HCL.hr forum

Gaming => Gaming kultura => Autor teme: Armor - 05. Kolovoz, 2009., 21:42

Naslov: Gaming engines
Autor: Armor - 05. Kolovoz, 2009., 21:42
Kako nebi zaspamali druge teme, evo jedne za rasprave o tome koji je engine najbolji, najoptimiziraniji, najkompletniji i zašto!?
Po meni, u novije vrijeme to je svakako Unreal Engine 3, od malo "starijih", id Tech 4.

BTW, 3 votes per user :piva:
Naslov: Re: Gaming engines
Autor: Easy - 05. Kolovoz, 2009., 21:44
Di je XRay?
Naslov: Re: Gaming engines
Autor: Facaa - 05. Kolovoz, 2009., 21:44
SCUMM  :piva:
Naslov: Re: Gaming engines
Autor: Pičkica - 05. Kolovoz, 2009., 21:51
SCUMM  :piva:

Ane bar bnajbolje igre nikad nisu na njemu <3  :wildboy:
Naslov: Re: Gaming engines
Autor: Tola - 05. Kolovoz, 2009., 21:58
Da, dobra tema.
Prvi glas sam dao Cryengine 2, jer se jednostavno radi o najboljem mogućem engineu do danasnjih dana, iskoristava svaki feature koji podrzava D3D, i time je zato zahtevan i napredan.
Drugi glas ide RAGE, ali to se zove id tech 5. Na papiru engine djeluje moćno, treba vidjeti kada izade.
Treći glas ide Dunia - nešto inferiornij, ali vrlo skalabilan i moćan engine.
Naslov: Re: Gaming engines
Autor: zerica - 05. Kolovoz, 2009., 22:00
vidim expert si za grafičke enđine :hiha:

koliko zarađuješ u igraćoj industriji?  :hiha2:
Naslov: Re: Gaming engines
Autor: Tola - 05. Kolovoz, 2009., 22:01
Nikoliko, jer imam 17 godina tek.
Naslov: Re: Gaming engines
Autor: Tola - 05. Kolovoz, 2009., 22:04
I da kažem još par riječi.
Unreal 3 (tj. najnovije izdanje Unreal engine kojeg koriste mnoge igre kao Bioshock, Rainbows Six Vegas, Mirors Edge, Gears of War) nepodržava AA u z HDR.
id tech, pa pobogu to je iz 92. godine engine, prvi engine sa 3d grafikom.
par greskica al nema veze.
Tu si trebao navesti i Quake engine, jer ga jos uvjek koriste neke igre (COD serijal).
Naslov: Re: Gaming engines
Autor: zerica - 05. Kolovoz, 2009., 22:10
Armor, multiaccount ti je kakti pametniji od primarnog. :wildboy:
Naslov: Re: Gaming engines
Autor: Armor - 05. Kolovoz, 2009., 22:28
Armor, multiaccount ti je kakti pametniji od primarnog. :wildboy:
Vremena i mjesta za usavršavanje uvjek ima, kaj ne. :thumbs:

@Tola, pod id Tech sam mislil na četvorku (Doom 3, Prey i Quake 4), Quake zaboravih...
Nije tolko važna anketa, nego onak, iznošenje (ne)pametnih i konkretnih izjava o grafičkim enđinima općenito...
Naslov: Re: Gaming engines
Autor: netko - 06. Kolovoz, 2009., 00:13
Koji to id Tech? Originalni, 2, 3, 4 ili ovaj najnoviji 5 u kojem će se RAGE pogoniti?
EDIT
Aha, sad vidim da si mislio na broj 4. A gdje su ostali brojevi?
Naslov: Re: Gaming engines
Autor: Tola - 06. Kolovoz, 2009., 08:48
Armor, multiaccount ti je kakti pametniji od primarnog. :wildboy:
Vremena i mjesta za usavršavanje uvjek ima, kaj ne. :thumbs:

@Tola, pod id Tech sam mislil na četvorku (Doom 3, Prey i Quake 4), Quake zaboravih...
Nije tolko važna anketa, nego onak, iznošenje (ne)pametnih i konkretnih izjava o grafičkim enđinima općenito...
Doduše i taj drži još uvjek jednu titulu - najbolje, potpuno realne i dinamičke sjene ikada viđenoj u ijednoj igri (id tech 4/doom3 engine) - bolje čad od cryengine 2!
Naslov: Re: Gaming engines
Autor: Tola - 06. Kolovoz, 2009., 09:18
sry na duplom postu
al evo pošto su se u temi crysis 2 počele rasprave da je source engine bolji od cryengine 2
pa onda jeli mi može neko opisati po čemu je ovo:
http://img197.imageshack.us/i/150422full.jpg/
http://img193.imageshack.us/i/150437full.jpg/
http://img43.imageshack.us/i/150439full.jpg/
BOLJE OD OVOGA:
http://img44.imageshack.us/i/2iqo35w.jpg/
http://img20.imageshack.us/i/27g4p.jpg/
http://img196.imageshack.us/i/246a0s4.jpg/
http://img17.imageshack.us/i/vvmo0.jpg/

To je mod za Cryengine 2, koji do kraja iskoristava sve njegove mogucnosti, jer Crysis je igra u kojoj su stavljene namjerno loše teksture kako bi dobili na brzini.
Kako natjerati crysis da izgleda ovako imate na stranci: http://www.facepunch.com/showthread.php?t=714112
Naslov: Re: Gaming engines
Autor: Tola - 06. Kolovoz, 2009., 09:33
A sad ide screenshot za svaki od enngine-a.
id tech 4 - http://img30.imageshack.us/i/40110929.jpg/
Cryengine - http://img40.imageshack.us/i/80416077.jpg/
Cryengine 2 - nema smisla opet stavljat, stavio sam
RAGE (id tech 5) - http://img37.imageshack.us/i/idtech5.jpg/
Unreal Engine 3 - http://img21.imageshack.us/i/ut3r.jpg/
Source - već stavljeno
PhyreEngine - http://img12.imageshack.us/i/dirtixl.jpg/
Dunia - http://img15.imageshack.us/i/fc2.png/
Lithtech - http://img31.imageshack.us/i/fearf.jpg/
Serious Engine 3 - http://img19.imageshack.us/i/se3a.jpg/
Naslov: Re: Gaming engines
Autor: Ementaler - 06. Kolovoz, 2009., 10:54
sry na duplom postu
al evo pošto su se u temi crysis 2 počele rasprave da je source engine bolji od cryengine 2
pa onda jeli mi može neko opisati po čemu je ovo:
http://img197.imageshack.us/i/150422full.jpg/
http://img193.imageshack.us/i/150437full.jpg/
http://img43.imageshack.us/i/150439full.jpg/
BOLJE OD OVOGA:
http://img44.imageshack.us/i/2iqo35w.jpg/
http://img20.imageshack.us/i/27g4p.jpg/
http://img196.imageshack.us/i/246a0s4.jpg/
http://img17.imageshack.us/i/vvmo0.jpg/

To je mod za Cryengine 2, koji do kraja iskoristava sve njegove mogucnosti, jer Crysis je igra u kojoj su stavljene namjerno loše teksture kako bi dobili na brzini.
Kako natjerati crysis da izgleda ovako imate na stranci: http://www.facepunch.com/showthread.php?t=714112

Čekaj, usporedio si slike iz Half Lifea 2 koji je izašao prije skoro 5 godina, sa slikama uber nabrijane verzije CryEnginea 2? Na koju foru je to elokventna usporedba enginea? :)

Osim toga, mislim da malo krivo gledate na game engine... gledate ih kao neke tehnološke benchmarke sa grafičke strane - dakle koji izgleda najbolje je i najbolji, odnosno onaj koji daje najbolje grafičke efekte je i najbolji... Ne bi li onda CryEngine 2 trebao biti omiljen game developerima sa svim svojim silnim mogućnostima? Di su CryEngine2 igre?

Source ili Unreal Engine, to su enginei s kojima je lakše programirati, to su enginei s kojima možeš biti kreativan u programiranju, ne misliti previše na način na koji ćeš optimizirati igru, gdje ćeš smanjiti resurse da igra bude optimizirana za rad na raznim čipsetima itd. Takve stvari na kraju budu gotovo na trivijalne, a kad imaš tu slobodu da ne moraš previše misliti na stvari poput optimizacije, onda napraviš i bolju igru. A što je najbolje source primjerice izgleda odlično, ne puca na fotorealizam (kao što je slučaj sa CryEngineom), ali izgleda odlično kad ga se iskoristi na pravi način. I na kraju krajeva, sa nekim slabijim kompom današnjice, vjerojatno će ti neka source igra izgledati bolje nego Crysis 2.

Crysis 2 će trzati na odvratno lošim detaljima, bez antisotropije, antialiansinga, dok će source igra sa kojih 4xAA i 8xAF pri high detaljima letiti i izgledati lijepo.
Naslov: Re: Gaming engines
Autor: Tola - 06. Kolovoz, 2009., 11:02
Usprodeio sam zato što su neki govorili kako je Source engine napredinij od Cryengine 2, pa eto nek se uvjere sami koliko su upravu.
Cryengine 2 tehnlogija radi dobro. Glavni je problem što je ona užasno skupa, prekomplicirana jer koristi jako puno tehnologija, i puno, puno više rendeira poligona i scena nego UT3 ili HL2.
Cryengine 2 je za danasnje pojmove najbolji, najnaprednij engine i točka. To što on nudi i radi je nevjeroavatno. Crysis ima izrazito loše teksture koje su namjerno stavljenje kako bi se dobilo na brzini. Nijedan engine nije niti približno blizu napredan kao Cryengine 2, i molim vas okanite se Source engine jer je to staro gotovo 5 godina, a i kad je izisao bio je osjeno inferiornij Doom 3 engineu, pa čak i Cryengineu 1 (FarCry).
To što Source leti - a Crysis trza - i po tome je onda bolji Source?
Onda mogu i ja reći da je bolji Quake 3 engine (COD4, COD5, COD2 I svi COD) od Cryengine 2 jer naprosto leti na svim konfama.
Ostavite se gluposti da je Source bolji od Cryengine/Dunia.
I pitaš se zašto igre koriste UT3/Source a ne Cryengine 2?
Zato što je cryengine 2 usko povezan sa sadržajem igre, i kao takav nije dobar za rendeiranje nekih zatvorenih prostora kao UT3.
http://www.youtube.com/watch?v=QdPrB_lcpBc
Naslov: Re: Gaming engines
Autor: netko - 06. Kolovoz, 2009., 14:36
Ne zanimaju vaše rasprave o engineima, ali ovo:
Onda mogu i ja reći da je bolji Quake 3 engine (COD4, COD5, COD2 I svi COD) od Cryengine 2 jer naprosto leti na svim konfama.
:wildboy: :geek:
Naslov: Re: Gaming engines
Autor: Tola - 06. Kolovoz, 2009., 14:47
Ne zanimaju vaše rasprave o engineima, ali ovo:
Onda mogu i ja reći da je bolji Quake 3 engine (COD4, COD5, COD2 I svi COD) od Cryengine 2 jer naprosto leti na svim konfama.
:wildboy: :geek:
što je tu smješno?
pa cod4 koristi čisti bsp quake engine.
ako te zanima mogu ti dokazat.
Naslov: Re: Gaming engines
Autor: $h4d0w - 06. Kolovoz, 2009., 15:18
Mislim da si dovoljno dokaza dao i svi smo zaključili da je Cryengine 2 moderniji, napredniji, jači... od Source-a al to ne znači i bolji.

Sve ti je lijepo Ementaler reko:
Crysis 2 će trzati na odvratno lošim detaljima, bez antisotropije, antialiansinga, dok će source igra sa kojih 4xAA i 8xAF pri high detaljima letiti i izgledati lijepo.
Izdvojit ću samo ovo a ti ako ti nije jasno ponovo pročitaj sve.

 :piva:
Naslov: Re: Gaming engines
Autor: Tola - 06. Kolovoz, 2009., 15:24
Crysis 2 će trzati, dok će Quake ići odlično s AA i AF.
Naslov: Re: Gaming engines
Autor: Zapi - 06. Kolovoz, 2009., 16:19
Tola zna sve!
Naslov: Re: Gaming engines
Autor: Ementaler - 06. Kolovoz, 2009., 16:28
Zato što je cryengine 2 usko povezan sa sadržajem igre, i kao takav nije dobar za rendeiranje nekih zatvorenih prostora kao UT3.

To  :piva:

UT3/Source su bolji za izradu igara, isplativiji, lakši za manipulaciju, lakši za izraziti kreativnost developerima itd. od Crytekovog rješenja koje je itekako napredno, ali užasni system-hog u čijem se trilijunu funkcija i varijabli jedan programerski tim lako izgubi i teško ga na pravi način iskoristi. Dakle sa UT3/Source engineima ne moraš kao game developer razmišljati toliko o tome gdje će biti otvoreni prostor, koliko otvoren može biti, kolika će biti količina zatvorenih prostora itd. Nego mozak na pašu i radi što ti dizajneri igre/scenaristi itd kažu, budi kreativan i napravi dobru i zanimljivu igru( naravno nije sve tako idealno i malo karikiram, ali kuži se poanta jel ). I na kraju to sve izgleda više nego pristojno grafički, dobro optimizirano pa svi mogu vidjeti kako igra izgleda dobro na punim detaljima ( "svi" je diskupatiblno doduše ) i to je to. Sa moćnim engineom poput Cryenginea 2, ta kreativnost je na puno manjem nivou, a još sve puno više košta. Zato sam i glasao za UT3, Source i Tech 5 ( Rage jel, čisto jer izgleda obećavajuće )...

Evo primjerice, dvije igre uzmeš, jedna napravljena pomoću Unreal 3 tehnologije, druga putem CryEnginea 2. Pristojno računalo današnjice (neki mainstream do 3500-4000 kn) vrtiti će Unreal 3 igru na maksimalnim detaljima u visokoj rezoluciji pojačanom sa antialiasingom i antisotropijskim filtriranjem tekstura do 16x. Igra će izgledait odlično, vrtiti će se unutar 60fps-ova i biti vrlo igriva. S druge strane uzmeđ CryEngine 2 igru ( u biti uzmeš Crysis 2 ), pokušaš isto i doživiš odvratne performanse ( i shodno tome impresivniju grafiku ). Zato jer imaš loše performanse prioneš smanjivanju detalja, smanjiš ih na kakav medium/high, rezoluciju dakako smanjiš još više, a antialiasing eventualno 2X ako grafička izdrži i to. Na kraju imaš lošiju sliku sa mnogo nepotrebnih pixela na rubovima, lošije teksture nego one koje možeš vidjeti na high detaljima u Unreal 3 igri i dobivaš tek 30-50 stalnih fps-ova. Igrivost je automatski malo lošija, a i povremeno kašljucanje pri otkrivanju novih dijelova levela nije ugodno ( pa smanjiš rezoluciju tekstura još malo ). I povrh svega toga, igraš lošiju igru, jer developeri nisu imali mjesta biti toliko kreativni već su nade položili u to da će igra izgledati impresivno te da će ju to prodati... Da se razumijemo, daleko od toga da je Crysis loša igra, ali kada govorimo o engineima i tome koji je najisplativiji i najbolji za kvalitetan game development, CryEngine 2 jednostavno ima dosta mana ( iako je tehnološki ubitačno napredan).
Naslov: Re: Gaming engines
Autor: Tola - 06. Kolovoz, 2009., 16:35
Citat:
To  :piva:

UT3/Source su bolji za izradu igara, isplativiji, lakši za manipulaciju, lakši za izraziti kreativnost developerima itd. od Crytekovog rješenja koje je itekako napredno, ali užasni system-hog u čijem se trilijunu funkcija i varijabli jedan programerski tim lako izgubi i teško ga na pravi način iskoristi. Dakle sa UT3/Source engineima ne moraš kao game developer razmišljati toliko o tome gdje će biti otvoreni prostor, koliko otvoren može biti, kolika će biti količina zatvorenih prostora itd. Nego mozak na pašu i radi što ti dizajneri igre/scenaristi itd kažu, budi kreativan i napravi dobru i zanimljivu igru( naravno nije sve tako idealno i malo karikiram, ali kuži se poanta jel ). I na kraju to sve izgleda više nego pristojno grafički, dobro optimizirano pa svi mogu vidjeti kako igra izgleda dobro na punim detaljima ( "svi" je diskupatiblno doduše ) i to je to. Sa moćnim engineom poput Cryenginea 2, ta kreativnost je na puno manjem nivou, a još sve puno više košta. Zato sam i glasao za UT3, Source i Tech 5 ( Rage jel, čisto jer izgleda obećavajuće )...

Evo primjerice, dvije igre uzmeš, jedna napravljena pomoću Unreal 3 tehnologije, druga putem CryEnginea 2. Pristojno računalo današnjice (neki mainstream do 3500-4000 kn) vrtiti će Unreal 3 igru na maksimalnim detaljima u visokoj rezoluciji pojačanom sa antialiasingom i antisotropijskim filtriranjem tekstura do 16x. Igra će izgledait odlično, vrtiti će se unutar 60fps-ova i biti vrlo igriva. S druge strane uzmeđ CryEngine 2 igru ( u biti uzmeš Crysis 2 ), pokušaš isto i doživiš odvratne performanse ( i shodno tome impresivniju grafiku ). Zato jer imaš loše performanse prioneš smanjivanju detalja, smanjiš ih na kakav medium/high, rezoluciju dakako smanjiš još više, a antialiasing eventualno 2X ako grafička izdrži i to. Na kraju imaš lošiju sliku sa mnogo nepotrebnih pixela na rubovima, lošije teksture nego one koje možeš vidjeti na high detaljima u Unreal 3 igri i dobivaš tek 30-50 stalnih fps-ova. Igrivost je automatski malo lošija, a i povremeno kašljucanje pri otkrivanju novih dijelova levela ugodno ( pa smanjiš rezoluciju tekstura još malo ). I povrh svega toga, igraš lošiju igru, jer developeri nisu imali mjesta biti toliko kreativni već su nade položili u to da će igra izgledati impresivno te da će ju to prodati... Da se razumijemo, daleko od toga da je Crysis loša igra, ali kada govorimo o engineima i tome koji je najisplativiji i najbolji za kvalitetan game development, CryEngine 2 jednostavno ima dosta mana ( iako je tehnološki ubitačno napredan).

Potpuno se slažem, samo jedan dio - UT3 nepodržava AA u konbinacij HDR.
S druge strane, Crysis na prosječnom kompu (E8400, 4GB RAM, HD4850) možeš vrtjeti i na 1680*1050 Very High DX10 - sumnjam da će FPS pasti ispod 20.
UT3 Engine je raden tako da bude prilagodljiv i konfugurabilan engine, dok je Cryengine 2 specijalno izraden za Crysis - Ali opet, Cryengine 2 je osjetno superiornij engine kada se sagleda sve.


EDIT by admin: fixao sam ti quote samo
Naslov: Re: Gaming engines
Autor: snowblind - 06. Kolovoz, 2009., 16:38
zaboli ljude ona stvar kakav je to enđajn ako moraju kupit novi komp ili nove komponente da mogu igrati igru sasvim normalno
Naslov: Re: Gaming engines
Autor: Facaa - 06. Kolovoz, 2009., 16:38
Nije li njegova prvotna namjena bila da služi kao alat za prezentacije/arhitekturu i sličnjo. Ne za igre.
Tipa, igru su napravili sam da pokažu kako bi to izgledalo i da prodaju enđin.


Nešto ala Pixar. Samo naravno ni približno. :ementaler:


@Tola, to je moja konfa, i performanse su očajne. Jebeš sve ispod mnimalno bijednih 30 sličica u FPS-u.
Naslov: Re: Gaming engines
Autor: Tola - 06. Kolovoz, 2009., 16:41
Filmska scena uvjek ima 25fps, a ljudsko oko isto 25.
Naslov: Re: Gaming engines
Autor: Facaa - 06. Kolovoz, 2009., 16:43
pod
a) film je u 24 slikica po sekundi.
b) ne, oko vidi puno puno više
Naslov: Re: Gaming engines
Autor: --HS-- - 08. Kolovoz, 2009., 15:48
moras biti iznimno retardiran ako ocjenjujes engine po grafici. Danas u svijetu ima čak i FREE engina koji mogu dati istu grafiku kao i CryEngine 2. Mislim svi oni supportaju DirectX ili OpenGL i najnovije efekte i bok. Tu je zavrsila prica o grafici..

Ono sto cini razliku je optimiziranost samog koda , koji nema bas previse veze s izgledom i mogucnostima ( ne flejmat, jer ovo se ne odnosi na pixel per scene) .. ono sto cini razliku su razvojni alati , a mislim da vecina vas nije radila ni sjednim od njih ( nemam ni ja pretjerano iskustva, malo Unreal,Source i par free engina)  pa tako samo sere bezveze.
Naslov: Re: Gaming engines
Autor: Tola - 08. Kolovoz, 2009., 15:59
moras biti iznimno retardiran ako ocjenjujes engine po grafici. Danas u svijetu ima čak i FREE engina koji mogu dati istu grafiku kao i CryEngine 2. Mislim svi oni supportaju DirectX ili OpenGL i najnovije efekte i bok. Tu je zavrsila prica o grafici..

Ono sto cini razliku je optimiziranost samog koda , koji nema bas previse veze s izgledom i mogucnostima ( ne flejmat, jer ovo se ne odnosi na pixel per scene) .. ono sto cini razliku su razvojni alati , a mislim da vecina vas nije radila ni sjednim od njih ( nemam ni ja pretjerano iskustva, malo Unreal,Source i par free engina)  pa tako samo sere bezveze.

Nema ti tog enginea koji moze dati grafiku ravnu Cryengine 2. Crysis je tek 50% onoga što nudi Cryengine 2. Da su oni napravili igru koja do kraja iskorištava Cryengine 2 tehnologiju, trzala bi i na HD4870X2 na medium.
Osobno sam koristio Betu Crysisa, i u finalnoj verzij je ubrzan (ali i ružnij) nekih 50%. Cryengine 2 je takav skup tehnologija da ga je nemoguće optimizirat (bez da izgled nastrada), eventualno da se isključe neki feature-ovi pa da se dobije na brzini.
Naslov: Re: Gaming engines
Autor: --HS-- - 08. Kolovoz, 2009., 16:00
na čemu si ti ?  :tired: ..

počni razlikovati Developer toolse od veze software - hardware . Po tvojoj logici software radi sve i nosi grafiku, a ne hardware , pitam se zasto onda shadera nije bilo prije 5 godina i zasto ne rade na grafickoj koja nema shadere..

Mogucnosti su iste, samo je pitanje kako tko ih bolje iskoristi.
Naslov: Re: Gaming engines
Autor: Tola - 08. Kolovoz, 2009., 16:04
na čemu si ti ?  :tired: ..

počni razlikovati Developer toolse od veze software - hardware . Po tvojoj logici software radi sve i nosi grafiku, a ne hardware , pitam se zasto onda shadera nije bilo prije 5 godina i zasto ne rade na grafickoj koja nema shadere..

Mogucnosti su iste, samo je pitanje kako tko ih bolje iskoristi.

lol
btw jedini engine s kojim sam radio je quake3 arena (id tech 3).
neda mi sse više objašnjavat kao što sam ranije rekao.... ako je neko zainteresiran ima moj xf pa cemo da raspravljamo, ovdje nema smisla da postolari raspravljaju o nuklearnoj fizici.

Usput da kažem još koju rječ o Source engine - Koristi staru BSP mapu za generiranje tekstura/likova tako da kao i doom3 engine nije u mogućnosti rendeirati velike prostore, dok Unreal 3 može prilično velike, al Cryengine 2 podržava jako velike.
Naslov: Re: Gaming engines
Autor: Zapi - 08. Kolovoz, 2009., 16:15
bokte daj ga benajte. fakat mi je pun kurac, a vjerujem i ostalima konstantnog vrijeđanja.
Naslov: Re: Gaming engines
Autor: snowblind - 08. Kolovoz, 2009., 16:28
dečko se umislio da je popio svu pamet svijeta i da nitko drugi osim njega ništa nezna o enđajnima
Naslov: Re: Gaming engines
Autor: poteljito - 08. Kolovoz, 2009., 16:59
a ono zato on zarađuje te velke pare...a ne cek maloljetan je :hiha:
case closed in b4 d ban
Naslov: Re: Gaming engines
Autor: Tola - 08. Kolovoz, 2009., 17:10
a ono zato on zarađuje te velke pare...a ne cek maloljetan je :hiha:
case closed in b4 d ban

Da, maloljetan, ali načitan i pametnij je od tebe 100 puta.
Naslov: Re: Gaming engines
Autor: --HS-- - 08. Kolovoz, 2009., 17:15
bokte daj ga benajte. fakat mi je pun kurac, a vjerujem i ostalima konstantnog vrijeđanja.

mene ili njega ?  :(

@Tola
Daj ne baljezgaj o BSP mapama, niti neznas sto su, barem ne po ovome sto pricas. Kakve teksture i kakvi likovi ? . Probaj otvoriti bsp mapu nekim playerom i dobiti ce plain shadow 3d mapu , bez tekstura i bez likova. BSP se da kombinirati s ostalim formatima. BSP je cisto format pisanja mapa i nemozes reci da je zastario i glup, jer je to format pisanja , a ne tehnologija..

Nekako mi se čini da brkas kruske i jabuke.

Ako ti stavis drvo od 100 poligona, s istim texturama, istim lightingom u bilo kojih od tih engina, u svima ce izgledati isto, nije sada da ce bolje izgledati u drugom.(ne brojim neke homa made egine).

U zadnje vrijeme sve se više vodi hajke o enginima i previse se stvari brka. Ti mozes napraviti sve jednako dobro ko u crysisu ako to hoces. Samo je pitanje hoces li koristiti cisti direct X ili ces koristiti neke svoje napisane funkcije, ciji ces skup nazvati kasnije engine.

Znaci da bi u DX napravio hello world i napravio loop za renderiranje broja FPSa moro bi ispisati minimalno 30-50 linija koda.
To mozes napraviti da napravis svoju funkciju u svom enginu  tipa _myEngine.RenderText("Hello World") . Ovo je OOP i ti sada imas svoj "engine", a rezultat je isti. Cijela stvar oko engina su razvojni alati. Nije isto ako moras modele i sve raditi u kodu,
ili ako imas lijepi editor za to, nije isto ako animacije pises rucno ( mislim niko to ne radi) ili imas svoj editor za to.

Znaci Engine je mocan onoliko koliko su Developer Toolsi za njega mocni i koliko su dobro optimizirani. Graficki nema neke znacajne razlike, jer kako rekoh cak i free Engini imaju jednake mogucnosti ko komercijalni, ali toolsi za izradu  su ono sto im fali..

A sto se tice game developinga kod nas, odi nazovi Kresu iz Catia-e i pitaj ga dali on to radi radi novaca , i o kolikim se svotama prica.

Evo vise necu nista pisati. My 2 cents..
Naslov: Re: Gaming engines
Autor: Tola - 08. Kolovoz, 2009., 17:23
Neznam točno što su, ali znam okoprilike i znam da se vuku od 1996. (od quake prvog). Znam da je to format pisanja mapa, za teksture sam rekao samo tako, jer neznam točno što je u njima, cod4, cod5 koriste bsp format koji je convertan u iwd, pa znam da se da kombinirat s ostalim formatima.
Lijepo si to sve rekao, objasnio, ali sve je to meni jasno, ja želim samo to laički objasniti nekim ovdje na forumu jer nebih skontali ništa kada bih otišli previše u tehničku stranu.
BTW, BSP - Binary Space Partitioning.
Evo ovdje ima većina o njemu ljepo objašnjena: http://en.wikipedia.org/wiki/BSP_%28file_format%29
Naslov: Re: Gaming engines
Autor: Zapi - 08. Kolovoz, 2009., 17:23
bokte daj ga benajte. fakat mi je pun kurac, a vjerujem i ostalima konstantnog vrijeđanja.

mene ili njega ?  :(

njega




On se načito tutoriala i manuala više nego što ćeš ti ikad poteljito!! :@ Dapače, cto puta više!! :@
Naslov: Re: Gaming engines
Autor: seymour - 08. Kolovoz, 2009., 17:25
u poteljita.... :hiha:

Naslov: Re: Gaming engines
Autor: Armor - 08. Kolovoz, 2009., 17:38
Usput da kažem još koju rječ o Source engine - Koristi staru BSP mapu za generiranje tekstura/likova tako da kao i doom3 engine nije u mogućnosti rendeirati velike prostore, dok Unreal 3 može prilično velike, al Cryengine 2 podržava jako velike.

Na iD Tech 4 (Doom 3) engineu napravljeno je svega 7 igara i to 6 u malim prostorima, izuzetak je ET:QW koji jedini koristi MegaTexture tehnologiju, a koja omogućava veće(vanjske) prostore...znači D3 ima tu mogućnost ali nije previše korištena.
Unreal 3 također, baš ko i Cryengine 2, može prikazivati ogromne prostore.
The Last Remnant ti je primjer toga kod U3 enginea.
Naslov: Re: Gaming engines
Autor: Tola - 08. Kolovoz, 2009., 17:51
Usput da kažem još koju rječ o Source engine - Koristi staru BSP mapu za generiranje tekstura/likova tako da kao i doom3 engine nije u mogućnosti rendeirati velike prostore, dok Unreal 3 može prilično velike, al Cryengine 2 podržava jako velike.

Na iD Tech 4 (Doom 3) engineu napravljeno je svega 7 igara i to 6 u malim prostorima, izuzetak je ET:QW koji jedini koristi MegaTexture tehnologiju, a koja omogućava veće(vanjske) prostore...znači D3 ima tu mogućnost ali nije previše korištena.
Unreal 3 također, baš ko i Cryengine 2, može prikazivati ogromne prostore.
The Last Remnant ti je primjer toga kod U3 enginea.

Kao i Americas Army 3.
7 igara? Doom 3, Quake 4, Prey, Wolfensetin 2009, Enemy Teritory Quake Wars... Ja neznam više..
Naslov: Re: Gaming engines
Autor: Armor - 08. Kolovoz, 2009., 18:15
Kao i Americas Army 3.
7 igara? Doom 3, Quake 4, Prey, Wolfensetin 2009, Enemy Teritory Quake Wars... Ja neznam više..

Još Doom 3: RoE i Brink (u izradi).
Ne znam zbog čega nema više (stealth) igara u tom engineu, efekti sjene i osvjetljenja su genijalni.
Recimo da naprave u njemu neki Thief ili Tenchu...
Naslov: Re: Gaming engines
Autor: Tola - 08. Kolovoz, 2009., 18:26
Kao i Americas Army 3.
7 igara? Doom 3, Quake 4, Prey, Wolfensetin 2009, Enemy Teritory Quake Wars... Ja neznam više..

Još Doom 3: RoE i Brink (u izradi).
Ne znam zbog čega nema više (stealth) igara u tom engineu, efekti sjene i osvjetljenja su genijalni.
Recimo da naprave u njemu neki Thief ili Tenchu...
Sjene su moram se složiti najbolje ikada. Baš sada čitam intervju s jednim od radnika u timu koji radi Sin Episodes (Ritual Enternamient), pita ga ovaj zašto koriste Source engine a ne doom3 ili neki drugi, ovaj mu odgovara: "Doom 3 tehnologija radi dobro. Glavni problem je što je ona prekomplicirana. Danas je 10x teže napraviti igru u D3 engineu nego u Quake 3 jer su efekti napredovali i teže je to sve pisati. Source engine s druge strane je prilagodljiv i konfugurabilan engine, moze se moodati do beskraja, i nema toliko ogranicenja kao Doom 3 tehnologija."
Naslov: Re: Gaming engines
Autor: Facaa - 08. Kolovoz, 2009., 18:47
 :wildboy: :wildboy:
Naslov: Re: Gaming engines
Autor: Zapi - 08. Kolovoz, 2009., 18:50
ajme ovo je najgore nabrijavanje na igre ikad :hihi: :hihi: :ave: :ave:
Naslov: Re: Gaming engines
Autor: poteljito - 08. Kolovoz, 2009., 18:54
a ono zato on zarađuje te velke pare...a ne cek maloljetan je :hiha:
case closed in b4 d ban

Da, maloljetan, ali načitan i pametnij je od tebe 100 puta.
glavno da si ti pametnij neg ja :hiha:
Naslov: Re: Gaming engines
Autor: Ementaler - 08. Kolovoz, 2009., 19:04
Izbrisani "Di je ixy?" - postovi  :tired:

Smirite tenzije svi, a ti Tola pokušaj komunicirati sa ljudima bez da ih podcjenjuješ u apsolutno svakom pogledu, počinje svima biti iritantno.

Tema je zanimljiva i ako ćete raspravljati o tome na jedan normalan, elokventan način bez previše pretpostavljanja o nekim stvarima (dosta vas nije sigurno u svoje znanje pa pretpostavlja da su neke stvari takve kakve bi bilo logičćno da jesu) topic svima može biti koristan i zanimljiv.
Naslov: Re: Gaming engines
Autor: Tola - 09. Kolovoz, 2009., 17:24
Evo još malo screenshotova:
http://blog.loaz.com/media/blogs/timwang/Crysis-real-photo-in-game-screen.jpg
Naslov: Re: Gaming engines
Autor: dibek - 09. Kolovoz, 2009., 18:04
Uopce ne kuzim ovaj danasnji trend hiperrealizma ili sto vec... mislim ono, osvjetljenje preko kurca, pa svakakve boje i stajaznam sto ne...