HCL.HR

Gothic – poslao nas u borbu protiv “spavača”

Zoran Žalac 15.03.2024.   •   16 komentara   •   Retro gaming


Na današnji dan, prije točno 23 godine startao je fantasy serijal Gothic i uspio se probiti unatoč tome što se prodavao na samo tri tržišta.

Njemačka je u mnogim pogledima svjetska velesila, no u industriji videoigara dosta su dugo kaskali za ostatkom svijeta. Tek su početkom 21. stoljeća iz Njemačke počele stizati zvučne i ambiciozne videoigre, a jedna od takvih bila je i fantasy RPG zvan Gothic.

Gothic je bio debitantski projekt razvojnog tima Piranha Bytes koji je na toj igri radio pune četiri godine. Postavio nas je u svijet koji je izgubio rat protiv Orkova, u ulogu neimenovanog zatvorenika koji dobiva zadaću boriti se protiv demona zvanog Sleeper. Igrač se mogao pridružiti jednoj od triju frakcija.

Gothic je za svoje vrijeme bio prilično velika i otvorena igra, a to je prepoznala i publika i kritika. U kontekstu RPG-a i napredovanja koristio se pomalo netipičan sustav u kojemu je igrač prvo morao osvojiti bodove za razvoj određenih vještina, a zatim i platiti učitelju da bi ih naučio.

U ranoj fazi razvoja Gothic je nosio naziv Orpheus, a jedna od ideja za ime bila je i Finster.

Iako je igra prvotno bila ograničena samo na njemačko, austrijsko i švicarsko tržište, ostvarila je solidne rezultate u prodaji, a njezin nastavak donio je serijalu širu, svjetsku slavu. U razvoju je bila i ekspanzija za prvi dio, no ona je otkazana prije dovršetka. U planu su bile i verzije za tadašnje konzole, ali se pokazalo kako ZenGin Engine nije bio prikladan za slabiji hardver.

Ipak, Gothic je na kraju završio na Nintendo Switch konzoli. Na PlayStationu i Xboxu trebao bi se pojaviti kroz preradu koja je već neko vrijeme u razvoju. Preradu radi novi španjolski tim, koji je prvo lansirao demo verziju na Steamu krajem 2019. godine, a reakcija vlasnika Gothica 1 na taj je demo uglavnom bila pozitivna pa razvoj igre dobio zeleno svjetlo.

Što vam je to 'Gaming kalendar'?

Komentari (16)

  • moordrak

    15.03.2018 - 13:35

    Piranha Bytes je bio i ostao proizvođač trashy igara. Teško je opisati taj stil, ali, ili ga voliš, ili ga mrziš. Rizen serijal, uz prošlogodišnji Elex, spadaju u dobre primjere takvog stila.
    Gothic serijal igara je za mene otvorio jedan posve novi svijet digitalne zabave. Ghotic je nudio nešto drugačiju perspektivu i pristup RPG žanru. Grafika u ono vrijeme nije bila presudni faktor već imerzivnost, a priča je bila odlična! Ako ću govoriti iz današnje perspektive i meni je teško povjerovati da sam satima mogao buljiti u ovakvo smeće od igre. Kada kažem smeće, mislim na grafički prikaz. U svoju obranu, onda nismo znali za puno bolje. Uz Bladurs gate koji je žario i palio u to vrijeme, Diablo, Icewind Dale, Neverwiter Nights, moram reći da je ovo bilo jedno zanimljivo razdoblje u kojem su nastali mnogi legendarni naslovi koji su udarili temelje modernim video igrama. Ovih nekoliko navedenih, uz Gothic ću valjda pamtiti dok sam živ.

    • Darac83

      @moordrak, 15.03.2019 - 19:42

      Je, tada se izbacivalo puuuuno manje igara godišnje, a još manje si mogao nabavit kod nas. Zato smo one koje smo imali prelazili detaljno, neke i više puta, čitali svaki dialog, svaki pronađeni log i slično zbog čega smo “uronili” u svaku ovakvu igru i zato ćemo ih pamtit. Da ne govorimo da je bilo manje obveza i više vremena za igru. Sad kad na assasins creedu ili slicnoj igri naletim na letter ili log s više od 3 reda teksta samo preskočim, jer me ceka 5 neodigranih igara i tekst je ono “bla, bla, platio je onom da ubije onog jer je on dobar s onim koji je dobar samnom, bla, bla…”, samo mi reci gdje je iduci main mission da idem dalje… ?

    • marko1106

      @Darac83, 15.03.2021 - 13:02

      A i da citas ne bi ništa dobio. Danas su igre što se tice teksta i dijaloga toliko loše napravljene i bez imalo truda da se greške smanje. Igram trenutno Personu 4 koja je stara koliko i zemlja i nevjerojatno koliko se pazilo na dijaloge. Citam sve jer ima to nešto. I pazi se da u dijalogu nema nešto što nisi još otkrio, cak i ime ne znaš liku dok ga ne pitaš. U današnjim igrama ako čitaš sve naci ces milijun grešaka. Najviše me boli kad moj glavni lik može reci nešto što uopce još ne bi trebao ni znati.

  • Darac83

    15.03.2019 - 19:33

    Gothic 2 sam posudio od frenda i oduševio me. Priča me toliko zainteresirala da sam, nakon njega, odigrao i prvi. Znam da je bila daleko od odlične igre, ali spada mi u igru koju ću pamtit jako dugo. Obje imam još uvijek. Onaj osjećaj u dvojci kad konačno postaneš paladin… ???

  • Loghain

    15.03.2019 - 23:21

    Sjećam se da je Gothic 2 dok je bio novi bio u ono vrijeme jedan od najboljih RPG-ova, mislim da su i CDPR devsi uzeli kao inspiraciju za svoj kasniji Witcher serijal i njega. Ali danas mislim kako je najveći problem Piranha Bytes jednostavno nedostatak novca da bude ravnopravan velikim studijima, talenta su uvijek imali ali bez novca da u svojim RPG-ovima imaju poštene cinematice, angažiraju neke od najboljih pisaca za njih i glumaca da daju glas likovima u igri su ostali na nekoj razini između indie studija i profesionalnog bez mogućnosti da prave AAA naslov.

  • crolink07

    16.03.2019 - 16:29

    Gothic,igra iz doba kad mi je PC bio ravnopravan s konzolama.Odavno više nije.

  • Kajkakko

    15.03.2020 - 16:24

    Dobro,staro vrijeme kad NPC-i nisu imali prste,a priča je bila bitna.

  • Moth

    15.03.2020 - 22:07

    Gothic 2 i Risen 1 mi ostali u jako dobrom sjećanju. Imali su oboje svoje mane, ne mogu ih svrstati u vrh RPG ponude ali da sam guštao igrajući oba naslova – jesam. Igrajući Gothic 3 sam cijelo vrijeme imao neki čudan osjećaj “izgubljenosti”, Risen 2 nisam završio (nekako mi nije odgovarala piratska tematika) dok mi je trojka bila ok, ali ipak lošija od 2-jke. Kad podvučem crtu, Piranha Bytes kao developer ima prolaznu ocjenu kod mene 🙂

    • Moth

      @Moth, 15.03.2020 - 22:08

      Ispravak: Risen 3-jka mi je bila lošija od jedinice.

  • Darac83

    16.03.2020 - 00:20

    Vidjeh temu pa reko da komentiram, a ono moji komentari od lani… ? Enivej, i dalje jedna od naj igara za mene…

  • c_ronaldo

    20.03.2020 - 23:59

    Bilo bi lepo da dodje taj Remaster. Mada ni onaj Ultra HD mod nije los, tj ne igriv.

  • Darac83

    15.03.2021 - 21:20

    Samo da kažem da i dalje stojim iza svojih starih komentara… 🙂

  • AtomicHood

    16.03.2021 - 10:09

    Sleeper awaken!

  • Virty

    15.03.2024 - 10:38

    Meni odlična igra u to doba.
    Kupim Gothic kada ga izbace za konzole.

  • Krle91ITG

    16.03.2024 - 09:36

    Uuu moj omiljeni serijal bio i ostao i rado ga predjem jednom u par godina… ja sam ih prvi put obrnuo 2008 godine. I to prvo drugi koji sam presao milion puta dok nism nabavio prvi deo. Jedva u to vreme jer net joa nism imao… Trojku sam prvu zaograo u nekoj igraonici jer je bila uzasno optimizovana i nisam mogao pokrenuti na tada slabom racunaru… Secam se da sam imao u racunaru svega 256 ram-a, ali sm imao resenje. Kad je cale na poslu vadio sm krisao njegov ram od 512 i ubacivao u svoj komp i tada sam mocnih 768 rama, satima drao Gothic 3 dok se cale ne vrati sa posla… xD a joj bilo zabavnije vreme… obozavam gothoc i jedva cekam remake…

  • nenno

    16.03.2024 - 12:43

    Serijal je jedan od vrhunaca RPG zanra. Prvo sam odigrao nastavak pa prvi dio da vidim kako prica starta. Pa expanzija drugog djela pa treci dio. Sve po nekoliko puta I mogu kazati remek djelo. Pogotovo dvojka sa expanzijom.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?