RETRO DOZA #193 – Monster Rancher, čudovišta na pašnjaku
Evo igre za koju mnogi ne znaju, a lako bi se mogla svidjeti fanovima Pokemonima. Plus, ima neviđenu foru vezanu za izbacivanje diska za vrijeme igre za koju jednostavno morate čuti. Lekcija iz gaming povijesti, ljudi!
Nemojte da vas naziv prestraši, znam da taj “Monster” dio nekima možda zvuči strašno, no obećao sam da s tom horor tematikom u Retro dozama prestajemo i toga ćemo se držati, barem ovoga puta. Monster Rancher vam malo više naginje Pokemonima, no za razliku od RPG žanra, tu se radi zapravo o simulacija života i brizi o kojekakvoj “životinji”.
Kako je kroz već skoro dva desetljeća stekao 17 nastavaka i iteracija, držat ću se za sada samo prvoga kojega je Tecmo izdao 1997. godine za PSX. Po toliko velikom broju nastavaka dalo bi se zaključiti da se radi o nečemu ekstremno popularnom. I jest, barem u Japanu. Ipak, Pokemonima jednostavno nema konkurencije pa se Monster Rancher smjestio u nišu.
Na ranču kojega posjedujete družite se s jednim od mnogo različitih “čudovišta”, ali neki su jednostavno životinje iz kojeg god kuta da ih pogledam. Kako bi vaš ljubimac ostao jak i zdrav, taj vaš ranč trebat ćete obnavljati raznim stvarčicama, a čudovište koje mazite i pazite morate i trenirati kako biste sudjelovalo u bitkama. Između ostaloga treba donositi bitne odluke o njegovom odgoju, a između treninga mu izdvajati i vrijeme za odmor ili igru. Nerijetko bi se također pojavila i prilika pustolovine u istraživanju nepoznatih ruševina, a sve to skupa svodi se na izazovnu vremensku organizaciju i planiranje.
Jednim pogledom na sustav borbe dalo bi se zaključiti da se radi o nekakvoj jednostavnoj i primitivnoj 2D tučnjavi, no caka je bila u tome da tijekom borbe nemate direktnu kontrolu vaše živine, već samo izbor nekoliko naučenih trikova i poteza kojima samo predlažete što bi on trebao izvesti. Kako će ih izvesti i hoće li vas uopće poslušati ovisit će naravno o prethodnom odgoju i treningu.
Ali ima tu zapravo više toga za istaknuti. Monster Rancher zapravo se isticao po nečemu posve drugom – jednom fičru s kojim se nigdje drugdje još nisam susreo. U posebnom hramu imate priliku službeni Monster Rancher CD izvaditi i nakratko zamijeniti s bilo kojim drugim. Kratkim učitavanjem tog drugoga CD-a, prije nego što igru vratite nazad u konzolu, Monster Rancher bi vam materijalizirao novog stvora. Najkul dio svega toga bio je što je ovaj sustav funkcionirao s bilo kojim CD-om, bilo glazbeni ili neki vaš nasumično zaprženi, a svakim različitim CD-om dobili biste nešto potpuno drugačije.
Specifični diskovi imali bi konkretne rezultate pa bi vam tako primjerice Harry Potter DVD dostavio jednu unikatnu sovu, a to kad shvatite obično slijedi čitav dan vađenja i ubacivanja svega što držite na polici.
Monster Rancher je ostvario dovoljno uspjeha da dobije i animirani serijal od čak 73 epizode koji je krenuo tamo negdje paralelno s dvojkom u 1999. godini. U videu ispod priložili smo vam punih pola sata s početka igre, zajedno s uvodom, izborom početničkih kompanjona, treningom i naravno borbom. I ne, ne morate pogledati cijeli video pa slobodno preskočite na dio koji vam se čini najzanimljivijim.
SemirTheChosen
13.11.2016 - 21:41Pa za ’97 izgleda abnormalno super, znam da je to zbog cell shaded anime grafike ali opet vrlo fascinantno: nije drasticno grafika drugacija od Monster Rancher 4 iz 2003. za PS2 sto je za ogromnu pohvalu -nije kao kad se uzme Tomb Raider 2 s PSX iz 1997. i poredi s Tomb Raider: The Angel of Darkness iz 2003. na ps2!!