HCL.HR

Tvorac Super Stardusta izjavio da su arkadne igre mrtve

Petra Rukav 02.11.2017.   •   7 komentara


Housemarque, developer arkadnih pucačina kao što je Nex Machina, obznanio je da diže ruke od žanra jer nema više novaca za pravljenje takvih naslova.

nex machina

Housemarque je finski razvojni studio koji je odgovoran za igre poput Super Stardust, Resogun i Nex Machina, a nedavno su odlučili da će prestati raditi igre arkadnog stila koji je obilježio njihove naslove, ali i njih kao developere. Najkraće rečeno, era Housemarqueovih arkadnih pucačina završava jer su „arkadne igre mrtve“.

Naime, u jučerašnjem blog postu, direktor tvrtke dotaknuo se 20 godina duge povijesti rada na žanru arkadne pucačine u kojem je ujedno objasnio da iako su njihove igre generalno dobro prihvaćene od strane kritičara, takvi naslovi se jednostavno ne prodaju toliko dobro da bi uspjeli tvrtku održati na životu. Studio je čak uvrstio neke od svojih igara pod besplatne naslove za PS Plus pretplatnike koje su dovele mnogo igrača, ali ne i dodatni novac.

„Mlaka prodaja Nex Machine dovela nas je do razmišljanja da je vrijeme da našu dugu predanost arkadnom žanru privučemo kraju. Iako će ovaj žanr uvijek imati posebno mjesto u našim srcima, industrija se sve više kreće prema multiplayer iskustvima sa snažnom, robusnom zajednicom, stoga je vrijeme da se Housemarque kreće prema naprijed zajedno s industrijom. Dakle, Nex Machina i Satterfall su posljednja dva naslova ove vrste koja izlaze iz našeg studija“, poručio je direktor Ilari Kuittinen.

Sve u svemu, Housemarque ne namjerava zatvoriti svoja vrata već se žele okrenuti prema novim žanrovima, „nečemu potpuno drugačijem od onoga što bismo mogli očekivati“, no obećali su da će studio i dalje ostati posvećen igrama gdje gameplay dolazi na prvo mjesto.

Komentari (7)

  • marko1106

    02.11.2017 - 16:42

    nisu mrtve samo on nema zarade od toga…netko ce imati kada sklopi nesto svjeze….ne moze on više gledati iz perspektive gejmera kakav je bio kad je bio mlađi (kao i mi svi ostali) pa su vjerojatno ideje ,,ohlapile”…

    • deanHR

      @marko1106, 02.11.2017 - 21:26

      Upravo to. Igre se rade zbog zarade a sa povećanjem ulaganja u razvoj smanjuje se profit. Reći da je nešto mrtvo je glupost. Reći da moraju ubijati neke vrste igara je poštenije. Da ih j… multiplayer i mikrotransakcije. Za nekoliko godina mlađi gameri neće znati kako su ih odjebali. Njima će te gluposti biti normalne. Sp je mrtav, AAA igre umiru, arkadne igre umiru, RTS je na koljenima, horor je pred smrću…sve je to za k.

    • deanHR

      @marko1106, 02.11.2017 - 21:37

      Neće nam se više nikad vratiti kako je bilo do prije dvije tri godine. Sp živ, mikrotransakcija vrlo malo, 4k je bio u povojima i nije bila jedina bitna stvar dobra grafika. Bitna jeste ali daleko od najbitnije. AAA igre su radili i manji studiji koji nisu imali velike igrače iznad sebe, neke indie igre bile su po kvaliteti ideje i izradi u egalu sa AAA igrama. Toga je sve manje. Samo MP, mikrotransakcije i sve gluplje priče u igrama. Ne idejno nego kao da se rade da se čim jednostavnije igra. Znaju da nitko više ne želi tešku igru. Sve je lagano, MP kodiran da prodaje mikrotransakcije… ne vidim načina da nama gamerima bude bolje. Opet ćemo imati kolaps kao što je to bio ranih 80ih, prije mojeg rođenja. Stvarno, da li gaming ima neku budućnost? Ili će naći načina da evoluira ili će biti jebeno

    • marko1106

      @deanHR, 03.11.2017 - 12:01

      ma ne brini se uvijek ce biti dobrih naslova ali ce ih biti losih puno vise nego prije….ono sto cemo trebati je dobro prebrati sve te igre i znati izabrati….i sto je jos bitnije ne gledati trailere…evo trenutno igram ovu GR: Wildlands i nije mi loša iako se toliko pljuvalo po njoj…ali nije mi loša samo zato što doslovno o toj igri nisam ništa ni citao ni gledao pa kad sam je krenuo igrati bio je onaj osjecaj: u vidi ovo je zakon, opa vidi ono i takve stvari…dok kod igara koje gledam prije igranja nema toga elementa iznenađenja…i to mi je osobno nekada najveci problem…

    • deanHR

      @marko1106, 03.11.2017 - 12:10

      Da. Meni u beti nije odgovarala ali kada sam je kupio na popustu za pro mogu reći da sam promijenio misljenje. Usprkos repeticiji i grindu i nekim mehanikama koje su čudne

  • l)oolvl

    02.11.2017 - 18:49

    ma da, samo deri po multiplayeru, nema veze što je Nex Machina možda bila prosječna igra

  • L3gi0naR

    03.11.2017 - 09:31

    Eba ih multiplayer da ih eba.I plaćanje pretplate,mikrotransakcije,lootboxevi i sve digitalno smeće šta uništava današnje igre.Zabavnije su mi igre tamo iz 2005 do 2010 nego svo ovo novo smeće u zadnjih 2 god.Čast iznimkama.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?