HCL.HR

Zaigrali smo Rainbow Six Extraction, borili se protiv vanzemaljaca

Lovro Maroševac 07.01.2022.   •   3 komentara


Prije nepunih mjesec dana imali smo priliku zaigrati najnoviji Rainbow Six naslov. Evo naših dojmova o igri dva tjedna prije njenog izlaska.

Nekadašnji Rainbow Six Quarantine, sada nazvan Rainbow Six Extraction razvio se iz moda koji je prije nekoliko godina bio dio Rainbow Six Siegea. Tadašnji Outbreak bio je vrlo popularan i Ubisoft je ovdje uvidio priliku te je obožavateljima moda odlučio pružiti jednu cijelu igru. Međutim, zajednica R6 fanova ostala je podijeljena oko toga treba li SF zaplet Rainbow Sixa biti pretvoren u samostalnu igru ili bi bilo bolje da ostane privremeni event.

Ni ja nisam znao što očekivati od Extractiona, ali me zanimalo pa sam s nestrpljenjem prihvatio priliku da zaigram igru krajem prošle godine. Igrao sam ju ukupno četiri sata i to mi je brzo proletjelo, ali sam uspio steći neke dojmove prije službenog lansiranja igre. Svakako moram napomenuti da je verzija igre koju sam igrao još uvijek bila u aktivnom razvoju pa samim time nemojte te dojmove uzeti kao konačne – za to ćemo ipak pričekati recenziju kad igra izađe.

Premisa R6 Extractiona je ta da se R6 tim susreće s dosad najtežim zadatkom u svojoj karijeri – obraniti svijet od vanzemaljske invazije koja počinje uzimati slobodu ljudima. Tim od 18 operativaca poslan je u razne gradove kako bi izvršili misije i dobili odgovore na brojna pitanja oko parazita koji je spreman zaraziti svakoga.

Budući da je igra zapravo svojevrsni spin-off Rainbow Six Siegea, jasno je da su mehanike te igre prenese i ovdje. Ono što me malo brine je kako će se snaći igrači koji se još nisu imali prilike susresti sa R6 Siegeom. I dok su vještine svakih operativaca više-manje jasne od samog početka i ne bi trebale predstavljati problem, trzaji pušaka mi nekako ne pašu uz ovakav PvE naslov.

Budući da je igra zapravo svojevrsni spin-off Rainbow Six Siegea, jasno je da su mehanike te igre prenese i ovdje.

Rainbow Six Siege ima specifične trzaje pušaka i to je jedna od mehanika prema kojoj je prepoznatljiv. Prenošenje takve mehanike u ovakvu vrstu igre, gdje nemate prostora za vježbanje, iskreno mi ne djeluje previše uzbudljivo za one koji se još nisu susreli s takvim osjećajem pucanja. Ne mora to biti loša stvar, ali novim igračima svakako neće biti ugodno kad ih horda vanzemaljskih neprijatelji okruži, a puške im odlete miljama u zrak.

Kad smo kod neprijatelja, ovdje imate nekoliko vrsta na koje nailazite tijekom rješavanja misija. Jedni će vam stalno ometati planove, drugi će se prikazati tijekom određenih razdoblja, dok su treći ipak nešto jači i stvorit će vam boss bitke. Svaki od njih ima svoje prednosti i mane koje itekako možete iskoristit u svoju korist. Ne samo da riješite njih same, već da naškodite i ostalim neprijateljima koji se nalaze pokraj njih. Zanimljiv koncept stvaranja problema dolazi od njih samih, što i nije tako loše iako se može predvidjeti da će njihova mnogobrojnost biti glavni izazov.

Svaki neprijatelj ima svoje prednosti i mane koje itekako možete iskoristit u svoju korist.

Vještine vaših operativaca svakako će vam pružiti utjehu u rješavanju zadataka i ubijanju neprijatelja. Osobno mi se ne sviđa baš kako su ih prilagodili vanzemaljskim prijetnjama u Extractionu. Dobro je to odrađeno što se tiče eksplozivnih naprava, ali kod vještina mi to djeluje previše okrenuto Siegeu, a manje Extractionu. Shvaćam da je materijal morao ostati vjeran originalu, ali dojam ipak stoji da je to moglo ići u boljem smjeru. Opet, ponavljam, verzija koju sam igrao još se nalazila u aktivnom razvoju pa je moguće da će finalni proizvod izgledati i djelovati nešto drugačije.

Svaki djelić tehnologije koju koristite ovdje se otključava kako vi napredujete. Sasvim je to solidna i pristojna mehanika, ali ne djeluje da će vas prikovati za ekran toliko dugo da otključate jednu vrstu granate ili drona. Leveliranje ide brzo, ali sve naravno ovisi o tome hoćete li uspješno završiti misije ili ćete izgubiti operativce na putu prema gore.

Najzabavniji dio Rainbow Six Extractiona je svakako kooperativno iskustvo igranja. Ovdje uistinu morate surađivati s dvoje stvarnih igrača, po mogućnosti da nagovorite prijatelje da vam se pridruže. Samo tako možete otkriti puni potencijal igre.

Iako su mape iste svaki put kad se stvorite na njima, misije su zapravo raspoređene na drugačijim lokacijama pa će vam svakako trebati društvo s mikrofonom da nađete zadatke koji se od vas traže. I to mi je odličan aspekt igre koji je definitivno dobro došao u ovakav naslov – morate tražiti kamo trebate ići. Jedino što vam na mapi stoji je mjesto gdje će vas helikopter pokupiti i gdje trebate doći ako želite otići na drugu razinu. Sve ostalo je na vama da nađete kako biste u cijelosti mogli ispuniti misije.

Morate tražiti kamo trebate ići – jedino što vam na mapi stoji je mjesto gdje će vas helikopter pokupiti, ne i kako doći do tamo.

S obzirom na to da je ova igra nastala iz kratkotrajnog Siege moda, očekivanja su mi na nekoj kontroliranoj razini. Nakon četverosatnog igranja mogu reći da me igra nije ni razočarala niti oduševila, ali da cijenim to što je drugačija od Siegea. Naravno da postoje ovdje neke stvari koje su dobre i one malo manje dobre, ali ništa što bi kočilo iskustvo igranja u smislu da postane odbojno.

Iz Ubisofta su već potvrdili naknadnu podršku sadržaja koji će se distribuirati svim igračima, a logično je i očekivati da će paralelno s time raditi i na balansiranju igre prema povratnim informacijama igrača. Rainbow Six Extractionu stoga je važno da starta što bolje, a toga su svjesni i iz Ubisofta pa su povukli nekoliko ključnih poteza, poput smanjenja cijene za 40 eura, lansiranje igre na Game Passu te uvođenje Buddy Pass sustava za “posuđivanje” igre prijateljima. Hoće li to biti dovoljno da R6 Extraction doživi uspjeh i nametne se u dugoročnom pogledu – vidjet ćemo nakon ovog mjeseca.

Komentari (3)

  • PppPP

    07.01.2022 - 16:10

    Neda mi se čitat, jel može tldr?

  • Agent

    07.01.2022 - 17:05

    ” pa će vam svakako trebati društvo s mikrofonom da nađete zadatke koji se od vas traže” e ovo će bit velik problem opet ako ne igraš premade jer vjerojatno će bit kao i u r6s da nitko ne priča i ne daje informacije

    • Saren

      @Agent, 07.01.2022 - 17:13

      Istina mada ce vecini ljudi biti lakse naci jos dva frenda nego 5 kao u Siege-u, posto igra jest u co-op-u za 3 igraca.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?