HCL.HR

Steam Greenlight odlazi u povijest, neki developeri nisu sretni zbog toga

Zoran Žalac 13.02.2017.   •   8 komentara


Valve će ovoga proljeća zamijeniti dosadašnji sustav Greenlighta izravnijim modelom po kojemu će se igre nezavisnih developera objavljivati na Steamu.

Steam_greenlight-820x420

Steam Greenlight sustav pomoću kojega zajednica igrača daje svoj glas koje bi igre trebalo objaviti na Steamu, funkcionalan je već skoro pet godina. Kad kažemo funkcionalan, to za prvi pojam znači kako je iznjedrio priliku za brojne indie igre i njihove developere. Za drugi pojam, Greenlight je dobrim dijelom krivac što je Steam zadnjih godina preplavljen igrama upitne kvalitete.

U namjeri da popravi sadašnju situaciju predstavljanjem boljeg sustava, Valve je najavio kako će umiroviti Greenlight te će ovoga proljeća umjesto njega lansirati Steam Direct. Kao što mu naziv govori, bit će to daleko izravniji model objavljivanja igara na Steamu. Developeri više neće ovisiti o glasovima igrača, ali će zato ovisiti o novčanoj naknadi koju će morati plaćati ako žele objavljivati svoje igre na Steamu. U suštini, Steam Direct funkcionirat će po principu „plati pa mlati“.

Ideja je da se igra može izbaciti u tri koraka – ispunjavanjem formulara, prolaskom osnovnog testa kompatibilnosti, te plaćanjem naknade za lansiranje igre na Steamu. Za razliku od Greenlighta za koji se plaćala jednokratna naknada za nebrojeno mnogo igara, kod Steam Directa developeri će morati plaćati naknadu za svaku pojedinu igru koju misle objaviti. Cijena pristupa još nije točno definirana, ali bit će negdje između sto dolara i pet tisuća dolara. U usporedbi sa dosadašnjih 100 dolara za Greenlight, ovo će biti značajan udarac za brojne developere.

Reakcije na najavu Steam Directa stoga nisu bile blage. Brojni indie developeri potužili su se kako će ovo biti posljednji čavao u lijes studentskim projektima i nepremostiva barijera svima koji samostalno namjeravaju ući u razvoj igara. Slabašna je utjeha da će uloženi novac za lansiranje možda biti vraćen developeru, ali pod uvjetom da mu igra ostvari neku ciljanu prodaju, odnosno zaradu. O kojoj se cifri radi, opet – još nije odlučeno.

U konačnici, čini se da se novi sustav jednim dijelom oslanja upravo na ono što kod Greenlighta nije dobro funkcioniralo, a to je uvažavanje na kriteriju popularnosti. Naravno, velika je razlika između običnog glasovanja za nešto i kupovanja nečega, pa je sigurno samo jedno – muljatorima će definitivno biti teže skrenuti pozornost na svoju igru kupovanjem glasova i sličnim nepoštenim taktikama. No, u isto vrijeme pitanje je koliko će poštenih developera patiti zbog toga.

Komentari (8)

  • Artyom

    13.02.2017 - 13:48

    Dobra vijest. Na Steamau sad već ima nenormalna količina smeća i stalno raste.

    • KhorneFlake

      @Artyom, 13.02.2017 - 14:22

      Dovoljno je reći da je samo prošle godine izašlo 40% onoga što danas čini Steam ponudu…

    • Ares88

      @Artyom, 14.02.2017 - 16:59

      Tako je i neka su ga ugasili, Store pun smeća od igara

  • l)oolvl

    13.02.2017 - 16:58

    ajde baš mi je drago

  • LoXY

    13.02.2017 - 17:10

    Ja upravo zavrsavam jedan FPS horror – mystery projekat kojeg planiram izbaciti ove sedmice na green light, svidja mi se steam direct, ali meni u startu pravi problem. Trenutno jesam u mogucnosti izdvojiti 100$ za green light, ali ne vise jer sam u tao finansijskoj situaciji. Mislim da bi bilo ok ostaviti 100$ po igri +takse, nego ovako nesto.

  • Lovac

    13.02.2017 - 18:24

    Ma generalno je problem što ima toliko smeća da je teško naći dobre igre u tom neredu. Prije 2,3 godine ti je manje više sve bilo jasno. Sad za 90% igara nikad nisam čuo, a rijetko koja od tih indie projekata je stvarno dobra (da ne pričam o early accessu).

  • hostile

    13.02.2017 - 18:26

    Definitivno podrzavam. Razlozi su navedeni u teksu. Trazim neku normalnu igru i moram proskrolat 20 strana smeca da bi nasao jednu prolaznu. Jos da pokrenu neku akciju da baniraju ovo smece sta je uspjelo proc do sad ,gdje ces bolje.

  • goto10

    15.02.2017 - 14:55

    Kao indie developer podrzavam ideju. Naime dobra ideja i proizvod naci ce svoj put bez obzira na sve.
    Ostalo radi stetu svima.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!