HCL.HR

Windows 10 teško privlači nove korisnike

Juraj Bevandić 14.02.2017.   •   41 komentara   •   Tehnologija


Microsoft će morati pronaći načina da privuče nove korisnike Windows 10 sustava, jer otkako su ga počeli naplaćivati drastično manje ljudi se prebacuje na “desetku”.

Windows 10 teško

Čini se da Microsoft trenutno muku muči s bazom korisnika njihovog Windows 10 operativnog sustava. Nije stvar u tome da je korisnika malo jer su nedavno objavili developerima da su prešli brojku od 400 milijuna instaliranih sustava, ali istraživanja pokazuju da se ta brojka nije mijenjala posljednja četiri mjeseca i Windowsi 10 ne privlače nove korisnike.

Od ljeta kada je okončana Microsoftova ponuda besplatne nadogradnje sustava na desetku, broj novih korisnika je stagnirao dok je prije toga rastao. Većina korisnika za vrijeme te akcije se prebacila sa Windows 7 sustava, a od prošlog ljeta do danas zaustavilo se opadanje broja korisnika te je sedmica trenutno instalirana na 50% desktopa.

Microsoft slijedom toga priznaje da će biti izazovno dostići željenih milijardu aktivnih uređaja do kraja 2018., ali su zadovoljni razvojem situacije. Izgleda da će buduće korisnike pokušati kupiti ulickavanjem sustava koje su nedavno predstavili i nešto značajnijim dodatcima poput novog game modea. Mi smo u svakom slučaju zadovoljni da se velike firme imaju oko čega truditi.

Označeno sa: ,

Komentari (41)

  • karlod1997

    14.02.2017 - 15:42

    Logično, skupa je 10., a šta će ljudima ako imaju 8 ili 8.1

    • TypicalHog

      @karlod1997, 14.02.2017 - 16:08

      Kad seljačine nisu nadogradile do ljeta, a imali su godinu dana.

    • karlod1997

      @TypicalHog, 14.02.2017 - 17:23

      Da, imali su opciju besplatne nadogradnje do ljeta

    • movie

      @TypicalHog, 14.02.2017 - 18:59

      Dobro a što sa seljačinama koji danas kupuju računalo i win8 im se nudi duplo jeftinije?

    • funky0308

      @karlod1997, 14.02.2017 - 17:51

      I to, a i stabilnost i pouzdanost same osmice radi to sto radi. Ako ne radi ne popravljaj…vrlo jednostavno. Iako se to pravilo ne bi trebalo ovdje primjenjivati, ocito se primjenjuje. Win8.1 su odlican OS i ljudi ne idu s njega tek tako. Desetka je bolja po svemu ali eto, ljudi ne zele dalje…pogotovo ne sada kada upgrade treba platiti.

    • karlod1997

      @funky0308, 15.02.2017 - 02:29

      Da, po meni šta ćeš minjat nešto šta valja i sa čim si zadovoljan, a naravno podrazumijevam da valja i da je u koraku sa vremenom…šta W 8.1 i je.

    • funky0308

      @karlod1997, 15.02.2017 - 08:19

      Ma jasno. Koliko god treba raditi update, ne da bi dobili ljepsi i noviji UI vec prvenstveno iz sigurnosnih razloga, puno je stvari mjenjano i svakako je dobro imati zadnje update ali 8.1 je odlican OS i vjerojatno je to razlog zbog kojega puno ljudi nije preslo sa osmice na desetku.

  • Ovcaodnovca

    14.02.2017 - 15:55

    Imam laptop iz 2012 koji radi odlicno, sa 8.1 no windows 10 jednostavno nema drivera…. tako da necu ni prijeci na njih dok nekupim novi laptop… a to necu tako skoro

    • TypicalHog

      @Ovcaodnovca, 14.02.2017 - 16:09

      Pa moraš skinut drivere XD.

    • Ovcaodnovca

      @TypicalHog, 14.02.2017 - 16:31

      jao nisam znao, hvala moram probat

    • Apocalypse4987

      @Ovcaodnovca, 14.02.2017 - 16:28

      moš na desetki snimat drivere od 8.1, rade najurednije

    • Ovcaodnovca

      @Apocalypse4987, 14.02.2017 - 16:30

      za Alienware m17R4 ne,
      najvise problema imam sa zvukom nakon svakog veceg updatea mi nestane zvuk odnosno nerade plugovi za slusalice….

    • Apocalypse4987

      @Ovcaodnovca, 14.02.2017 - 17:03

      da, zvuk je najčešće problem, ja sam ima neke nesuglasice sa realtekovim driverima, al sam na kraju ostavija standardne windows drivere

  • Ares88

    14.02.2017 - 16:49

    Ma ja koristim i libo me nispe

  • BlindnateAltair1

    14.02.2017 - 17:19

    Kad sam instalirao besplatnu windows 10nadogradnju na svom laptopu. Osjetio sam da nije to to. Sada kad sam kupio novu konfiguraciju nazalost morat cu na windows 10. Iako mi se ne sviđa. Ali sta je tu je. Kad tad se moram prebaciti. Iako i dalje za mene je winows 7 the best.

    • funky0308

      @BlindnateAltair1, 14.02.2017 - 17:49

      Probao si lecencirane windowse ili sa piratebaya? Treba znati da hrpa OSova po torrentima ima strahovito puno smeca u sebi i nije mjerilo testiranja. Ja desetku imam na nekoliko uredjaja, koristimo je i u firmi gdje je cca 200tinjak racunala i sve radi i vise nego dobro.

  • ecL1ps3

    14.02.2017 - 18:08

    Zna li netko zasto mi se ne otvara game mod kada stisnem win+g, zapravo ni ne sjecam se da sam dobio update u zadnja 2 3 mjeseca

    • funky0308

      @ecL1ps3, 15.02.2017 - 08:24

      Udji u igru i probaj shorcut Win tipka+Alt+R da krene snimanje, nakon par sekundi opet stisni istu kombinaciji da prestane snimanje. Nakon toga probaj Win+G . Trebao bi se pojaviti bar. Ako nece ni tako, stisni Win tipku, napisi Xbox i stisni enter. Odi u Settings (Xbox appa) pa na GameDVR i Keyboard shorcuts i vidi da li su ti shorcuti promjenjeni. Mozda je namjestena druga kombinacija.

  • trulex

    14.02.2017 - 19:26

    Al su nas syebali kad su rekli dx12 40% daje bolji fps, hahah. Ko kad je Bake reko 100.000 radni mjesta

  • KhorneFlake

    14.02.2017 - 20:02

    Kupio sam ključ za nekih 30€. Što se mene lično tiče nemam većih zamjerki, zadovoljan sam sistemom. A svakako nemam ništa protiv ni DX12. Ne dobijam baš toliki boost u prosjeku kao sa Vulkanom u Doom-u, ali što pomaže jeste svakako dupli skok u minimalnom fps-u, bar kad je Tomb Raider u pitanju.

  • Sackboy

    14.02.2017 - 20:06

    Nije mi stvarno jasno u čemu je problem kada windows 10 pro košta manje od 7€ trenutno na allkeyshopu… Pa to je cijena aplikacije za mobitel…

  • Filip Ruzic

    14.02.2017 - 20:53

    Ja trenutačno koristim Windows 10 assistive technology jer sam tek ove god uzeo laptop a i besplatno je, čini mi se da je potpuno isti kao i obični Windows 10 sve štima od igara do samog windowsa

  • goldfinger

    14.02.2017 - 21:37

    Ja pičim na sedmici i full sam zadovoljan,a o desetki čak ni ne razmišljam…

  • hostile

    14.02.2017 - 21:58

    Je planiraju postic tu brojku korisnika klosarskim forama tako sta su caltali amd-u i intelu da im novi procevi delaju na win 10… Win 10 je cesme kao 8 i kao sta je bila vista. Sa razlogom je jos uvijek toliko toliko ekipe na 7. To sta ga neki hvale samo zato sta je nov, to ne znaci da valja. Tako su hvalili vistu i 8 a bili su realno cesme i ostali.

    • funky0308

      @hostile, 15.02.2017 - 08:25

      Dakle, zwlis reci da su win8, win8.1 i win10 smeca , a win7 dobar, odnosno bolji OS od njih? Ajd’ dobro…

  • Vailent

    14.02.2017 - 22:45

    Ne hvala još zadugo neću na 10 preć jer ne samo što mi neke igre nisu šljakale najbolje već su nešto ubacili da mi se ugasi ekran update neće prikaže neku grešku ne znam ti nija a na 7 sa time nemam problema,od toga njihovog novoga updatea ja sam počeo imati probleme na win 10 a nisam imao godinu dana nikakvih problema,nek se je*u što se mene tiče.

    • funky0308

      @Vailent, 15.02.2017 - 08:26

      To nema veze sa Windowsima.

    • Vailent

      @funky0308, 15.02.2017 - 13:18

      Ja bi rekao da ima,jer na 7 mi nema toga,pc sam pregledao sve sam probao sve je uredu,a kada je bio update i kada je postotak odbrojavao dovršenja onda mi prikazalo dole slicicu neku kao ono što bude na računima onaj cod,a pošto mi je windows piratski vjerovatno zbog toga,oni su tu nešto ubacili da ti diže tlak i da ti se ruši win samo da kupiš orginal,poslije te greške koju javlja restarta se 2 3 puta i onda sve bude normalno do idućeg updatea.

    • funky0308

      @Vailent, 16.02.2017 - 08:00

      Najcesce piratske verzije, odnosno source i dolazi iz samog MSa, davno sam negdje procitao neki clanak bas o tome i vjerujem da u tome ima istine. Napravi se bas tako da ti prisjednu Windowsi koje si nabavio. Ponavljam, to je nesto sto sam cuo, ono sto znam je da dok sam koristio piratske Win konstantno sam imao problema. Od kada sam kupio licencu (smjesnih 10-12$ su bili) nikakvih problema vise nemam. Sve radi kao podmazano , a u Insider preview programu sam i koristim nestabilne verzije Win.

    • Vailent

      @funky0308, 16.02.2017 - 14:33

      Ma bolje je imati orginal win to stoji,ja bih ga volio imati prijatelju ali ovdje u BiH u mom gradu je Windows preskup košta 350 km nebi dao te pare na win neam teorije a evo mogu koristit 7 win za svoje potrebe a to su yxoutube portali i igrice što se 7 tiče nikada mi i nije trebao orginalni,win 10 bih kupio jedino ako bude 50 km sve iznad toga je preskupo po mom mišljenju

    • funky0308

      @Vailent, 16.02.2017 - 16:02

      Ebay drugar. Ja sam licencu kupio za 12 ili 13 dolara, ne sjecam se vise. U mailu dobijes aktivacijski kljuc i lino na MSov alat za preuzimanje i snimanje bootabilnog USBa ili DVDa i to je to. Za te sitne pare dobijes 100% legalne Win 10 PRO 🙂 (OEM verziju)

    • Vailent

      @funky0308, 16.02.2017 - 14:50

      evo ovo je radnja u kojoj kupujem sve vezano za PC i tehnologiju a oni su inače najjeftiniji u mom gradu http://imtec.ba/search?controller=search&orderby=position&orderway=desc&search_query=windows&submit_search= slobodno pogledaj čisto da se uvjeriš koliko je kod nas skupo.

  • funky0308

    15.02.2017 - 08:31

    Zanimljivo je kako ljudi navode neke nepostojece probleme kao kardinalne greske u OSu. Ljudi, morate znati postaviti OS, nije to samo instaliranje programa, ima tu puno vise od obicnog instaliranja. Vidim ovdje, nabrajaju ljudi sve i svasa… Ja desetku koristim od prve Insider preview verzije i nemam apsolutno nikakvih problema. Desetaka tako lijepo radi da stvarno ne kuzim kako netko moze reci da je sedmica bolja? Sve se da postaviti kako treba, da nema restarta u pola igranja, gasenja ekrana, diskova ili nesto trece. Ako ja drugi nemaju problem, a vi imate, ocito nije problem u OSu vec u vasem hardwareu ili verziji OSa kojega koristite. Win10 se da kupiti za 10ak dolara. Licenca koja ce raditi bez ikakvih problema, ako je to puno novaca, e onda jbga. Ne mozete prigovarati za nesto ako je skinuto sa torrenta. Bog zna sto je sve doslo s tim Windowsima…

    • Ovcaodnovca

      @funky0308, 15.02.2017 - 08:44

      nije to do Windowsa bas, vec dosta je i do proizvodaca opreme, mi u firmi imamo sve dell…. problem je sto od kad imamo windows 10 dosta uredaja trazi ponovnu autentifikaciju kad se prikljuce ili iskljuce sa docking stationa… stare verzije.
      Sandy Bridge modeli laptopa uopce nemaju drivere za windwos 8.1 ili 10…. Dell jednostavno kaze da se kupe novi modeli laptopa. A to sto ti jesi informaticki pisme… neznaci da su svi drugi…. imamo ljude iz prodaje koji su Amerikanci te im izbaci poruku Windows Update finished please restart your Machine…. oni stanu i zovu IT da pogleda sta se desava…..

      tako da to u biti nema sam veze sa windowsima ili hardwareom vec i sa osobljem….

      no evo jedan slucaj imamo 4 Surfacebooka 4 sa 1TB SSD najjaci modeli…. ako si radio na njima onda vjerovatno znas da se tu os nemoze prebrisat i unistit particija da bi instalirao clean verziju windowsa…. problem je nasstao kad je izasao zadnji update u 8 mjesecu prosle godine… 3 su laptopa prihvatila update 1 nije…. Microsoft Hardware i Software… nema skidanja drivera…. sve se radi samo… verzija Wondowsa Enterprise….

      znaci ako zaposlenici imaju nesto sto radi…. zasto bi mijenjali i ulagali sredstva u nesto sto se nemora…. mislim da ne nabrajam sad svasta…. al vidim da se komentari ovdje svode samo na jednu perspektivu…. znaci Windows 10 je definitivno najbolji os… no ne i za mog tatu koji ima laptop od 400 eura i pise racune na njemu…. on jednostavno nema razloga da prelazi na windows 10….

      evo recimo neznam koji auto vozis… al ako vozas auto is 2012 godine…. zasto nekupis novi model vjerovatno je izasla nova serija….

      vjerujem da ces prvo razmislit dal to mozes isfinancirat i dal za to uopce ima potrebe….

    • lkuka13

      @Ovcaodnovca, 15.02.2017 - 12:18

      1. prvo što se laptop nije želio ugasiti pa trazi po googlu sta je i skuzim da masa ljudi ima isti problem, pa prckaj po servisima i sto znam cemu sve ne da se normalno ugasi
      2. na poslu nakon 7. upgrade na 10. svaki dan BSOD, vele treba driver update ajd ok, a kao nije trebalo biti problema
      3. sistem se srusi kad onaj glupi defender počinje vrtiti
      4. win update e to je najjace, krene skidati update od 800MB skine to, pocne instalacija dode do 99% i dode do greske i vraca nazad
      nakon toga sve kad još netko veli da je 10 bez problema onda…win98 je imao manje problema
      a one gluposti o dx12 i ubrzanjima i prodavanjem magle

    • funky0308

      @lkuka13, 16.02.2017 - 08:18

      Nabrojao si cetiri najcesce spominjana problema, ako su se svi dogodili na jednom racunalu, OK ali ne vjerujem da jesu. BSOD moze iskociti rsdi milion stvari, od neispravnog diska do problema sa RAMom ili hladenjem. Defender se disablea u registriu u 15sek (ako znas sta radis, naravno – sto vrijedi za sve ostalo…i za voznju auta i kupovanje salame). Naravno da treba updateati drivere i naravno da imas problema ako ti proizvodjac hardwarea ne izbacuje update i ne prati MS sa OSom. DX12 je bolji od DX11, DX9 ili starijeg. To sto nismo dobili mogucnost uparenja AMDa i Nvidie to je lose i tu se slazem da je DX12 podbacio ali opet to nije problem MSa i DXa, oni su temelje postavili ljudi, Nvidia i AMD srackaju, pogotovo Nvidia sa svojim skrivanjem koda. Nije sve bas tako crno-bijelo kako ljudi vole prikazati i nije bas sve na MSu i drugi moraju odraditi svoj dio posla. Zasto nitkone proziva Nvidiu sto ne zeli djeliti kod za svoje gameworks fore? Da li znas da AMD sve svoje tehnologije, kao sto je recimo pure hair drzi kao opet source, a da im Nvidia ne da svoj kod da i oni optimiziraju svoje drivere za igre na kojima Nvidia drzi sapu? Kao sto rekoh, nije sve tako c/b kako se na prvu cini i za puno toga MS nije kriv niti na nesto moze utjecati. Imamo jako dobar OS, OS koji nema konkurencije. Nisam vidio da je netko napisao nesto bolje pa i dalje tvrdim da je desetka odlican OS

    • funky0308

      @Ovcaodnovca, 16.02.2017 - 08:08

      Ocito se slazemo u vecini toga, upravo to i govorim, nisu problem Win, nego sam hardware. Dosta problema oko implementacije desetke u poslovne sustave uzrokuju i serveri, antivirusi, mail serveri i ostalo, ne radim vise taj dio posla (IT podrska u firmi) ali svejedno i dalje volim popricati sa deckima koji nam odrzavaju sustav (ogroman sustav) i to su informacije i razlozi tezeg prelaska na novi OS. Usporedba s autom mi stoji ako je u pitanju firma kojoj pare nisu problem, privatna osoba ne kupi novi model auta najcesce radi novca, ne radi toga sto mu ne treba (jbga, vecina nas je takva, ne treba nam S7 ili S8, imamo S6 ali jbga, mora se imati najnovije). U firmama se dogadja to, imas Peugeot Partner iz 2012, nema potrebe kupovati isti auto ali iz 2016. Sve ovo stoji i problemcici postoje ali to vrijedi za velike sustave, privatno stvarno nema razloga za strah. Ukoliko je netko zadovoljan starijim OSom, OK, neka ga koristi ali pametno je polako razmisljeti o selidbi na noviji OS. Htio ne htio ne kraju ce svi prijeci.

    • Ovcaodnovca

      @funky0308, 16.02.2017 - 11:50

      isto nisam naveo a slazem se da danas kupovat nov hardware i ocekivat da ce windwos 7 bit tamo instaliran je nebuloza….

  • esse

    15.02.2017 - 09:24

    Pozz
    Jeli netko dobio nedavno update za win 10 od 4 gb ? Ja jesam i sve pocelo stekat.. Recimo dark souls 3 koji je prije uopdate-a radio normalno mi je izgubio tekst tj ima teksta ali izgleda kao dio koda..
    I da zvuk je generalni problem koji na laptopu nikako ne mogu rjesit. Ima zvuka pri pokretanju ali kada se ude u win vise ga nema osim na slusalicama :/ promjenio jrpu drivera i uzalud..

    • funky0308

      @esse, 16.02.2017 - 12:17

      Koje Win koristis? Znam da je desetka ali koja. Kako su postavljena pravila updatea. Sigurno da postoji hardware koji lose radi ili ne radi na desetki, najnormalnija stvar, uvijek je toga bilo i uvijek ce biti ali ukoliko se radi o skupom, gamerskom laptopu, onda je to problem koji mora rjesavati onaj cije ime je na laptopu i ponuditi ljudima drivere i update

  • phoda

    15.02.2017 - 13:28

    Ono sto ja mogu reci je da je windows 10 trenutno, sranje. Imam 7 i radi odlicno, podrska do 2020, odlican za koristenje. Win 10 ima brat i koristio sam 10 dosta. Sto ja mogu rec je da je napredak naspram 8 (bilo sta je napredak naspram 8) ali nemaju jos svi podrsku za 10 i opcenito 10 je razbacana bez smisla (task manager jedna od najvecih zamjerki).
    Kada programi i igre prestanu podrzavati 7 precu na novi (mozda dodje nesto dobro nakon 10)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?