Kojom logikom se vodiš da onda slijedeća igra rockstara, rdr2, će grafički bolje izgledat nego TLOU2 od Naughty Dog-a koji su od vjeka vjekova poznati po najboljoj grafici u industriji? Mislim da si ti pobrkao loncice.

    • funky0308

      @leon991, 26.06.2017 - 07:47

      Ne kuzim ja ovu tvoju logiku ali OK, neka ostane na tome da ne nastavljamo ovo besmisleno dopisivanje.

    • Yistic

      @Igor Belan, 22.06.2017 - 17:53

      Da kao half life 2 za xbox

  • tiestolord

    22.06.2017 - 17:37

    pa realno gledano istina, koja god konzola da izadje vec je stara. Tehnologija ide naprijed ali realno uvijek ima ljudi koji koce tehnologiju radi profita na smecu. pa onda izdaju konzolu novu vec po tehnologiji staru 2 godine. surova stvarnost

    • fonxstar

      @tiestolord, 22.06.2017 - 22:28

      Istina ali zasto bi napravili konzolu sa novim komponentama koja bi kostala bogatstvo i nitko si je nebi mogao priustit kad mogu napravit jeftinu konzolu sa starijim komponentama i prodat miljune konzola i stime zaradit

  • blacklist0907

    22.06.2017 - 18:25

    Bolje bi bilo da priča o igri a ne o tome kak mu je tim nesposoban jer ne citamo kako se rockstar ili cd project red žale na konzole

    • berac_malina39

      @blacklist0907, 23.06.2017 - 09:51

      Rockstar i CD Project Red imaju para, ovo je indie studio.

    • blacklist0907

      @berac_malina39, 23.06.2017 - 11:20

      Imaju para jer su znali izvući najbolje iz konzola pa su se igre i prodavale ko lude…cd project red se nakupio para tek poslije witchera 3

  • Dragan[MKD]

    22.06.2017 - 18:55

    Naravno najbolje je da imamo zverove od konzole, ali novac je problem, jer sta ce sirotinji koju nema toliki novac, realno svako moze dati 200$ za konzolu, konzole se namjenjene da traju 7 godina i ocekivano je da bice zastarjenje. Setimo se GTA5 kad je izasao kakva je ta igra bila na X360/PS3. Normalno je da hardver iz 2013 nece biti isti kao taj u 2020 godini kada izace PS5.

  • zolee

    22.06.2017 - 19:22

    pa star je 4 godine, plus dizajniran je puno ranije znači da je u pravu

    • 1oR

      @zolee, 23.06.2017 - 00:20

      Sta je ba u pravu !? Pa kako zastarjela konzola moze prikazati onakvu grafiku u Spidermanu i God of Waru!? Je li se vi zajebavate sa komentarima !? Pogledaj Uncharted, pogledaj Days Gone….

    • berac_malina39

      @1oR, 23.06.2017 - 09:53

      Bog te nema rad.
      Ovo je INDIE STUDIO, a ne Naugthy Dog koji ima para za kolko kod kurva oce.

    • 1oR

      @berac_malina39, 23.06.2017 - 11:00

      Nema to veze sa velicinom tima ili kolicnom novca jadan ne bio! On je izjavio da je konzola slaba pa da ne moze izvuci vise iz nje da bi mu doticna igra izgledala ljepse. Jeste li vi normalni,vecina vas ili se pravite ludi. Lik navodi da ne moze PS4 prikazati vise,nigdje nije naveo da su mali studio koji ne zna vise od prikazanog

    • movie

      @zolee, 23.06.2017 - 17:43

      A kakav genijalac moraš biti da dođeš do tog zaključka? Ja sam mislio da je auto kupljen 2012 tehnološki na razini auta kupljenog 2017? Sreća pa postoje ovakvi tipovi da me prosvijetle…

  • Czar

    22.06.2017 - 19:25

    Fulao je samo za godinu dana ali ne kužim kamo puca??
    Da bi konzole bile u rangu piceka morale bi izlaziti svakih godinu dana u prosjeku, čime se za prosječnog konzolaša gubi glavna bit konzole, tj. da može peglati na zadovoljavajućoj razini par godina i da nemora ni razmišljati o nadogradnji hardveraja.
    Također optimizacija, jedni Wildlandsi meni na četiri godine staroj konzoli rade savršeno dok na nekakvom četiri godine starom piceku teško da bih to i zavrtio, a kamo li se naigrao.?

  • siblyx

    22.06.2017 - 20:34

    Ah dokle god ce ljudi zivjet u uvjerenju da je 30 fpsa dovoljno ce i konzole bit hardverski slabe. Pogledajmo samo tu X One X konzolu, toliko srali tamo kako je new generation konzola, a na pitanje da li ce igre raditi u 60 fpsa su rekli da ne, da ostaju na 30.

  • Black op

    22.06.2017 - 23:26

    PC gejming koči manjak konkurencije na tržištu hardvera, a ne konzole.Nerealno je porediti PC čija grafička košta koliko sama konzola.

  • 1oR

    23.06.2017 - 00:15

    Dragi developeru, imam jedno pitanje za tebe, tako pametnog a tako glupog? Ako je PS4 zastario, ako je tako kako ti kazes,kako onda novi SpiderMan izgleda malte ne kao film, kako onda Killzone Shadow Fall koji je izasao prije 4 godine izgleda 15x ljepse od ove tvoje igre koja jos nije ni izasla…. Hm,bas cudno,konzola zastarila a novi God of War i Spiderman izgledaju bolje od sexa xD. Ovaj se provali vise nego ja kada sam rekao da je Battlefield 1 u drugom sv.ratu lol

    • darknes5

      @1oR, 23.06.2017 - 01:21

      1or malo misli sta pricas..nijedna igra prikazana igra na e3 sigurno nije bila na ps4 nego je bila na pro konzoli…mislim da ipak ima razlike velike…i vjerujem da sony apsolutno vise nikada nece prikazati gameplay sa obicnog ps4..
      tako ce i bit sada sa boxom..

    • Czar

      @darknes5, 23.06.2017 - 04:39

      Nema to veze na čemu se prikazuje, tko ima običan PS4/xbox skroz mu je dosta za igranje-pogotovo ako nema 4K televiziju jer se igre i na običnoj konzoli vrte skroz dobro.
      Ova međugeneracija je uglavnom za one koji do sad nisu kupili PS4/x1, a nama ostalima je za pričekat novu punokrvnu generaciju jer dve ostalo je bacanje para.

    • 1oR

      @darknes5, 23.06.2017 - 10:57

      Da ja mislis sta pricam! Nisam znao da je impresivni Killzone prikazan na Pro konzoli prije 4 godine 🙂

    • berac_malina39

      @1oR, 23.06.2017 - 09:57

      Jer je taj tvoj dragi developer indie developer. Pa ne govori on samo za sebe, nego opcenito. Osim toga, ja neznam kaj vas pece kozica jer meni igra izgleda sasvim dobro.

    • pleto

      @berac_malina39, 23.06.2017 - 11:35

      Nije da izgleda loše al ima i ljepših igara koje su starije

    • 1oR

      @pleto, 23.06.2017 - 14:15

      Prosjecni koeficijent inteligencije kod vecine nije iznad 17, cak i kad se trude ,tako da bez veze ostavljas komentare i pokusavas objasniti lol. Ne mozes ljudima objasniti cak i kad im nacrtas. Igram na PCu, nemam PS4 ali moras biti totalni degenerik da kazes kako je konzola zastarila.Sve dok vizuelno fantasticne igre jos uvijek izlaze od ove price nema nista, a ovaj developer moze svirati ku*cu i tjesiti sebe i svoje kolege…Ko im je kriv sto su nesposobni

    • pleto

      @1oR, 24.06.2017 - 15:32

      Mozda taj lik uopce nije to izjavio na taj nacin, Juraj izvukao iz konteksta da se mi vamo prepucavamo :).
      Odsad bez nekog linka nista ne vjerujem :p

  • FilozofiX

    23.06.2017 - 12:07

    Ovdje svi koji brane PS4 konzolu se baziraju na grafici. Grafika nije GLAVNO mjerilo snage. Cak i ako gledamo grafiku vecina naslova koji izgledaju “impresivno” se ne vrte u 60 FPS-a (o 4k 60FPS da nepricam), a ako su multiplatform naslovi onda se vidi znacajno bolja grafika na PC-u. Razlog je upravo taj sto je PC daleko napredovao od konzole prije 4 godine. Mozda postoji PS4 PRO, ali svaka igra koja ide na PS4 PRO mora biti napravljena i raditi na PS4. Ako se maknemo pak od grafike moze se primjetit iz pokazanog o igri da igra koristi jako puno izracuna samo pri izracunu mjenjanja pozicija split screena, i da igra se stalno vrti u split screenu sto je ko da su dvije igre istovremeno pokrenute. Zakljucak bi bio developer je UPRAVU, no isto tako to zna i svatko tko nije zaludeni fan PS4-a i nije neka novost nego cisto kupovanje publiciteta. Ako nije htio radit igru za hardvere star 4 godine mogo je raditi PC eksluzivu gdje mu je dostupan najnoviji consumer grade hardvere.
    Poanta u svemu je fanovi konzole prestanite braniti hardvere konzole jer je cinjenice da je zastario u danasnje vrijeme gdje se svakih pol godine dizu granice, pa to vise ni Sony ni Microsoft ne rade, zato i rade medugenracijske verzije.
    A na kraju svega poanta je igraj na onom na cemu ti odgovara i prestanite se prepirat oko tog kaj je bolje PC ili ova ili ona konzola, odgovora NEMA. Sve ima svoje prednosti i mane.

    • Czar

      @FilozofiX, 23.06.2017 - 13:25

      Neznam s kim ti polemiziraš jer nisam primjetio da itko osporava da je hardver konzola malo “outdejtan”, ali to i je bit konzole da ju kupiš i da traje par godina bez dodatnih ulaganja u hardver a da se igre izvode na nekom pristojnom nivou.
      Ja si na sreću mogu priuštiti i piceka, ali za njega sam sve skupa odvalio nešto sitno preko 1600£, ono samo monitor me došao skoro kao plejka pro.
      Prema tome ne sviđa mi se kad se uspoređuju picek i konzole jer je dubina džepa zainteresiranih za jedno ili drugo poprilično različita.

    • movie

      @FilozofiX, 23.06.2017 - 17:48

      Mogao je raditi ekskluzivu za računalo ali jebi ga, novci se zarađuju na konzolama. To je zaboravio napomenuti.

  • FilozofiX

    23.06.2017 - 17:11

    Zasto sam se baziro na hardveru je jednostavno zbog izjave developera. Takoder nemoguce je komentirat grafiku i opcenito perfomanse igre bez govora o hardveru (ko da idem pricat koji auto je brzi bez da spominjem motor haha). Ono sto je poanta je da uzevsi u obzir hardver nije ni cudo da igra nije graficki najljepsa ikada posto mora prakticki dvije igre u jednoj vrtiti, za razliku od tih svih “prekrasnih” (navodnici su posto svako ce rec za nesto drugo da je prekrasno) naslova te je automatski potrebna drugacija razina hardvera da sve izgleda jednako graficki napredno. Sto se tice usporedivanja PC i konzola to nisam ni radio samo sam ubiti htio osvrnut se upravo na to sto si ti rekao da je high end PC daleko jaci u pogledu snage no naravno ima ogromnu manu a to je cijenovni rang. Te sam developer ak je htio high end grafiku i pomicat granice mogucnosti da je onda umjesto prigovaranja mogao raditi PC ekskluzivu gdje ima hardvere na kojem se to moze raditi. Sto se tice monitora to mnogi daju kao argument cesto no svi zaboravljaju da konzola bez telke je samo kutija 😉 , ali shvacam poantu. Sto se tice zadnje tvoje recenice slazem se da se PC i konzole nebi trebale usporedivat kao da su u istom cjenovnom rangu. No isto tako nevidim razloga zasto ih neusporedivat ako se naravno uzima u obzir cijena jednog i drugog. Primjer dobrog usporedivanja po mom misljenju je kada konzola vrti neku igru npr u 60FPS-a , dok PC u istom cjenovnom rangu pri priblizno jednakim postavkama grafike i ostalih stvari vrti istu igru u 30 FPS-a.
    Ugl opet sam otisao u pisanje cijelog clanka. hahah

    • movie

      @FilozofiX, 23.06.2017 - 17:54

      Uzmi samo PS3 i njegov hardver te prvi uncharted. S tim komponentama u to vrijeme nisi mogao niti windowse pokreniti a da ne govorimo o bilo kakvoj igri. No, PS3 je vrtio možda i najljepšu igru te generacije konzole.

  • goldfinger

    24.06.2017 - 17:25

    Svi su ga shvatili full ozbiljno,a Josef se,očito,samo lagano zajebavao…

  • GhostMan

    12.07.2017 - 23:17

    kad ih pocnu praviti u ovom slucaju 5-6 god pocinju sastavljat hradver najjaci sto je u tom dobu i logicno je da sepa za PC-iom

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?