Evo nakon
nešto više od deset sati da kažem par dojmova...
Da se najprijem osvrnem na tehničku stranu igre.
Igra nije vrhunac tehnologije, ali jednostavno nije niti toliko loše kao šta cjeli internet bruji; zapravo izgleda jako dobro i to ne radi kvalitete tekstura već radi super palete boja, (gdje se je vjerovatno namjerno išlo na ovaj pastelasto isprani izgled kao
šta su izgledali concep art primejri) te vrhusnkog osvjetljenja i vremenskih uvjeta gdje igra u raznim trenucima izgleda potpuno drugačije:
bilo to za vrijeme nekakve radiokativne oluje,
sunčanog jutra,
maglovitog dana ili
maglovitog zalaska sunca,
tmurnog kišnog vremena kada okoliš i objekti dobiju mokre površine itd... Dakle zbilja različita paleta boja koja potpuno promjeni igrinu prezentaciju i jako utječe na cjelokupnu atmosferu, (igrina dva dana je bila magla da bi pred jutro došla ona radioaktivna oluja, zatim kiša i nakon toga razvedravanje).
Također i interijeri su jako napredovali u dizajnu naspram prošlih Bethesdinih igara; od vaultova koji sada izgledaju odlično, preko
raznih tvornica,
podzemnih tunela,
muzeja,
stare policijske postaje itd... Naravno da ima ponavljajućih interijera, kao u svakoj igri, ali puno, puno manje nego kod njihovih prijašnjih naslova.
Jedna od stvari koja je još uvijek dosta loša su animacije te iako mnogo bolje od prijašnjih Bethesdinih igara još uvijek je to "clunky". Također modeli likova iako drastično, ali drastično bolji nego recimo u Skyrimu ili Falloutu 3/NV nisu neki vrhunac; no dosta je to dobro;
evo random lik na nekoj farmi...
Treba pohvalit audio stranu koja je odlična; od zvukova hodanja našeg lika, zvukova eksplozija do odlične atmosferične glazbe, (ne one na radio stanicama)..
Kada već spominjem eksplozije evo dvije:
To sve na Ultra postavkama, (osim
god rays na low radi nepostojeće razlike u prezentaciji, a velike razlike u performansama) GTX 960 Phantom + FX 6300 @4.3 + 8GB DDR3 vrzi prosječno na 50 FPSa, (sa uključenim temporal antialiasingom koji super paše ovoj igri)
Toliko o tome...
Priča? Evo, nakon deset sati tek sam došo do Diamond Citya, (praktički sami početak nakon izlaska iz vaulta) i još uvije ne mogu previše o tome. Zasada mi se svidjelo viđeno, pogotovo Piper koju sam tek sreo i koja ima odličan voice acting. No mora se prizant da sami početak, (prije odlaska u vault 111 djeluje ubrzano; nakon kreacije lika, (koja je btw odlična) odmah sljedi anketa, eksplozia i odlazak u vault... Možda su to mogli malo oduljit, no onda bi mnogi kukali kako žele što prije krenut u istraživanje pustoši, a ne se sekirat tamo nekim predratnim problemima. Također igra ima isti problem kao i Witcher 3; open world koncept i "hitnost" glavne priče. Npr, u Witcheru 3 moramo hitno naći Ciri jer je progoni Wild Hunt i nemamo mnogo vremena, no opet mi možemo pet mjeseci lutati po Velenu radeći razne poslove i sidequestove potpuno zanemarivši Ciri i njene probleme... Isto tako ovdje, nakon onoga šta se tesi u Vaultu 111 normalna reakcija bi bila da čim prije nastavimo sa svojim primarnim zadatkom no isto kao u svim open world RPG igrama, mi možemo ići brati lubenice, tražiti radioaktivne Ghoulove i pomagati svima oko nas... Ali to je problem open world igre i to netreba uzimati kao manu!
A tu dolazimo do questova; uglavnom radim sidequestove i zasada je to sve na isit kalup iako bilo je par zanimljivih; no onaj tko ne čita razne logove na terminalima neće znati više detalja o odeređenom problemu i quest će se činit plitak. Zasda je skoro svaki bio na principu - dođi na odredište i pobij sve živo i neživo, vrati se nazad po nagradu... iako naišo sam na par di sam imo opciju za dati novce da rješim slučaj kroz "diplomaciju", a ne silu.
No u mnogim recenzijama sam pročito kako se hvale questovi pa ćemo još vidjet...
Sada se možemo malo dotaknut svijeta i gameplaya...
Mapa nije ni približno velika kao šta je imao Witcher 3 no treba uzet u obzir da ima mnogo građevina i lokacija koje se loadaju i ima se šta za radit na tim područjima...
No iako mapa nije najveća na sviejt super je dizajnirana; prepuna je ludih super dizajniranih i raznolikih lokacija; na svakom koraku je nešto novo i iskaču novi questovi... Standardno za Bethesdu...
Ja u ovakvim igrama ne koristim fast travel, (nisam niti u Withceru 3; osim kada se mora) i moram priznat da šetanje mapom nije naporno. Pod time mislim da svakih pet metara nije stavljen neki mob već to djeluje ljepo posloženo. A i kada se sretnu mobovi i ako se na vrijeme opaze možemo se ljepo prošuljat pokraj njih i nastavit dalje sa svojim primarnim questom ili čime već... Šuljanje mi se čini uvelike unaprijeđeno kao i samo napucavanje koje je jednostavno fluidnije i zabavnije... Trebalo mi je neko vrijeme da se naviknem na slow motion VATS jer sam u prethodnicima konstantno koristio isti no tamo je bilo zaustavljanje vremena. No navikne se čovjek i nastavi dalje.
Dobra stvar šta su stavili critical punjenje te da ga sami trigiramo kada nam se bar napuni.
Od ostalih gameplay noviteta sviđa mi se šta su ukolnili onaj repair sustav koji je bio reatrdiran. Ubiti nije dobro šta su ga skroz uklonili i bilo bi bolje da su ga promjenili te da recimo popravaljamo oružja na workbenchevima gdje i nadograđujemo ista, (nisam se još baš time pozabavio jer nemam dovoljno materijala za razne nadogradnje no taj dio je također dobro odrađen i mogu se složit fora oružja).
Isto tako sada razne granate možemo imati na raspolaganju dok koristimo neko drugo oružje; dakle kao neki sidearm i dobro je implementiran melee udarac oružjem kada nam se NPC približi.
Također promjena koja se odnosi na Power Armor mi je također dobrodošla jer ima više logike; to je mašinerija koju nemožemo samo staviti u ruksak dok nosimo neko treće odjelo. No u ovih deset sati sam proveo svega deset minuta u power armoru. Sada imam neke planove te sam nabavio i gorivo za njega...
Za razliku od oružja Power Armor možemo popravljat.
One gradnje naselja i slično se nisam ni dotako jer me ne zanima niti najmanje...