HCL.HR

Soma

  • 37 Odgovora
  • 9942 Hitova
Odg: Soma
« Odgovori #30 : 02. Listopad, 2015., 18:42 »
Doktor1

ili netko tko je prošao igru može odgovor nekakav ?

Na kraju sam pa vjerujem da mi neće bit spoiler. Al ne mislim prolazit igru ponovno da bi tih par stvari drugačije napravio...
Lista odigranih:2015,2016,2017,2018,

*

doktor1

  • ****
  • 1407
Odg: Soma
« Odgovori #31 : 02. Listopad, 2015., 19:36 »
Koliko znam samo je jedan kraj, ali su fora oduke koje donosiš po pitanju "sebe"...
A ima i ovo nešto za pročitat:
The four endings of Soma

Odg: Soma
« Odgovori #32 : 03. Listopad, 2015., 11:44 »
Evo upravo završio igru.
Mislio sam da imam još nekih 2-3 sata a ostalo mi 20 minuta igranja :D

Hvala doktore na postanju one diskusije, čitao sam full je zanimljiva. Dosta toga sam skužio sam ali dvije tri sitnice su mi sada još jasnije.
Igra me se prilično dojmila i to u onim stvarima koje je naveo doomguard u reci. Atmosfera, priča, način na koji nam se priča interpretira i te neke moralne odluke def su stvari vrijedne spomena. Pa eto da nabacim koji dojam.


Iznimno mi se sviđa to što nas igra nimalo ne vodi za ruku. Mislim realno jedan je put od početka do kraja nema tu nekih open world putanja koje sami biramo itd itd pa se stoga može reći da je dosta linearna igra. Ali mi se u toj linearnosti sviđa to što nema nikakvih karata, inventorija, uputstava, nema ono klasično idi tamo desno, moraš sam skužit da je nešto tamo desno xd. Praktički nam lik fura ono što može nositi u rukama nema svakih 5 sekundi gledanja u mapu ili inventori (ko u recimo Alien: Isolation), nema tih stvari koje ti olakšavaju igru nepotrebno. A nepotrebno je jer eto zgotovio sam igru bez ikakvih zapinjanja. Sve što igra traži je da se malo logički promozga i to ne puno jer nekakve slagalice/mozgalice nisu teške i nema ih puno.

Zatim priča. Iako je očigledno da SOMA (btw doktor1 jel znaš značenje te riječi možda ili je to neki pijani član dev tima rendom uzviknuo na nečijoj svadbi pa se zadržalo xd ?) vuče inspiraciju i motive iz brojnih drugih igara, filmova i knjiga slične tematike uspjela je svoju priču ispričati na jedan originalan način. Jedna od rijetkih first person igara koja me tjerala na razmišljanje tijekom igranja i na završetku igre. (zadnji FPS koji me se tako dojmio je bio Bioshock: Infinite)
U više trenutaka sam se osjećao baš kao Simon; usamljeno, ostavljeno, zbunjeno, bez obzira na suputnika Katarinu.
U cijeloj zavrzlami priče najviše me se dojmio WAU. Niti ARK niti općenito wtf se događa nego sam WAU.

On nije zao, on nije neki odmetnuti AI kojem je cilj pobit sve, njemu je zapravo jedna jedina misija spasit čovječanstvo. Igra me zapravo izvozala s onim razbacanim audio logovima i sa općenito robotima koji te naganjaju i navela me baš na tu misao; da je WAU, AI kojem je cilj pobit sve. No njegov je cilj spasit te jedine preživjele pod morem od njih samih i od njihovih gluposti. Tipa ARK jer je za WAU-a ARK pa makar trajao i 10000 godina u svemiru čista nepotrebna glupost jer za njega ljudi koje pokušava spasit su ljudi od krvi i mesa a ne kopije njih u nekakvom savršenom matrix svijetu. Također ih pokušava spasit od one njihove gluposti masovnog samoubojstva koju su počeli radit na theti. Nažalost on niti je evoluirao da shvati samu bit čovjeka (osobnost)  niti ima sredstva da ih spasi na način koji bi oni htjeli (brojni skenovi su bili failovi jer kao kompjuter WAU ide na čistu trail and error soluciju za pronalazak najboljeg mogućeg skena. iako dobio ga je u obliku Simona 2). S druge strane pak teško je i zamislit horor da tvoja vlastita osobnost tvoje ja bude zarobljeno u nekakvom robotu. Ljudi to odbacuju s gnušanjem, jer su ljudi. WAU je odmah shvatio onu coin toss mehaniku prijenosa skena i nije želio da umru originali (ljudi u ljudskom tijelu nigdje kopirani skenom) nego je probao sačuvati i ljude i skenove...praktički da žive zauvijek...nažalost rezultati nisu baš ispali najbolje.
Što se tiče te mehanike totalno sam bio kroz igru kao i Simon. Nikako nisam mogao prihvatiti da se radi samo o kopiranju a ne o prijenosu i da zbog toga postoji više Simona.
Svojeg SImona 2 sam ostavio na životu nakon skena u power suit, ali samo zbog toga jer sam mislio da će me igra iznenaditi kasnije sa susretom sa "starim" Simonom ili da će mi on pomoći. Da sam znao da je to zadnji put da ću ga vidjeti isključio bih ga jer probuditi se sam u onakvom okruženju je prilično horor priča sama za sebe. Praktički sma ga osudio da sam bez Katarine umre zbunjen i u mukama, nešto kao i Simon 3 na kraju igre. Priča sama po sebi, a pritom mislim najviše na dio vezan za WAU-a i skenove je istovremeno intrigantna ali i zastrašujuća. Praktički traži od nas da se zamislimo što znači biti čovjek, osoba ? Da li je to samo svijesti ili svijest i tijelo ili nešto treće. Iako u igri skenovi koje je napravio WAU su u potpunosti svijesna bića sa prenesenim sjećanjim i svim osobnostima ljudi ne prihvaćaju takvu vrstu eksperimenta. WAU je nežalost morao pobiti neke originale da na taj način spriječi Rossov plan koji je bio uništiti WAU a samim time bi sebe osudili na propast, iako su znali da su zadnji ljudi na zemlji. Njihovu vjeru u ARK WAU nije djelio on se samo držao svog prime directiva ali shvaća bitnost odabira i slobodnog izbora pa im pušta tu njihovu nadu dok se gosd ne kosi sa njegovim direktivama tj ne smije dopustiti da netko umre.


Kraj mi je odličan. Osobno koliko god bio glup isto kao i simon i ne slušao Catherine totalno nisam to očekivao. Bez obzira šta nam ona uporno objašnjava bio sam razočaran kao i Simon. Jednostavno odbijamo prihvatiti da postoji neki drugi JA, za nas kao ljude postoji samo jedno JA i sve ostalo nam je strano i nepoznato, zato je Simonu bilo toliko odbojno raditi skenove i općenito prihvatiti da je on kao osoba prva prava rođena zapravo umro 2015 godine a sve što mi radimo kao igrač je zapravo SImon2 i SImon 3.

Slažem se sa recom na hcl-u. Igra rula u smislu atmosfere (fenomenalan osjećaj dubine i zarobljenosti na dnu oceana), grafike (iako ima tekstura niskih rezolucija za izbljuvat se), odlična je gluma i karakterizacija likova, zvukovi u igri su isto vrh, priča te uporno tjera dalje itd.
Ali što se tiče težine igra je dosta lagana i volio bih da je bar malo teža. Robote je lako eskivirat a kao što je reko i doom jednostavno fali "strašnijih" dijelova. Ima par kvalitetnih dizanja dlačica na šiji ali to je to. To se trebalo malo bolje iskoristit.
Netko je kao minus negdje naveo trajanje. Osobno meni je trajanja savršeno. Sve dulje bi bilo previše a kraće, jednostavno prekratko. Ovako je fino zaokružena priča bez nepotrebnih 197 zapleta i popravaka (mislim opet na A:I)

Da ne duljim (iako je već predugo xd)
Igra koja se definitvno isplati odigrati. Preporuka svim ljubiteljima (neću reći horora jer tu igra pomalo fejla) istraživanja, avantura i općenito igara sa moralnom dilemom/tematikom.
Od mene 8.5/10
« Zadnja izmjena: 03. Listopad, 2015., 11:58 MaliMicek »
Lista odigranih:2015,2016,2017,2018,

*

doktor1

  • ****
  • 1407
Odg: Soma
« Odgovori #33 : 03. Listopad, 2015., 11:54 »
btw doktor1 jel znaš značenje te riječi

soma
so·ma·ta (-mə-tə) or so·mas
1. The entire body of an organism, exclusive of the germ cells.
2. The body of an individual as contrasted with the mind or psyche.
« Zadnja izmjena: 03. Listopad, 2015., 12:02 doktor1 »

Odg: Soma
« Odgovori #34 : 03. Listopad, 2015., 12:00 »
Hvala. Mogel sam guglat al sam bio lijen.
Malo editirao svoj poduži post al to je to.

Čisto sam zadovoljan igrom :approve
Lista odigranih:2015,2016,2017,2018,

*

doktor1

  • ****
  • 1407
Odg: Soma
« Odgovori #35 : 03. Listopad, 2015., 12:02 »

Odg: Soma
« Odgovori #36 : 03. Listopad, 2015., 12:45 »
https://drive.google.com/file/d/0B577GZmK8YMmVmRkMlUtc2V6eVU/view?pli=1

Ako nekoga zanima pronašao sam cijeli objašnjeni Timeline SOME pa eto, ako nekome nije jasna cijela priča....
Lista odigranih:2015,2016,2017,2018,

Odg: Soma
« Odgovori #37 : 11. Siječanj, 2016., 17:37 »
Počeo sam igrati igru
Dosta mi se sviđa,samo sam očekivao više bežanja od čudovišta i mislio sam da nije strašna,ali na početku theta maintenance djela uverio sam se drugačije,još su mi i slušalice bile na maksimumu :wildboy: :wildboy:
Kad sam prvi put usao u igru i video logo mislio sam da mi je grafa osla u kurac
Jedno pitanje,hoće li se kasnije u igri čudovišta više pojavljivati?
« Zadnja izmjena: 11. Siječanj, 2016., 17:57 hacksor1234 »

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9