Sins of a Solar Empire

Danijel Handžek

Kao što i sami znate, svemir je vrlo velik prostor te je u mnogim dosadašnjim strateškim igrama svemirske tematike zbog same lakše kontrole jedinica naglasak bio na potezima. Tako smo i navikli igrati turn-based strategije u svemiru, a tek nešto rjeđe pojavljivali su se naslovi koje smo igrali u realnom vremenu. Sins of a Solar Empire je jedan takav naslov koji nam dolazi iz Stardocka ( Galactic Civilisations 2 ) i Ironclad Gamesa te koji uspijeva u potpunosti u onome čega se malo njih sjetilo ili čak pokušalo napraviti.

Kako bi pokazali svoje umijeće ratovanja u svemiru na raspolaganju vam stoje tri rase. Nezavisna unija trgovaca ( Trader Emergency Coalition ) mora se obraniti od protjerane braće Adventa te nadolazećeg drevnog carstva Vasari. Dakle, unakrsna borba tri rase, koje se tehnološki ne razlikuju puno, uglavnom imaju slične brodove i naoružanje koje se ovisno o rasi samo malo drugačije zove. Trgovci mogu napraviti štit oko planeta da ih zaštiti od bombardiranja, a Vasari imaju niz brodova koji mogu suzbiti mobilnost protivničke flote. Učenje razlika između rasa oduzima dosta vremena ali se u svakom pogledu isplati. Igra nema neku posebnu skriptiranu kampanju kroz koju doznajete priču i čekate da svih samo pregazite, nego je nešto sličnija singleplayeru u Civilisation serijalu, što je dobra stvar jer ipak je to igra na duže vrijeme i staze.

Kao i praktički u svakoj drugoj strateškoj igri čija se radnja vrši u svemirskim bespućima, krećete sa svoga planeta u istraživanje svemira, novih planeta te crpljenje resursa odakle god stignete sa ciljem izgradnje što veće flote i što jačeg carstva kako bi dominirali nad drugim rasama. Ono što oduševljava u ovoj igri je to da se sve vrši u realnom vremenu i funkcionira odlično što daje jednu posebnu dimenziju igranju, pošto smo do sada, kao što sam napomenuo, navikli na turn based igranje. Dvije su vrste resursa koje crpite, a to su minerali i metal koji se nalaze u asteroidima oko planeta. Sakupljanje se vrši standardno. Dakle, klikom na Harvestera šaljete ga na resurse. Resursi su ograničeni, ali se i obnavljaju ( doduše poprilično sporo ). Dobar stari i prokušan koncept koji pije vodu.

Sam interface je solidan i jednostavan za korištenje te jednom kada ga skužite samo tako će vam ući pod kožu. Napravljen je tako da vam olakšava korištenje velike flote u isto tako vrlo velikoj galaksiji. Sa lijeve strane su vam planeti te brojevi flota svake frakcije koju planet ima u orbiti. Naravno, možete povećati detalje svake flote kako bi vidjeli količinu healtha te stanje svakoga broda. Kao i u većini današnjih RTS igara i u ovoj je naglasak na masivnosti, tako da se vaša flota može sastojati od nekoliko stotina različitih lovaca, bombardera itd. Lovci se sami grupiraju, a veći brodovi su sami i to sve funkcionira sasvim lijepo u borbi. Dakle, maknut je naglasak sa mikromanagementa, no nemojte misliti da je isti maknut u cijelosti. Svoj status u igri možete snimiti u bilo kojem trenutku što je također odluka za pozdraviti.

Grafički je igra urađena na jednoj vrlo dobroj razini. Bazirana je na Iron engineu koje je razvijen posebno za nju. Zumirati možete maltene do ulaska u sam brod pa do odlaska nazad da vidite nekoliko cijelih galaksija. Riješenje koje je već viđeno kod Supreme Commandera. Samo putovanje između planeta rješeno je je Warpom. Znači čim izađete iz brodogradilišta jednostavno morate izaći izvan orbite u kojoj djeluje gravitacija i onda roknete Warp i nestanete. Što budete duže igrali imati ćete naravno veću i tehnološki napredniju flotu koju možete nadograđivati i koja dobija određene experience bodove prilikom killova. Iako to nadograđivanje može biti automatizirano preporučavam vam da ipak to radite sami, jer vi najbolje znate što vama treba. Postoje tri vrste upgrejda ilitiga nadogradnji, a to su: civilni, vojni i artifakni ( omogućuju vam da iskoristite nađene artifakte koji služe za bolje i brže istraživanje galaksije ).

Nemojte misliti da je u ovoj igri samo naglasak na borbi, već se tu i javlja diplomacija kao vrlo važan faktor, kako u singlu tako i u multyplayeru. Dakle možete napraviti s nekime savezništvo te mu s druge strane zabijati nož u leđa. Ima li što zabavniej od toga! Engine omogućava borbe do 10 igrača odjednom sa velikim količinama jedinica bez nekoga većeg usporavanja. Multy je krajnje zanimljiv i privlačan. Igra se može igrati u lanu ili online, a postoji i observer mod koji vam omogućuje da samo gledate dok se drugi bore. Negativna strana je tek razvitak i nastajanje online communitiya, ali vjerujem da će se situacija promijeniti i poboljšati uskoro jer je multiplayer svakako perspektivan.

Sve u svemu, Sins of a Solar Empire uspješno miješa ono što smo upoznali u Galactic Civilisationsu i Homeworldu te još nekim naslovima i uglavnom poboljašava sve te već viđene elemente. Svojom igrivošću zadržati će vas za ekranom satima, a da to niste ni primijetili. Svakako igra koju ljubitelji strategija moraju isprobati jer je igra bez neke veće mane, a sa sobom donosi nekoliko inovativnih stvari u žanr koje vrijedi vidjeti i isprobati.

Za kraj recenzije ponovno prilažemo i jedan trailer iz igre, ovaj put riječ je o jednom od zanimljihijih gameplay trailera ne koje smo naletili. Pokazuje masivnost igre i svu tu predivnu svemirsku borbu.

Sins of a Solar Empire – Gameplay trailer

Ako imate kakav problem sa ovim svemirskim rts-om, želite malo prodiskutirati igru ili pak nešto sasvim treće kliknite ovdje i pridružite nam se na HCL forumu.

Sins of a Solar Empire došao je kao naručen u nedostatku dobrih, novih space RTS igara. Ljubitelji strategija i svemirske atmosfere došli su na svoje.