HCL.HR

Želite raditi igre? Naučite uz Machinu, hrvatsku školu game dizajna

Dominik Bošnjak 14.11.2014.   •   1 komentara   •   Gaming Related


Machina Game Design Center već drugu godinu za redom nudi tečajeve u Zagrebu, a mi smo jučer uhvatili njenog čelnog čovjeka i ispitali o čemu se tu točno radi.

Naš je drugi dan na Reboot Infogameru bio dugačak, radišan i prepun primanja mita. Vaš je skromni autor tako doma odnio dvije-tri kile broševa, tucet majica, par USB stickova, nešto keša i tri hostese, no najviše ga je dirnula besplatna votka ponuđena na štandu Machina Game Design Centra, pogotovo s obzirom na to da je netom prije bočicu vode platio 10 kuna.

Čovjek koji je intuitivno shvatio da alkohol otvara vrata dobrog PR-a jest nitko drugi doli Lovro Nola, direktor i osnivač Machina Game Design centra koji već drugu godinu u nizu u zagrebačkoj Vlaškoj nudi osnovne i napredne tečajeve dizajna i izrade videoigara.

Zašto upisati tečaj izrade videoigara uz sve te silne renomirane fakultete koji nas uče programiranju, dizajnu, i svemu ostalom što nam na papiru treba? Kako otkriva Nola, glavni je razlog – “nedostatak prakse”:

“Edukacijski sustav [po tom pitanju] nije efikasan, ljudi po tri, četiri godine uče teoriju, a na praksu otpadaju samo neke sitnice… to je sve u svemu uglavnom nedovoljno za izradu videoigara.”

Naravno da za pohađanje tečajeva koje nudi Machina nije potrebno fakultetsko predznanje, a Nola tvrdi da vam već i njihov osnovni tečaj može osigurati ono najbitnije. Sudeći prema nekim njegovim bivšim učenicima koje smo također imali prilike upoznati na Infogameru, moramo se složiti. Posebno nas je impresionirao Andrej Kovačević i njegov Indiefferent studio, no o njemu i njegovim projektima ćete čitati više uskoro.

Što se samog tečaja tiče, onaj osnovni koji Machina nudi traje četiri mjeseca, od čega jedan otpada na teoriju, a tri na praktičan rad. Tijekom ta tri mjeseca polaznici moraju napraviti svoju igru koja mora biti izbačena i dostupna na internetu. Nola nam je pojasnio ovu praksu:

“Nije mi cilj samo štancati diplome u smislu “OK, ti znaš ovo, ti znaš malo ovo drugo…”, toga u visokom školstvu i tako ima previše, pogotovo privatnom … želim da ti certifikati koje izdajemo imaju vrijednost i da ja svojim imenom i prezimenom stojim iza svakog polaznika koji je završio naš tečaj.”

S obzirom da se radi o čovjeku koji već godinama radi kao savjetnik na edukacijskim projektima Europske Unije i da smo konzumirali žestoki alkohol prije podneva, zvučalo je kao da zna o čemu priča.

Machina Game Design

Šalu na stranu, kurikulum Machina centra se stalno unaprijeđuje, a uz tri glavna predavača polaznici ovog tečaja imaju priliku i ispitati i saslušati razne tematske predavače koje biraju prema vlastitim interesima. Osnovni tečaj trenutačno obuhvaća 2D dizajn i rad s alatom Construct 2, a činjenica da su grupe ograničene na osam polaznika jamči individualni pristup svakom pojedincu.

U slučaju da niste relativan početnik, možete upisati i napredan tečaj koji traje oko sedam-osam mjeseci te vas educira po pitanju korištenja Unity i 3D Max enginea, a uz 80 sati predavanja sadrži i 200 sati prakse. I osnovni i napredni tečaj naglasak stavljaju na svestranost, a ne na usku specijalizaciju, što definitivno ima smisla u gabaritima indie developmenta u kojemu ljudstvo često nije neograničen resurs. Naposljetku, u slučaju da ste već sposoban i svestran mladi developer ili iskusni veteran kojemu temeljita edukacija nije potrebna, Machina nudi i usluge savjetovanja po pitanju networkinga, pristupa izdavačima i svih ostalih detalja oko kojih bi vam mogla zatrebati pomoć pri izradi sljedećeg velikog hita.

U prvoj je godini kroz Machina centar prošlo pedesetak polaznika, a Nola nam otkriva da su sve njihove grupe pune. Znači li to da posao cvijeta? Da i ne. Interesa definitivno ima, no s obzirom na to da se Machina odlučila ponuditi tečajeve po pristupačnim cijenama (3750 kuna za osnovni tečaj, 9000 za napredni), njen glavni čovjek i dalje radi dva posla, a za reklamiranje kaže da novaca još uvijek – nema. No, to ga trenutačno ne brine jer je kao strastveni cjeloživotni gamer za sada jednostavno sretan što daje svoj obol razvitku igraće industrije u Hrvatskoj, a poslovna ekspanzija će, kako kaže – “doći”. Možda i prije nego što to mislimo jer se šuška da će Machina u bliskoj budućnosti otvoriti podružnicu u Beogradu.

S obzirom da je Srbija jedno od najbrže rastućih tržišta rada po pitanju razvoja igara, takav bi potez zasigurno imao smisla. U međuvremenu Machina nastavlja s vrijednim radom, a nastava sljedećoj (osnovnoj) grupi kreće već ovaj mjesec, 24. studenog.

U slučaju da ste spremni na prvi ili sljedeći korak u svojoj karijeri game developera, Machina centar game dizajna možete kontaktirati putem njihove stranice ili ih posjetiti na samom Infogameru gdje je trenutačno u tijeku i njihov game jam na temu “and”. Natječe se osam timova od kojih će u nedjelju biti nagrađeno troje u kategorijama najboljeg dizajna, najboljeg gameplayja i, naravno – najbolje igre.

Komentari (1)

  • redhillunited

    15.11.2014 - 10:43

    Da su bar blize meni, a ne 250km udaljeni

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!