HCL.HR

II. HCL Filmski Klub, veljača 2014. - Uskrsnuće

  • 33 Odgovora
  • 5193 Hitova
Odg: II. HCL Filmski Klub, veljača 2014. - Uskrsnuće
« Odgovori #15 : 03. Veljača, 2014., 19:08 »
@ warm bodies: gleda sam ga prije pa mi se ne da opet, al po mom sjećanju sam ga doživia dosta slično ovom vanjinom. Sad sam skočio na svoj letterbxd profil da vidim šta sam zapisao o njemu i nemam uopće ni review ni ocjenu.

:(
CSadria - Kupovi, LANovi, intervjui i izvještaji s događanja iz Balkan/Adriatic regije.
Web - Facebook - Twitch - Youtube

[/url

*

n00b

  • ****
  • 1663
Odg: II. HCL Filmski Klub, veljača 2014. - Uskrsnuće
« Odgovori #16 : 09. Veljača, 2014., 22:51 »
Pogledao/regledao sam sve s liste osim Warm Bodies. Izbjegnite Curse of Franenkenstein, poprilično je loš. :( Ni Crow nije neka sreća. Dead Alive i Dellamorte Dellamore su sjajni, Tetsuo i dalje upečatljiv.

Jel itko misli da je Dellamorte Dellamore opis Francesovog čistilišta ili pakla? Ima dosta elemenata koji se ponavljaju tipa impotencija koja to nije, uvijek viđa istu djevojku i svaki put se beskrajno zaljubi u nju i možda je to njegov pakao, da bude osuđen na tu jednu noć strasti s njom a zapravo nikad ništa više... činjenica da 'ostatak svijeta' ne postoji isto daje na dojmu da je sve u nekom nestvarnom svijetu.

Kraj sa snježnom kuglom također podcrtava to da njegov svijet nije stvaran. Mislim da bi moglo biti čistilište, ponajprije jer Sclavi (autor) često zadire u alternativne svijetove, pakao, ništavilo... Također i niz bizarnih situacija u kojima Franceso nikada nije kriv za zločine koje je očito počinio i priznao ih.

Hoću reći ima dosta tih elemenata koji se ponavljaju a ostali likovi ih zaboravljaju (iako nije isključeno da ih i Francesco zaboravlja također jer se ne osvrće na prošlost). Možda romantiziram, ali jako vuče na čistilište/pakao.

*

Adam Jensen

  • *****
  • 2025
  • i didn't ASK fOr this
Odg: II. HCL Filmski Klub, veljača 2014. - Uskrsnuće
« Odgovori #17 : 11. Veljača, 2014., 11:45 »
Tetsuo: The Iron Man (1989)




1. mišljenje:
Ukratko: Kad me slijedeći put neko bude pitao koji je to najgori film koji sam u životu odgledao sad ću konačno znati odgovor na to pitanje.
Obrazloženje: Japanski uvrnuti i bolesni "umjetnički" izražaj nikad nisam volio a još manje cijenio, a Tetsuo je stvarno prekoračio svaku mjeru čak i za njihove standarde. Radnja filma se najjednostavnije može objasniti da je to neka noćna mora, i to ne u pozitivnom smislu tj. da je strašan kao noćna mora nego u smislu da je radnja skup nepovezanih sekvenci koje imaju vrlo malo veze jedna s drugom i gdje se stalno isprepleće realno i nadrealno (mnogo više ovo drugo), zaista kao da gledaš nečiju noćnu moru. Nakon što sam ga odgledao sam dugo razmišljao o tome šta sam gledao, da li ima neka skrivena poruka koju žele da prenesu masama i sl. jer mora biti u pitanju nešto dublje jer nema šanse da nešto ovako glupo još uvijek egzistira i još se gleda. To da me film smorio (iako traje samo 1h) i da nisam ni trun zabave u njemu pronašao to smo već ustanovili. Ali ovaj film nisam ni planirao gledati zbog zabave nego što umjetničke vrijednosti ili jednostavno da odgledam nešto drugačije. Očito je da je film drugačiji od svega viđenog ali ne bih mu zbog toga prišio epitet "umjetnički". Pa više je umjetnički ona dvominutna ukletna vrpca iz filma The Ring, stil je dosta sličan samo što ta vrpca iako kada je prvi put gledaš izgleda da je sve nepovezano ali na kraju filma se sve razjasni. Jedina pozitivna strana je muzička podloga koja je stvarno vrhunska i to me jedino oduševilo, a na momente mi se čak svidjela režija i izbor kadrova snimanja ali većinom sam sa poker face izrazom lica gledao i pokušavao skontati šta to gledam. Ko ima suprotno mišljenje od mene o ovom filmu volio bih da mi objasni njegove kvalitete, tu simboliku i poruku koju ovaj film prenosi.
P.S. Film nije ni Horror a još manje je Sci-Fi što piše u opisu žanra.

3

2. mišljenje:
Film počinje sa čovjekom koji je opsjednut metalnim augmentacijama (koje nisu ni približno sofisticirane kao one ugrađene u moju visost), već poslije par minuta tog čovjeka udara auto, on pada u komu i u tom stanju sanja kako je oživljen kao metalni čovjek koji ima samo jedan cilj a to je da čitav svijet bude metalan, počevši od osoba koje su ga ubile. Kao što vidite film je u stvari prikaz noćne more, i moram priznati da sam naprosto oduševljen originalnošću i realizacijom. Ovo je najupečatljiviji filmski prikaz noćne more, savršeno ukomponovana stvarnost sa maštom uz jednu dublju poruku koja se proteže kroz čitav san a koja predstavlja našu podsvijest tj. našu najveću želju o kojoj stalno razmišljamo. Sve je u tom tonu, počevši od crno-bijelog kolora pa do režije i kadrova snimanja, prebacivanja scena, niđe-veze pokušaja dijaloga (koji su karakteristični za stanje spavanja), savršena muzika koja u potpunosti dočarava to stanje. Film koji svako treba pogledati.
9

P.S. Nadam se da ću do kraja mjeseca naći vremena da po drugi put odgledam Vranu, gledao sam ga nekada davno i ostao mi je u veoma dobrom sjećanju pa me zanima jel mi se ukus promijenio od tada.

*

n00b

  • ****
  • 1663
Odg: II. HCL Filmski Klub, veljača 2014. - Uskrsnuće
« Odgovori #18 : 11. Veljača, 2014., 19:55 »
Ako nije horror/Sci-Fi, što je? I kako to imaš dva mišljenja o fillmu, u jednom ti je najgori film u drugom svakom preporučuješ da mora pogledati?  :wildboy:

Slijede spoileri.

Film ima suludu vojsku fanova koji overhajpaju i pronalaze nove značajke kojih nema, što je standardno za većinu nadrealističnih uradaka. Dosta toga ljudi analiziraju preko mjere i onda 'pronađu' stvari koje autoru nisu bile ni na kraju pameti. Ali Tetsuto nije samo rendom izdrkavanje, u to sam siguran.

Valja samo spomenuti što je sam pisac/režiser rekao za film (što valjda treba uzeti u obzir), da je film njegov prikaz ljubavi/mržnje prema Tokiju.

Prvo što tebe Adam Jensen buni je sama radnja filma. Nije to nikakva noćna mora već je film ispričan nizom sekvenci koje skaču malo u prošlost malo u sadašnjost. Ništa revolucionarno samo je ovdje to malo teže pratiti. Ima samo jedna scena sna, cijeli film definitivno nije san. Zbog opskurne crno-bijele boje i izgleda može biti malo teško pratiti ali nedavno sam gledao drugi put i stvari su definitivno sjele na svoje mjesto. 

Ovo je time line događaja-

Dakle film se otvara frajerom (zovimo ga Hrđa je nema ime) koji si stavlja hrđavu čeličnu cijev u nogu. Kad ugleda crve u mesu kraj cijevi uznemiri se i istrči na cestu gdje ga pregazi automobil. Hrđa umire, i vidimo da ga je ubio bračni par koji je sjedio u automobilu. (nazovimo ih Mala i Tetsuo jer likovi nemaju ime)
Mala i Tetsuo grabe tijelo i odbacuju ga u šumu te se nakon toga poseksaju pred truplom. Ova sekvenca seksa se često pojavljuje kroz film koju i vidimo u nešto drugačijem stilističkom obliku (blicevi/prijelaz su kratki white noise na TV-u), što je zbog toga jer ju gledamo P.O.V. (point of view), odnosno kroz oči umirućeg Hrđe. Čak u jednom od tih flashbackova Mala jasno kaže ''Hej on nas gleda.''

Hrđa je umro/preživio udar automobila i onda se vraća u svoj HQ gdje ga strojevi potpuno rastave na proste faktore i opet sastave. To je zapravo tema uskrsnuća, jer Hrđa se nakon smrti vraća kao potpuno novo biće, ojačan i spreman za osvetu! No da ne preskačem, dakle nakon Hrđine smrti, bračni par se poseksao u šumi naočigled umirućeg Hrđe.

Nakon toga smo u kući bračnog para i Tetsuo uvidi da na licu ima metalnu izraslinu koju ne može otkloniti. Tu uslijedi telefonski poziv ko iz Ćelave pjevačice (uzastopno ponavljanje 'Hello?''), dok se Tetsuo zapravo prisjeća grozote koju su on i Mala napravili; ubili su čovjeka i sakrili tijelo.

Slijedi scena u subwayu gdje je Tetsuo progonjen od nepoznate žene (koju nazovimo Žena) koja se pretvara u polu-metalno čudovište. Mi vidimo njeno pretvaranje u 'čudovište' jer je dotaknula dijelić metala na tlu koji je zapravo Hrđa. Ovo znamo zbog identičnog P.O.V. koji se ponavlja u sceni sa seksom, dakle nepoznatu ženu Ženu je zarazio Hrđa. Odmah potom, Hrđa preuzima kontrolu nad njenim tijelom i napada Tetsua koji panično bježi. Tetsuo pobijedi Ženu dok Hrđa uživa u početku svoje osvete. Nakon ovoga, Tetsuova transformacija je sada uznapredovala i sve veći dio njegovog tijela postaje metalan.

Nakon ovoga slijedi jedina scena SNA u filmu u kojoj Mala siluje Tetsua, i to poprilično nasilno. Scena sna nije besmislena jer se radi o analnom seksu, činu kojeg je nemoguće imati sa ženom (da je žena ta koja penetrira falusom). Scena sna u kojoj Mala siluje Tetsua je zapravo predviđanje njegove budućnosti, o čemu više u nastavku.

Nakon tog sna, Tetsuo se budi izbezumljen i svjestan da metal proždire njegovo tijelo. Slijedi scena u kojoj njegova žena pokazuje znakove da ona već jest metalno čudovište jer sva hrana koju stavlja u usta ima metalan zvuk što je jako naglašeno.
Ovo može biti znak da se njegov san ostvaruje (Mala postaje metalno čudovište), ali isto tako može biti i Tetsuova percepcija svijeta u tom trenutku. Ovo da se san ostvaruje mi se čini vjerojatnije.

Ovo je i pomalo erotska scena, nakon koje Tetsuo doživljava ključni trenutak svoje transformacije. Njegov falus (penis, kurac, kita) postaje ogromno metalno svrdlo. Bori se sa Malom i pobijedi ju upravo sa svojim penis-svrdlom, što je bitno spomenuti i za kasniji osvrt na film, ubio ju je činom ljubavi (seksom).

Prebacujemo se na Hrđu i njegove flashbackove gdje se susreo sa liječnikom nakon što ga je udario automobil. Liječnik utvrđuje da Hrđa ima metalni komad u mozgu i da je 'čudo što je živ'. Liječnik odlučuje da neće maknuti komad metala, i nakon toga vidimo opet dijelove Hrđine smrti i preobrazbe koji su tek kasnije prikazani u cijelosti.

Tetsuo je sad gotovo potpuno metalan i prisiljen je gledati Hrđina sjećanja. Ovo je prilično jasno, i tu mu Hrđa ukazuje na sav horror koji je morao proživjeti nakon što su ga Tetsuo i Mala pregazili, bacili u rupu i potom se jebali pred njegovim truplom. Tetsuo je užasnut a Hrđa mu dolazi u posjet. Prilikom posjeta, Hrđa zarazi Tetsuove mačke, sobu i naposljetku Malu. Hrđa uništi Malu (pretvori ju u paramparčad) i onda se uzdiže. Tetsuo je šokiran njegovim uskrsnućem (odnosno, you survived). Hrđa pokazuje Tetsuu 'new world', odnosno viziju svijeta u kojoj ljudi umiru i pretvaraju se u polumetalne stvorove.

Slijedi borba između Hrđe i Tetsua u kojoj imamo flashback Tetsua na njegovu prošlost kad je bio dječak i kad ga je otac tukao. Ovo je jedan od tabua u Japanu, ta strogost roditelja, posebice očeva koja se podrazumijeva do te mjere da se strašno odvojeni od djece. Zanimljivo je da, kako otac tuče malog Tetsua, i Tetsuo i Hrđa jadikuju od boli, odnosno Hrđa osjeća Tetsuove osjećaje.

Gledamo suludu borbu između Hrđe i Tetsua u kojoj Hrđa grabi Tetsua pod okrilje metalnog štita gdje su obojica goli te se uz romantično-erotsku glazbu spajaju u jedno. Na kraju, fuzija Tetsua i Hrđe je taj veliki metalni oblik (opet, u obliku falusa) koji je spreman da pokori svijet.

/

Simbolike ima na bacanje, praktički odabereš ono što ti najviše odgovara. Jedna najočitija stvar koja bode u oči je ta fuzija čovjeka i tehnologije u kojoj se čovjek prepusti tehnici. Film je napravljen krajem osamdesetih kad je Japan bio snažna industrijska sila i Tokio se, ako je vjerovati internetu, pretvarao u jedan golem industrijski pogon.

S druge strane, ima jako puno aluzija na homoseksualnost. Primjerice, seks između muškarca i žene, točnije Tetsua i Male je svaki put prikazan vrlo nasilno, neprirodno, nešto s čim Tetsuo i nije baš presretan dok je spajanje/fuzija/(seks?) Tetsua i Hrđe prikazan ko jedan lijepi trenutak, utopija na koju se dugo čekalo.

Flashback u kojem otac tuče Tetsua također se može tumačiti kao potiskivanje homoseksualnosti, gdje Hrđa i Tetsuo obojica osjećaju bol potiskivanja. (zbog ovoga Hrđa osjeća bol jednako kao i Tetsuo prilikom svakog udarca). Analni seks između Male i Tetsua u njegovom snu još je jedna oda potiskivanju homoseksualnih poriva, mislim Mala ga analno siluje, nešto što je za njega lijepo žena (žena!) pretvara u nemoguću misiju, nešto odvratno i ružno.

Sekvence u filmu su dosta dobro povezane iako su raštrkane uzduž i poprijeko, i jbg, to je 16 mm film na kojem se kurca vidi + što nama svi Japanci izgledaju identično. Struktura također funkcionira, nije da sam pretjerano nešto analizirao ali redoslijed događaja i otkrivanje informacija je jako dobro tempirano.

Film nikako nije jedna velika noćna mora - to nema smisla. Mislim da je moj timeline gore manje ili više točan, ima i nekih drugih teorija po netu ali ljudi tu već odlaze u nebuloze (tipa da Hrđa predstavlja AIDS koji je u to vrijeme bio veliki tabu i pripisivao se isključivo homoseksualcima).

Scena potjere u subwayu gdje se Tetsuo bori protiv Žene sadrži jednako uzvikivanje ''Prestani!'' koje se ponavlja u sceni s ocem. Ako uzmemo u obzir kontekst scene sa ocem, onda se čini da i ovdje Tetsuo bježi od žena, odnosne nametnute seksualne orijentacije.

Isto tako konstantna opsesija sa falusima, pogotovo metalnim falusima također ukazuje na neke skrivene ideje.

Dio sa 'Hello? Hello' telefonskim razgovorom koji djeluje besmisleno jako baca na teatar apsurda što nije čudno jer hej, redatelji i glumci su bili ta kazališta grupa i kazalište je njihov primarni medij. Tetsuo je uslijedio nakon toga. Nije da ovo opravdava bizarnost filma ali daje uvid u tehnike snimanja i dijaloga. Ne bi rekao da su dijalozi besmisleni, upravo suprotno, otkrivaju jako puno i popunjavaju rupe u filmu.

Po meni film ima nekoliko poruka koje se isprepleću, nije sad to neki masterpiece u kojem je autor htio reći jednu jedinu stvar, stil je dosta ekstreman ali ima mi smisla.

tl;dr

Reko bi da je riječ o potiskivanju homoseksualnosti, metal predstavlja prihvaćanje iste a svi ženski likovi i otac u filmu rade upravo suprotno; tjeraju Tetsua da se srami sebe i svojih iskrenih poriva. Ako uzmemo u obzir autorovu ljubav/mržnju prema Tokiju krajem osamdesetih, industrijski dio sa metalom lijepo sjeda kao alegorija na vrijeme u kojem su nastupili događaji.

Hoću reći, metal je simbol industrijalizacije, modernog doba, budućnosti, doba koje će donijeti brojne promjene među kojima je ključna promjena prihvaćanje homoseksualnosti u konzervativnom japanskom odgoju/društvu. IMO sve sjeda na svoje mjesto, pogotovo kad gledaš film/dijelove filma kroz ovu prizmu.

 :(

*

Adam Jensen

  • *****
  • 2025
  • i didn't ASK fOr this
Odg: II. HCL Filmski Klub, veljača 2014. - Uskrsnuće
« Odgovori #19 : 11. Veljača, 2014., 22:19 »
Dobro napisano, sviđa mi se tvoj stil. Ništa et, film definitivno nije za mene. Samo da uđe u zapisnik naravno da sam znao da to nije noćna mora :hihi:, nego sam taj izraz koristio da izražem koliko mi je sve to bilo konfuzno da sam rekao da kao da je neko snimio film o noćnoj mori tj. sve je za mene bilo konfuzno i nepovezano. Inače ono prvo mišljenje je moje, a drugom je cilj da malo ismije film :(. A što se tiče ovog žanrovskog pitanja pa nije defnitivno SF jer nema ništa naučno u tome, a horror pa film se ne trudi biti čak ni to ali ajd pola filmova nemaju veze sa žanrom pod kojim se vode. Inače, n00b dobar posao si napravio s ovom temom :thumbs:

*

[proGABBEing] Richard

  • **
  • 519
  • sve je bolje kad se spoha lmao <:^)
Odg: II. HCL Filmski Klub, veljača 2014. - Uskrsnuće
« Odgovori #20 : 11. Veljača, 2014., 22:25 »
isusa ti jebem retardiranog jesmo propšli već par puta što je horor?

kako ovo nije horor care aseva, ajde ti meni reci što je horor molim te doslovno ću si odrezat jaja od muke što ti postojiš :ave:

*

pilip

  • ******
  • 4442
Odg: II. HCL Filmski Klub, veljača 2014. - Uskrsnuće
« Odgovori #21 : 11. Veljača, 2014., 22:51 »
Jadna gnjevna osobo. :(
Hacker (1994.-2005.) R.I.P.

Ja volim:
Facuuuu, Gr4gu, CMC program i Rengurzica

*

[proGABBEing] Richard

  • **
  • 519
  • sve je bolje kad se spoha lmao <:^)
Odg: II. HCL Filmski Klub, veljača 2014. - Uskrsnuće
« Odgovori #22 : 11. Veljača, 2014., 23:10 »
e skoro sam dobio kap bio. :hiha:

sad me više nije briga ofc. :hiha:

*

Ramza

  • **
  • 390
Odg: II. HCL Filmski Klub, veljača 2014. - Uskrsnuće
« Odgovori #23 : 11. Veljača, 2014., 23:15 »
:hihi: ane

*

n00b

  • ****
  • 1663
Odg: II. HCL Filmski Klub, veljača 2014. - Uskrsnuće
« Odgovori #24 : 11. Veljača, 2014., 23:24 »
:mrgreen:

Adam Jensen, ne znam što da ti kažem. SF je jer je riječ o znanstvenoj fantastici, odnosno fuziji čovjeka i stroja. Nema ništa znanstveno ni u Inceptionu pa se vodi kao SF. Nema ništa znanstveno ni u Star Warsu pa se vodi kao SF. Malo mi je mučno ovo pojašnjavat, ali događaji u Tetsuu su stvarni, nisu produkt mašte. Mislim čovjek se pretvara u robota, ja ne znam što je to ako nije SF.

A horror pa apsolutno je horror.  :wildboy: Cijeli film je prožet hororom koji protagonist proživljava, od sudara automobila, sna, progona, mislim frajer doživljava preobrazbu u metalno čudovište, falus mu postaje svrdlo, ubio je vlastitu ženu, njegova psiha je izložena udarima sa svih strana, sve je krajnje morbidno i mračno.

Mislim ok ŽANROVI, zbilja nije bitno u koji žanr spada neki film, ali zanima me gdje bi ti onda svrstao ovaj film ako ne pod SF/horror. (ja bi dodao još nadrealizam, MOŽDA)

*

Đester

  • *****
  • 2126
  • OSOBNI TEKST
Odg: II. HCL Filmski Klub, veljača 2014. - Uskrsnuće
« Odgovori #25 : 12. Veljača, 2014., 02:17 »
kako ovo nije horor care aseva, ajde ti meni reci što je horor molim te doslovno ću si odrezat jaja od muke što ti postojiš :ave:

:ave::ave:
Cuando puedo ni siquiera el tabaco, por lo menos voy a ser oblejan,,,,

*

Ramza

  • **
  • 390
Odg: II. HCL Filmski Klub, veljača 2014. - Uskrsnuće
« Odgovori #26 : 12. Veljača, 2014., 03:04 »
Dellamorte Dellamore
http://www.imdb.com/title/tt0109592/

Ajme, koji je ovo vrh od filma. Sjećam se da sam kao mlađi puno više volio tu smiješnu notu filma, sad mi je ista isuviše depresivna da ne bi pomislio zašto je to tako :( Mislim, film je na površini i dalje zabavan i sve, cice, zombiji, pištolji, u toj nekoj domeni film je zabavan za pogledati i ne pomisliti o tome svemu. Ali, mislim da ima tu još štošta toga za reći, mislim, film završi prečudno da bi samo bili zabavljeni tim krajem, ne i idejom istog. Malo ću se nadovezati na MILU dolje, kad je već u spojlerima i ja ću spolerati.

Jel itko misli da je Dellamorte Dellamore opis Francesovog čistilišta ili pakla? Ima dosta elemenata koji se ponavljaju tipa impotencija koja to nije, uvijek viđa istu djevojku i svaki put se beskrajno zaljubi u nju i možda je to njegov pakao, da bude osuđen na tu jednu noć strasti s njom a zapravo nikad ništa više... činjenica da 'ostatak svijeta' ne postoji isto daje na dojmu da je sve u nekom nestvarnom svijetu.

Kraj sa snježnom kuglom također podcrtava to da njegov svijet nije stvaran. Mislim da bi moglo biti čistilište, ponajprije jer Sclavi (autor) često zadire u alternativne svijetove, pakao, ništavilo... Također i niz bizarnih situacija u kojima Franceso nikada nije kriv za zločine koje je očito počinio i priznao ih.

Hoću reći ima dosta tih elemenata koji se ponavljaju a ostali likovi ih zaboravljaju (iako nije isključeno da ih i Francesco zaboravlja također jer se ne osvrće na prošlost). Možda romantiziram, ali jako vuče na čistilište/pakao.


Pa je li čistilište, ili pakao? = ) I prema komu? Bibliji ili nezz, DANTEU (to mi je u glavi jer italija). Mislim, zašto misliš da pakao/čistilište mora biti takvo, a i je li dan neki hint zašto je on tamo da pomislimo da je tamo?
Nije da ideju odbacujem ili nešto.. samo me zanima, zašto misliš da taj -KONCEPT- kojeg on prolazi mora biti religijski? =)
Možda idem malo preduboko, ali čini mi se da se Sclavi tu barem malo poigrao s idejom Ida/Ega/Superega i, naravno, straha od kastracije. Imamo zombije, nešto umrlo, neprirodno vraćeno u život protiv čega se Dellamorte bori. Ali ti zombiji su >pohotni< :hiha: , žude za životom kojeg Francesco odbacuje, nije ni čudo što je sukob neizbježan (sukob između njega i njih, svi drugi ne znaju za njihovo postojanje; ali otom potom). I svi oni su opet nekako seksualno povezani uz život, ali je on to odbacio, DOK ne dođe Ona. E sad je tu problem tko je što u tom filmu.
Mislim da je iz eto, očitih razloga Francesco predstavnik Ega dobar dio filma, dok je Gnaghi predstavnik zakržljalog i zatomljenog Ida. Jednostavnije rečeno, Francesco kao kombinacija Ida Ega i Superega je odbacio sve seksualne porive, pri tom osakativši i stvorivši Id/Gnaghia. Sad, je li impotentnost razlog ili posljedica događaja morao bih razmisliti, ali u svakom slučaju imamo taj nesrazmijer seksualno aktivnih mrtvih i impotentnih živih, ljubav omogućenu jedino kastracijom nasuprot mogućnostima superega. Drugim riječima, supostojanje ida i superega je u potpunosti isključeno, što ostavlja trajnu traumu na našeg junaka = )
Da se vratim još na tu kastraciju, opet frojdovski lol, otac je stalno prisutan kroz prezime, smrt jel, a majka pak je spomenuta kroz ljubav, dok je Francesco, ego negdje u sredini zarobljen između tog dvoje. Očito da Francesco negdje u stvarnom životu kojem mi nemamo pristup to nije razriješio. Možda u tom smislu čistilište.
Ali prije nego li čistilište, to je čisto življenje fantazije, iz tog razloga film započinje relativno normalnim stanjem da bi se bez proispitivanja doveo do banalnosti, a taj solipsizam je na kraju dočaran snježnom kuglom. Tek nakon svega, nakon što Francesco, ego, u potpunosti poludi i oslobodi se "kastracije", impotentnosti, kad zombiji kao nekakvi superego predstavnici postanu nerazlučivi od živih, Gnaghi nešto progovori, a Francesco odgovori sa gnja. Iliti, preobrazba se desila i kroz fantaziju superego je potpuno zatomljen a na površinu izlazi Id.


Naglasit ću, možda bih trebao preciznije baratati s pojmovima, ali ono, mislim da poanta stoji. Ne vjerujem da je to bila prvotna ideja filma, čini mi se da bi to više moglo ići kao usput, ali film u principu djeluje kao nekakva struja podsvijesti pa eto. Iz tog me razloga podsjeća dosta na Mulholland Drive =)

*

[proGABBEing] Richard

  • **
  • 519
  • sve je bolje kad se spoha lmao <:^)
Odg: II. HCL Filmski Klub, veljača 2014. - Uskrsnuće
« Odgovori #27 : 12. Veljača, 2014., 03:15 »
nije bilo potrebno ovo stavljati u spiler.

ali volim tvoje ANALize xD

*

n00b

  • ****
  • 1663
Odg: II. HCL Filmski Klub, veljača 2014. - Uskrsnuće
« Odgovori #28 : 12. Veljača, 2014., 07:48 »
HAH. Ovo s Frojdom ima par poveznica, dobro mi je ovo otac-majka-između, dosta dobro se uklapa. Cura koju ovaj stalno sreće bi mogla simbolizirati Francescovu majku... HINT (i mali spojler u Dylan Dogu!), ali Morgana, velika ljubav Dylan Doga je u principu... njegova majka! Ovime se još više poklapa. Francesco zapravo voli ženu koja izgleda poput njegove majke ili jest njegova majka. Cura predstavlja ono što on svjesno želi jel, odnosno tu ljubav koja bi trajala beskonačno. Mislim frajer je spreman na kastraciju samo da bude uz ovu, zvuči ko nekakva ultimativna ljubav i STVARNA želja jel.

Vrhunac nikad ne potraje! Uvijek ju ubije. Možda ovo da je ona mama nema smisla ali vidim da ju nisi definirao, a čini mi se da je to dosta bitno da bi teorija funcionirala do kraja.
Fora. =)

Inače ovo s čistilištem je nekakav slobodan zaključak. Čistilišta nema u Bibliji to je čisto izmišljotina Crkve pa su i 'pravila' dodavana putem literature i medija primjerice eto Dante iako dosta nagađam ovdje.
Nisam čitao Purgatory ali ako je isto ko Pakao Dante sreće te ljude koji neprestano ponavljaju jedne te iste radnje. Nez ovo baš pucam naslijepo ali vodim se tim da sreće ljude koji tamo provode vječnost...

A Pakao u kojem lik opetovano proživljava iste situacije se može vidjeti na masu primjera. Clive Barker, Stephen King, Neil Gaiman eto i sam Dante koji muke u Paklu opisuje kao vječno ponavljanje istih radnji. Čak je i American horror story prikazao pakao kao neprestano ponavljanje najgoreg perioda u životu. Imam osjećaj da se to podrazumijeva.

Zbog ovoga mogu utvrditi (mogu li!?) da je i čistilište svedeno na konstantno ponavljanje radnje, opet i opet iznova. Recimo, Wriscutters: A Love Story je dobar prikaz čistilišta kojeg ovako povlačim kao kartu zamku za primjer. Beznadno ponavljanje u kojem nema nade u bolje sutra ili prisjećanja na loše jučer.
 
Sclavi voli ništavilo i često mu je postavljeno kao nešto između života i smrti. Ako pokušamo gledati iz neke njegove perspektive, onda to 'čistilište' možda jest između života i smrti zapravo, a Francesco je zarobljen i obnaša istu dužnost kao smrt ili Haron... ipak nazove Smrt 'bratom' za što mislim da nije slučajnost.

I ono što me posebno intrigira je to ponavljanje. Neprestano upoznaje ženu svog života, s kojom se boji da neće moći spavati jer misli da je impotenan, da bi potom imali najbolji seks ikad, da bi ju potom ubio. I uvijek, njeno ubojstvo ga mimoiđe, ko ultimativni pečat ironije na tu sudbu koju stalno mora proživljavati. To ponavljanje me najviše vuče na čistilište/ništavilo, gdje se stanje Francesca ne mijenja. On čak i poludi pretkraj i počne ubijati rendom ljude ali ništa se ne odrazi, tj., vanjski svijet se potpuno jednako odnosi prema njemu što samo dokazuje dokle ide ta bizarnost.

Imam osjećaj da smo se samo uključili u jedan dio te spirale ništavila i pratili dalje. Samo dojam, ali mi je dosta jak.

Gnaghi je jako bitan, čini se dosta izgledno da je zapravo dio Francesca (ego/id teorija), tj. Francesco i Gnaghi su zapravo jedna osoba u smrti.

Francesco u jednom trenutku kaže da je pročitao samo dvije knjige u životu... koliko ih je pročitao Gnaghi? =)
« Zadnja izmjena: 12. Veljača, 2014., 09:07 n00b »

*

Adam Jensen

  • *****
  • 2025
  • i didn't ASK fOr this
Odg: II. HCL Filmski Klub, veljača 2014. - Uskrsnuće
« Odgovori #29 : 12. Veljača, 2014., 11:31 »
isusa ti jebem retardiranog jesmo propšli već par puta što je horor?

kako ovo nije horor care aseva, ajde ti meni reci što je horor molim te doslovno ću si odrezat jaja od muke što ti postojiš :ave:
Nakon prvih 6 min. filma sam misilio da će biti dobar horror, ona scena kada ga ona žena-čudovište ganja je bilo u horror stilu a kasnije se film NIJE TRUDIO biti horror tj. nije reditelju bio cilj da napravi horror film nego da valjda neke druge poruke prenese, barem sam ja imao takav osjećaj. Ne mora film biti strašan da bi bio horror ali ovaj film je više bio neka šprdancija ili parodija, kako će nešto biti horror ako je neozbiljno. To je isto kao da kažeš za Mrak film da je horror kad je komedija, jest da možda poređenje nije na mjestu jer Tetsuo nije komedija ali je neka vrsta parodije. Kako drugačije objasnit scenu kada onaj frajer što se pretvorio u čudovište počne ganjat svoju curu i nakon što ga ona sredi umjesto da preplašena bježi što dalje može (kao što biva u horrorima) ona ga počne lizat :bonk:, ili kada frajeru umjesto kurca nikne bušilica pa to jebeno nije strašno nego smiješno, da ne nabrajam dalje takvih primjera je u ovom filmu bezbroj, ako je tebi to horror oda se idi ubij odmah ISFRUSTRIRANA OSOBO,  boli me qrac ako ti je život pun neuspjeha nemoj ovdje liječit te tvoje frustracije imaš za to specijalizovane ustanove :tired:.

A što se tiče da li je naučna-fantastika. Pa cilj SF filmova nije da oni na naučni način objasne neku fantastičnu temu nego da se trude da je objasne. Uzmi za primjer najbolju SF seriju Fringe, ljudi se bave tako paranormalnim i fantastičnim temama ali su se potrudili da to objasne na "naučnoj" osnovi da gledatelj ima osjećaj da je to sve moguće. A u Tetsuu se niko ne trudi da nešto objasni, čovjeku počne rasti željezo iz njega i niko nije ništa objasnio kako je to moguće (jel mu neko ušprico u krvotok neku materiju koja počinje stvarati metalne ćelije ili koji već qrac :bonk:), u Tetsuu se jednostavno dešavaju fantastične stvari ali niko ne zna odakle i kako i to ne može biti SF (iako se hrpa takvih filmova nažalost vode kao SF-ovi). U Tetsuu je jedino objašnjenje kada mu dokror kaže: " Ne znam odakle ti to željezo u tijeli ni ko je to tako dobro ubacio ali gledaj na to kao na ukras". . 
« Zadnja izmjena: 12. Veljača, 2014., 11:41 Adam Jensen »

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9