HCL.HR

Gaming kalendar: Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty – Patrioti i ostale komplikacije

Zoran Žalac 12.11.2018.   •   9 komentara   •   Retro gaming


Na današnji dan prije točno sedamnaest godina Hideo Kojima izveo je najveću splačku u svijetu gaminga lansiranjem Metal Gear Solida 2.

Nakon ogromnog uspjeha Metal Gear Solida na prvom Playstationu, Hideo Kojima odmah je krenuo s radom na izravnom nastavku za PlayStation 2. Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty bio je jedna od prvih igara najavljenih za tu konzolu i početkom 21. stoljeća izgledala je nevjerojatno.

Za razliku od prvog dijela likovi su imali jasan oblik lica, a uz sposobniji hardver mogle su se ostvariti i neke nove stvari u gameplayu, poput skrivanja tijela, pucanja iz prvog lica i vješanja po ogradama. Kad je igra prvi put bila prikazana na E3 sajmu 2000. godine, fanovi su bili oduševljeni. Kišom okupani tanker demonstrirao je značajan skok u kvaliteti grafike naspram prve igre.

A onda je Metal Gear Solid 2 izašao na današnji dan, prije točno 17 godina i dogodilo se nešto što nitko nije očekivao. Protagonist prve igre bio je igriv u prvom poglavlju Sons of Libertyja da bismo ostatak priče doživjeli kroz oči potpuno novog lika – Raidena. Ta je ključna informacija nekako ostala tajna do samog izlaska igre, nakon čega je brojnim fanovima uslijedio veliki šok.

Ključna informacija da ćemo igrati s potpuno novim likom bila je čuvana u tajnosti sve do izlaska igre

Uvođenje Raidena imalo je smisla u kontekstu priče, u kojoj je Solid Snake dobio ulogu mentora. Ipak, mnogi su tog lika smatrali iznimno iritantnim zahvaljujući njegovoj naivnosti i stalnom prigovaranju. Nije pomoglo ni to što ga se dobar dio igre nazivalo Snakeom, kao ni dionica u kojoj je Kojima natjerao igrače da desetak minuta trčkaraju s potpuno golim Raidenom.

Unatoč tome, MGS 2 ostao je upamćen kao odlična igra, prvenstveno zbog proširenih mehanika stealtha. Sons of Liberty dao je nekoliko faza potjere nakon što neprijatelji spaze igrača, pa su stražari tako otvarali ormare ne bi li pronašli igrača. Također su funkcionirali putem radija pa ste stražaru mogli onesposobiti komunikaciju s ostalima tako da mu pogodite radio. Umjetna inteligencija protivnika u MGS 2 bila je uistinu impresivna u to vrijeme.

Priča MGS-a 2 zakomplicirala se uvođenjem gomile tema i motiva, prvenstveno zapleta o misterioznoj grupi The Patriots, koji je postavio temelj za buduće igre u serijalu. Neki tu priču smatraju jednim od prvih primjera postmoderne umjetnosti u gamingu, a neki čak tvrde kako je Kojima predvidio budućnost.

Priča Metal Gear Solida 2 u nekim se krugovima smatra jednim od prvih primjera postmoderne u gamingu.

Slušajući dijalog iz krajnje konfuzne završnice, istina možda i nije daleko od toga jer kako kaže patriotski AI – digitalno društvo selektivno nagrađuje razvoj pogodnih polu-istina. Ili kako bi Donald rekao – lažnih vijesti. Prije nego je većina ljudi koristila internet, MGS 2 progovarao je o nefiltriranom smeću dezinformacija i trivijalnosti.

Bilo kako bilo, priča Metal Gear Solida 2 kakvu smo dobili nije u konačnici bila ista kakva je izvorno bila zamišljena. Završnica igre prošla je kroz niz promjena nakon što se u SAD-u 11. 9. dogodio napad na trgovački centar. Iz MGS-a 2 tako je bilo izbačeno rušenje Kipa slobode, prikazivanje američke zastave i sl.

Usprkos svim promjenama i kontroverzama, Metal Gear Solid 2 dočekan je uz dobre kritike te je bio prodan u više od sedam milijuna primjeraka. Igra je bila ekskluzivna za PS2 konzolu sve do 2003. kada se pojavila na PC-u i Xboxu. Godine 2011. uslijedilo je HD reizdanje na PS3, PSV i Xbox 360 konzolama, a od 2017. godine HD izdanje dostupno je i na Nvidia Shield platformi.

Komentari (9)

  • mili1985

    12.11.2018 - 16:47

    Igretina!
    “Neki tu priču smatraju jednim od prvih primjera postmoderne umjetnosti u gamingu, a neki čak tvrde kako je Kojima predvidio budućnost”. – Apsolutno se slažem s tim. Tek godinama kasnije sam shvatio što je “meme”.
    U vrijeme igranja pola toga nisam razumio, a danas živimo u svijetu punom meme-ova i lažnih vijesti kojima upravljaju patrioti.

  • Lazy

    12.11.2018 - 16:50

    Kakva igra je to bila, isse kad se sjetim.Kupio sam igru(original naravno) i nisam danima izlazio iz kuce dok je nisam zavrsio.Kakav story telling, kakva tema,kakav gameplay, kakav kraj, majd , to je u top 5 svih vremena(skoro).

  • IvanDado

    12.11.2018 - 17:56

    Sad cemo vidjeti dali je taj Bog otac Hideo Kojima i dalje u stanju napraviti odlicnu igru sa tim Death Strandingom koji dosad izgleda kao teski walking simulator.

    • Florian Geyer

      @IvanDado, 12.11.2018 - 20:13

      Nema sanse izgleda siromasnije i praznije od phantom plota xD

    • IvanDado

      @Florian Geyer, 12.11.2018 - 21:18

      Da lol. Ali fakat izgleda “cudno” najblaze receno. Vidjet cemo…

  • Jokerhere

    12.11.2018 - 18:16

    Prvi MGS koji sam zaigarao, nevjerovatno nesto.

  • daka42

    13.11.2018 - 11:40

    što se mene tiče jedna od naiščekivanijih igara ikad, i jedna od definitivno najbolih, a sigurno najdraža igra, i dalje imam original koji sam kupio prije dugih 17 godina
    stvarno je bio nevjerovatan osjećaj igrati tu igru u to vrijeme

  • Momentum

    13.11.2018 - 12:38

    Nekad su igre bile kao neka slagalica,jednostavno si morao vise uci u samu srz igre bolje razmisljati,ja to danas ne vidim u novijim igrama,vidim samo marketing,fura se grafika i kutije razne i periferija kao mamac za potrositi novac da bi ovi zaradili,igre su postale sve a najmanje igrica u kojoj ces uzivati,do 2012 je pravi gaming bio od tada banana manje vise.

  • Japanac

    13.11.2018 - 14:28

    Najveci serijal

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?