HCL.hr forum
Off-topic => Lajaonica => Autor teme: progabbeing-jadran - 25. Lipanj, 2012., 22:42
-
pošto je sirko zaključo prijašnji topič evo novi,,
Moram izračunat volumen tijela koje nastaje rotacijom lika koji je omeđen s 2 krivulje.
koja je formula za to? tj koji je postupak? znam da je ako imam samo jednu krivulju je ona formula pi integral<a,b>( f(x)^2) dx al šta ako imam dvije krivuljice x(
-
skužio sam, ali samo zato što sam genijalan. hvala...na ničemu! :hiha2:
-
Volumen vanjske - volumen unutarnje?
EDIT: Durrr.
-
Nemrem vjerovat da mi je toliko dosadno da sam nakon čitanja topica po ormaru išao tražit knjigu iz matiše :hihi:
Sjećam se tog gradiva, bilo je u >>dodatku<< iz matiše koji opći gimnazijalci nisu morali učit :hiha:
-
Volumen vanjske - volumen unutarnje?
EDIT: Durrr.
ae, tnxić ipak :*
frušante: :hiha:
-
U diferencijalnoj jednadžbi, kada integriram obje strane, konstantu smijem staviti sa obje strane (birat) ili samo s desne?
-
Ne sićam se što je to. Obrazovanje. :mrs:
Možda moš ode nešto nać: http://lavica.fesb.hr/mat2/predavanja/node96.html (http://lavica.fesb.hr/mat2/predavanja/node96.html)
>http://lavica.fesb.hr/mat2/ (http://lavica.fesb.hr/mat2/)
-
hvala ti prijatelju i suparniče, ali nemrem nać tam a i tražio sam već :*
-
Svejedno je jer ona samo predstavlja neki broj koji može bit i pozitivan i negativan, i štagod. Stavi s desne pa radi s njom poslije kaj god hoćeš.
-
pozzz :hiha:
problemski zadatak:
Radnik A završi neki posao za 10h, a radnik B taj isti za 15h. Radeći zajedno taj će posao biti obavljen za koliko sati? Odgovor je 6 sati.
E, kako sad doći do toga?
-
ovako bi ja iako ne ispadne baš 6 :hiha:
Radnik B je 1.5 puta manje produktivniji od radnika A.
Da su isto produktivni (za 10 h) posao bi bio:
A : 2 = 5
Ovako uzmem nekakvu sredinu njihovog vremena, što bi bilo
10+15 = 25:2 = 12,5
12,5: 2 = 6.25
:hiha:
-
x/10 + x/15 = 1
sexy. <3
-
:hihi: ne bi trebalo biti tako :hiha2: Trebali bi doć do rješenja 6h. Imam više tih zadataka pa evo radi neke usporedbe tipa:
1. A=8h, B=12h, zajedno? Odg: 4.8h
2. A=12h, B=3h, zajedno? Odg: 2h i 24min
:hiha2:
-
nezz kako da objasnim.
10 = 10/10 x Y + 10/15 x Y
10 = Y+ 2/3Y
10 = 5/3Y
30 = 5Y
Y=6
Y = vrijeme koje im treba zajedno da obavi rad. a 10 sam uzeo kao bezveze neki broj koji prestavlja kao neki posao koji su obavili. možeš bilo koji broj uzet, al s 10 je najlakše.
-
ja sam ovako dobija. i dobar je način, sad vidim na drugim primjerima. :wildboy:
A za 10h obavi. B za 15h. jel.
e sad, 10+ 15 = 25 h. to je kao isti posao samo produžen na 25 h.
za takav posao bi trebala 2,5 radnika A da ga obave za 10h.
isto tako i 1,66 radnika B da ga obave za 15 h.
i postavim jednadžbu.
A*x = 10h
B*x = 15 h.
tu bi x predstavljao kao neki zajednički faktor KORISNOSTI rada. il nešto.
zbrojim jednadžbe i dobijem.
x(A + B) = 25h
e sad, ubacim umjesto A i B ubacim broj koji bi odredio "broj" radnika A, odnosno B, da obave posao od 25h s obzirom na njihovu kvalitetu, tj korisnost.
A = 2,5 jer je potrebno 2,5 radnika A da sa svojom kvalitetom obave posao od 25h u njihovom roku, 10 h. -> 25/10 = 2.5
B = 1,66 jer je potrebno 1,66 radnika B da sa svojom kvalitetom obave posao od 25h u njihovom roku, 15 h. -> 25/15 = 1,66
i na koncu...
x(2,5 + 1,666...)=25
x=25/4,166...
x= 6
malo sam dugo objašnjava al u principu je kratko. A = zbroj satova a i b/vrijeme a za posao
B analogno...
-
moj način je daleko najlakši. slušaj mene. :hiha2:
-
tvoj način je isti ko i zapijev. samo on nije uzea nijedan broj nego 1, tj. nijedan.
ti si praktički pomnožija cilu jednadžbu s 10, i sve ostane isto, jel.
-
nisam vidio njegov post. al da, to je to. jednostavno.
-
lol, radi. Hvala svima, grga, zapi, lulz, presveti :hug
-
ovo je jednostavno, znači
A= x/10 - x predstavlja posao
B=x/15
x= A+B
x= x/10 + x/15 (pomnožimo sve s 30)
3x + 2x = 30x
x=6
EDIT: kasnim, al sam isprobao i sa drugim primjerima, jednadžba radi :thumbs:
i moja je najjednostavnija, bez ikakvih potreba za uvođenjem nekih brojeva i nepoznatih, jedan X je dovoljan :loludara:
-
:fpalm:
bitno da je jednostavno.
-
:fpalm:
bitno da je jednostavno.
a ono, ako si se ti slomio oko ovog zadatka, nemora značiti da je to svima teško :thumbs:
-
3x + 2x = 30x
x=6
šta je ovo mralju? 5x = 30x. sjajno. :thumbs:
-
3x + 2x = 30x
x=6
šta je ovo mralju? 5x = 30x. sjajno. :thumbs:
ono, provukao se x, zapravo je trebao biti kec, tipfeler u brzom pisanju :wildboy:
-
KEC
imaš što protiv keca :hiha2:
-
ne kužim. pa karlovo je točno i radi na svemu i prilično je slick i kul formula. :hiha2:
-
Bah, prekasno sam došao na forum. Evo i moje da se nađe. :approve
y je posao (1 posao, 2 posla...), y1 i y2 su radovi radnika i zbroj radova mora dat jedan posao.
(http://i47.tinypic.com/35heb28.jpg)
U biti je ko ovo Karlovo
-
dobro, kralju, nisi morao cijeli graf crtata. :tired:
-
Ti nisi trebao doći na ovaj foruma pa si tu. :hiha:
-
dobro, kralju, nisi morao cijeli graf crtata. :tired:
Ti si samo buttmad jer neznaš grafove :mrs:
-
Frajer nezna grafove. :hihi: Koji luzer :hihi: :mrs:
-
Frajer nezna grafove. :hihi: Koji lulzer :hihi: :mrs:
:hiha:
-
Uradio sam sljedeći zadatak, i mislim da je točno, al dobro bi bilo da mi netko potvrdi.
Inverzna funkcija funkcije f(x)=ln 2x-3 / x+2 ispada f^-1 = 2e^x +3 / 2-e^x
Jesam to dobro uradio? :hiha:
-
ln je ispred razlomka bez ikakvih zagrada
-
http://www.wolframalpha.com/input/?i=inverted+function&f1=ln+%28%282x-3%29+%2F+%28x%2B2%29%29&f=InverseFunction.invfunction_ln+%28%282x-3%29+%2F+%28x%2B2%29%29 (http://www.wolframalpha.com/input/?i=inverted+function&f1=ln+%28%282x-3%29+%2F+%28x%2B2%29%29&f=InverseFunction.invfunction_ln+%28%282x-3%29+%2F+%28x%2B2%29%29)
savršena stranica ako želiš nešto provjeriti :(
-
sudeći po tome, rješenje je dobro. :hiha:
-
Opet ja. :hiha:
Evo radim neke zadatke s domenama (samostalne, tj. ne vezane za crtanje i ispitivanje funkcije). Zapeo sam na jednom, možda bolje reć na više njih, al nisam siguran u čemu griješim točno.
Zadatak ide ovako:
(http://i45.tinypic.com/34gprm8.jpg)
Treba odrediti domenu.
Ja sam uradio valjda sve one uvjete za domenu i dobijem kao riješenja za te uvjete, između ostalih, i sve one brojeve koji su u domeni u rješenju zadatka, ali kada to sve trebam odrediti na pravcu ( ono sjenčenje jel) ne ide. Logika iz nekih predhodnih zadataka se ne poklapa,,, Može pomoć? :ementaler: :hiha:
Inače, rješenje je [-1,1) U (1,5)
-
pa kolko su ti ispali uvjeti? dok ne dođe neko pametniji :hiha:
-
1. x ≠ 1 ( iz cijelog ln izraza, pravilo nazivnik ne smije bit 0 )
2. sad iz logaritma gdje x+3 / 5-x >0, dobijem nultočke x1= -3, x2= 5; iz tablice (-3, 5) par.
3. zatim ovaj ispod korjena izraz: -x^2 + 6x + 7 > ili =, nakod sređivanja dobijem x3= 7, x4= -1 ( s znakom < ili = radi množenja s -1)
Dakle, svi mogući brojevi koji ulaze na pravac su: 1, -3, 5, 7, -1.
-
U ovoj funkciji imaš tri "uvjeta".
1. izraz pod korijenom mora biti veći ili jednak 0
2. razlomak u nazivniku mora biti veći od nula (zbog ln)
3. ln od tog izraza mora biti različit od nula (što znači da razlomak mora biti različit od 1)
1.
Kad riješiš kvadratnu jednadžbu iz brojnika, dobiješ rješenja -1 i 7. Ilitiga, kvadratna jednadžba će biti pozitivna unutar tih granica. [-1, 7]
2.
Razlomak može biti pozitivan u dva slučaja:
a) i brojnik i nazivnik su pozitivni
U tom slučaju mora vrijediti:
x + 3 > 0
5 - x > 0
Dakle
x > - 3
x < 5
<-3, 5>
-3 i 5 nisu uključeni. Kad bi -3 bio uključen, vrijednost razlomka bi bila 0 (a mora biti strogo veća od 0), a kad bi 5 bio uključen, imao bi 5 u nazivniku. Što je loše, jel.
b) i brojnik i nazivnik su negativni
x + 3 < 0
5 - x < 0
x < - 3
x > 5
Samo suprotan slučaj.
<-besk, -3> U <5, +besk>
3.
Da bi nazivnik bio različit od nule, izraz pod ln-om mora biti različit od 1.
(x + 3) / (5 - x) =/= 1
x + 3 =/= 5 - x
2x =/= 2
x =/= 1
Sad nacrtaš pravac i označavaš po redu.
Recimo, jednom bojom pobojaj sve slučajeve iz prvog uvjeta (dakle, sve između -1 i 7, uključujući njih)
Drugom bojom pobojaj sve iz drugog uvjeta (što je u ovom slučaju cijeli pravac, osim točaka -3 i 5).
Trećom bojom označi treći uvjet. Dakle, samo prekriži 1.
Tamo gdje ti se preklapaju sve boje, to ti je rješenje.
U ovom slučaju [-1, 1> U <1, 5>
-
pa ne kužim normalno ispadne. mislim, ovo gore rješenje je isto koda si napiso [-1,5)/⎨1⎬
edit: e neću brisat post. :hiha2:
-
ček, to je skoro isto ko moje :hihi: Kužim ovo pod a i b što si radio. Nego, opet me buni ovo -> zar ne bi onda trebao i (5, 7] par spadat pod domenu? :hiha2:
-
Ne, sad sam skužio da sam sjebao jednu stvar. :hihi:
Dakle, ovo je krivo. :ixy:
b) i brojnik i nazivnik su negativni
x + 3 < 0
5 - x < 0
x < - 3
x > 5
Samo suprotan slučaj.
<-besk, -3> U <5, +besk>
Tu nema domene za to jerbo x ne može u isto vrijeme biti manji od -3 i veći od 5. :bonk:
Dakle, to zanemari. Prd. IKY:
-
:hihi: da da, kužim sad. Hvala <3 :hug
-
:hiha:
lnx = 1
Ima li kakav način da se riješim ovog ln-a, budući da tražim stac. točku? Koja je uopće baza bolje reć? e? x=e?
-
ae
-
f= -2/(Z+1)^2
modul od z je veći od 1 i manji od 3
treba razvit u laurentov red.
zna bi da nema ovog kvadrata, al taj kvadrat me buni.
zna itko? :wildboy:
-
Daj neko help :hiha:
Kako se oduzima matrica 3. reda s jediničnom matricom?
To sam samo izvukao iz čitavog zadatka jel. Dakle, imam zadanu matricu A.
Matrični zapis je: AX=2A-I , ja sam iz toga izvukao da je X= (2A-I) x A^-1
A= 5 4 -2
-2 -2 3
5 3 2 rezultat ==> 3
Da dobijem 2A, pomnožio sam po pravilu da se samo jedan redak ili stupac množi (ja sam pomnožio prvi redak (odozgo prema dole 5 -2 5) i dobio matricu čije rješenje iznosi 6) Dakle, to mi je dotle točno, jer 2A=2x3=6, a dobivena matrica to dokazuje.
Našao sam sve one brojeve da bih formirao A^K i iz te matrice dobio (A^K)^T te iz toga dobio inverznu matricu, odnosno A^-1
Da bih formirao konačnu matricu za X trebam oduzeti (2A-I) i dobivenu matricu iz toga (recimo C) pomnožit s inverznom.
Logički, jedinična matrica uvijek iznosi 1 valjda. Prema tome, matrica 2A-I=6-1=5 A matricu koju ja dobijem, kad se riješi ne iznosi 5. Nisam siguran kako se točno ovo treba oduzeti, pa eto, nadam se da kužite šta mi treba.
Inače, 2A = 10 4 -2
-4 -2 3
10 3 2
A^-1 = 1/3 x(puta) | -13 -8 8
19 20 -11
4 5 -2
inače, rezultate matrica možete lako provjeravat preko excela :hiha:
Rješeno, pogreška u početnom izračunu i množenju sa skalarom.
-
jedinična matrica izgleda ovako
1 0 0
0 1 0
0 0 1
dakle samo ćeš umanjiti tri broja na dijagonali za jedan
-
da, ali kad to uradim dobijem da mi je matrica -8. Nema smisla da matrica koja iznosi 6 na kraju oduzimanja s jediničnom ima rješenje -8. Trebalo bi valjda 5 :geek:
i da, finalno rješnje mora biti u matričnom prikazu, ne u broju
-
A= 5 4 -2
-2 -2 3
5 3 2
2A= 10 8 -4
-4 -4 6
10 3 2
A^-1= -13/16 -7/8 1/2
19/16 9/8 -1/2
1/4 1/2 0
I dakle
x= 10 8 -4 1 0 0 -13/16 -7/8 1/2
( -4 -4 6 - 0 1 0 ) x 19/16 9/8 -1/2
10 3 2 0 0 1 1/4 1/2 0
-
:hiha2: pogrešno si ti tu nešto, ispred inverzne ide 1/3 i ako ćeš množit, množi se samo 1 redak ili 1 stupac. To isto vrijedi i za 2A.
-
uradi do kraja pa ćeš vidit da je dobar, samo umisto x uvrsti matricu
ured: i da, 2A ti je A + A
-
Koliko ja kužim, to nije dobro.
Evo konačno rješenje kad se sredi matrični izraz:
X= 1/3 x | 19 14 -8 |
| -19 -14 11 |
| -4 -5 8 |
-
provjeri si još jednom, wolfram alpha daje sljedeći rezultat
(http://i.imgur.com/Bj9Lewg.png)Klikni (http://tinyurl.com/cln5wty)
također, ako se matrica množi sa skalarom, svaki od elemenata matrice se množi sa njim (http://hr.wikipedia.org/wiki/Matrica_%28matematika%29#Mno.C5.BEenje_skalarom). množenje samo jednog stupca se koristi samo kod Gaussove eliminacije
-
:wildboy: -8 u A^-1 treba biti -14 :hiha2:
ovo drugo sam biće pobrkao, sry žarko (iako svejedno mislim da si nešto zbrkao kod inverzne, al nema veze, hvala)
muchas gracias des3iny :hug
-
opet ja :fpalm:
Ovo zaokruženo mi nije jasno. 1. Kako iz integriranje dobije ove 1/2?
2. Kako sredi ovaj izraz da se ovo množi?
(http://i47.tinypic.com/29y5gdi.jpg)
Tarem se već pola sata s ovim, nemam ideje :hiha2:
sry što mučim, al ako netko zna, molit ću ementalera +1 rep :hihi:
-
Ajde ixy riješi to, hop hop
-
Ovaj 1. se napravila supstitucija tog nazivnika:
2z+1 = u / '
2dz = du
Pa ispadne 1/2*integral(du/u) i nakon kaj se izintegrira vrate se natrag stare varijable. A ovu konstantu kod integriranja možeš namještat kak god hoćeš.
A ovo drugo znaš da je ln(x) + ln(y) = ln(x*y) i da je 2ln(x) = ln(x^2) pa kad to sve skombiniraš dobiješ ln(x^2(2z+1)) = ln(c), digneš to na e i riješiš se logaritama.
-
to je to čini mi se, hvala
:hug <3
-
jebo me pas ako sam ikad skužio te diferencijalne. mislim jesam dao sam to al baš sam se skrumpo sa nekom laganom.
-
:hihi: i meni je smor.
-
eto dobio si +1rep :approve
-
Ajde. :mrgreen:
Očito se uzdižem se u hcl krugovima. :faca: :mrgreen:
-
moram dignut temu jer nezz. rješavam neke rendom zadatke s interneta i zapeo sam na najobičnijim jednadžbama, treba mi pomoć =(
riječ je o ova dva zadatka:
3x - 7y + 14 = 2y - 8x + 9
5x - y + 13 = 13x - 7y + 15
(x+1) : (y - 1) = 3 : 2
(x - 2) : (y +2) = 2 : 3
može li mi netko pomoći i objasniti kako doći do rješenja :wildboy:
-
Jednostavno, prebaciš i zbrojiš (oduzmeš) x i y, dobiješ jednadžbu s dvije nepoznate i to je to. evo prvi zadatak
3x+8x -7y- 2y +14 -9=0
od tuda dobiješ
11x-9y +5=0
u drugom se dobije
-8x +6y -2=0
Iz drugog izvučemo x
-8x= -6y +2 / (-8)
x= 3/4y - 1/4
I to uvrstimo u prvi dio
11(3/4y - 1/4) -9y +5= 0
(33/4)y - 11/4 -9y + 5= 0
-3/4 y +9/4= 0
-3/4 y = 9/4 *4
-3y = 9 /-3
y=-3
I to samo gore uvrstiš
x= 3/4 * (-3) - 1/4
x=-9/4 - 1/4
x= -2
Sličan način je i kod drugog zadatka
-
aha. znači nije potrebno izjednačavati strane i onda kratiti pluseve i minuse?
-
moš i tako.
-
Nez, ja sam naučio raditi na ovaj način, ugl kada imaš dvije jednadžbe s 2 nepoznate (u tvom slučaju x i y) jednostavno odabreš jednu od njih i izvučeš jednu nepoznatu te ju uvrstiš u onu drugu.
Iako postoji i taj način, ali je meni osobno ovaj lakši
-
tnx kaiser, skužio sam da sam samo trebao pojednostavit prvotni izraz, baš sam bio glupo lol.
jedino što bi bilo jednostavnije možda da se nakon pojednostavljenja izraza ide kratiti:
11x - 9y = 5 / 2
-8x + 6y = -2 / 3
i onda se dobije
22x -18y = 10
-24x + 18y = -6
i onda se krati 18y i dobije se rezultat al dobro to su varijacije.
puno hvala :hug
-
ma da, to su različiti načini, bitno ti je samo da si došao do mjesta gdje imaš dvije jednadžbe s dvi nepoznate
:piva:
-
Jel mi itko može ukratko objasniti v-t, s-t i a-t dijagrame? :wildboy: #highschoollyff
Mislim ono, gibanje u teoriji znam, sve te definicije i ta sranja lol ali malo se jebem s dijagramima, prikazivanje i ta sranja :hiha2: :hiha2:
-
neke konkretne grafove ili općenito način na koji se čitaju grafovi? :wildboy:
-
Općenito. Mislim jedan osnovni primjer.
Brzina tijela je stalna i iznosi 10 m/s. Prikažite tablicom prvih 5 s, a zatim nacrtajte s-t i v-t dijagrame.
Sad, tablicu kužim, v-t kakotako ali ne berem kako prikazati 10 m/s u obliku s-t grafa. Jel potrebno izvuć kao 1. s - 10 m, 2. s - 20 m itd. ili nekako drukčije?
-
pa st graf ti je samo linearna crta jer
s (x) = v x t
s1 = 10 x 1 = 10
s2 = 10 x 2 = 20
s3 = 10 x 3 = 30
s5 = 10 x 5 = 50
put stavi na vertikalu podjeli na 5 djelova, vrijeme na horizontalu na 5 djelova i onda spoji 1 sa 10, 2 sa 20 itd i spoji to u crtu i to je to. VT graf ti je horizontalna crta jer ti je brzina konstantna. Znači samo označi na vertikali 10 m/s i povuci horizontalnu crtu, jer se brzina ne mjenja sa vremenom.
-
Pa da, znači pokazivaš u toj tablici koliki je put prijeđen za određeno vrijeme. Ako je 10 m/s brzina, onda je logično da praviš tablicu
i te podatke unosiš u koordinativni sustav. Ugl trebao bi dobiti liniju pod 45 stupnjeva ako su ti jednake veličine 1 s i 10 m
-
http://images.tutorvista.com/cms/images/39/Constant-Speed-Graph.JPG (http://images.tutorvista.com/cms/images/39/Constant-Speed-Graph.JPG)
vt
http://intmstat.com/kinematics/Image12.gif (http://intmstat.com/kinematics/Image12.gif)
st
ovako bi trebali izgledat.
-
Je, je okej mi je došlo, izvuć ću neku trojku, nadam se. A-t graf treba doći ona krivulja, jelda?
-
Ne, budući da tijelo ne ubrzava, trebala bi biti ravna crta
-
glupi pajko :mrs:
-
zar ovo nisi radio u osnovnoj?
-
Nismo radili pola toga, a ono malo što znam sam forget,,
Ček, koji graf onda ima onu krivu crtu koja ide prema gore? =(
-
st graf kad je akceleracija veća od 0.
-
Zna netko rješenje, ovo me ljuti:
koji je sljedeci broj u nizu: 24, 120, 60, 40, 30, 300, 200, 150, 100, 75, 50, 500, 375, 250, 125....
Po meni jedino logično rješenje 600, ili sam u krivu :hiha2:
-
Trebam pomoć #matematikalyff
Krenuli smo sa skupovima brojeva, unijama i presjecima n stuff. Trebam pomoć oko jednog zadatka koji je onako, zeznutiji :hiha2:
Maturalna zadaća iz matematike sastojala se od triju zadataka. Prvi je riješilo 82% učenika koji su pristupili ispitu, drugi i treći po 78%.
Prvi i drugi zadatak riješilo je 62% maturanata, prvi i treći 66%, a drugi i treći 60%.
Sva tri zadatka točno je riješilo 75 učenika. Koliko je učenika rješavalo ovu zadaću?
Sad, profesorica nam nije objasnila na koji princip rješiti zadatak, tako da sam išao po linearnoj jednandžbi ali dobijem rezultat na decimalu, pa ono, nezz. Help pls :(
-
ajmo ovak
u = unija
n = presjek
x = ukupan broj učenika = p(AuBuC)
formula: p(AuBuC) = p(A)+p(B)+p(C)-p(AnB)-p(AnC)-p(BnC)+p(AnBnC)
učenici koji su riješili:
1. zadatak = 0.82x, stavit ćemo da je to p(A)
2. zadatak = 0.78x, to bi bilo p(B)
3. zadatak = 0.78x = p(C)
1. i 2. zadatak = 0.62x = p(AnB)
1. i 3. zadatak = 0.66x = p(AnC)
2. i 3. zadatak = 0.6x = p(BnC)
sva tri zadatka = 75 = p(AnBnC)
sad uvrštavamo
p(AuBuC) = x = 0.82x + 0.78x + 0.78x - 0.62x - 0.66x - 0.6x + 75
x = 0.5x + 75
0.5x = 75
x = p(AuBuC) = 150
-
Ahaaaaa, hvala puno. Išao sam na isti princip jedino sam zbrajao sve, umjesto da sam oduzimao ove koji su riješili dva zadatka :bonk:
Hvala puno :hug :hug
-
edit lololol skuzio sam
-
Treba mi samo potvrdit neke stvari oko determinanta.
Recimo da imam neku x matricu (dolje) koju želim riješit Laplaceovim razvojem po prvom retku (znam da mogu Sarrusovim praivlom, ali recimo da baš želim ovo Laplaceovim, jer ima 2 nule u istom redu)
| a11 a12 a13 |
| a21 a22 a23 | = a11 x | a22 a23 | - a12 x | a21 a23 | + a13 x | a21 a22 |
| a31 a32 a33 | | a32 a33 | | a31 a33 | | a31 a32 |
Ovaj crveni minus. To MORA biti minus, jel tako? I u tom slučaju, ako mi je broj koji će množit tu drugu manju matricu po svojoj poziciji u osnovnoj matrici neparan, oće li se ti minusi poništit, pa će to biti plus?
E i još tips pls:
kako na prvi pogled znat da će npr. rezultat množenja matrica tipova 2x3 i 3x2 biti 2x2?
Bio sam samo na jednim vježbama (dakle, propustio sam dva predavanja) i frajer je to izvodio tek tako, a ja prvo izračunam sastrane i tek onda napišem u formatu matrice. Jel to samo njegovo iskustvo ili ima neki TRIK?
-
pa krajnji brojevi
kao
2x3 i 2x2
redak od prve i stupac od druge. 2x2
-
aha, to je baš uvijek tako. Hvala :)
EDIT: ovo prvo isto ako se nekome da? :ementaler:
-
pa da, takvo je pravilo valjda.
imaš plus(a11), pa minus(a12) pa plus(a13). i tako u nedogled, da je matrica 3x4 onda bi imao i a14 koji bi bio minus jel.
i valjda misliš negativan broj, a ne neparan? neznam po čemu je bitno za poništavanje jeli broj paran ili nije. ako je neparan a stoji minus, onda će se poništiti i dati plus, da.
-
ako je neparan a stoji minus, onda će se poništiti i dati plus, da.
E to. Tenksara :piva:
-
Ispred svakog a11,a12,a13 ide puta -1^(s+r) (s=stupac,r=redak) pa kao što ste rekli za svaku neparni ostat će minus a na parni postaje plus(jer ono neparna potencija daje negativan rezultat a parna pozitivan). Al tak ak niste znali taj -1^(s+r) ide i zbog toga je to to, kuiš.
Učio to danas sve svježe da nemre svježije bit.
-
Kamion prijeđe 40 m u vremenu od 8,5 s, usporavajući na konačnu brzinu od 2,8 m/s.
a) Odredite početnu brzinu kamiona.
b) Odredite usporenje kamiona.
help pls :( :(
-
put =(a*t*t)/2
a = 1,107m/s*s
predznak je minus jer usporava
v = a*t + v_početna
v_početna = v - a*t =12,2m/s
-
i meni je tako došlo ali u rješenjima piše da je v = 6.61 m/s a a = -0.448 ms/s2 ;_____;
-
e nemože tako presveti, ti u tim jednadžbama pretpostavljaš da je početna brzina objekta jednaka 0, što ovdje nije slučaj
zadatak se rješava redosljedom kako su oni postavili:
a) početna brzina
put = ((Vpočetna + Vkrajnja)/2) * t
Vpočetna = ((2*put)/t) - Vkrajnja
Vpočetna = 6,61m/s
b) usporenje
Vkrajnja = Vpočetna + a*t
a = (Vkrajnja - Vpočetna)/t
a = -0,448 m/s^2
-
da. a tako sam prvo i napisao post
al mi jednostavno nije izgledalo dobro :wildboy:
-
Tijelo mase 500 g miruje na vodoravnoj glatkoj podlozi. U nekom trenutku na njega počinje djelovati stalna sila i tijelo tijekom treće i četvrte sekunde zajedno prijeđe put od 3 m. Kolika sila djeluje na tijelo?
malo me jebe kako postaviti ovo tijekom treće i četvrte sekunde, jel to [(t4-t3) + (t5-t4)] ili nekako drukčije? ;___;
-
A nez, ako kontam dobro, znači tijelo u 3.sec i 4 sec ukupno prijeđe 3m, dakle po sekundi prelazi 1,5m jer mu za 3 metra treba 2 sekunde, odnosno ima brzinu od 1,5 m/s
-
ovaj topik me uvijek neugodno izbacuje s interneta u realnst,,,,,samim naslovom,
-
ovo tijekom treće i četvrte sekunde bi trebalo biti kao
2.0s-3.0s treća sekunda
3.0s-4.0s četvrta sekunda
sila koja djeluje je m*a, al nemamo akceleraciju. samo je poznato da je razlika u prijeđenim putovima u te 2 sekunde 3 m.
pa mi pada na pamet iz razlike izvadit akceleraciju.
s_k - s_p = 0.5*a(t_k^2 - t_p^2) = 3m
t_p je treća sekunda, tj. vrijeme u kojem se počelo to mjeriti, dakle 2 sekunde
t_k je četvrta sekunda, ali kraj intervala u kojem je prijeđeno 3 metra, dakle 4 sekunde
a= 3m/(0.5*(16 - 4)) = 0.5m/s^2
F = 0.25 N
valjda je to to.
-
jejejejeje to je to, hvala puno :=)
-
@Pajko Ideš li ti u neku Tehničku školu ili Gimnaziju?
-
matematičku gimnaziju, why
-
Ja gledao koji ti kurac učiš u prvom srednje,ali pošto si u Matematičkoj Gimnaziji,nema veze.
:hiha:
-
Zna li ko ovo rijesiti treba mi odg brzo: 2x(3x-2)-2 [1-(2-x)(2x+3)- (x-3)/2] = 13
Ovo di pise (x-3)/2 je razlomak x-3 kroz 2 samo neznam onu razlomacku crtu napravit ...
-
trebaš svesti na kvadratnu jednadžbu (množenjem i zbrajanjem), nakon čega dobiješ 4x^2+2x-12=0 (tak bi trebalo biti ak nisam neš krivo skužio iz napisanog)
onda računaš x1,2 i dobiješ da su x1=-2, x2=3/2
-
Imam ispit danas drugi sat heheh, znam dosta ali ako neko moze pomoc da brzo odgovara. Prvi srednje gimnazijski program. :)
-
Rijesi jednadžbu: 3/x-1 + 2/ x+1 - 5/x =0
Ovo / je razlomacka crta.
-
(http://www.hcl.hr/forum/avatars/Funny/Life-is-pain.gif)
-
i onda se ekipa čudi zašto mali kinezi ubijaju glupe balkance u matematici,,
-
u zadnje vrijeme radimo složena gibanja i profesor nam je zadao neke zadatke, pa bi volio provjeriti jesu li mi rješenja došla točno = )
1. kamen privezan o nit dugu 80 cm učini 3 okreta u sekundi. na koju će visinu odletiti ako nit pukne u trenutku kada je brzina kamena usmjerena vertikalno gore?
2. automobil mase 1 tone vozi preko mosta brzinom 45 km/h. nađi kolikom silom automobil djeluje na most ako se pod pritiskom automobila most iskrivi i čini kružni luk polumjera 800 metara.
3. kojom se najvećom brzinom može gibati auto na zavoju ceste polumjera zakrivljenosti 50 metara bez zanošenja ako je koeficijent trenja 0.42?
-
thx 4 reply :hiha2:
-
Čekaj,jel vi to učite Centripetalnu silu?To ni meni ne ide....
-
Ja bih znao to uradit, ali realno mrsko mi je :wildboy:
-
Znam taj osjećaj....To mi se nekada testovima dogodi. :hiha:
-
jel zna neko ovdje šta elektrotehniku? :))
-
pitaj kaj ti treba, uvijek se nađe tehničar :mrgreen:
-
a prekasno, bio sam na ispiti,,,,, al dobro dobio sam 2 :clap:
-
a jesi našao pitat 5 minuta prije ispita :loludara:
ae čestitke :mrgreen:
-
tokom ispita štoviše :hiha:
-
a idi huliganu :mrgreen:
-
imam ispit sutra i sve sam zaboravija i ništa ne znam XDD
evo ovaj zadačić
tijelo se giba u x-y ravnini tako da mu se vektor položaja mijenja po zakonu : r(t) = t i + t^2 j
izračunajte brzinu tijela u polarnim koordinatama v(t) = v_r(t) r0 + v_θ(t) θ0 u trenutku t=2
ovo boldano su jedinični vektori.
-
Dizalica je sastavljena od grede AB i užeta CB. Donji kraj grede vezan je pomoću zgloba A za zid, a gornji B pridržava horizontalno uže CB. Težina grede jednaka je 1000 N, ugao CAB=α=45º, a težina tereta G = 2000N. Odrediti silu S u užetu i vertikalnu komponentu otpora ležišta A.
(http://i.imgur.com/51jyu0ls.jpg) (http://i.imgur.com/51jyu0l.jpg)
help plz :wildboy:
-
Ima li netko volje rješiti par zadataka iz osnove kemijskog računa? Sutra pišem test i imam feel da znam sve ali mi ispadaju neka čudna rješenja :-(
1. Volumen pentana (C5H12) iznosi 125 dm^3 pri standardnim uvjetima. Izračunaj masu pentana i brojnost molekula pentana. Koliki bi volumen zauzimao pentan pri temperaturi od 150°C i tlaku od 150 kPa?
2. Odredi masu jedne formulske jedinke željezovog (III) sulfata (Fe2 (SO4)3) i brojnost zadanih formulskih jedinki u uzorku od 50 g.
3. Masa svih atoma u uzorku aluminijevog klorida iznosi 7.5 g. Odredi masu uzorka, brojnost molekula i brojnost atoma klora.
4. Pri temperaturi od 35°C i tlaku 110 kPa volumen amonijaka je 230 dm^3. Odredi: a) brojnost molekula amonijaka b) brojnost atoma vodika c) masu atoma dušika.
Help, pls :(
-
sve ovo je uvrštavanje u formulu,,,ako koristiš prave formule i ako ti kalkulator radi onda ti nije krivo :hiha:
-
inb4 dobio sve točno iz tog ispita lel
nego, imam jedan problem sa dosta jednostavnim zadatkom. profesoru na satu je došlo jedno rješenje, meni doma drugo rješenje, a u zbirici treće rješenje ;___;
inače sad učimo linearno termičko rastezanje i volumno termičko širenje,,
pri temperaturi 0 °C polumjer željezne kugle iznosi 5 dm. pri kojoj bi temperaturi obujam kugle iznosio 527 dm^3?
-
Napiši rezultate koje si dobio... ako sam dobro pretpostavio, meni ispada rezultat od 210,4°C
-
meni je došlo 166.67 °C, u rješenjima piše 195 °C, a profi je došlo neko nerealno rješenje tipa 5.nešto °C
-
koji ti je koeficijent toplinskog istezanja za željezo zadan?
edit: skužio sam u čemu je stvar. kad sam ovo prvo računao koristio sam pi=3,14
sad sam koristio pi u kalkulatoru i ispalo mi je 194,65°C
možeš ići na dva načina. preko dužine ili volumena
imaš formule: dV/V=beta*dT i dL/L=alpha*dT, prva je za računanje preko volumena a druga za preko polumjera
ako ideš računati preko volumena onda moraš preko V=(4/3)r^3*pi izračunati volumen kugle u početnom stanju, a ako ideš preko polumjera onda moraš oreko te iste formule izračunati polumjer kugle koja se toplinski proširila
pod uvjetom da je beta = 0,0000333 (tj alpha = 0,0000111), trebao bi dobiti ispravni rezultat.
-
β(Fe) = 12*10^-6 K^-1
edit: tenksač punopuno, radio sam po točnoj formuli i sve ali je i mene sjebao taj pi na kalkulatoru ;___;
-
pogledaj gore, ispisao sam se. e to što si dobio je linearni koeficijent željeza. u slučaju gore ispada da je to alpha = 0,000012 (tj. beta = 0,000036)
znači sad znamo kako žele da izračunaš, preko linearnog dijela. pretvori konačni volumen druge kugle u polumjer i tako izračunaj potrebnu temperaturu (ne zaboravi isprobati sa pi=3,14 i većim preciznostima, kod ovakvih stvari preciznost je jako bitna kao što si vidio :D).
-
Molio bih znalce da mi pomognu u rješavanju ova 2 zadatka.
1.
Masa tijela je 100g. Tijelo se kreće vertikalno uvis brzinom 20m/s.
Izračunaj:
a. Mehaničku energiju u najvišoj tački leta.
b. Mehaničku energiju u 1/3 pada(vrijeme pada je 3s).
c. Mehaničku energiju u momentu izbacivanja tijela.
2.
Gravitacija mjeseca je 1/6 zemljine. Na mjesec smo ponijeli dinamometar i teg od 10kg.
a. Da li će težina tega ostati ista i zašto?
b. Kakvo će biti istezanje?
Izračunaj gravitaciju i težinu mjeseca i zemlje.
Gm=?
Mm=?
Mz=?
Gz=?
-
nije fizika ni matematika al ae.
jel zna netko od vas programirat u fortranu?
pisao sam kolokvij danas pa bi htio provjeriti jel mi točno, tako da znam ispraviti na testiranju programa ako me bude zvao. problematičan mi je samo podprogram, glavni program vjerojatno valja tako da vas sa tim neću zamarat.
dakle, zadatak glasi - potprogram računa normu danog vektora X (1D polja) zadanu izrazom |X|=√Σ X(i)2 (dakle, drugi korjen, sigma, X(i) na kvadrat)
subroutine racun (x,n,norma)
real x(20),norma
norma=0.0
do 10 i=1,n
norma= sqrt (x(i)**2)
10 continue
return
end
-
ček jesi ti ono na rgnu?
-
yup, rudarstvo. od nagodinu se nadam naftno, no vidjet ćemo. Btw, vidim te nekad na faksu :hiha:
-
hvala na pozdravu,,,
-
Ravnim aluminijskim vodičem površine presjeka 3mm^2 teče struja jakosti 5 A. Vodič ledbi u homogenom magnetskom polju i sa silnicama zatvara kut od 60°. Kolika je magnetska indukcija?
dobivam neke čudne nerješive jednadžbe, jel ispravo koristiti relaciju obujam = površina * duljina vodiča i zatim pokratiti neke nepoznanice?
edit: riješeno ;_;
-
moze neko provjerit jel ova jednadzba vrijedi? i da dokaze korak zasto vrijedi (ako vrijedi, naravno)
(4b^2 + 9ac) * (b^2 - 3ac)^0,5 = 4b^3 - 6abc
posebno me jebe (b^2 - 3ac)^0,5 , neznam sta mi je raditi :wildboy:
-
zar nije izraz na jednu polovinu jednak korijenu tog izraza?
-
da, samo ja neznam napisat na tipkovnici s korijenom pa pisem ^0,5 radije
-
pa kvadriraj to sranje onda
-
evo kvadrirao cijelu jednadzbu, dobio ovo
16b^2 - 243 a^3 c^3 = 16b^6 - 70a b^4 c + 180(abc)^2
sta sad? dobio sam kurac :wildboy: