Hardver PlayStationa 4 već je poprilično jasan - imamo službeno potvrđene informacije o CPU i GPU komponentama, o količini i brzini RAM memorije i praktički svemu ostalome, no za što je taj hardver zapravo sposoban u smislu igara, odnosno grafike/fizike u njima? Kako će taj hardver developeri moći iskoristiti u novoj generaciji? O tome pričamo u ovoj temi.
Za početak, evo službenih hardverskih specifikacija PlayStationa 4:
Za specifikacije DualShocka 4 i PlayStation kamere provjerite
ovu vijest.
Dakle pričamo o AMD-ovom APU rješenju s GPU i CPU komponentama na jednom čipu te 8GB GDDR5 memorije koja se koristi kao video memorija i centralni RAM, kako za igre tako i za sam operativni sustav. I kako će to developeri moći iskoristiti za igre? Evo nekih primjera, pa vi javite ako imate još koji dobar primjer impresivne grafike, iznimno velikih levela ili nečga sličnoga što daje do znanja za što je hardver zapravo sposoban.
Prije svega, tu je The Dark Sorcerer tech demo iz Quantic Dreama (Heavy Rain, Beyond: Two Souls):
http://youtu.be/BqeuHGESZBAKao što i sami vidite, demo izgleda fantastično, ali naravno - to je tech demo i ne može ga se uzeti kao ozbiljan primjer toga kako bi igre na PS4 trebale izgledati. Primjerice, mislim da nema šanse da će likovi u open-world igrama izgledati tako detaljno, a ako ste pratili E3 lako je bilo primjetiti da je praktički SVE open-world danas; to je nova kul stvar za raditi - veliki otvoreni svijetovi u kojima radiš "što god poželiš".
Ono što je malo realnije za uzeti kao primjer toga su neke od prvih PS4 igara koje smo za vrijeme ovog E3 sajma mogli vidjeti po prvi put u obliku pravog igrivog demoa. Iako ni lacunh igre nisu baš najbolji pokazatelj snage hardvera... Uglavnom, postoji nekoliko gameplay videa i novih screensa koji bi se mogli istaknuti, ali eto za početak da bacimo oko na
Killzone: Shadow Fall.
Dakle linearna FPS igra - takve obično izgledaju lijepo jer ne moraju konstantno prikazivati model cijelog lika na ekranu (kao kod TPS-ova), već samo puške što ostavlja više mjesta za neke dodatne efekte itd, ali to jer samo djelić razloga; bitnija stvar je što su linearne, bazirane na levelima (misijama), podijeljene loading ekranima itd. Uglavnom, ovo bi trebala biti vizualno najimpresivnija launch igra... ali nije. Mislim, izgleda lijepo, ali osobno sam od ove očekivao i više, pogotovo nakon što sam vidio sljedeće screense:
http://www.hcl.hr/img/galerija/1371131520-killzone-shadowfall-5.jpg - pogledajte teksture na podu, aliasing na sjenama kod stepenica iza, ruke na liku izgledaju 'current-gen'
http://www.hcl.hr/img/galerija/1371131300-killzone-shadowfall-2.jpg - kvaliteta tekstura loša, drveće i trava isto ništa posebno (mislim, pet godina je prošlo od
prvog Crysisa)
U biti, s ovom razinom grafičkih detalja bi bio savršeno zadovoljan - da se radi o 1080p igri koja ide u 60fps-a, ali čini se da nekoliko PS4 igara cilja na 1080p pri 30fps. Dapače, kažu u
Eurogamerovom Digital Foundryu sljedeće:
When it comes to the tricky issue of control and response,Killzone: Shadow Fall currently delivers a largely 25-30FPS experience with v-sync engaged, where a long overview of the forest tests the hardware most. A strong trace of input lag is felt when turning the analogue sticks - a quirk that hangs over from the Killzone 2 days. It's a delay in response that is impossible to ignore after playing snappier low-latency shooters, and at the default 50 per cent sensitivity for the X and Y axis proved tricky to adapt to. Migrating to the new and more shooter-friendly Dual Shock 4 controller isn't the cause here, as this is the only game we test with such problems. Rather, the issue is likely to be the result of latency being built up over the course of a long and complex rendering pipeline.
Provjerite cijeli taj Digital Foundry članak svakako, informativno skroz.
Dakle taj E3 demo Killzonea je skakao između 25 i 30 fps-a? Uz takvu grafiku? To mi je malo "zabrinjavajuće", zato se i otvara ova tema - da malo prodiskutiramo o ovom slučaju s Killzoneom, ali i da nabacite neka nova saznanja o grafici kakvu će PS4 moći isporučiti, o tome što neki developeri kažu o hardveru nove Sonyeve konzole itd. A i općenito što vi mislite o grafičkom skoku sljedeće generacije gledajući da je PS4 najjača nova konzola u smislu hardvera.