HCL.HR

Tvorac Unreal Tournamenta i Gears of Wara kaže da su AAA igre neodrživ biznis

Juraj Bevandić 22.04.2017.   •   22 komentara


Cliff Bleszinski popularniji po svojoj prošlosti nego trenutnom nezavisnom radu kaže da su AAA igre preskupe i često nedovoljno kvalitetne te loše za industriju.

AAA igre

Danas je na Reboot Developu svoju konferenciju održao Cliff Bleszinski poznat po kreiranju popularnih serijala kao što su Jazz Jackrabbit, Unreal Tournament i Gears of War. Ali otkako je osnovao svoj nezavisni studio i počeo raditi na igri LawBreakers iskusio je industriju iz drugog kuta, pa je podijelio svoje mišljenje o najskupljim igrama poput onih na kojima je prije radio.

Kaže da su AAA igre pretjerano skupe i za proizvođače, ali i za igrače jer je 60 dolara puno tražiti nekoliko puta godišnje. Dodaje da si to mogu priuštiti samo najveće i najbogatije kompanije, a obično se uz to veže ideja da iste kompanije onda moraju igrati na sigurno što dovodi do recikliranja sadržaja i mužnje serijala.

Zato on urgira manje studije da se posvete “AA igrama” što bi bile one koje i dalje izgledaju ili funkcioniraju sjajno, ali znaju svoja ograničenja izrade i marketinga. Kao primjere je naveo Warframe, Rocket League i Rust, redom digitalne ili besplatne igre. Njegova nova igra ipak neće biti besplatna, ali kaže da neće tražiti punu cijenu od 60 dolara za nju.

Korak naprijed vidi na azijskom tržištu koje ozbiljno raste, što samo potvrđuje nedavno lansiranje WeGame platforme ali još više i u virtualnoj stvarnosti. Priznaje da je tehnologija još uvijek nedovoljno popularna i on ne uspijeva skupiti sredstva za VR projekt koji želi napraviti, ali je uvjeren da će vremenom VR postati bolja i privlačnija platforma s puno više korisnika.

Komentari (22)

  • baDarmageddoN

    22.04.2017 - 18:39

    Budimo realni- da. I neće postajati sve bolje nego gore. Na žalost svih nas, moramo se nadati promjenama ili bude svega. Kao prvo, igre su postale preskupe za raditi, bez jakog oglašavanja se jako smanje šanse da se igra kupi, dobar dio igrača traži savršenstvo u svemu i ponašaju se kao nekakvi suci a ne igrači a sve samo zato jer su igre sve veće i biti će sve veće i zahtjevnije za platiti a netko mora…platiti. Ne sviđa mi se to nikako, mnogi odlični studiji stavljaju svoj ključ o klin jer nemaju investicija makar imaju povijest kvalitetnih naslova. Žalosno je to ali to napredak čini. Da nikne neboder kučerak treba sravnati sa zemljom. Ja se čudim koliko dobro igara izlazi svake godine usprkos tome.

    • delight353

      @baDarmageddoN, 23.04.2017 - 10:57

      Tvoj komentar je, gotovo, copy-paste ovog clanka… A sto se tice spomenutog, mislim da bi doticni radije stvarao “jeftine” AA igre, pa ih prodavao po 60 eura, ili nam uvaljivao razne MOBAe, MMORPGove sa sve popularnijim mikrotransakcijama. Tko ne voli AAA spektakl???? Daj, covjek, molim te…

    • baDarmageddoN

      @delight353, 23.04.2017 - 11:41

      Copy paste? lol

    • delight353

      @baDarmageddoN, 23.04.2017 - 14:24

      Ne mislim nista uvredljivo. Napisao sam “gotovo”.

    • baDarmageddoN

      @delight353, 23.04.2017 - 14:56

      Nisam niti rekao da misliš, dapače 😛 Samo dijelim mišljenje sa člankom, nije fora uvijek reći da se slažeš nego ono…malo raširiš tu frazu 😀

  • karlod1997

    22.04.2017 - 19:04

    Erceg i Futaaaaaaaaacs 0:2 !!!

    • Iceman73

      @karlod1997, 22.04.2017 - 19:53

      komentar ti je stvarno u vezi ovog članka…

  • L3gi0naR

    22.04.2017 - 19:36

    Cliffy B. zna šta priča.Zato su Gearsi do 3 djela ličili na nešta a ovaj zadnji 4 dio se svodi na kozmetičku kupnju za nove likove i oružja.Kampanja je bez glave i repa.A MP je nezanimljiv.

  • blacklist0907

    22.04.2017 - 22:20

    Neodrzivi su za amatere i za developere s manjkom kreativnosti

  • Czar

    22.04.2017 - 22:36

    Cliff daj ne pričaj bedastoće, za kvalitetnu igru će se uvijek nać kinta ili se pak ogrebati na kakvom sezonskom popustu.

  • Mixa

    22.04.2017 - 23:56

    Ma, sta on zna. 😉

  • perisimus

    23.04.2017 - 11:44

    Uvijek će se naći novaca za dobru igru, no osobni dojam mi je da je takvih igara sve manje. Aktivno igram od 1995 i do otprilike 2007.-2008. se broj kvalitetnih igara svake godine povećavao, ali od tada broj igara koje smatram dobrim (i spreman sam izdvojiti 300-400 kuna za njih) svake je godine rapidno padao tako da danas jedva da ima jedna ili dvije igre godišnje za koje bi izdvojio taj iznos. Ali to je bilo i predvidljvo – ideje su se potrošile, ide se na što manje ulaganje u proizvodnu igara da bi se povećao prihod, recikliraju se uvijek isti serijali…Veselje će nastati kada se igre neće moći prodavati već će biti vezani za korisnički profil (govorim o konzolama, na PC-u mislim da je to već prisutno iako su tamo cijene puno niže). Pitanje je u kakvoj će se krizi igrača industrija tada naći. Previše je tu pohlepe ( a i čiste prijevare; govorim o obaveznom plaćanju PS+ pretplate za igranje MP igara) pa ako ta industrija sama sebi iskopa grob, tja. Uvijek nam ostaje “Čovječe ne ljuti se” i “Monopoly”.

    • Czar

      @perisimus, 23.04.2017 - 12:37

      Nema tu nikakve krize jer konstantno dolaze nove generacije, tj. ono što je tebi potrošeno nekome je novo.

    • baDarmageddoN

      @Czar, 23.04.2017 - 12:48

      Za velika ulaganja par novijih generacija nije dovoljno 😀

    • Oblakoder

      @perisimus, 23.04.2017 - 13:02

      Ja igram otprilike dugo kao ti i slozio bih se da je pre 2008 bilo dosta kvalitetnih igara ali nikako ne mogu da se slozim da ih posle 2008 ima manje jer se ukupan broj izdatih igara drasticno povecao ,pa se tako povecao broj kvalitetnih ali i losih igara.Sad kad bih krenuo da nabrajam bilo bi tu sigurno dvadesetak ekstra igara koje kvalitetom sigurno ne zaostaju sa starijim igrama ,a ja licno ne stignem sve da odigram sta bih zeleo jer mi obaveze to ne dozvoljavaju.Odigram 5,6 kvalitetnijih naslova godisnje uz PES koji igram sa drustvom i meni je to vise nego dovoljno.

  • black_out

    23.04.2017 - 13:02

    Da Je Su.

  • Zoran Žalac

    23.04.2017 - 13:33

    Mislim da igre kao što su Hellblade i Kingdom Come uspješno prave put za srednji produkcijski rang. Odgovor je u razvoju novih tehnologija, ne nužno onih koji će pomaknuti granice onoga što je ostvarivo u igrama, nego u samom procesu razvoja tih igara. Osobno su mi igre poput Firewatcha jako drage – iskustvo koje traje oko pet sati i košta 20 dolara – to mi je vrijednije nego kad igra traje šezdeset sati i košta 60 dolara, a realno nema dovoljno sadržaja da opravda tu trajnost.

    • UrbanFsk

      @Zoran Žalac, 23.04.2017 - 21:00

      Samo da ne zahebu Hellblade, ufff..
      Pratim razvoj i cekam ko ozebo sunce..

  • MoGaming

    23.04.2017 - 14:38

    Napravi dobru igru u tom rangu pa ćeš vidit kakva je zarada

  • WalwRafii

    23.04.2017 - 19:28

    Dobro je i rekao

  • YeYa

    23.04.2017 - 20:55

    Zapravo se slazem, sto se vise ulozi u igru ocekivanja ce biti veca te ce se igrati na sigurno i reciklirati sadrzaj. Nastavci postaju iste igre s novim kozmetickim opcijama i po mogucnosti promjenjenom lokacijom. :(

  • Sentiel FH-016

    24.04.2017 - 06:27

    Mozda je cak i istina sto govori ovaj lik!! :-)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!