Pre nego što počnete sa čitanjem posta zamolio bih da shvatite da je sve dole napisano moje mišljenje.
-Da li ste primetili da su strategije sve manje populane u zadnje vreme? I prvom delu ovog teksta osvrnuću se na popularnost strategija kroz godine i na finansijska ulaganja u strateške igre. Kako vreme prolazi sve manje strateških igara izlazi i u te nove strateške igre se ulaže mnogo manji iznos nego u igre drugih žanrova. To je direktna posledica toga što je publika koja igra strategije (obično srednjovečni ljudi koji retko imaju vremena za igranje) mnogo manja u odnosu na publiko koja igra FPS-ove, shootere, veoma akciono nastrojene avanture (obično pubertetlije). Vratimo se u kasne devedesete i prve godine 21. veka. Tada su strategije doživele vrh popularnosti i u potpunosti okupirale tržište. Baza fanova strategija se nije mnogo povećala od 2000. godine do danas koliko se povećala popularnost drugih žanrova (pre svega pucačina).
-Pojedine igre koje su jednostavne, nemaju smisla i igraju se putem browsera (hm, Candy Crush Saga, hm) generišu više
milijardi slatkih dolarčića njihovim autorima. Zatim slede isto tako brutalno jednostavne i linearne pucačine koje vređaju vašu inteligenciju i kupuju igrače pomoću audio-vizuelne prezentacije. One donose ogromne profite i obično izlaze na godišnjoj bazi (hm, Call of Duty, Battlefield (ne vređa inteligenciju, ali ima značajke zbog kojih je CoD popularan), hm), i postignu veoma zapažene prodajne rezultate i 90% igre je isto kao i prošli nastavak, samo sa još bezveznijom pričom i promenjenim teksturama. Sada će neko reći da se te igre igraju zbog multiplayera, ali ja ne vidim ništa zanimljivo u njihovom multiplayeru. Uporedite CoD, BF i R6:S, jasno je da je CoD najviše popularan i najmanje taktike ima u njemu, dok je R6:S najmanje popularan i najviše taktike ima u njemu, dok je BF nešto između. Tu je i AC koji svekim nastavkom unese malo inovativnog, 90% odradi po šablonu koji se formirao nakon 3 nastavka (ne računam sve delove). Dok jedna izvrsna city builder igra kao što je Cities Skylines ne može da generiše ni desetinu profita jednog CoD-a na primer, iako je to jedina zaista kvalitetna City-builder igra u zadnjih 10 godina. Kako? Zbog male baze fanova.
Da li vi mislite da popularnost i budžet strategija mnogo utiče na njihov relativno prosečan skok kvaliteta u zadnjih par godina u odnosu na igre drugih žanrova.