HCL.HR

Sony ne žali što je prikazao brutalno nasilje (nad ženama) u svojim igrama

Zoran Žalac 01.11.2017.   •   21 komentara   •   Zanimljivosti


Ovotjedni traileri za The Last of Us: Part II i Detroit: Become Human nekima su izazvali nelagodu. U Sonyju tvrde kako nisu sve igre za svakoga.

the-last-of-us-part-2-009

Ovotjedni traileri za dvije Sonyjeve igre definitivno su dio publike ostavili nespremnim. The Last of Us: Part II tako nam je donio prizore vješanja i lomljenja ruku čekićem, dok je Detroid: Become Human prikazao nasilničko ponašanje oca nad djevojčicom. Iako nitko ne osporava slobodu developera da u svoju igru uvrsti što god želi uvrstiti, postavlja se pitanje jesu li ove igre morale biti prezentirane baš kroz prikaze brutalnog nasilja i nikako drugačije.

Prema mišljenju Jima Ryana, predsjednika europskog ogranka Sony Interactive Entertainmenta, ništa u tim trailerima ne bi trebalo biti sporno.

“The Last of Us: Part II je očito igra koju rade odrasli ljudi i namijenjena je odraslim igračima… Postoji tržište za odrasle ljude koji vole taj tip igara i mi ih nudimo. S druge strane, imamo i igru poput Concrete Genie, pogodnu za moje osmogodišnje dijete.” – pojasnio je Ryan dodavši kako Sony kao vlasnik PlayStation platforme ima dužnost osigurati da odgovarajući sadržaj bude dostupan odgovarajućim dobnim skupinama igrača, ali isto tako da imaju dužnost pružiti ponudu raznolikih igara za svoju platformu.

Označeno sa: ,

Komentari (21)

  • SemirTheChosen

    01.11.2017 - 10:59

    “pogodnu za koju moje osmogodišnje dijete.” lapsus Zoki, ali cuj desava se cak i najboljima.

  • GAMEmaher

    01.11.2017 - 11:14

    A je im objašnjenje ko Plenkovićevo da treba uvest euro obavezno. Isti vrag.

  • funky0308

    01.11.2017 - 11:42

    Uopce mi nije jasno u cemu je problem?! Ako neki debil sestogodisnjaku da da igra Last of Us ili mu da samo da gleda trailer tog debila treba staviti na stup srama. Sta sada, zbog toga sto i dijeca igraju igre mi vise necemo imati horore, nasilje u igrama ili nesto trece? Roditelj ili skrbnik je onaj koji mora znati sto mu klinci rade, gledaju i igraju. Pokazali su igru onako kako je tim mislio da je najbolje i na nacin kako bi se o igri pricalo – u tome su ocitno uspjeli. Kome ovako nesto smeta, ocito ni malo ne poza gejming kao nacin izrazavanja, kao medij za prenosenje poruke. Pa u Originsu nabasas na otkinute udove, na scene mumifikacije gdje se kroz nos pokojika vadi mozak…ja stvarno ne vidim nista sporno u tome. I daj Boze da svi igraju igre i da nasilje nad zenama, djecom ili muskarcima ostane samo na nulama i jedinicama. Da se sva negativna energija ispuca u teretanama i pred monitorima. Uostalom, sta je uopce netko ocekivao vidjeti u trileru za igru u kojoj je svijet rasturen visegodisnjom bolestinom i mutacijama, u svijetu u kojemu nema dovoljbo hrane i potrepstina? Naughty Dog je samo pokazao ono sto svi znamo – svi bi postali zivotinje, ma i gori od zivotinja jer zivotinje ne love i ne ubijaju iz zabave – to rade ljudi.

    • Donat Miletic

      @funky0308, 01.11.2017 - 13:17

      Dobro receno

    • JADRO

      @funky0308, 01.11.2017 - 13:43

      Svaka čast na komentaru. Slažem se!

    • Drunkenstein

      @funky0308, 01.11.2017 - 19:19

      Svi bi postali zivotinje, pa i gori ? Govori u svoje jer ja nebih, makar me kostalo zivota. Uostalom, gubitak zivota u nekakvom fallout scenariju i nije neki gubitak, vise je blagoslov. U teskim situacijama se vidi snaga i kvaliteta, tada se tocno vidi kakav si.

    • Drunkenstein

      @funky0308, 01.11.2017 - 19:26

      E da, i zivotinje ubijaju iz zabave itekako. Vukovi povremeno pobiju cijelo krdo sumskih jelena iz ciste zabave, a o dupinima ukljucujuci i orke da ne govorin. Majmuni i vidre znaju bit ekstremno okrutni, cak i za ljudske pojmove. Medvjedi/vukovi, hijene/lavovi su stari rivali, jedni drugima ubijaju mladuncad iz cista mira, cisto zbog rivalstva i osvete, a isto rade i unutar svoje vrste iz drugih razloga. Pa imas pingvine, za koje neki kazu da su najperverznija i bolesnija vrsta, ima tu podosta vrsta zivotinja koje rade svasta, no iskljucivo su sisavci. A kad neko kaze da su ljudi nista vise nego zivotinje, po svim mjerilima se ne moze rec ni da je u krivu.

    • funky0308

      @Drunkenstein, 02.11.2017 - 08:10

      Ma ne, životinja ne pozna osvetu niti zabavu, uvijek postoji jako dobar razlog ponašanja životinje i to ponašanje, baš kao i kod sve mladunčadi (pa i čovjeka) to ponašanje može se modelirati. Upravo to modeliranje ponašanja i je problem kod današnjih životinja – mi smo ih natjerali da se poašaju onko kako se ne bi trebali ponašati. Nisam biolog, moguće je i da nisam u pravu ali hrpetina ljudi prilazi i lavovima i vukovima, morskim psima i sl čudovištima bez ikakvih problema. Ljudi po Indiji, Africi i drugim zemljama žive u simbiozi s istim tim životinjama i nemaju nikakvih probema. Istina, dogodi se ponekada da lav ili hijena uleti u naselje i pokolje pola naselja ali i iza toga opet stoji čovjek – mi smo ti koji smo uzeli njihovo prirodno stanište, betonirali trgove i od njihovih pojilišta napravili fontane, životinja prati nešto što joj je urođeno i nije joj jasno zašto ne može loviti na mjestu gdje je nekada lovila, potpuno joj je svejedno lovi li čovjeka ili divlju svinju – mora jesti. Što se tiče komentara iznad, čovjek je programiran da se bori za opstanak i mislim da bi se iznenadio koliko bi zapravo bio spreman napraviti sve kako bi preživio ili osigurao preživljavanje i egzistenciju svojoj obitelji. Ja bez ikakvi problema i bez sekunde razmišljanja mogu reci da bi ukoliko bi mi netko ugrozio život sina ili ostatka obitelji reagirao onako kako bi morao. Ako treba i onim najgorim ili najtežim. 100% sam siguran da bi tako radili svi. Puno je eksperimenata i testiranja rađeno na ovu temu i svi su dali iste rezultate – kada je situacija ili / ili adrenalin u čovjeku napravi ono što je je u tom trenu potrebno. Uostalom, što bi napravio da šećeš s djetetom (nebitno imaš li sada dijete ili ne) i netko ti krene na dijete, vjeruj mi, da je tri metra viši i deset puta jači reagirao bi i obranio potomstvo – tu dileme nema. Ako ima i ako misliš da bi sjeo i gledao ili pobjegao – onda nemoj imati potomstvo 😀 . Šala , naravno ali mislim da se varaš i da bi se vrlo brzo prilagodio situaciji, ma kakva ona bila.

    • Drunkenstein

      @funky0308, 03.11.2017 - 17:23

      Oprosti, ali nisi dovoljno upucen. Kod puno vrsta se nade svega, svakakvog ponasanja. Zivotinje itekako imaju razum, neke vise, a neke manje. Mene inace malo sta iznenadi ili barem impresionira, ali zivotinje jesu vise puta. A to sta kazes da ljudi prilaze predatorima je u redu, pa ne znaci da ce te na prvi pogled napast. Upravo se tu vidi taj razum izmedu ostalog, nece te zaklat iz cista mira. Da udes u celiju najgorem ubojici na 7 dozivotnih, opet je veca sansa da te nece napast vec ce samo porazgovarat, cak i ako je smjena strazara pa ti nema pomoci, a to se dogadalo.

      A kakav ti je to primjer glede zastite obitelji ? Pa naravno da bih poduzeo sve bilo kad i bilo di. To nije nesto nemoralno i zivotinjski o cemu san govorio. Pa skocio bih u obranu i tebi i bilo kome, pogotovo djeci. Ne znan za tebe, ali ja bih se svakako potrudio da u nekakvom fallout scenariju ostanem barem priblizno moralna osoba, a ne da okolo lovin ljude za veceru ili ubijan i silujen jer eto nema organa reda. Primjer ti je potpuno pogresan i izvrnut.

    • Dragon3

      @funky0308, 01.11.2017 - 19:38

      Komentar ti je 100% na mjestu ?

    • marko1106

      @funky0308, 02.11.2017 - 09:40

      slazem se u potpunosti…ali kad bi gledao sebe ja sam kao klinjo gledao nasilje kroz filmove i kroz igre i koliko sam svjestan svoga postojanja niti sam postao psihopat niti nekakav serijski ubojica cak sam siguran da mi je i pomoglo razlikovati dobro i zlo više nego sto me to Crkva ucila…..naravno svatko drugacije reagira ali mislim da to nema veze sa nasiljem vec su ti ljudi bolesni od starta samo im treba nesto da ih potakne….

    • funky0308

      @marko1106, 02.11.2017 - 16:31

      Slazem se. Iako, kada sam ja bio klinac bila su ipak neka drzga vremena…”bezobrazne” novine smo “krali” tati iz ladice s carapama, nasilje gledali u Schwartzenegerovim (garant sam krivo spelao ali nema veze) filmovima i nije nas bas sve ovako bombardiralo sa svih strana ali i ja vjerujem u to da je to nesto sto je zapisano u genima i da je moguce da je nasilje u igri ili na TVu samo pokretac necega sto je ocito neizbjezno.

    • leon991

      @funky0308, 02.11.2017 - 21:56

      Sa svime se slažem osim sa ” životinje ne love i ubijaju iz zabave ”. Tu bi se prevario. 🙂

  • ihneacho

    01.11.2017 - 13:02

    zašto imaju žaliti, niko se nije zalio na feminizam u igrama pa ne treba ni na ovo, ne kazem ja nesto protiv ni zena a ni muških al ono glupo su to teme

  • Fry

    01.11.2017 - 15:32

    Lijepo na igri piše dobna granica.

  • Chris_28

    01.11.2017 - 17:28

    mogu se odmah zaliti i na nasilje u filmovima kojeg ima puno vise, poserem im se na politicku korektnost

  • TypicalHog

    01.11.2017 - 17:29

    Kao da su filmovi puno bolji…

  • Drunkenstein

    01.11.2017 - 19:11

    Svi standardni oblici nasilja u igrama su u redu (gta, horori, iznutrice, krv itd.), ali mi je nepojmljivo da nekima ili cak vecini ne smeta scena di je otac nasilan prema kceri. Jadna izlika od covika koja ce takve igre igrat, sta je sljedece, mucenje zivotinja i djece, pedofilija ? Pa razumite li vi da to nije gta, nije ona uobicajena doza nasilja na koju smo vise-manje svi naviknuti. Ovo vec prilazi svaku mjeru ukusa, nezamislivo mi je da takvi najgori od najgorih zlocina privlace ljude ka nektar pcele. Igre su medij, i to trenutno vrlo mocan i sposoban koji nesumnjivo moze progurat bilo kakvu ideologiju i najgnjusnije oblike ponasanja. Zalosno je sta ima toliko labilnih i slabasnih karaktera sklonih manipulacijama pa da se nisu u stanju oduprit ovakvim gadostima. Sta, nebi vam smetalo vidit lika da brutalno umlati kcer u gta6 ili brutalna silovanja i pedofiliju u nekoj realisticnoj i popularnoj igri poput gta ? Ako je to slucaj, onda vam ja nebih bio u kozi. Niste ista vise od labilnih slabica koji se nebi bili u stanju suprostavit niti prosjecnom maltretiranju, a kamoli nekome priskocit u obranu. Ako vam ovakve ekstremne krajnosti ne smetaju, odnosno nebi vam smetalo da se sve cesce pocnu vidat u popularnim igrama, onda vas moze samo sram bit. Izmanipulirani ste sa svih strana, privlaci vas teska negativnost ka svitlo komarce. Uopce niste svjesni toga da prihvacanjem ovakvih stvari, one postaju sve normalnija i rasirenija pojava u drustvu i kulturi, nesto sta se tolerira. Pa vise se ni na pedofile i mucitelje zivotinja ne gleda toliko lose, gotovo ih se izjednacava sa svim drugim oblicima kriminala. Ovakva bolesna sranja ce potpuno unistit individualnost, identitet osobe koji je vec i sad na vrlo tankom ledu, a tada se mozete pozdravit sa svime sta vam je drago. Ja osobno odbijan sve oblike ‘zabave’ i medija koji sadrze gore navedene gnjusote.

  • boris 34

    01.11.2017 - 20:59

    Pa da ,stavili muske likove bilo bi nasilje na muskarcima haha

  • deanHR

    01.11.2017 - 23:15

    Nije baš jednostavno reći da li je OK staviti takvo nešto u trailer. Ako se stvori slika da je takvo ponašanje neprihvatljivo onda treba poticati čim više medija da se nauče jadnici koji to rade slabijima (ženama i djeci) da ne rade ama baš ništa dobroga. Ako se takvo ponašanje na bilo koji nacin slavi nije dobro. Ako je nasilje nad ženom u igri došlo kao zaslužena osveta onda vrijedi pravilo potpune ravnopravnosti spolova i neće mi pati teško nasilje nad osobom koja to debelo dobro zasluži. Znači, nije baš lako reći da ili ne takvim scenama. Potrebna je povijest koja je dovela do te scene.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?