HCL.HR

Dragon Age 2 – šampion brzog razvoja u 16 mjeseci

Zoran Žalac 08.03.2021.   •   7 komentara   •   Retro gaming


Na današnji dan, prije točno deset godina, igrali smo drugi dio iz fantastičnog serijala Dragon Age.

Ponekad druga igra po redu ispadne najbolja u cijeloj trilogiji. U slučaju izdavačke kuće Electronic Arts potrefilo se to s Mass Effectom 2 i Dead Spaceom 2, ali ne baš i s Dragon Ageom 2 koji je izašao na današnji dan prije punih deset godina.

Dragon Age 2 krenuo je u produkciju dok je ekipa iz BioWarea još uvijek radila na Awakening ekspanziji za originalni Dragon Age: Origins. Iz Electronic Artsa su požurivali razvoj igre, dajući studiju tek nešto više od godinu dana da dovrši rad na projektu. Zbog toga se u BioWareu radilo prekovremeno i premda nije bilo realistično da u 16 mjeseci naprave bolju igru od hvaljenog i slavljenog Originsa kojega su razvijali 5+ godina, tim je nekim čudom uspio sklepati igru s početkom i krajem.

Iz Electronic Artsa su požurivali razvoj igre, dajući studiju tek nešto više od godinu dana da dovrši rad na projektu.

Vidjevši da je Commander Shepard bio popularan među igračima Mass Effecta, BioWare je u Dragon Ageu 2 odlučio napraviti unaprijed definiranog lika zvanog Hawke. Igrači su mogli birati njegov spol, no nisu mogli kreirati vlastitog lika. Vidjevši da dosta igrača Originsa nije otišlo dalje od uvoda, u BioWareu su se za dvojku odlučili na značajan zaokret – igru su više fokusirali na akciju nego na strateško nadmudrivanje i taktiziranje. U tu svrhu uklonjena je kamera iz ptičje perspektive iz Originsa, a to je prouzročilo negodovanje među igračima na PC-u.

U BioWareu su se za dvojku odlučili na značajan zaokret – igru su više fokusirali na akciju nego na strateško nadmudrivanje i taktiziranje.

Užurbani razvoj igre ponajviše se osjetio na recikliranju lokacija. Za razliku od Originsa koji je bio smješten na nekoliko različitih regija, drugi je Dragon Age prvenstveno bio vezan uz grad Kirkwall. Ideja je bila stvoriti lokaciju za pamćenje, no igrači su na kraju više zapamtili repetitivne zadatke na vrlo sličnim ulicama jednog te istog grada.

Da se BioWare iznimno žurio u razvoju ove igre vidjelo se i u segmentu zavođenja suboraca s Hawkeom. Skoro svi suborci bili su biseksualne orijentacije, a u BioWareov scenarist nespretno je branio tu odluku time da im je bilo jeftinije i lakše svakoga lika napraviti biseksualnim nego napraviti više likova s različitim seksualnim preferencijama.

Usprkos rekordno kratkom razvoju, Dragon Age 2 je bio dosta stabilna igra te je dobio solidne ocjene od recenzenata. Igrači pak nisu bili jednako nakloni te igra ima prosjek ocjena 4,6 na Metacriticu, a jedan je developer iz BioWarea uhvaćen kako je objavio svoju recenziju igre dajući joj savršenu ocjenu. Ironično, Dragon Age 2 se unatoč lošijim kritikama prodavao bolje i brže od Dragon Age Originsa.

Što vam je to 'Gaming kalendar'?

Komentari (7)

  • Veles

    08.03.2021 - 21:54

    Sjećam se i dan-danas kada sam prvi put pokrenuo ovu igru, prvo oduševljenje grafikom, a onda gorko razočaranje gamplayem. Likove sam birao isljučivo po tome ko mi je najsimpatičniji kao lik, jer sam shvatio da je nebitno kakve vještine imaju, sa svakom postavom likovao sam mogao poraziti svakog protivnika (a to nije zato što sam dobro igrao)

  • Lazy

    09.03.2021 - 06:46

    Obozavam prvi dio…a kad sam skuzio da sam u istom dungeonu over and over, s malim varijacijama, ono reciklaza bez srama, uz taj action oriejentiran gameplay, rekoh hvala nakon 10ak sati.

  • razer1234559

    09.03.2021 - 08:11

    Igrao sam ga i uživao ali zbog nekog razloga sam prestao igrati. Dragon Age Origins je bio vrhunski a i tad je još Bioware briljirao i uvjerljivo je bio najbolji developer. Dragon Age 2 je bila dobra igra ali ne baš kao Origins.

  • Darcoolio

    09.03.2021 - 08:26

    Dobar, ali ni blizu DA:O.
    Međutim, svakako sam ga prešao 2x.
    Igra ima svojih problema, krene, krene, pa stane. I taman kad stvarno postane zanimljivo, krene priča u finom smeru, ono kraj.

  • moordrak

    09.03.2021 - 09:05

    Plitka vikend-sapunica za simpletone. Znate ono kada se cijeli razvojni tim posveti problematici tko kome gura i pritom zaboravi sve ono što je Dragon Age činilo fantastičnim novim IP-om. Nemam ništa protiv golotinje i seksa u igrama, da se razumijemo, no u Dragon Ageu 2 je daleko veći naglasak bio na odnosima između likova nego na mehanikama gameplaya. Popravili su ono što popravljati nije trebalo. Onaj koji je donio odluku o zamjeni strateških elemenata, srca i duše DA, akcijskim mehanikama, je komad budale.

    • Lazy

      @moordrak, 09.03.2021 - 11:38

      Potpisujem👍

  • snooker

    09.03.2021 - 16:57

    Meni je bila zabavna igra. Možda malo prelagana

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?