HCL.HR

Rime će biti skuplji za Nintendo Switch jer developeri nemaju izbora

Zoran Žalac 14.03.2017.   •   5 komentara


Razlog zašto je nadolazeća avantura Rime u verziji za Switch 10 eura skuplja od svih ostalih verzija dijelom je ta što njezini tvorci nemaju mnogo izbora oko toga.

rime-multiplatform

Switch konzola pravi je mali raj za indie developere – dev kit konzola za testiranje igara nije mnogo skuplja od osnovnog modela, a Nintendo je obećao indie igrama dati pozornost i vidljivost kakvu na drugim platformama često ne dobiju. No, kao što je pokazao slučaj nadolazeće igre Rime, postoji jedan problem u čitavoj priči – poneki naslovi moraju biti skuplji na Switchu.

Rime će tako biti 10 eura skuplji u verziji za Switch nego za PC, XBO i PS4. To je uznemirilo vlasnike Nintendove nove konzole pa su s prilično negativnim stavom optužili razvojni tim Tequila Works da im nepravedno naplaćuju višu cijenu igre. U trenutku kad se informacija o cijeni pojavila nije bilo poznato tko je „kriv“ za to i koji je razlog iza toga da vlasnici Switcha moraju platiti 10 eura više za igru – u slučaju Rimea ukupno 40 eura. Međutim, portal Eurogamer iskopao je zanimljivu istinu na vidjelo.

U suštini, ni Tequila Works ni Nintendo nisu potpuno krivi za nastalu situaciju. Nintendo dopušta proizvođačima i izdavačima igre da sami određuju njezinu prodajnu cijenu. S druge strane, proizvođač cijenu određuje prema troškovima izrade. Tu je poznato da kartice na kojima dolaze igre za Switch koštaju više nego Blu-ray mediji za PS4/XBO igre. Cijena kartice ovisi o dva faktora – koliko je igra velika i u koliko se primjeraka umnožava. Veće igre na karticama od 16 i 32 GB koštaju više za izradu, a cijena je još skuplja ako ih se umnožava u manjim količinama.

No, komplikacije dolaze time što ista igra u digitalnom obliku na eShopu ne mora biti skuplja od verzija za ostale konzole. Naime, takvo što vrijedi samo ako je igra izdana isključivo u digitalnom obliku. Baš kao što digitalni sadržaji na ostalim konzolama po izlasku nisu ništa jeftiniji od fizičkih kopija, tako si Nintendo ne može priuštiti da digitalne igre prodaje jeftinije ako postoje fizičke kopije istih u trgovini.

Developeru je na Switchu stoga praktički isplativije izbaciti igru samo digitalno, ali tu onda uskače onaj drugi problem – igraču na Switchu za sada nije isplativije kupiti digitalnu verziju igre jer ako se konzoli nešto dogodi, postoji izgledna opasnost da igrač neko vrijeme neće moći pristupiti digitalno kupljenim igrama čak ni ako nabavi novu konzolu.

Označeno sa: , ,

Komentari (5)

  • Eldar Tutnić

    14.03.2017 - 11:20

    E jesu ga vala zapetljali 😀

  • delko

    14.03.2017 - 14:03

    Pa s obzirom da je dev kit jeftiniji na switchu, mogli su to kompenzirati sa drugim troskovima pa da igra bar isto kosta kao na drugim konzolama :)

  • Sackboy

    14.03.2017 - 15:31

    “postoji izgledna opasnost da igrač neko vrijeme neće moći pristupiti digitalno kupljenim igrama čak ni ako nabavi novu konzolu.” – WTF??? Pa dobro da li je ta firma išta napravila kako treba osim zelde?

  • YeYa

    14.03.2017 - 19:50

    Toliko o karticama, zivjeli diskovi! :)

  • Mixa

    15.03.2017 - 18:58

    Pa, ispada da je logicno sto ce igra biti skuplja. Onda je sve OK. 😉

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!