HCL.HR

Square Enix u 2012. generirao gubitak od 135 milijuna dolara

Ante Malenica 13.05.2013.   •   11 komentara


Bez obzira na nekolicinu kritički iznimno uspješnih naslova, Square Enix je prethodnu poslovnu godinu završio u crvenom. Gdje je problem?

Očekivano, no nimalo ugodno poslovno izvješće za prethodnu poslovnu godinu obznanio je svojim dioničarima japanski izdavač Square Enix, koji je prošle godine izbacio igre Tomb Raider, Hitman: Absolution te Sleeping Dogsa. Poslovna 2012., koja je završila 31. ožujka 2013. (op.a. kod mnogih velikih kompanija postoje razlike između poslovne i “stvarne” godine) na kraju je ostala obilježena crvenom bojom – ostvaren je gubitak od 135 milijuna dolara.

Jedan od glavnih krivaca svakako je slabija prodaja ranije spomenutih multiplatformskih hitova – informacija koja je već ranije isplivala u kontekstu najavljene smjene predsjednika uprave Yoichija Wade, koji će svoju poziciju napustiti tijekom idućeg mjeseca.

Pozitivna vijest je što je ukupna prodaja svih proizvoda ovog izdavača u odnosu na godinu ranije porasla za 15,7%, odnosno za 24,5% kada je u pitanju sve brže rastuće digitalno tržište, no smanjivanje operativne dobiti (bruto dobit umanjena za troškove poslovanja i amortizaciju – čista zarada) čak za 99,7% – na 434 000 dolara, očigledno je ostavilo traga na financijskoj računici.

Suma summarum, bez obzira na kritički relativno uspješne naslove, Square Enix očito je krivo procijenio stvarno zanimanje publike za njihove hitove. Uz visoke troškove rekonstruiranja, računica je takva kakva je, a budući da novi predsjednik uprave Yosuke Matsuda najavljuje detaljnu reviziju cjelokupnog poslovanja, bit će zanimljivo vidjeti hoće li naslovi koje financira ovaj izdavač ostati na dosadašnjoj razini kvalitete, koja je nerijetko usko vezana uz raspoloživ budžet. Nadajmo se da će Thief 4 dobiti svu adekvatnu financijsku pažnju.

Očekivanja za novu poslovnu godinu uglavnom su pozitivne prirode – očekuje se neto dobit između 34 i 59 milijuna dolara. Živi bili pa vidjeli.

Komentari (11)

  • Black op

    13.05.2013 - 16:53

    Bast steta, cudi me da ni Tomb raider nije popravio situaciju.Hitman Absolution je bio stvarno razocaravajuc a i zbog njega su izgubili dosta.Samo da neko ne bi rekao da je to zbog piraterije, ako neko ima para kupice je, oni koji nemaju nikada ni nece moci da si to priuste jer je to vecinom mladja publika.

  • kaisersephirot

    13.05.2013 - 17:09

    nez, ova tvrtka nije ni blijeda kopija nekad veličanstvenog SquareSofta, nadam se da će popraviti sve sa next-gen Final Fantasijem, čekat nas je do E3

  • GamerIN_HD

    13.05.2013 - 18:22

    Hehehe to im je onih 80kn za Hitmana na HR PS Storeu :)

  • LocDog

    13.05.2013 - 19:41

    Glavni je problem sto se danas puno previse trosi na sugavi marketing

    • Adam Jensen

      @LocDog, 16.05.2013 - 08:18

      Slažem se. Ali da nije marketinga ne bi se igre tipa Resident Evil 6 prodavale po 5 miliona.

  • Prophet

    13.05.2013 - 21:45

    Jadni ovi razvojni timovi,za zaljenje su.Silne milione zarade,neki i milijarde,a opet kukaju na kraju.Pa kako nece propasti.Kako su krenuli samo ce kutije prazne prodavati sa COVEROM da sto vise para uzmu,nece im vise biti bitno da li ce napraviti dobru igru…..xD

  • bombajstampa

    14.05.2013 - 08:11

    eh, kad mora prodat 5 miliona kopija da bi bili na nuli. troškovi izrade takih igara su ogromni. prije prodaju milion i pravo im dobro budne

  • Adam Jensen

    @Ementaler, 16.05.2013 - 08:22

    Sada se više potroši na marketing nego na razvoj igre. Razumijem kad je igra loša a oni uz pomoć marketinga navuku igrače da je kupe u velikom broju. Ali, zar ima potrebe legendarne igre tipa Hitman i Tomb Raider toliko reklamirat i trošit pare na marketing. Pa takve igre ljudi očekuju godinama i jedva čekaju da izađe.

  • IaMarmageddoN

    @Ementaler, 16.05.2013 - 09:14

    Istina.

  • Ne[c]ro

    @afterlife, 14.05.2013 - 14:54

    Ti shvacas da oni zapravo nisu nista zaradili? Procitaj si opet vijest >.>

  • deltafors

    @Badass_Bunny, 13.05.2013 - 17:13

    Problem je u tome što, mada se Tomb Raider jako dobro prodao, Square Enix je uložio jako puno novaca u njega, tako da ne znam jesu li uopće došli do nule s tom igricom.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!