HCL.HR

Sony će ubuduće vlastiti uspjeh mjeriti prema broju mjesečno aktivnih korisnika

Petra Rukav 03.11.2017.   •   24 komentara


Tvorac PlayStationa 4 odlučio je da se njegov poslovni uspjeh više neće zasnivati na broju isporučenog hardvera već broju mjesečno aktivnih korisnika.

sony uspjeh

Sony je nedavno održao konferencijski poziv za analitičare i investitore na kojem su rukovoditelji tvrtke govorili o planovima poslovanja PlayStationa. Između ostaloga, spomenuli su da će Sony ubuduće pratiti odnosno mjeriti poslovni uspjeh PlayStation branda prema broju mjesečno aktivnih korisnika (MAK).

Naime, Sony je vlastiti uspjeh do sada mjerio prema broju prodanih primjeraka vlastitog hardvera, a izgleda da ne žele zaostajati za Microsoftom koji je takav pristup „MAK iznad hardvera“ prihvatio nešto ranije; ili Activision Blizzardom i Electronic Artsom, koji također izvještavaju o broju mjesečno aktivnih igrača ili prosječnom vremenu provedenom igrajući određeni naslova.

Svakako, prodaja konzola i dalje je veoma važna jer čim se više primjeraka proda veće su šanse da će to dovesti do točke zasićenja, no Sony se izjasnio da je bitnije pratiti izravnu interakciju s potrošačima. To znači da će pratiti stvari kao što su prosječan broj korisnika unutar mjesec dana, broj PS Plus pretplatnika te koliko vremena igrači ulažu u svoje konzole.

Komentari (24)

  • GAMEmaher

    03.11.2017 - 15:27

    Sad će porasti baza aktivnih korisnika sa Worms Battleground na ps plus november…nek mjere!

  • sale9667

    03.11.2017 - 16:23

    Nek izmjere zadovoljstvo PS Plusom. I nek izračunaju koliko bi im se zarada povečala da stave malo bolje igre. A mozda cak i da vrate godisnju na onih 365 kn.

    • Sinek

      @sale9667, 03.11.2017 - 16:48

      Pa zadovoljstvo je off the chart s obzirom da sam tih 400kn za godinu dana isplatio samo kroz zadnja 3-4 mjeseca. Ovo je fascinantno, nakon 5 mjeseci uleti mlaka ponuda besplatnih igara i odmah u plač…

    • sale9667

      @Sinek, 03.11.2017 - 17:18

      Ne, nego je u zadnjih 2 godine par mjeseci oke naslov i sad ti mislis da se ne znam kako isplatilo.

    • Sinek

      @sale9667, 03.11.2017 - 17:28

      Pa samo kažem da se meni isplatilo, nisam imao nijedan od ovih AAA naslova sto su dijelili, ne mislim da je 400kn godisnje big deal itd. Koje si ti naslove ocekivao ovaj mjesec tj. s kakvom bi ponudom bio zadovoljan? Pitam najiskrenije, vidim da je dosta ljudi diglo hajku oko ovoga…

    • sale9667

      @Sinek, 03.11.2017 - 18:36

      Naravno, svako ima svoj ukus 🙂
      Iskreno ne privlace me uopce besplatne igre. Puno mi je dat 450,460 kn za ps+ kad bih ga koristio za samo jednu igru. Nisam tip koji isprobava puno igara. Da jesam, sigurno mi nebi bilo tako puno izdvojit taj iznos jer bi neke od tih igre i odigrao.

      Hm, bilo bi zanimljivo da Sony ponudi ps+ pretplatu koja bi bila jeftinija od sadasnje ali bez besplatnih mjesecnih igri.

    • Sinek

      @sale9667, 03.11.2017 - 20:09

      Fair enough. Ja sam prešao 100% i Sky Force i Hue od listopada i više-manje sve volim barem probati… Imaš zgodne popuste kao pretplatnik (npr. Borderlands Handsome Coll., Bioshock Coll., 100-injak kuna svaka) pa se i na takav način može ubosti nešto što ćeš stvarno igrati.

    • movie

      @sale9667, 03.11.2017 - 21:39

      Koristim plus od kako imam PS4 a to je od prvog dana i uopće ne gledam koje se igre nude svaki mjesec niti me interesiraju. Plus pretplata mi je potrebna da bih mogao igrati online fifu i to je to…

    • GAMEmaher

      @Sinek, 03.11.2017 - 18:53

      Meni se u globalu isto zadnjih godinu isplatio ps plus… imam PS4, PS3 i Vita a na akciji bio uzeo 12 mjeseci za 285 kn mislim za prošli Božić… u kolovozu opet produžio za 365 kn kad su dali 12 + 3 mj. akcija tako da sam za te novce miran do 3.mj.2019 sad.

  • Dragan[MKD]

    03.11.2017 - 16:46

    Nek rade vise igara sa fokusom na MP, nego li SP kao sto je GT:Sport, i onda ce vidjet kako ce im skoci prodaja PS+ pretplata. Ovako sa vecinom SP igara ne pada mi napamet da uplatim PS+.

    • Sinek

      @Dragan[MKD], 03.11.2017 - 16:57

      Pa ne zovi vraga jebemu 😛 Jedan od razloga uspjeha Playstationa je upravo taj što su ti uz multiplatform multiplayer naslove kao što je BF1 ponuđena i ekskluzivna singleplayer iskustva kao GoW, Horizon ili Bloodborne. Ti naslovi doslovno prodaju konzole.

    • Dragan[MKD]

      @Sinek, 03.11.2017 - 17:40

      Pa prodaja konzola ne nosi bas zarada, koliko sam skuzio sad su konzole znatno jeftinije i njihova prodaja ne nosi neki velik profit, prodaju po znatno manju marzu. U vrijeme PS3 su se prodavali cak i po 500eura, a sad moze se naci i za 200eura kad je black friday itd.
      Sad glavni profit nosi MP i loot boxevi, i sve ono sto mozes da prodas nakon toga. A da budeme iskreni, SP igre ne nosu dodatnu zaradu, samo Fifa Fut coinse u 2017toj su zaradili 1 milijarda USD. Drugcije su vremena i Sony to zna, zato je ova odluka toliko bitna, a i vidjecemo uspjeh GT:Sport.

    • Sinek

      @Dragan[MKD], 03.11.2017 - 20:04

      Da, u pravu si. Pošto, kako stoji u članku, prelaze sa filozofije “više hardvera” na “više pretplata, mikrotransakcija” ovo što govoriš ima smisla. Ali opet kažem- ne zovi vraga, jer ono što kompaniji paše nije nužno bolje za nas gamere 🙂

    • pa3k997

      @Dragan[MKD], 03.11.2017 - 21:21

      Dobro ti kaze sinek ne zovi vraga. Napisao si sto donosi zaradu,ali to sto donosi zaradu ne donosi nista dobro za nas trenutno. Placanje nekakvih gluposti nakon sto kupis igru da bi igra bila ljepsa,bolja i zanimljivija ne moze biti dobro. Sve te stvari bi vec trebale biti u igri od 60eura.

    • Dragan[MKD]

      @pa3k997, 03.11.2017 - 22:07

      Pa valjda Sony ne cita HCL 🙂 Ali da slazem se da nije dobro za nama, ali je dobro za biznis, pogotovo jer zaostaju u taj segment iza konkurencija. Malo su se pobolsali sa GT:Sport koji je fokusiran na MP, ali uglavno igre su im SP, istina ima neki MP kao Uncharted 4 i TLOU ali to nije core komponenta tih igara i nije ono po cemu se tih igre pamte. Drugacije su vremena i Sony se mora polako prilagodaviti kako bi ostvario znacajni profit.

    • marko1106

      @Dragan[MKD], 03.11.2017 - 23:01

      prodaja konzole ne donosi zaradu? ps3 je stari hardver i ps4 se prodaje vjerojatno kao i prije…pogotovo sad kad RDR2 i TLOU2 izadju…konzola im je glavni adut u cijeloj prici, da nema konzole ne bi bilo ni njih…a da ne kazem kroz te sve SINGLEPLAYER igre koje ju prodaju…ne pricajte ljudi gluposti zato sto procitate glupost na netu,svasta se pise svakodnevno ali 10% je istine u svemu tome…Singleplayer nije mrtav niti ce ikada biti….

    • Dragan[MKD]

      @marko1106, 03.11.2017 - 23:54

      Pa kad je bio teardown to se sve doznalo, cak je i HCL pisao o tome, a gdje je promidzba, marketing, reklame, distribucija?
      Novac nije u hardveru, nego u ovo sto prodas nakon toga.

    • marko1106

      @Dragan[MKD], 05.11.2017 - 21:47

      dobro ali kad narucis (ne znam sad tocno koliko se napravilo ps4 pa od toga prodalo,pa cu bunuti cifru) 2-3 miliona tih istih hardvera i graficki cijena znatno opada…to sto ti, HCL ili netko drugi govori to su markentiski trikovi….sad da li je Sony znao za to ili je dobio besplatnu reklamu od drugih koji su to istrazili to je druga prica….Hardver ce Sony-u uvijek biti na prvome mjestu i Sony ce prije platiti Rockstaru da im budu eksluziva nego sto ce ikada imati na Rockstaru zarade….

    • L3gi0naR

      @Dragan[MKD], 04.11.2017 - 05:38

      Uspjeh GT Sporta je nula.Proćitaj malo Metacritic recenzije.Fokusom na Online i izbacivanje karijere ,katastrofalno malim brojem staza i vozila,ovo je najgora GT igra.

    • apach

      @L3gi0naR, 05.11.2017 - 03:41

      Isto kao sto je propalo nekoliko naslova u zdnjih par godina koje su se fokusirale samo na MP a osakatile SP, a sto je najgore bas su u tom segmentu mogle da briljiraju i imale su mnogo veci potencijal. Pogovo naslovi koji su citav svoj vijek bili opcenito SP igre pa odjednom ( bum ) MP only..Hladan tus za sve koji su taj naslov upravo volili zbog SP, a bogami i oni su sigurno osjetili na svom dzepu tu avanturu zbog lose prodaje, nemozes tek tako umjesto kolaca stavit pred nekoga govno i ocekivati da mu za to uzmes novce. GT Sports je zadnji primjer da MP only nevodi nikud, koliko god se danasnja industrija igara trudila da to nametne.

    • Dragan[MKD]

      @apach, 05.11.2017 - 22:35

      OK, dat ci tu jedan osobni primer, evo sad je moji jaran/kolega/brat/rodzak/nebitno kupio igru, evo na primer Uncharted, TLOU, GoW, Detroit,HZD nebitno bilo koju SP igru i evo on prodje pa da meni, ja prodjem, pa dam mog susjeda, on prodje pa da netko treci, i tako u krug cjela naselja izigra jedan primjerak igre i Sony izgubi novac naravno, ovo je jedan primjer, koji ja redovito koristim, nije piraterija ali svakako ide na steti Sonyja, epa sad ti vidi, i Sony naravno zna to, i zato se fokusiraju na MP sadrazaj, jer tamo su novci. Evo vidis ovu godinu, GR:Wildlands se prodala daleko vise na PS4 od na primjer Alloy, pa cak vise od Zeldi, a GR:W je sranje usporedbi. Ako se ne varam HZD u prvom mjesecu se prodao u ccc. 3 miljijuna primjeroka sto je oko 5% cjelokupnih PS4 konzolu u prometu. Pa sad ti vidi, problem Sonyja.

  • Fr3dY

    03.11.2017 - 20:23

    neka stave malo bolje igre koje se dobijaju sa ps plus pa ce imati vise korisnika,takav je sistem…

  • moordrak

    04.11.2017 - 09:55

    Kud svi Turci, tud i mali Mujo. Ovo su očigledno korporativni trendovi jer Sony se nema čega bojati. Playstation u svim svojim iteracijama ima stabilnu bazu korisnika sa tendencijom rasta. Po meni bi ova promjena mogla rezultirati još većom brigom za korisnike u vidu proširenja postojećih i stvaranje nekih novih usluga. Ne znam za druge, ali ja kao korsnik PSN-a volim biti pažen i mažen. Trenutno to postižu dobrim popustima za PsPlus korisnike i ponudom free igara te čestim sezonskim popustima za sve kao i tjednim odnosno mjesečnim akcijama na određene naslove. U zadnjih godinu dana, u mom libraryu se nakupilo preko 30 igara upravo radi dobre ponude.

  • apach

    05.11.2017 - 04:06

    Od tih 30 nisi igrao ili dovrsio ni deset niti ces kad dovrsiti ili igrati, jedino ako ti to stvara neki ceif da ih mozes tamo gledati i biti sretan sto ih imas bez obzira na sve.I kad sve okrenes, obrnes ti soniju bezveze bacio novcanice kao i svi ostali..Budimo realni 10 do 15 % godisnjeg novca uplacenog za PS plus se hajmo reci isplati ili vrati, sve ostalo je nasa fikcija da smo u plusu, pa sony i svi ostali bi vec davno propali da je suprotno, dok oni trljaju dlanove ti si zamisljaj da si dobro prosao 😉

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?