HCL.hr forum

Gaming => Platforme za gaming => PlayStation konzole => Autor teme: Ementaler - 22. Lipanj, 2013., 20:04

Naslov: Snaga PlayStationa 4 - hardverska diskusija i next-gen igre
Autor: Ementaler - 22. Lipanj, 2013., 20:04
Hardver PlayStationa 4 već je poprilično jasan - imamo službeno potvrđene informacije o CPU i GPU komponentama, o količini i brzini RAM memorije i praktički svemu ostalome, no za što je taj hardver zapravo sposoban u smislu igara, odnosno grafike/fizike u njima? Kako će taj hardver developeri moći iskoristiti u novoj generaciji? O tome pričamo u ovoj temi.

Za početak, evo službenih hardverskih specifikacija PlayStationa 4:

(http://www.hcl.hr/images/Vijesti/playstation-4-specifikacije.jpg)

Za specifikacije DualShocka 4 i PlayStation kamere provjerite ovu vijest (http://www.hcl.hr/vijesti-playstation-4-sluzbene-tehnicke-specifikacije-8688-21.html).

Dakle pričamo o AMD-ovom APU rješenju s GPU i CPU komponentama na jednom čipu te 8GB GDDR5 memorije koja se koristi kao video memorija i centralni RAM, kako za igre tako i za sam operativni sustav. I kako će to developeri moći iskoristiti za igre? Evo nekih primjera, pa vi javite ako imate još koji dobar primjer impresivne grafike, iznimno velikih levela ili nečga sličnoga što daje do znanja za što je hardver zapravo sposoban.

Prije svega, tu je The Dark Sorcerer tech demo iz Quantic Dreama (Heavy Rain, Beyond: Two Souls):

http://youtu.be/BqeuHGESZBA (http://youtu.be/BqeuHGESZBA)

Kao što i sami vidite, demo izgleda fantastično, ali naravno - to je tech demo i ne može ga se uzeti kao ozbiljan primjer toga kako bi igre na PS4 trebale izgledati. Primjerice, mislim da nema šanse da će likovi u open-world igrama izgledati tako detaljno, a ako ste pratili E3 lako je bilo primjetiti da je praktički SVE open-world danas; to je nova kul stvar za raditi - veliki otvoreni svijetovi u kojima radiš "što god poželiš".

Ono što je malo realnije za uzeti kao primjer toga su neke od prvih PS4 igara koje smo za vrijeme ovog E3 sajma mogli vidjeti po prvi put u obliku pravog igrivog demoa. Iako ni lacunh igre nisu baš najbolji pokazatelj snage hardvera... Uglavnom, postoji nekoliko gameplay videa i novih screensa koji bi se mogli istaknuti, ali eto za početak da bacimo oko na Killzone: Shadow Fall.

Dakle linearna FPS igra - takve obično izgledaju lijepo jer ne moraju konstantno prikazivati model cijelog lika na ekranu (kao kod TPS-ova), već samo puške što ostavlja više mjesta za neke dodatne efekte itd, ali to jer samo djelić razloga; bitnija stvar je što su linearne, bazirane na levelima (misijama), podijeljene loading ekranima itd. Uglavnom, ovo bi trebala biti vizualno najimpresivnija launch igra... ali nije. Mislim, izgleda lijepo, ali osobno sam od ove očekivao i više, pogotovo nakon što sam vidio sljedeće screense:

http://www.hcl.hr/img/galerija/1371131520-killzone-shadowfall-5.jpg (http://www.hcl.hr/img/galerija/1371131520-killzone-shadowfall-5.jpg) - pogledajte teksture na podu, aliasing na sjenama kod stepenica iza, ruke na liku izgledaju 'current-gen'
http://www.hcl.hr/img/galerija/1371131300-killzone-shadowfall-2.jpg (http://www.hcl.hr/img/galerija/1371131300-killzone-shadowfall-2.jpg) - kvaliteta tekstura loša, drveće i trava isto ništa posebno (mislim, pet godina je prošlo od prvog Crysisa (http://www.gamershell.com/static/screenshots/9451/264397_full.jpg))

U biti, s ovom razinom grafičkih detalja bi bio savršeno zadovoljan - da se radi o 1080p igri koja ide u 60fps-a, ali čini se da nekoliko PS4 igara cilja na 1080p pri 30fps. Dapače, kažu u Eurogamerovom Digital Foundryu (http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-hands-on-with-playstation-4) sljedeće:

Citat:
When it comes to the tricky issue of control and response,Killzone: Shadow Fall currently delivers a largely 25-30FPS experience with v-sync engaged, where a long overview of the forest tests the hardware most. A strong trace of input lag is felt when turning the analogue sticks - a quirk that hangs over from the Killzone 2 days. It's a delay in response that is impossible to ignore after playing snappier low-latency shooters, and at the default 50 per cent sensitivity for the X and Y axis proved tricky to adapt to. Migrating to the new and more shooter-friendly Dual Shock 4 controller isn't the cause here, as this is the only game we test with such problems. Rather, the issue is likely to be the result of latency being built up over the course of a long and complex rendering pipeline.

Provjerite cijeli taj Digital Foundry članak svakako, informativno skroz.

Dakle taj E3 demo Killzonea je skakao između 25 i 30 fps-a? Uz takvu grafiku? To mi je malo "zabrinjavajuće", zato se i otvara ova tema - da malo prodiskutiramo o ovom slučaju s Killzoneom, ali i da nabacite neka nova saznanja o grafici kakvu će PS4 moći isporučiti, o tome što neki developeri kažu o hardveru nove Sonyeve konzole itd. A i općenito što vi mislite o grafičkom skoku sljedeće generacije gledajući da je PS4 najjača nova konzola u smislu hardvera.
Naslov: Odg: Snaga PlayStationa 4 - hardverska diskusija i next-gen igre
Autor: buby8992 - 23. Lipanj, 2013., 17:25
Kao prvo te slike ne pokazuju kako izgleda Killzone SF. Downloadaj si trailer u Full HD-u i vidjet ćeš da igra ne pati od nikakvog antialiasinga i izgleda dosta bolje od jednog Crysis 3 na PS3.

Kao drugo, ovo su tek prve next-gen igre, što si očekivao? Odmah neku revoluciju u pogledu grafike? Uvijek su prve igre zapravo samo malo ušminkane last-gen igre. Tako je bilo svaku generaciju i tako će biti i ovu.

Što se tiče najipresivnijh igri, meni su Final Fantasy XV, MGS V i Division grafički najimpresivnije i te igre zadovoljavaju moje next-gen standarde, iako bih jednog dana voli vidjeti i igre na razini Deep Downa. Ako netko to može ostvariti onda je to Naughty Dog i treba čekati njihove igre da zaista vidimo što PS4 može.
Naslov: Odg: Snaga PlayStationa 4 - hardverska diskusija i next-gen igre
Autor: Ementaler - 23. Lipanj, 2013., 23:57
Kao prvo te slike ne pokazuju kako izgleda Killzone SF. Downloadaj si trailer u Full HD-u i vidjet ćeš da igra ne pati od nikakvog antialiasinga i izgleda dosta bolje od jednog Crysis 3 na PS3.

Kao drugo, ovo su tek prve next-gen igre, što si očekivao? Odmah neku revoluciju u pogledu grafike? Uvijek su prve igre zapravo samo malo ušminkane last-gen igre. Tako je bilo svaku generaciju i tako će biti i ovu.

Što se tiče najipresivnijh igri, meni su Final Fantasy XV, MGS V i Division grafički najimpresivnije i te igre zadovoljavaju moje next-gen standarde, iako bih jednog dana voli vidjeti i igre na razini Deep Downa. Ako netko to može ostvariti onda je to Naughty Dog i treba čekati njihove igre da zaista vidimo što PS4 može.

Kod ovakvih analiza i diskusija, nekompresirani screenshoti su najbolji za vidjeti efekte kojise koriste.

Igra nema što "patiti" od antialiasinga :) antialiasinga joj fali, to govorim. Ali dobro, ima ga dovoljno da na 1080p telki nećeš primjetiti aliasing.

 I svejedno, ostaje to da se igra vrti na 25-30fpsa, napisao sam gore zasto m je to malo "zabrinjavajuce"... A i napisao sam da nisu launch igre najbolji pokazatelj snage, ali eto - to je sve što imamo trenutno da bi malo raspravljali o toj temi. Pa eto, slobodno udari s protuargumentima - znaš za koju PS4 igru potvrđenu kao 1080p/60fps naslov, a da nije neki 2D platformer ili neka nezahtjevna 3D igra? Nabaci screenshot, nabaci gameplay video.
Naslov: Odg: Snaga PlayStationa 4 - hardverska diskusija i next-gen igre
Autor: Cole - 24. Lipanj, 2013., 00:14
Pokrenuo sam ovaj Shadow Fall video na  velikom TV-u i izgleda baš brutalno, dok kod nekompresiranih screenova stvar izgleda zaista ispodprosječno.

Ali da stoji ovo što je buby napomenuo, da nebi trebao biti tako velik skok kod launch igara u odnosu na current gen konzole.
Najbolji primjer su igre izašle tamo 06' za PS3 i npr. The Last of Us koji pruža fenomenalne vizuale na sada već zastarjeloj konzoli.

U najmanju ruku je čudna odluka, da je KZ Shadow Fall zaključan u 30FPS-a, kada postoje igre koje su na prošloj generaciji se vrtile u 60.
Naslov: Odg: Snaga PlayStationa 4 - hardverska diskusija i next-gen igre
Autor: Ementaler - 24. Lipanj, 2013., 10:45
Spoji Crysis 3 na PC-u na maksimalnim detaljima i baci sliku na veliki TV i izgledat će podjednako brutalno, ako ne i bolje. Dapače, čak i Crysis 2 koji ima već koju godinu će isto biti podjednako impresivan na max detaljima na velikom TV-u. Ali nije ni poanta izgleda li igra dobro ili ne, nego kakve su kompromise developeri morali raditi u smislu grafike da bi to išlo u 1080p i 30fps na PS4 konzoli koja slovi kao najmoćniji uređaj nove generacije konzola.

Zato kažem - screenshoti su čak i najbolja stvar za analizu grafike u ovom kontekstu otkrivanja kako su developeri iskoristili novi hardver i za što je taj hardver zapravo sposoban. Jer za razliku od pokretnih trailera gdje je neke manjkavosti teško primijetiti, kod screenshota jasno možeš primijetiti gdje su štedili na rezoluciji tekstura, na polycountu likova i popratnih objekata, na rezoluciji sjena, antialiasingu svega toga itd.

Eto, kad nitko neće drugi da vam stavim primjer druge igre koja izgleda znatno bolje, doduše - screenshoti u ovom slučaju izgledaju i možda malo predobro:

http://www.hcl.hr/img/galerija/1371207704-infamous-second-son-5.jpg (http://www.hcl.hr/img/galerija/1371207704-infamous-second-son-5.jpg)
http://www.hcl.hr/img/galerija/1371207652-infamous-second-son-1.jpg (http://www.hcl.hr/img/galerija/1371207652-infamous-second-son-1.jpg)
http://www.hcl.hr/img/galerija/1369496655-infamous-second-son-6.jpg (http://www.hcl.hr/img/galerija/1369496655-infamous-second-son-6.jpg)

Kažem predobro jer bi rekao da su malo "dotjerani" :) Ovo je isto 1080p/30fps igra, ali koliko sam skužio - nema padanja frameratea, vrlo je fluidna, lijepe animacije - s ovom su svi zadovoljni.

Evo i gameplaya ako niste vidjeli, vidi se i lijepo korištenje fizike u nekim dijelovima, a i particle efekti su krasni:

http://youtu.be/Uibnf_Q_51s (http://youtu.be/Uibnf_Q_51s)

Naslov: Odg: Snaga PlayStationa 4 - hardverska diskusija i next-gen igre
Autor: buby8992 - 24. Lipanj, 2013., 14:07
Evo neke zanimljivosti vezane za Dark Sorcerer demo:

http://www.dualshockers.com/2013/06/23/the-dark-sorcerer-ps4-tech-demo-used-only-4-gb-of-gddr5-ram-1-million-polygons-just-for-the-set/ (http://www.dualshockers.com/2013/06/23/the-dark-sorcerer-ps4-tech-demo-used-only-4-gb-of-gddr5-ram-1-million-polygons-just-for-the-set/)

Citat:
It only uses four of the eight gigabytes of GDRR5 RAM under the hood of the PS4.

Znači može to i znatno bolje.

@Ementaler
Sonyevi developeri su potvrdili kako Sony gura do 1080p@60 FPS. To se neće ostvariti u prvim launch igrama, ali kasnije najvjerojatnije hoće, tako da nema mjesta zabrinutosti. Ali mislim ja bi i bolje 1080p@30 FPS, umjesto da se rade neki veliki grafički kompromisi kako bi se igra vrtila na 60 FPS. 30 FPS je sasvim igrivo, bez obzira na to što PC "elitisti" kažu, pogotovo kada se gleda sa veće udaljenosti. 60 FPS bi trebalo biti rezervirano samo za multiplayere pucačine.
Naslov: Odg: Snaga PlayStationa 4 - hardverska diskusija i next-gen igre
Autor: Ementaler - 24. Lipanj, 2013., 14:23
Evo neke zanimljivosti vezane za Dark Sorcerer demo:

http://www.dualshockers.com/2013/06/23/the-dark-sorcerer-ps4-tech-demo-used-only-4-gb-of-gddr5-ram-1-million-polygons-just-for-the-set/ (http://www.dualshockers.com/2013/06/23/the-dark-sorcerer-ps4-tech-demo-used-only-4-gb-of-gddr5-ram-1-million-polygons-just-for-the-set/)

Citat:
It only uses four of the eight gigabytes of GDRR5 RAM under the hood of the PS4.

Znači može to i znatno bolje.

E o tome govorim, za takve stvari je zamišljena ova tema. Samo nastavi s takvim linkovima kad nabasaš na nešto takvo.

Doduše, kod ovakvog zatvorenog tech demoa koji se odvija na jednoj lokaciji mislim da RAM kao takav nije toliko bitan, tako da je i već tih 4GB RAM-a stvarno dosta za jednu takvu scenu, a iskorišavanje više RAM-a ne bi bilo direktno proporcionalno nekakvoj impresivnošću cijele scene. Osim toga, je poznato koliko RAM-a je rezervirano za određene OS funkcije u konzoli? Ako se dobro sjećam, od onih 8GB DDR-a 3 u Xboxu One 3GB je rezervirano za OS... iako mislim da je ta informacija proizašla iz nekakvog 'leakea', tj. nije baš službeno potvrđena. A kakva je situacija s PS4? Koliko RAM-a developeri mogu koristiti za same igre?
Naslov: Odg: Snaga PlayStationa 4 - hardverska diskusija i next-gen igre
Autor: kaisersephirot - 24. Lipanj, 2013., 14:32
koliko sam pročitao, PS4 koristi 1 GB RAM-a za OS, a Xbox One 3 GB
Naslov: Odg: Snaga PlayStationa 4 - hardverska diskusija i next-gen igre
Autor: dibek - 24. Lipanj, 2013., 15:31
Najbolji primjer su igre izašle tamo 06' za PS3
Bas... ja sam recimo usporedjivao Infamous i Uncharted trojku. Da su za PC, bilo bi valjda sedam generacija grafickih izmedju :hihi:
Naslov: Odg: Snaga PlayStationa 4 - hardverska diskusija i next-gen igre
Autor: buby8992 - 28. Lipanj, 2013., 16:44
Glavni arhitekt PS4 Mark Cerny govori o sebi i PS4:

Mark Cerny "The Road to PS4" - 'No Hum, No Pajama' Edition @ gamelabs 2013 (http://www.youtube.com/watch?v=JJW5OKbh0WA#ws)
Naslov: Odg: Snaga PlayStationa 4 - hardverska diskusija i next-gen igre
Autor: buby8992 - 23. Srpanj, 2013., 19:07
Izgleda da će PS4 raditi na manjoj temperaturi nego PS3, što je stvarno odlično s obzirom da je konzola navodno dosta manja od prve verzije PS3.

Citat:
What is interesting is the tidbits of info the FCC registration coughs up. According to the registration, the PS4 will run at 5-35 degrees Celsius - which is fairly cool compared to the PS3's average of 45-55 (over 60 and you're at risk of the YLOD).

Također se govori nešto o 2.75 GHz. Nije valjda da se radi o clocku CPU-a? Znam da se nešto govorilo da će biti 1.67 GHz, dok su neki izvori tvrdili da je Sony cloackao CPU na 2.0 GHz.

Citat:
Additionally it is revealed that the PS4 has a maximum clock efficiency of 2.75GHz and weighs approximately 2.8kg (the latest model of PS3 weighs 2.1kg, while the original fat PS3 weighs 5kg).

http://www.nowgamer.com/news/2015280/ps4_has_less_risk_of_failing_consoles.html (http://www.nowgamer.com/news/2015280/ps4_has_less_risk_of_failing_consoles.html)

btw. Za one koji ne razumiju kako funkcionira PS4 hardver, evo jedan inforamtivni video:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=cuBqdSz3fVI (http://)
Naslov: Odg: Snaga PlayStationa 4 - hardverska diskusija i next-gen igre
Autor: kaisersephirot - 24. Srpanj, 2013., 02:38
Što se tiče temperature, ovo je izvrsna vijest budući da me je osobno bio strah od pregrijavanja zbog veličine konzole. Što se tiče 2.75 GHz, pročitao sam na NeoGAF-u (http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=72312121&postcount=256) da je to brzina radne memorije, a ne procesora, koji je ipak ostao na 1,6 GHz. Moguće je clockanje, no samim time bi povećali temperaturu rada i doveli do mogućeg ponavljanja YLOD
Naslov: Odg: Snaga PlayStationa 4 - hardverska diskusija i next-gen igre
Autor: buby8992 - 24. Srpanj, 2013., 15:19
Tako sam si nekako i mislio, bilo mi je čudno da bi CPU imao frekvenciju od 2.75 GHz.
Naslov: Odg: Snaga PlayStationa 4 - hardverska diskusija i next-gen igre
Autor: Cole - 27. Srpanj, 2013., 14:59
Malo tragikomično (http://www.shacknews.com/article/80367/report-ps4-developers-can-only-access-up-to-55gb-of), ali i očekivano od Sonya.

Naslov: Odg: Snaga PlayStationa 4 - hardverska diskusija i next-gen igre
Autor: nije_zvone - 27. Srpanj, 2013., 16:08
Šta je tu tragikomično
Naslov: Odg: Snaga PlayStationa 4 - hardverska diskusija i next-gen igre
Autor: Cole - 27. Srpanj, 2013., 16:25
Što su naveli napočetku da je 8GB raspoloživo za developere.
Isto tako Sonyevi fanboyi su se spradavali od XBone što ima 5GB dostupno za developere.
Sve je to smeh. 
Naslov: Odg: Snaga PlayStationa 4 - hardverska diskusija i next-gen igre
Autor: snowblind - 27. Srpanj, 2013., 16:50
Još da nađeš izjavu gdje je itko potvrdio koliko je rama dostupno developerima... Sony je zajebao ljude jer nisu rekli koliko će biti rezervirano za OS, odmah otkažite preoder. :wildboy:
Naslov: Odg: Snaga PlayStationa 4 - hardverska diskusija i next-gen igre
Autor: Ementaler - 27. Srpanj, 2013., 17:10
Uglavnom, priča otprilike ide ovako. Negdje je bilo rečeno da će se u PS4 samo 512MB koristiti za OS (ili 1GB? Hmm, ne sjećam se točno)... što je nekako i očekivana brojka za jedan konzolaški OS... onako - otprilike. Pogotovo jer smo navikli da current-gen konzole s totalno okej OS-ovima i dobrim funkcijama koriste znatno manje od toga. Ali to o 512MB za OS je rečeno tamo negdje kada se govorilo da će PS4 imati 4GB GDDR5 RAM-a.

I Sony je službeno šutio po tom pitanju - pa kad je najavljeno da će konzola imati 8GB RAM-a, ljudi su i dalje pretpostavljali da je tih 512MB (ili 1GB) rezerviranih za OS i dalje "stvarna" brojka, tj. da je ostalih 7.5GB (ili 7GB) slobodno za same igre.

Microsoft je s druge strane javno rekao kako će Xbox One rezervirati 3GB RAM-a za svoj OS, koji je mješavina Windows 8 i Xbox OS-a... ljudi ne vole Windowse 8... ljudi ne vole kada nekakvi OS-ovi oduzimaju resurse za njihove igre... i rezultat je da ljudi zbog takve izjave još manje vole sam Microsoft i njihovu novu konzolu. Tj. brzaju sa zaključcima i nazivaju ju dosta slabijom konzolom u usporedbi s PS4 koji ima sve te čudesne resurse i posvećen je isključivo igrama, a ne mrskim-korporativnim-Windows-8-funkcijama koje oduzimaju dragocjene resurse za igre.

Uglavnom, stvorila se "hajka" nekakva oko toga - gdje je Microsoft opet ispao glup, neiskusan, nespreman... kapitalističko smeće koja ne sluša želje gamera itd. Ono, ta zbrka oko RAM-a je samo pojačala razne internetske negativnosti oko Xboxa One koje smo svi čitali.

I sada, eto, dolazimo do (nepotvrđene) informacije o tome da PS4 također treba hrpu RAM-a za svoje napredne OS funkcije (logična stvar) i nekakav dodatni uvid u to da razlika u između Xbox Onea i PlayStationa 4 u smislu hardvera nije baš tolika koliko su neki "Sonyevci" željeli da bude. Točnije - dolazimo opet do nove predvine internet svađice fanboya koji barataju nepotvrđenim informacija za koje mnogi od njih nisu ni sigurni što zapravo znače :hiha2:
Naslov: Odg: Snaga PlayStationa 4 - hardverska diskusija i next-gen igre
Autor: buby8992 - 27. Srpanj, 2013., 17:18
MIcrosoft je ispao kapitalističko smeće zbog svojih anti-consumer praksi koje su pokušali nametnuti Xbox Oneom, a ne zbog količine RAM memorije.

Razlika nije tako velika, ali opet je tu, biti će nešto isto kao i ove generacije. A svi znamo čije su ekskluzive izgledale najbolje na ovoj generaciji.
Naslov: Odg: Snaga PlayStationa 4 - hardverska diskusija i next-gen igre
Autor: kaisersephirot - 27. Srpanj, 2013., 17:29
Prema izjavama nekih neotkrivenih developera na NeoGAF-u, PS4 koristi 1,5 GB za funkcije OS-a, 4,5 GB je od samog starta dostupno za korištenje, dok je moguće uzeti i jedan dodatni GB za developere. Preostali neiskorišteni 1 GB memorije ostavlja se za buduće funkcije operativnog sustava koje neće biti dostupne pri izlasku konzole.

No možda najbitnija stvar u cijeloj priči su brojne izjave developera koji tvrde da sadašnjih 4-5 GB koliko im nude konzole nove generacije su ogroman korak u odnosu na konzole prethodne generacije i da sami nisu sigurni kako iskoristiti toliku količinu radne memorije. Dakle, ako developeri nisu zabrinuti, ni mi gameri ne moramo se brinuti :thumbs:
Naslov: Odg: Snaga PlayStationa 4 - hardverska diskusija i next-gen igre
Autor: Ementaler - 27. Srpanj, 2013., 18:04
MIcrosoft je ispao kapitalističko smeće zbog svojih anti-consumer praksi koje su pokušali nametnuti Xbox Oneom, a ne zbog količine RAM memorije.

Samo kažem da to s RAM-om nije baš pomoglo Xboxu u toj situaciji, tj. da su se ljudi bezveze uhvatili i toga samo da se Xbox One ponizi što više.
Naslov: Odg: Snaga PlayStationa 4 - hardverska diskusija i next-gen igre
Autor: kaisersephirot - 28. Srpanj, 2013., 17:31
Sony je se oglasio po pitanju flexible memory:
Citat:
We would like to clear up a misunderstanding regarding our "direct" and "flexible" memory systems. The article states that "flexible" memory is borrowed from the OS, and must be returned when requested - that's not actually the case.

The actual true distinction is that:
◾"Direct Memory" is memory allocated under the traditional video game model, so the game controls all aspects of its allocation
◾"Flexible Memory" is memory managed by the PS4 OS on the game's behalf, and allows games to use some very nice FreeBSD virtual memory functionality. However this memory is 100 per cent the game's memory, and is never used by the OS, and as it is the game's memory it should be easy for every developer to use it.

We have no comment to make on the amount of memory reserved by the system or what it is used for.

tl;dr: Fleksibilna memorija je također namjenjena samo za igre, no upravljana je od strane operativnog sustava. Dakle, cijela fleksibilna memorija namjenjena je samo za igre, ne za neke opcije OS-a.
Također, tu je i skup zaključaka s NeoGAF-a:
Citat:
1) Digital Foundry / Eurogamer claims in an article that 4.5 GB is available for development at launch, with 512 MB / 1 GB as flexible memory
 2) Various, unbanned GAF insiders have said "That article is incorrect"
 3) Thuway, Famousmortimer, BruceLeeRoy, and Verendus (all unbanned) have all heard "The memory situation on PS4 is ideal and has exceeded expectations in every way." That should mean that games at launch won't be affected by any kind of restrictions in place
 4) Thuway stated that some games currently in development are using 6 GB of RAM, but also implied some form of RAM restrictions at launch is not completely out of the equation
 5) Kagari (has connections to Square-Enix) also agreed with the 6 GB claim
 6) VBlank Entertainment (Retro City Rampage) has denied that Sony is reserving 3.5 GB of RAM for the OS
 7) NOTHING is confirmed until either Sony states something or launch RAM allocations are revealed in some way

Dakle, prema riječima nekih pouzdanih članova NeoGAF-a priča o 3.5 GB RAM-a za OS nije točna, zapravo većina njih tvrdi da  developeri na raspolaganju imaju sveukupno (zajedno s fleksibilnom memorijom) oko 6 GB radne memorije.  No ovo su sve, zajedno s onima s Eurogamera, samo glasine i treba ih uzeti s dozom opreza. Zbog toga je i smiješna sva ova hajka budući da je sve počelo iz jedne obične glasine