HCL.HR

Square Enix će ubuduće razvijati igre po modelu usluge

Zoran Žalac 22.09.2017.   •   34 komentara


Predsjednik Square Enixa predočio je svoju viziju za budućnost poslovanja tvrtke, a ona se vrti oko igara koje će igrači igrati na duže staze.

Prompto iz Final Fantasy XV

Iako je Final Fantasy 15 ostvario pristojne prodajne rezultate, u Square Enixu su svjesni kako je ta igra predstavnik sada već zastarjelog modela poslovanja – veliki, skupi projekt na kojega kupci troše novac jednokratno. S tim na umu, predsjednik Square Enixa Yousuke Matsuda obećao je dioničarima tvrtke da se ista okreće prema budućnosti te da će raditi igre po modelu usluge.

“Završili su dani kada su singleplayer naslovi imali primaran status, a multiplayer je bio sporedan. U zadnje vrijeme multiplayer igre preuzele su vodstvo i to je standard za dizajniranje igara za dugotrajno igranje.” – izjavio je Matsuda, sugerirajući kako će Square Enix ubuduće raditi igre s naglaskom na dodatni sadržaj poslije izlaska.

U sklopu iste stvari Square Enix razmatra i mogućnosti kako profitirati od toga što igrači streamaju svoje iskustvo igranja.

“Rastući broj naših kupaca ne samo da uživa u igranju samih igara, već i gledanju drugih igrača kako ih igraju… Gledanje naprednih tehnika profesionalnih gamera ili unikatnih streamera je dodatni način za uživanje u igrama. Gledanje gaminga postaje važan segment zabave, a jednom kada se broj publike poveća, streaming će imati vrijednost medija. Taj prijelaz gaminga u formu medija događa se brzo, a mi imamo veliki interes u tome i proaktivno radimo na tome da od toga napravimo biznis.” – poručio je Matsuda dioničarima Square Enixa u svom pismu.

Označeno sa: ,

Komentari (34)

  • IvanHR

    22.09.2017 - 10:37

    Realno,dioničare uopće nije briga,bitno da se lova vrti

  • Black op

    22.09.2017 - 11:50

    ““Rastući broj naših kupaca ne samo da uživa u igranju samih igara, već i gledanju drugih igrača kako ih igraju…” Najbolje da se igre igraju same, to bi bilo revolucionarno

    • baDarmageddoN

      @Black op, 22.09.2017 - 12:00

      Pa ne možeš reći da preveliki broj gleda igranje a ne igra. Meni je to fascinantno. Gledanje nečega što mogu igrati…bezveze

    • baDarmageddoN

      @baDarmageddoN, 22.09.2017 - 15:44

      Mislio sam reći “Pa ne možeš reći da preveliki broj IGRAČA gleda igranje a ne igra” tj. da ih previše gleda druge kako igraju

    • PppPP

      @baDarmageddoN, 22.09.2017 - 17:29

      gleda, al neće gledat ako je samo bezveze gameplay bez komentara i eventualno facecama

  • Drunkenstein

    22.09.2017 - 14:43

    Jebemu, a ja se bas okanio multiplayera ima vec neko vrime i igran samo single. Jedina je srica u nesrici to sta san zbog glupog multiplayera propustio odigrat veliki broj vrhunskih igara pa sad to nadoknadujen, od 2004. pa nadalje. Ima toga ohoho, a kad odigran sve sta zanima, umirovit cu se jer gejming ionako vrlo izgledno ide kvragu sa svin ovim trendovima zadnjih godina.

    • Black op

      @Drunkenstein, 22.09.2017 - 18:18

      Spojler, sve poslije 2013. je reciklirano, Minecraft, assassin’s Creed (posebno 2), mass effect, tomb raider, Deus ex hr, hitman Blood money, portal, half life 2 itd. su nešto što se neće ponoviti uskoro.

    • Czar

      @Black op, 22.09.2017 - 19:18

      Možda za tebe, za nove generacije perača nije.?

    • Black op

      @Czar, 22.09.2017 - 21:30

      “perača”, wat m8?

    • Drunkenstein

      @Black op, 22.09.2017 - 19:52

      Od tih navedenih san vec prisa Assassins 2, Mass 1, Deus HR, i Blood Money, no to je bilo davno. Ipak san nesto dobroga i odigra za vrime multiplayera hehe.

  • PrydaCro

    22.09.2017 - 15:11

    Izgleda da mozemo lagano prihvacat to da cemo imat sve manje igara sa singleplayerom i sve vise pubg alfa beta dlc season pass smeca. Gadi mi se sve to.

    • josipk

      @PrydaCro, 22.09.2017 - 15:28

      e to si u pravu ja bas i nisam ljubitelj multiplayer igrica

    • Drunkenstein

      @PrydaCro, 22.09.2017 - 15:56

      Da, i meni se to sve neizmjerno gadi. Moglo se primjetit ima jos koju godinu da ce ova industrija postajat sve ljigavija, i to eksponencijalno. Sad su pored filmova, serija i muzike pocele i igre zaglupljivat. Jadne li ove mlade generacije, tocno mi ih je zao, kvaliteta kulture ce im bit apsolutna 0.

    • josipk

      @Drunkenstein, 22.09.2017 - 17:32

      dobro nemam ja nista protiv multiplayera, ali neka imaju igrice zajedno i singleplayer, tj. multiplayer i singleplayer zajedno ko sto imaju cod, battlefield,racing igre, borilacke igre, itd…

    • Drunkenstein

      @josipk, 22.09.2017 - 17:54

      Pa da, slazen se. Neman ni ja nista protiv multiplayera, no iman protiv toga da se iskljucuje singleplayer. No ipak mislin da to nece zazivit jer velik broj ljudi kupuje igre zbog single playera.

    • josipk

      @Drunkenstein, 22.09.2017 - 18:32

      e to si u pravu, slazem se sa tobom

  • superdeda2000

    22.09.2017 - 16:24

    Obično nisam preveliki nostalgičar i jasno mi je da se trendovi često mijenjaju, ali čemu forsiranje multiplayera??? Da bi multiplayer mogao u svojoj osnovnoj mehanici parirati singleplayeru treba najprije riješiti nekoliko ključnih problema. 1. Kako će prisiliti igrače da igru zbilja i igraju a ne da se glupiraju online i time kvare MOJE iskustvo igranja? 2. Kako će riješiti činjenicu da u multiplayer naslovima nema pauziranja igre. Nemamo svim mogućnosti biti nekoliko sati prikovani za stolicu, bez da se digneš i odeš na wc ili da obaviš telefonski poziv. 3. Kako će riješiti činjenicu da veliki broj ljudi nema stabilnu konekciju na internet za igranje multiplayer naslova. 4. Kako će riješiti činjenicu da igranje nije svima kompetitivna zanimacija i ne interesira sve igrače skupljanje bodova, killova i dizanje levela svojem liku iz igre? Dakle, nemam ništa protiv ideje o multiplayer naslovima kao primarnim načinima igranja video igara, ali neke preduvjete ipak treba riješiti prije nego se uvode novi trendovi.

    • Czar

      @superdeda2000, 22.09.2017 - 19:27

      Čemu multiplayer bi ti mogao odgovoriti Rockstar sa svojim gta5, koji je jedan praktički čisti singl naslov pretvorio u multi i samo na tom multiju koji je kao free dodatak singlu digao više love nego na svim prodanim primjercima igre.
      Jednostavno singl neće biti nikada toliko profitabilan kao multi s pažljivo ukomponiranim mikrotransakcijama.

    • superdeda2000

      @Czar, 22.09.2017 - 20:12

      Da li taj primjer odgovara na moja pitanja gore? Tko mi garantira da nećeš krenuti na neku misiju i da se neki papak neće početi glupirati i upoprastiti meni igranje? Pauza? Konekcija na internet? Priča? Kampanja?

    • Czar

      @superdeda2000, 22.09.2017 - 21:36

      Kako u životu, tako i u igri nema nikakve garancije.
      Eventualno kod mmorpga gdje imaš striktno odvojene pvp i pve servere, ali to opet ne znači da te na pve serveru umjesto genkanja neće netko onako propisno ispičkarat i ode ti opet dan.
      Jednostavno debila je uvijek bilo i bit će ih, navikni se.
      Što se tiče pauze, od tog ništa jer nije izvedivo kod većine žanrova, a da i jest budi siguran da bi bilo zloupotrebljavano.
      Konekcija nije problem devsa, a i igre su namjenjene prvenstveno za zapadno tržište gdje su već odavno svi na optici sa stabilnim i brzim vezama.
      Priča i kampanja, zavisi što igraš – u pubg tog nema niti treba, ali ako nemožeš bez toga evo ti sad Destiny 2 ili pak bilo koji mmorpg poput WoWa, GW2 itd.

    • baDarmageddoN

      @superdeda2000, 22.09.2017 - 21:50

      Ima garancije da će se naći barem jedan prirodno glup ili nesposoban ili mu je jednostavno pa se glupira, da, i zato je hebeno teško završiti GTA V heistove. Da barem postoji opcija da samo jedan ili dva igrača prolaze kroz to, makar bi isplata bila manja jer ovako je najlakše izgubiti živce. Sjećam se kao jučer jedan od mojih prvih heistova kada se krade auto sa onog brodogradilišta- 4x smo ponavljali taj dio jer je lik kojeg sam vozio sa tim autom bacao c4 i u pravilu ubio nas. A i teško je čak i na HCLu naći nekoga spremnog za heist, makar mnogi od nas pokažu volju i spremnost 😀

    • baDarmageddoN

      @baDarmageddoN, 22.09.2017 - 21:50

      *ili mu je jednostavno dosadno pa se glupira

    • moordrak

      @superdeda2000, 25.09.2017 - 15:44

      Eto imam i ja koju godinu u guzici pa me superdeda2000 inspirirao za pisanje lancuna. Pa da krenem, jel’te 😛

      1) “Gluparanje” je dio igre. Može i obrnuto: igranje je glupiranje i gubljenje vremena. Svi to radimo. Zašto? Jer možemo. I baš je gušt podjebavati nekoga tko se na takve stvari još više raspizdi. Neki previše ozbiljno shvaćaju igranje…

      2) Pauza u multiplayeru je oksimoron. Dužina gampelya se jednostavno rješava tako da se limitira vrijeme potrebno za odrađivanje nekog “zadataka”. Čak su i prve MP napucačine nudile limitirano trajanje runde. Ako se usred igre trebaš ići ispišati, izisrat ili odrađivati nekakav posao preko telefona, jbga stari. Loš tajming. Kad se igram, onda se igram i nisam dostupan za nikoga taman da sjekire padaju sa neba.

      3) QOS danas predstavlja zakon. Downtime hrvatskih providera se poboljšao ali i dalje je nešto niži od svjetskog prosjeka i na godišnjoj razini iznosi oko 8 sati, ovisno o provideru, što u postocima znači da su sve usluge dostupne 99.99% vremena . Ne živimo u 1987. i vremenu analognih modema brzine 9600 bps nego u 2017. i vremenu 3-4-5G-a i LTE-a brzine u rasponu od 5-150 mbita “po zraku”. Svako veće selo u HR (Europu neću ni spominjati) ima mogućnost kačenja na širokopojasni internet na barem 3 načina: zrakom, žicom i optikom. Velika većina igrača dolazi iz visoko urbanih sredina u kojima brzine interneta, propusnost mreže i dostupnost servisa nisu upitni. Taj famozni “ping” kojeg svi spominju, a nitko zapravo ne razumije, nije jedina alfa i omega online igranja. “Laganje” je najčešće posljedica loše optimiziranosti što na klijentskoj što na serverskoj strani aplikacije koju koristimo za igranje. Serveri na kojima se vrti MP komponenta nisu svemogući. Ako optimizacija opterećenja nije dobro izvedena, imamo cirkus. Nismo jednom vidjeli kaos prvih dana 🙂 Zbog masovnog i legalnog “napada” igrača na servere (fala ekipi iz marketinga) događaju se nepredvidljive greške i ispadi, a sve to skupa nema previše veze sa brzinom kojom se igrači spajaju na net. Set mehanizama, sustava i infrastrukture koji se krije iza gejmerske priče inženjerski je vrlo fascinantan jer se sve događa u realnom vremenu što je najteži stres test opreme i softvera koji postoji.

      4) Brže, više, jače odnosno “moj je veći od tvojeg” je definicija
      multiplayera. Slažem se kako multiplayer ne bi trebao biti isključivo kompetitivna zanimacija (mogu zamisliti nekakav story driven co-op ) ali bez natjecanja, multiplayer gubi smisao.

      Udafio sve? Fino. Aj živili vi meni 🙂

  • L3gi0naR

    22.09.2017 - 17:30

    Ne zanima me MULTIPLAYER !!! odigram 20-ak sati na godinu neku MP igru i to je to.

  • Goran1234

    22.09.2017 - 20:18

    Zašto forsiranje multia?Pa zbog plaćanja,ništa više.

    • baDarmageddoN

      @Goran1234, 23.09.2017 - 08:46

      Ne. Kako onda jedan Witcher ili Horizon ili Zelda ili mnoge deuge SP igre imaju topiku prodaju, makar se zna da Zelda ima emulator a TW3 je bio krekiran na dan izlaska? Jer su dovoljno dobre da se kupe i bez MP komponente! I više nego dovoljno dobre.

    • baDarmageddoN

      @Goran1234, 23.09.2017 - 08:53

      Tj, da… Za igre koje nisu posebno dobre i zanimljive za više sati. Jer nema veze što je Uncharted 4 odlična igra, siguran sam da mnogi radije kupe OK igru u kojoj mogu utrošiti više vremena nego odličnu koja traje kraće.

    • Goran1234

      @baDarmageddoN, 23.09.2017 - 09:09

      I to ima smisla,evo FF 15 je single igra,ali su na njoj već planiraju nekakav multi,a u budućnosti kod SqureEnix će to izgleda biti praksa…

    • baDarmageddoN

      @Goran1234, 23.09.2017 - 09:17

      I opet, to nije zbog pirata. Koliko su piratizirali tu igru do sada? Moguće da postoji šačica ljudi koja je opet “sredila” ps4 ili x0 da tjera ne-originalne igre ali i u teoriji taj broj je mali. A igra još nije na PCu da se može reći da je piratizirana. Ti si dao savršeni primjer. Igra koja se dobro prodala, nije piratizirana ali opet izdavač mijenja način poslovanja. I onda će reći da je to zbog pirata? Nek se jebu i budu iskreni- razlog je samo jedan, da zarade više. Ne koliko im je dovoljno nego više od toga.

    • Goran1234

      @baDarmageddoN, 23.09.2017 - 09:22

      Pa da,sad će smanjiti proizvodnju igri,smanjiti ili ukinuti singl play,uvesti mikro transakcije i hrpu DLC-ova…

    • baDarmageddoN

      @Goran1234, 23.09.2017 - 09:31

      Da. Bez mikrotransakcija uskoro nećemo moći igrati. Pogledaj samo kontroverze oko NBA 2k. jedan recenzent je dao igri ocjenu 3/10 zbog toga što su mikrotransakcije za doslovno svaku stvar u igri, barem tako kažu, ja nisam testirao niti neću jer me košarka ne zanima. Onda je izdavač tražio da se ta ocjena izbriše i makar to i nije tema ovog članka, opet se na sreću počelo postavljati pitanje kvalitete recenzija i samih recenzenata. Ako znam da je netko kvalitetan to je InsideSimRacing, svi drugi timovi uključujući i HCL imaju previše grešaka. A što se tvojeg komentara tiče, pošto sam otišao u dublje vode- yep. To je budućnost AAA igara.

    • Goran1234

      @baDarmageddoN, 23.09.2017 - 12:42

      Da svakodnevnica se prenosi i uvidio igre.Što si bogatiji više vrijediš.

    • baDarmageddoN

      @Goran1234, 23.09.2017 - 13:16

      Novac je jedina bitna stvar, do par trenutaka prije smrti…

  • Goran1234

    23.09.2017 - 09:23

    I muzti jedan naslov 10g..

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?