HCL.hr forum

Gaming => Gaming kultura => Autor teme: Tola - 06. Kolovoz, 2009., 12:42

Naslov: Osnovno o 3D-u
Autor: Tola - 06. Kolovoz, 2009., 12:42
Alpha Blending - Metoda određivanja stupnja transparencije pixela. Nekadašnji 3D enginei su koristlili uvu tehniku kako bi dobili efekt stakla, vode i ostalih prozirnih elemenata.

Anisotropno filtriranje (Anisotropic Filltrering) - Napredna tehnika filtriranja tekstura. Ova tehnika "trodimenzionalno" filtrira teksture, izraćunavajući vrjednost  središnjeg pixela i okolnih pixela, rezultirajući prirodnijim i detaljnim izgledom scene u daljini.

Anti Aliasing (AA) - metoda kojom se ugladuju dijagonalne linije, koje nastaju rendeiranjem u nižim rezlucijama. Postoji nekoliko vrsta AA, a to su najčešće Edge AA, Line AA te FullScene AA (djeli se jos na MultiSampling te Super sampling). AnitiAliasing je preporučljivo koristiti u svim igrama, jer daje realnij izgled. Nema te li jaku karticu, AA će usporiti rendiranje.

API (Application Programming Interface) - ime za standardno sučelje koje omogućuje developerima pisanje aplikacija bez ovisnosti o hardverskoj implementacij. Najpoznatija dva API-a su DirectX i OpenGL.

API Extension -riječ je o dodatku u standardni API proizveden od strane jednog proizvođača kako bi se optimizirao hardver tog proizvođača, no ta ekstenzija mora podržavati i hardver konkurentskog proizvođača. Najpoznatije su EAX, RenderMonkey i Cg (programski jezici koji nadoponjuju/zamjenjuju originalni HLSL u DX9 i OpenGL).

Ambient Occlusion - Shading metoda koja se koristi kako bi dodala "refleksije" i veću realističnost modelu, uzimajući u obzir prigušenja svjetla zbog okluzija.

Artifakt -  Čudni detalji, ili točkice koje se pojavljuju na ekranu, a posljedica su loše kompresije tekstura ili previše overclockirane grafičke memorije (GPU ili RAM). Riječ je o djelovima tekstura koji zaostaju iz prethodnog prolaza, a koje se nisu izbrisale iz frame buffera.

Bump Mapping - tehnika mapiranja tekstura koja koristi više slojeva tekstura da bi dočarala udubine na kamenju, nemirnu površinu vode... Na osnovnu teksturu se postavlja displacement tekstura, koja različito odbija svjetlost, rezultirajući realnijim izgledom 3D objekata i same scene.

Cjevovod (Pipieline) - prikaz toka izračuna instrukcija u procesoru naziva se cjevovodom, a grafički čipovi u sebi imaju više kompleksnih cjevovoda.

DirectX - Najpoznatij API za programiranje igara. Djeli se na više djelova: DirectDraw (2D Rasterska grafika) Direct3D (3D Grafika), Direct Sound (zvuk), DirectInput (za periferne uredaje).... Aktualna verzija je DX10.1, uskoro dolazi i DX11.

Frame - sličica koja je rendeirana na ekranu. Pravilo je - što više to bolje.

Frame buffer - odredena količina video memorije u koju se spremaju privremene sličice koje će biti prikazane na ekranu.

FPS (Frames per second) - brzina sličica u sekundi, ili brzina kojom grafička kartica rendeira frameove.

HLSL (HighLevel Shadig Language) - Nove specifikacije DX/OpenGL-a predstavile su svoje programske jezike za brzo i jednostavno programiranje Pixel i Vertex Shader programa.

Memory Bandwidth (memorijska propusnost) - maksimalna propusnost između grafičkog čipa i video memorije. Formula za izračunavanja memorijske propusnosti glasi: Širina mem. sabirnice u byteovima x radni takt memorije = memorijska propusnost. Na primjer, ako grafička kartica raspolaže 128 bitnom memorijskom sabirnicom i brzina memorije iznosi 500Mhz tada memorijska sabirnica iznosi 16 (128 bit/ 8 bytea puta 500, dakle 8,0GB/S.

Pixel - najmanji, nedjelivi element slike.

Pixel Shaderi - programbilni hardverski shaderi koji omogućuju manipulaciju invidualnim pikselima, omogućavajući rendeiranje kompleksnih objekata poput kose, odjeće stakla...

Poligon - osnovni element 3D objekata.

RAMDAC - dio grafičkog čipa koji konvertira digitalne podatke u analogni format i obrnuto.

Texel - Osnovni element teksture, najmanja jedinica terkstuiranje mape.

Tekstura - 2D slika koja se koristi kako bi modelu dala specifičan izgled.

Texture Mapping - Tehnika postavljanja tekstrura na poligone. Postoji više vrsta: Bump Mapping, Normal Mapping, Paralax Maping, MegaTexture....

Vertex - grubo rečeno, vrh ili kut. Točka presjeca dviju linija nekog poligona. Dok se piksel odnosi na točku na ekranu općenito, vertex se odnosi na one piksele koji čine vrhove geometrijskih likova na sceni.

Vertex Shader - shader program, koji služi za dodavanje specijalnih efekata u 3D svjet, izvršava se na GPU (Graphics Processing Unit).

Vsync - funkcija grafičke kartice koja sinkronizira izmjene bufera s refresh rateom, brišući artefakte i anomalije.

Z-buffer - dio memorije na grafičkoj kartici u kojoj se spremaju Z vrjednosti trodimenzionalnih točaka.

Ako toko ima neki prjedlog/ili mu nešto nije jasno slobodno neka kaže.
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Facaa - 06. Kolovoz, 2009., 14:08
Mogu i ja komotno kopi pejstat maturalni rad. :wildboy:
Da, da, povijest 3D-a mi bio.  :wildboy:
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Tola - 06. Kolovoz, 2009., 14:12
Mogu i ja komotno kopi pejstat maturalni rad. :wildboy:
Da, da, povijest 3D-a mi bio.  :wildboy:
da
ljubomore uvejk ima
ako nemas sta pametno reci stfu
ovo sam sve ja pisao, kakav copy paste
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Deadwalker - 06. Kolovoz, 2009., 14:15
Neznam zasto si to sve opce pisao. Sve to mogu procitati i na Wikipedi... :tired:
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Tola - 06. Kolovoz, 2009., 14:16
Da vama objasnim neke osnove,  jer vidim da vas dosta ima da pojma nemaju.
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Deadwalker - 06. Kolovoz, 2009., 14:21
I cemu zamaranje? :tired:
Gle, koga to ne zanima, nece citati to ni na wikipedi ili slicnim stranicama, al niti ni ovdje... ;)
Ako netko pise gluposti, ignoriraj ;)...boze
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: netko - 06. Kolovoz, 2009., 14:31
1. Krivi podforum (Software, a ne Multiplatform)
2. Nisi sad trebao pisati svaki detalj
3. Nisi trebao pisati uopće, jer je nepotrebno, osim nekom studentu ili za ponavljanje
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Tola - 06. Kolovoz, 2009., 14:54
Neka moderator procejni da li ova tema zasluzuje da postoji, ako nije potrebna nek se locka.
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: presveti - 06. Kolovoz, 2009., 15:06
sad si ti faca što to znaš?
e pa, mene nisi zadivio, niti ikoga s ovog foruma.


odi curama i to pričaj, možda njih zadiviš ;)
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Tola - 06. Kolovoz, 2009., 15:08
sad si ti faca što to znaš?
e pa, mene nisi zadivio, niti ikoga s ovog foruma.


odi curama i to pričaj, možda njih zadiviš ;)
Nisam faca već samo želim objasniti neke stvari početnicima.
Ljudi moji, šta ste se okomili na mene, ja samo zelim da vam objasnim neke stvari, nezelim pametovati niti vas ponižavati/vrjeđati, samo želim da podjelim svoje znanje s drugima.
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: $h4d0w - 06. Kolovoz, 2009., 15:29
Ako si se sve to potrudio i napisao sam a ne samo kopipejstao onda gg. Topik je ok po meni, samo bi bilo bolje da ga se prebaci u grafiku ili software.

Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Tola - 06. Kolovoz, 2009., 15:30
Ako si se sve to potrudio i napisao sam a ne samo kopipejstao onda gg. Topik je ok po meni, samo bi bilo bolje da ga se prebaci u grafiku ili software.


naravno da jesam, sam sam pisao, imam taj dokument na svom kompu, ovdje sam ga samo kopirao jer sam to davno pisao.
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Zapi - 06. Kolovoz, 2009., 16:18
topic :hihi: :ave:

koga boli kurac?
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Facaa - 06. Kolovoz, 2009., 16:26
da
ljubomore uvejk ima
ako nemas sta pametno reci stfu
ovo sam sve ja pisao, kakav copy paste

Avaj, ne razumiješ ti očito neke stvari.
Velim moj maturalni rad od prije, uf, već 5 godina.
I nije svima 3D stran pojam. Neki se ovdje i abve time, a nekima će to bit i posao.

Al da, ti uletavaš sa spikom cry najbolje nešto ikad. Može, sa tehničke strane možda i je. Al sa korisničke strane je neoptimiziran i većini ne radi. Zato Source bolji, jer radi. Ne govorim o nikakvim jebenim fičrima i šederima..
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Komandant - 06. Kolovoz, 2009., 16:32
Pa cryengine je izašao u isto vrijeme kao i source jel? 2004.? Pa ne znam baš da koji i danas pogoni igre. Tako će biti i sa CE2.  :piva:
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Ementaler - 06. Kolovoz, 2009., 16:36
Dobro nemojte se napadat, čovjek je otvorio sasvim solidan topic. Ima sigurno masa ljudi koji ovo čitaju i prije nisu znali neke stvari... GG Tola  :piva:
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Tola - 06. Kolovoz, 2009., 16:38
Avaj, ne razumiješ ti očito neke stvari.
Velim moj maturalni rad od prije, uf, već 5 godina.
I nije svima 3D stran pojam. Neki se ovdje i abve time, a nekima će to bit i posao.

Al da, ti uletavaš sa spikom cry najbolje nešto ikad. Može, sa tehničke strane možda i je. Al sa korisničke strane je neoptimiziran i većini ne radi. Zato Source bolji, jer radi. Ne govorim o nikakvim jebenim fičrima i šederima..
[/quote]

Engine NIJE samo hrpa Pixel/Vertex shader već tu ima jako puno stvari - AI, definicija prostora, animacije, Mrežni kod, sustav okulzija, puno, puno toga.
BTW, Source engine uopće nema AI (Artificcial Inteligence) već ima samo ljude koji pucaju ispred sebe.
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Facaa - 06. Kolovoz, 2009., 16:41
Po navedenim stvarima, AI, animacija, animacija lica i usana, mrežni kod i slično Source boguje. Ah, i ima HDR. I vrlo dobru fiziku.
Nemoj forsat sad govna pobogu. Si igrao ti išta osim Crysisa? :wildboy:


I ukini mi gurat riječi u usta. Di sam reko da je enđin hrpa šedera?
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Tola - 06. Kolovoz, 2009., 16:44
Po navedenim stvarima, AI, animacija, animacija lica i usana, mrežni kod i slično Source boguje.
Nemoj forsat sad govna pobogu. Si igrao ti išta osim Crysisa? :wildboy:
Vidim ja da ti nemaš pojma.
Kao prvo.
Jeli znaš razlikovati skriptirani AI (napravljen pomoću skripti) i pravi non scripted AI????
Dakle, skriptirani AI se bazira u tome da se likovi krecu ljevo desno, i pucaju i zasipaju te dok nestane metaka.
Non basen scripted AI se bazira u tome da likovi medusobno razgovaraju, pozivaju pojačanje kada je to potrebno, potpuno svladavaju 3D prostor oko sebe, kreću se, imaju svoga bossa koji im nareduje kuda da se krecu.
Source engine podržava AI baziran na skriptama.
Dok Crysis kao i Far Cry koriste non scripted AI, uostalom kao i FC2.
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Tola - 06. Kolovoz, 2009., 16:45
Po navedenim stvarima, AI, animacija, animacija lica i usana, mrežni kod i slično Source boguje.
Nemoj forsat sad govna pobogu. Si igrao ti išta osim Crysisa? :wildboy:
Vidim ja da ti nemaš pojma.
Kao prvo.
Jeli znaš razlikovati skriptirani AI (napravljen pomoću skripti) i pravi non scripted AI????
Dakle, skriptirani AI se bazira u tome da se likovi krecu ljevo desno, i pucaju i zasipaju te dok nestane metaka.
Non basen scripted AI se bazira u tome da likovi medusobno razgovaraju, pozivaju pojačanje kada je to potrebno, potpuno svladavaju 3D prostor oko sebe, kreću se, imaju svoga bossa koji im nareduje kuda da se krecu.
Source engine podržava AI baziran na skriptama.
Dok Crysis kao i Far Cry koriste non scripted AI, uostalom kao i FC2.
I da, da vas nije slucajno napalila Alyx pa vam se svida odmah Source engine (kako Source moze rendeirati nevjerovatne sise i guzu).
BTW, fizika iako u svoje vrjeme nevjerovatno napredna u HL2, nemoze se nositi sa Crysisom, a po animacijama nema smisla da pričam koliko su bolje.
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Facaa - 06. Kolovoz, 2009., 16:49
AI u crysisu je toliko retardiran da me uopće čudi da ga itko spominje u pozitivnom kontekstu.
I prvi si valjda na planeti koji negativno govori o AI-u u HL-u 2.


Al ak već forsamo odličan AI, onda Killzone 2.
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Tola - 06. Kolovoz, 2009., 16:52
Isuse, kako ti je AI dobar u HL2???
On je grozan i skriptiran, kao u Quake 1/2.
Kao drugo, puno, je puno teže raditi AI na otvorenim, realnim otocima/prostorima nego u zatvorenim prostorima.
BTW, mislim da sam već spomenuo, ali evo opet ću eći Source engine je optimiziran jer se mape jako malo (nisu male u stvarnosti kada ih se gleda) ali loada svakih 10min novu mapu - Zastarjela, i ostatak iz Quake engine po imenu koji se zove Binary Space Partitioning.
Vidim ja da je tebe očarala Alyx pa misliš to ako Source moze rendeirati dobru zensku onda je najbolji?
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Ementaler - 06. Kolovoz, 2009., 16:55
Što se u ovim postovima gore desilo?  :wildboy: Tola, polako sa quoatanjem i to, moraš imat otvoreni i zatvoreni tag koji omeđuje tekst da bi quote uspio.

[quote]Tekst citata[/quote]
PA probaj tako da ne moram ispravljat stalno :(

Eh, i nemojte se vrijeđat  :ementaler:

Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Easy - 06. Kolovoz, 2009., 16:55
AI u crysisu je toliko retardiran da me uopće čudi da ga itko spominje u pozitivnom kontekstu.
I prvi si valjda na planeti koji negativno govori o AI-u u HL-u 2.


Al ak već forsamo odličan AI, onda Killzone 2.


Slažem s facoom.

AI je toliko bio retajan u Crysisu da sam par puta samo promatrao koreance s dvogledom i rikavo do smijeha.

Videi na youtubeu s crysisom i AI-om. :ave: :ave: :ave:
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Facaa - 06. Kolovoz, 2009., 16:56
Da te opet pitam. Jesi igrao ti išta osim Crysisa?
I dal razumiješ razliku između onoga što korisnik vidi i kako mu se neke stvari čine i pozadinskih procesa za koje korisnika boli ona stvar?


Uz to, i crysis se loada svako malo.
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: snowblind - 06. Kolovoz, 2009., 16:59
taman sam htio i ja to opet pitat, dečko spominje taj crysis i far cry ko da je neznam šta i ja sam onaj korisnik kojeg boli ona stvar iz pozadinskih procesa, ako ne funkcionira meni kako treba smeće je bez obzira na tehnologiju iza toga
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Tola - 06. Kolovoz, 2009., 16:59
Ja sam presao vise igara nego sto si ti ćevapa pojeo.
Evo kako radi AI u Far Cry i u Crysisu.
http://www.youtube.com/watch?v=pNleIm5TtFM
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Deadwalker - 06. Kolovoz, 2009., 17:00
Far Cry 2 ima katastrofalno los AI. Dapace, likovi su toliko glupi da se nekada covjek zapita... :(
Crysis ima ok AI, iako se tamo vece tezine svode pretezito da neprijatelj radi veci damage tj. igracu treba manje primljenih metaka da pogine. Kad si se vec dotaknuo AI-a, on je vec konstatno los dugo vremena i jako se malo radilo na njegovom poboljsanju. U biti, to je tako, kada je puno lakse sklepat dobar multiplayer, nego napraviti SP sa dobrim AI-em. Od pucacina u zadnjih par godina, najbolji AI je imao originalni FEAR. Na vecoj tezini bila je prava milina gledati koordinaciju neprijatelja.
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Facaa - 06. Kolovoz, 2009., 17:01
Ja sam presao vise igara nego sto si ti ćevapa pojeo.
Evo kako radi AI u Far Cry i u Crysisu.
http://www.youtube.com/watch?v=pNleIm5TtFM


Ahhh, argumentacija bojs.
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Ementaler - 06. Kolovoz, 2009., 17:02
Tola nemoj se vrijeđati i napadati ljude sa namjerom da ispadneš pametniji. Osim toga, ti  pokrenuo ovaj topic, a vidiš da je zastranio u druge vode. Dakle sada u dva topica pričate o game engineima, a topic se odnosi na osnove 3D-a.

Vratite se na temu ovog topica  :piva:
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Tola - 06. Kolovoz, 2009., 17:02
Još ti zaboravih reći da Half Life 2 ima baziran AI na Quake engine.
EDIT: Moram likovima objasniti osnove engine-a, jer očito svi misle da se engine sastoji od grafičkog enginea i gotovo.
Source ima skriptirani AI i po tome je najbolji AI.
Sry ali nemogu jednostavno slušati gluposti.
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Easy - 06. Kolovoz, 2009., 17:03
Jebačina, gle ovaj uber AI.

Link (http://www.youtube.com/watch?v=LJkCWQcZYKo&feature=PlayList&p=F33ED8E2922455D8&playnext=1&playnext_from=PL&index=5)

Preporučujem pogledat sve videje iz playliste da se uvjerite u nadmoć AI-a koji 100% sutra preuzima svijet.
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Tola - 06. Kolovoz, 2009., 17:07
Radi se o bugovima a ne o "naprednom AI".
Bug - riječ za grešku u programu, dobila je naziv kada je mislim. 1944. upala muha jednom čovjeku i izazvala grešku u sustavu.
http://www.youtube.com/watch?v=RhivQYxCzxw
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Easy - 06. Kolovoz, 2009., 17:09
Nije upala muha čovjeku nego ženi.

Drugo, kakav je to bug ako uber AI šeta po mostu i odjednom "upadne" u liticu od 5000 metara? Jebački bug neki.


Tvoj JEDAN video o uber inteligneciji vs mojih 25.

Neznam frende...  :hiha:
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Facaa - 06. Kolovoz, 2009., 17:10
Po jednoj verziji;
1946
Žena

Po drugoj verziji;
1947
Više ljudi


EDIT; preteklo me. :wildboy:
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Tola - 06. Kolovoz, 2009., 17:11
Evo kako radi AI u Half Life 2:
http://www.youtube.com/watch?v=e0WqAmuSXEQ

Momci priznajte - Napalila vas Alyx i zato ste se zaljubili u Source engine.
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: snowblind - 06. Kolovoz, 2009., 17:15
ili možd zato što je source jebeno kvalitetan engine, da se malo makneš iz svog savršenog crysis-farcry svijeta vidio bi da i dan danas imaju prejebene igre na sourceu, dok cryengine ili kakvo god mu je ime je zakurac kojeg ni neznam jel itko koristi osim cryteka i onih za mmo, ako ne vjeruješ odigraj neotokyo
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Easy - 06. Kolovoz, 2009., 17:15
Šta briješ koji kurac.  :wildboy:

Ja nit sam branio sors niti šta. Samo pljujem po tvom uber AI-u iz Crysisa. Ti se ejdino moš trudit dokazat (što nećeš uspjet) da AI valja a nemoš mi linkat videje od nekih drugih enginea jer ne branim nijedan.

 :wildboy:

Ovo se odnosilo na tolu jelte.
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Facaa - 06. Kolovoz, 2009., 17:16
Tola, Jake Dunn te napalio kažeš? :wildboy:
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Easy - 06. Kolovoz, 2009., 17:16
Tola, Jake Dunn te napalio kažeš? :wildboy:

/owned

 :hihi: :hihi:
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Tola - 06. Kolovoz, 2009., 17:17
Ja samo ocu reci da je Cryengine oko 10x naprednij od Sourcevog, a ovaj gore lik navodi kako je HL2 AI najveća prednost njegova.
Ovo nije smješno, već je žalosno.

@Facca: Ne, nije.
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Komandant - 06. Kolovoz, 2009., 17:18
Isuse, pa normalno da je jači, kad je izašao 2007.  :geek:

Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Tola - 06. Kolovoz, 2009., 17:18
Isuse, pa normalno da je jači, kad je izašao 2007.  :geek:



FarCry je izisao 2004. pa je naprednij od COD4 enginea.
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Armor - 06. Kolovoz, 2009., 17:19
Otkad tri dimenzije i umjetna inteligencija spadaju u istu raspravu?
Po vašem je onda neki prastari šah (ili dama itd..) u 2D-u najbolji, jer je daleko pametniji i od Half Life-a i od Crysis A.I.-a!!

Mislim da, ak je riječ o MODELIRANJU, tu AI nema kaj tražiti...
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Easy - 06. Kolovoz, 2009., 17:19
Gle, ako se ikad bude radila simulacija života neandertalaca, siguran sam da će uzet Crytek engine.

Bez razmišljanja velikog.

Eno ga. Oklop hez spoken.
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Tola - 06. Kolovoz, 2009., 17:20
Otkad tri dimenzije i umjetna inteligencija spadaju u istu raspravu?
Po vašem je onda neki prastari šah (ili dama itd..) u 2D-u najbolji, jer je daleko pametniji i od Half Life-a i od Crysis A.I.-a!!

Mislim da, ak je riječ o MODELIRANJU, tu AI nema kaj tražiti...
Naravno, u pravi su, ja samo ocu da objasnim da Engine veže uza sebe AI, Render, Graphics Engine, Sound Engine, Physical Engine i još puno toga.
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: snowblind - 06. Kolovoz, 2009., 17:20
Isuse, pa normalno da je jači, kad je izašao 2007.  :geek:



FarCry je izisao 2004. pa je naprednij od COD4 enginea.

a opet igre na njemu su čisto sranje za razliku od igara koje su na sourceu ili cod4 engineu, a što se tiće pogrešne teme lako mod splita topic
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Deadwalker - 06. Kolovoz, 2009., 17:22
A ako je CryEngine 2 toliko napredan, zasto Crytek vec sada radi na 3. inacici? ;)
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Easy - 06. Kolovoz, 2009., 17:23
A ako je CryEngine 2 toliko napredan, zasto Crytek vec sada radi na 3. inacici? ;)

Tako da mogu preuzet svijet.
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Tola - 06. Kolovoz, 2009., 17:24
A ako je CryEngine 2 toliko napredan, zasto Crytek vec sada radi na 3. inacici? ;)

3. inačica se radi samo za konzole, dok je cryengine 3 za pc isto što i cryengine 2 s napokon pravim teksturama i optimizacijom za quad core i više.
EDIT: Neželim dalje raspravljati o ovome, javite se na xf ako zelite raspravu, dalje neka ide onntopic.
xf - ttola2.
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Deadwalker - 06. Kolovoz, 2009., 17:32
Gle, ti cijelo vrijeme tvrdis da taj engine owna sve na trzistu, a ironicno je sta je na njemu izdana samo jedna igra. I vise se nikada pod tim imenom nece koristiti. Za badava ti takav "mocan engine", ako ga 90% trzista racunala ne moze normalno probaviti. Istina, daje fakat lijepu grafiku, al za koju cijenu? ;)
Ne mozes gledati stvari samo po tehnickim karakteristikama, nego se trebaju uzeti obzir svi elementi. Kada bi uzeli sve elemente i stavili ih na kup, po meni bi najbolji engine definitivno bio Source. Iako je vec dosta star, nudi jako lijepe docarane i eksterijere i interijere, poprilicno dobar AI, Havok fiziku i vrlo male zahtjeve. Kada gledas to sve skupa, imas zaoukruzeni proizvod... ;)
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Easy - 06. Kolovoz, 2009., 17:39
Gle, ti cijelo vrijeme tvrdis da taj engine owna sve na trzistu, a ironicno je sta je na njemu izdana samo jedna igra. I vise se nikada pod tim imenom nece koristiti. Za badava ti takav "mocan engine", ako ga 90% trzista racunala ne moze normalno probaviti. Istina, daje fakat lijepu grafiku, al za koju cijenu? ;)
Ne mozes gledati stvari samo po tehnickim karakteristikama, nego se trebaju uzeti obzir svi elementi. Kada bi uzeli sve elemente i stavili ih na kup, po meni bi najbolji engine definitivno bio Source. Iako je vec dosta star, nudi jako lijepe docarane i eksterijere i interijere, poprilicno dobar AI, Havok fiziku i vrlo male zahtjeve. Kada gledas to sve skupa, imas zaoukruzeni proizvod... ;)

Mnogo pametno i dobro rečeno.
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Komandant - 06. Kolovoz, 2009., 17:42
Pa zanimljivo mi je oko cryenginea2 da devsi koji su napisali kod i sve, nisu uspjeli optimizirat engine nimalo. A kako bi tek drugi studio koji otkupi engine, većinu vremena bi proveli u optimizaciji.
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Tola - 06. Kolovoz, 2009., 17:46
Pa zanimljivo mi je oko cryenginea2 da devsi koji su napisali kod i sve, nisu uspjeli optimizirat engine nimalo. A kako bi tek drugi studio koji otkupi engine, većinu vremena bi proveli u optimizaciji.
Uz 300% trud dobili bi 5% na brzini kao sto su momci dobili u warheadu.
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: poteljito - 06. Kolovoz, 2009., 19:21
Da vama objasnim neke osnove,  jer vidim da vas dosta ima da pojma nemaju.
:ave: :ave: :ave: :ave:
koga boli mrtvi kurac??
ionako si se vec pokopao ovim postom
Ne, nebavim se profesionalno, već amaterski, pratim razvoj 3D Grafike, Bioshock, Crysis, STALKER CS, sve su to igre koje sam igrao samo radi grafike.
jel i implentiras softverska rjesenja? :wildboy:
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Tola - 06. Kolovoz, 2009., 19:23
Da vama objasnim neke osnove,  jer vidim da vas dosta ima da pojma nemaju.
:ave: :ave: :ave: :ave:
koga boli mrtvi kurac??
ionako si se vec pokopao ovim postom
Ne, nebavim se profesionalno, već amaterski, pratim razvoj 3D Grafike, Bioshock, Crysis, STALKER CS, sve su to igre koje sam igrao samo radi grafike.
jel i implentiras softverska rjesenja? :wildboy:

Pričaš i pitaš gluposti. Stfu.
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: poteljito - 06. Kolovoz, 2009., 21:17
sorry wikipedia nudi samo odgovore ne i pitanja za kopi pejstat :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs:
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Tola - 07. Kolovoz, 2009., 08:46
sorry wikipedia nudi samo odgovore ne i pitanja za kopi pejstat :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs:
Pronađi isto ovo na wikipedij dam ti što hoćeš. Ima uvjek ljubomornog svejta, ja to znam nemoraš mi govoriti.
Sa trollovima više ne raspravljam zbogom, imate moj xf ako hocete da raspravljamo, ovdje više se neću truditi obasniti.
Ko će konju objasnit.
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: waka - 07. Kolovoz, 2009., 13:46
Ko će konju objasniti.

A baš.

Ironijo



Ubi me

:wildboy: *dramatika*

Tole, zašto ti je toliko stalo do tog cryteka ? :wildboy: Mislim, skuži da ovdje večina ljudi barem, igra igre zato što bi iste trebale biti zabavne, neograničene, a opet da se mogu normalno pokrenti i uživati u njima bez poteškoća, ne igraju se zato jer super dobro izgledaju (ako imaš dobar komp ).. i to je to. A u programiranje i finese oko toga se neću uplitati, ionako ste već dosta raspravljali o tome bez posebna uspjeha.
I čudi me zašto niko nije reka onaj vrhunski argument "ti si još maloljetan, što ti znaš!" i time zaključio ovu raspravu. :wildboy:

Al inače, ok vas je pratiti, može se ponešto naučiti. :hug
Naslov: Re: Osnovno o 3D-u
Autor: Zapi - 07. Kolovoz, 2009., 16:17
Ko će konju objasnit.

(http://www.telegraph.co.uk/telegraph/multimedia/archive/01293/whisperer_1293873i.jpg)

 :hiha: