HCL.HR

That Dragon, Cancer ne donosi zaradu zbog Let’s Play komentara

Zoran Žalac 26.03.2016.   •   16 komentara


Financijski problem igre That Dragon, Cancer otvorio je interesantno pitanje o položaju komentiranja igara preko YouTubea.

that-dragon-cancer-1

Popularni YouTuberi muku muče s problematičnim sustavom definiranja autorstva nad video sadržajem, odnosno branjenja od stranki koje bi htjele svoj dio kolača na temelju njihove zarade. No, ta priča ima i svoj drugi kraj u kojemu proizvođač igara ne može ostvariti zaradu zbog toga što mu se igra više gleda na YouTubeu nego prodaje na Steamu.

Naime, Ryan Green iz Numinous Gamesa progovorio je o problemu s kojim se suočava nakon što je njegov tim dovršio igru That Dragon, Cancer. Igra nakon dva mjeseca u prodaji nije uspjela zaraditi dovoljno novca da pokrije troškove izrade, a kao jedan od razloga za to Green navodi krivu procjenu oko toga da je That Dragon, Cancer zanimljiviji za gledanje nego za igranje. Kako kaže na službenom blogu, igra u tzv. Let’s Play komentarima na YouTubeu ima milijune pogleda, a prodala se tek u nešto više od 15 tisuća primjeraka.

Green ne optužuje izravno YouTubere za lošu prodaju, ali se našao u dvojbi kada je položio prava na nekoliko video komentara na temelju vlasništva nad glazbom iz igre. Nekoliko YouTubera mu se požalilo kako nije pravedno da netko drugi zarađuje novac preko njihovih video uradaka, ne znajući da sam tvorac igre na čijem komentaru zarađuju pritom nije dobio ni lipe.

Green je povukao prijave za kršenje autorskih prava, ali je zamolio komentatore na YouTubeu da ne misle samo na sebe nego da preporuče kupnju igre gledateljima i da doniraju dolar ili dva od svoje zarade ako vjeruju da je tim napravio dobar posao.

Situacija s igrom That Dragon, Cancer posebno je nezgodna jer je igra bazirana na stvarnom životnom događaju – smrti Greenovog sina Joela i suočavanju njegove obitelji s time. Green poručuje kako je priča te igre važnija i veća od njezine zarade, ali očito ne i za YouTubere koji zarađuju komentiranjem te igre.

Označeno sa: ,

Komentari (16)

  • NikolaDexter97

    26.03.2016 - 14:36

    Koliko su meni ti ljudi odvrtani. Sada se i slažem sa review-ovima koji su ih kritikovali zato što na smrt svog sina zarađuju novac. To im nije dovoljno, pa sada hoće da uzmu pare od nesretnih YouTubera…

  • Resycler

    26.03.2016 - 14:37

    Igre zanimljivije za gledanje nego za igranje i ne trbaju donjeti zaradu kako njihovi tvorci ne bi dobili ideju ponovo napraviti igru koju je zanimljivije gledati od samog igranja. Savršeno logično.

  • Elemiter

    26.03.2016 - 14:50

    Pametno, ajmo napravit igru o mom sinu, možda zaradim na njegovoj smrti. BRAVO!

    • Hrv4tin4

      @Elemiter, 26.03.2016 - 22:37

      Čovjek je, dosta hrabro, podjelio jako osobnu stvar sa svijetom. Nešto što je jako teško izraziti. Vidi se da nisi ni prismrdio igri, a kamo li ju prešao, pa zato tako i blebećeš. Ti bi isto bio zadovoljan da napraviš igru, staviš na stol svoju najdublju intimu i onda ekipa “besplatno” igra tvoju igru, a ti ne dobiješ ništa…

    • krosis

      @Hrv4tin4, 29.03.2016 - 21:06

      Igrao, prešao i dirnut sam igrom, ALI s takvim stvarima se ne treba “igrati”….kao što je netko već napisao takve igre i jesu za gledanje bez obzira koliko to nekome smetalo….po meni je bolje da su napravili film….ili seriju….

  • DoX79

    26.03.2016 - 16:21

    Ekstremno glupo ime igre, pa do radnje, tehnikalija i izvedbe, grafika od prije 20 godina, pa zar oni zaista misle da ce ljudi dat pare za ovo? I kako je netko vec napisao, sin umro od raka pa idemo malo na brzinu zaradit na tome… Preodvratno!

  • Alum

    26.03.2016 - 20:04

    E jeste bezveze… Meni su još gnjusniji ljudi koji komentiraju igre i drkaju k* a zarađuju po tuđoj igri. Umjesto da su ju ostavili na miru, pa go hoće “gledat” neka i kupi igru. Posrani pjudajpi i ekipa, prokleti bili!

    • Sackboy

      @Alum, 26.03.2016 - 23:27

      Kao prvo zašto više ne postoji demo? Kao drugo “walkthrough” videi su nešto izrazito bitno meni kao gameru, ne da gledam igru koju nemam nego da prođem negdje gdje sam zapeo. Imam 36 godina i više nemam vremena kao mulac 3 dana biti na istom dijelu i 8 sati na dan razmišljati gdje sam zapeo, ako zapnem više od 15 min idem na youtube da ne trošim dragocjeno vrijeme. Koja je razlika između “walkthrough” videa i “let’s play” videa?

    • Alum

      @Sackboy, 27.03.2016 - 12:24

      Da, da… Slažem se Sackboy! I ja isto gledam walkthroughe kada nema tekstualnog. No ne sa ciljem da odgledam igru, nego sa ciljem da prođem dio gdje sam zapeo. To sve stoji. No ovi koji prijeđu cijelu igru da bi ljudi gledali i još uz to komentiraju su zbilja dno dna. Pogotovo igru koja je vrlo indie i kojoj svaka kuna nešto znači. Dok fino pjudajpi trlja ruke. Drugo su Igorovi komentari. Jedino što za sada znam da je u potpunosti prešao igrajući je Firewatch. Ionako, kome se igra, radije će prijeći igru. Tako da nisam niti gledao taj serijal. Najlakše je, čovjek se pomuči za tako tužnu priču i onda mu lijepo tipovi beru pare na svojim komentarima, jer eto, igra je samo za gledanje? Pa kaj? I cijeli Curse Of Monkey Island se može odgledati. Walkthrough kao takav je ok, no ovo što oni rade je zbilja pokvareno.

    • Alum

      @Sackboy, 27.03.2016 - 12:26

      Drago mi je samo da ipak podržavam te indie developere, pa kupim i tu igru, kao i druge, recimo ovaj Alum što mi je u nicku. Odlična igra, totalno underground. Ali dragulj nad draguljima. Dam se kladiti da se nije prodala niti u 1000 primjeraka.

  • Negan

    26.03.2016 - 23:14

    Meni iskreno nije ni jasan koncept “youtubera” koji se primarno bave komentiranjem igara. U informativne svrhe, tipa HCL-ove recenzije ili kakav sneak peak, podrzavam takve stvari. Medjutim, ne vidim gdje je svrha gledanja nekoga kako prelazi igricu. Jasno mi je da si netko tu igru mozda ne moze priustiti ili mu je pak zanimljivo gledati bas zbog youtubera koji ju igra, ali nikako si ne mozes docarati osjecaj same igre ako ju ne probas iz prve ruke. Ljudi tipa Igor sa nasih prostora ili npr. Playstation Access ciji kanal pratim se doticu tih komentara na jedan zreo nacin popracen humorom, ali onda imas ljude tipa SerbianGamesBL ili Jacksepticeye koji se doslovno deru u mikrofon i nabaljezgaju vise gluposti u minuti nego sto to mozak moze podnjeti. Uvrstio bih tu jos Pewdiepiea i slicne, ali jos donekle postujem sto rade sa svojom zaradom.

    • krosis

      @Negan, 29.03.2016 - 21:02

      Evo ja ću ti dati primjer….inače ni ja ne gledam kako netko prelazi igru…ALI recimo meni se svidio Dead Space koji sam prešao ( odnosno cijeli serijal), e sad za DC 1 bio je jedan DLC ako se ne varam i to dosta podugačak, ali samo za PS 3 ako me pamćenje dobro služi….zanimala me kopletna priča i otišao sam na YT i odgledao cijeli gameplay, također i Outlast, igrao sam igru nisam je uspio preći jer je meni osobno kao igraču bila prestrašna, otišao sam na YT i odgledao do kraja gameplay…ne znam šta je tu sporno što ljudi poput PewDiePie igraju igre….ako se nekome gleda onda će gledat, ako se nekome igra onda će igrat….možda svi oni gladaju kako on prelazi igru nakon što sami pređu….

  • MindCorruPTioN

    27.03.2016 - 16:26

    Jasno mi je zašto developerima nije pravo, jer realno gledajući, da nema tih youtube walkthrougha, barem dio tih ljudi koji su odgledali igru bi ju kupili. Iskreno, meni su ti walkthroughovi dosta korisni bili, već godinama ih odgledavam, u situacijama: a) Da procijenim dali me neka igra uopće zanima i želim li ju kupiti, ako se ne radi o nekom renomiranom imenu b) Ako zapnem negdje, pa trebam škicnuti riješenje c) Ako me neka igra ne zanima dovoljno da bi ju odigrala (jer nemam toliko vremena da igram sve), pa odgledam par videa vezano za nju.
    Ona ekipa koja se dere na mikrofone me uopće ne privlači niti gledam takve videe.

    • KhorneFlake

      @MindCorruPTioN, 27.03.2016 - 16:39

      Možda zato što u ovom slučaju igra nije pretjerano duga (1,5-2 sata igranja gledajući korisnike i njihove recenzije na Steamu) i oslanja se isključivo na priču, s toga kad je odgledaš zapravo nema nekog smisla kupiti je kad si je već svu iskusio od pukog gledanja. Pa kupovina dođe tek da se nađe u kolekciji ili da se podrži developer, što, možeš zamisliti, baš i nije neki razlog za kupovinu većini ljudi.

    • MindCorruPTioN

      @KhorneFlake, 28.03.2016 - 11:53

      Ma slažem se u potpunosti.

    • krosis

      @KhorneFlake, 29.03.2016 - 21:12

      Istina, ali taj developer ne može znati da li je igrač gledao igru na YT nakon što je osobno sam prešao ili je gledao prije samog prelaska…osobno znam masu ljudi koja gleda recimo PDP-ev prelazak igre nakon što sami pređu igru….dakle i ovo što developer govori nije sasvim točno…..

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!